Öncelikle 2 aydır RSA Motorsports Ankara'nın bayiliğini yapmaktayım, tarafsız yorum yapmaya çalışacağım ama taktir sizde tabi
-Yazılım motor ömrünü kısaltır mı? Evet kısaltır, sonuçta çoğu eleman daha çok stres altında kalacak, orijinalden gücü daha kısık yapsak ömrü daha uzun olacaktır. Mesela fabrikasyon 90hp olan TDI'lar, 105liklerden daha uzun ömürlü olacaktır aynı motorlar çünkü. Burada şu ayrımı yapmak gerekiyor, güvenlik katsayılarının içinde kalırsanız 140hplik yazılımlı da sorun çıkarmayacaktır. Alakasız bir örnek ama aracın helezon yayları sonsuz ömürlüdür, 1milyon km çalışma ömrü var ise yayın kalınlığını artırıp 1.5 milyon km'ye çıksada ömür fabrika bunu yapmaz çünkü gereksiz. Stage1'de en zayıf halka motorda turbo kalıyor, üzerinde ki 1244 üst devirlerde çok basınç bastırılırsa kırılabilir. Altlarda çok ekstra devir dönmediği için sorun olmuyor. Kalan elemanlar (blok, piston, enjektör, rail...vs.) çok risk altında kalmıyor. Blok 2.0 ile aynı zaten, dizel olduğu için krank, pistonlar belirli sıkıştrmaya dayanıklı üretişmek zorunda. Motor zaten modüler, ea288TDI MDB ailesi (EA: Entwicklungsauftrag , MDB: Modularer Dieselbaukasten)
-Stage1 de 2 versiyon sunuyoruz(tabi kişisel istenirsede olur). Bir tanesi yazılımı yaptırıp unutmak isteyenler için 138hp 285nmlik versiyon, diğeri ise 145hp 320nmlik versiyon. Üst devirlerde yüksek basınçlar ile 155hp 320nmde güç alınabilir ama riskli. Çok isteyen olursa yapılabilir ama ömrü çok fazla olmayacaktır.
-DPF EGR Adblue her şey üstünde olmasını istiyoruz, hem çevre için hemde iptal ettirseniz dahi(üzülerek ediyoruz) ekstra performans getirisi yazılımlarımızda olmayacaktır. Dumanlı yazılım istesenizde yapmıyoruz malesef...Motorun modüler olduğundan bahsetmiştim, DPF EGR gibi egzoz sistemleride modüler ve markaları farklı olsalarda içerik olarak aynılar. Kabaca 2.0 tdi 190hplik orijinal arabada bulunan DPF & EGR hava akışı gayet yeterliyken, stage1 .6 TDI'dan ne kadar gaz çıkışı olabilir ki iptal edelim
Stage3 'de bile iptaline gerek duymuyoruz.
-En önemli kısımlardan birisi ise AFR(hava/yakıt karışım oranı) durumu, bu zenginde kalırsa(kağıt üstünde) aracınızdan duman görmeseniz bile dpf çok erken dolup sürekli 1000 devirde gezeceksinizdir. Buda 700km'de yapacağı pasif rejenerasyonu dahada aşağılara çekip hem DPF-EGR ömrünü azaltacak hemde dizelin yakıt avantajını azaltacaktır. Orjinal değere en yakın ayarda bırakıyoruz ve kötü yakıt alınmadığı sürece stock hali ile benzer rejenerasyon yapacaktır.
- Yakıt tüketiminde düşüş vaad etmiyoruz, normal kullanımda aynı yakacak iken performanslı kullanımda daha çok yakacağını söylüyoruz( %15 civarı). Kişisel yorumum: Az yakıt, az emisyon demek, bunu yapsa zaten biz değil karşımızda mühendislik ordusu ve milyarlarca eurosu olan fabrika yapardı. Fabrikasyon tüm 1.6 TDI'lar hem daha az yakar hemde 140hp 320nm satılırdı...
-DSG konusuna gelecek olursak, DSG yarı otomatik bildiğimiz manuel şanzımanın otomatikleştirilmişi. Çift kavrama olduğu için 2 adet kavraması var, manuel dişlileri var ve vitesleri atan mekatronik unitesine sahip. Mekatronik zaten yazılım ile ekstra güç altında kalmıyor, elektronik kart ve bozulabilir ama 2016dan sonra DQ200gen2 lerde bu oran çok az. Mekanik dişlileri zaten araştırırsanız öyle sorunların çok çok nadir ekstrem durumlarda gerçekleştiğini görebilirsiniz. Gelelim kavramaya, kuru kavramaya sahip. Fabrikasyon tork limiti yazılımsal olarka 359.9nm'de (olası bir ekstrem durumda bu tork aşılmasın diye konulan limit). Kavrama bildiğimiz manuelde ki gibi bir balata. Yazılımdan sonra artan güç ile üstündeki yük artacaktır. Ömrü kısalacaktır ve elbet kavrama bir gün bitip değişmesi gerecektir. Sürekli 0-100 gibi durumlarda ömrü daha fazla kısalacaktır ama drag arabası gibi kullanılmadığı sürece 150bin gidecek bir kavrama 50binde bitmeyecektir.
-Kavramanız azalmıştır, sorunsuz 70.000km gidebilecek iken (örnek) yazılım ile 30.000km sonra kaçırmaya başlayacaktır çünkü artan bir tork var. Kavrama 440nm ve üstünde bizim gözlemlediğimiz kaçırmaya başlıyor. İnternette kırılıp kalacak gibi bir algı var, bununda sorumlusu malesef vwtürkiye. VW sözlükte DSG Dq200'e 250nm'ye dayanır diye bir yazı yazdılar... Şu an kaldırdılar ama bu çeviri hatası... Maksimum torki 250nmye kadar olan motorlarda dq200 kullanılır yazacaklarına onu yazdılar zamanında...
-DQ200 kuru kavramada ısrar etmelerin sebebi, ıslak kavrama olanlara göre 25kg neredeyse daha hafif, iç sürtünmesi daha düşük olduğu için daha verimli, daha hızlı vites atabiliyor(saliseler), daha az yakıt tüketimi ve verimlilik olarak iyi olduğu için kullanılıyor. Umarım yanıtlayabilmişimdir sorularınızı...Şunu da söyleyim, iyi bir yazılım ile aracınızdan çok zevk alabilecek iken kötü yazılımla arabanızdan soğumaya kadar gidecektir. İyi araştırın derim yapmadan önce, bir makine mühendisi olarak otomobil firmalarının mühendislerini küçümseyen, onların ürettiğini onlardan daha iyi geliştirdiğini iddia edenleren koşarak uzaklaşın derim
Onların önceliği malesef bu değil ama isteseler...
Fark olarak
1.6 TDI 105hp DSG vs Stage1 1.6 TDI 105hp manuel