Aracıma Stage 1 Yazılım Yaptırmak İstiyorum


Bende karşıydım fakat sıcak bakmaya başladım son zamanlarda. Yaptırdım 200 bin km kullandım egr dpf üstünde falan yazan var çeşitli mecralarda ama bilemiyorum. Mantıken aracın turbosu daha çok basınç altında kalacak enjektörü daha çok yakıt püskürtecek yani mekanikten iyi anlayan birisi değilim ama her şey daha fazla daha fazla olduğuna göre aracın motorunun ilgili bileşenlerin daha çok üzeceğiz bu yüzden karşıyım. Youtube mecrasındaki ustalarda bakım aralıklarını 8 bin 10 bin km arasına çekmeli yazılımlı araç binenler diyor bir sıkıntı var demek ki.  Uzun vade kullanacağım için aklıma bunlar geliyor. Malum ülkemiz şartları araba alsan ne alacaksın.

 

Öncelikle 2 aydır RSA Motorsports Ankara'nın bayiliğini yapmaktayım, tarafsız yorum yapmaya çalışacağım ama taktir sizde tabi :)  

-Yazılım motor ömrünü kısaltır mı? Evet kısaltır, sonuçta çoğu eleman daha çok stres altında kalacak, orijinalden gücü daha kısık yapsak ömrü daha uzun olacaktır. Mesela fabrikasyon 90hp olan TDI'lar, 105liklerden daha uzun ömürlü olacaktır aynı motorlar çünkü. Burada şu ayrımı yapmak gerekiyor, güvenlik katsayılarının içinde kalırsanız 140hplik yazılımlı da sorun çıkarmayacaktır. Alakasız bir örnek ama aracın helezon yayları sonsuz ömürlüdür, 1milyon km çalışma ömrü var ise yayın kalınlığını artırıp 1.5 milyon km'ye çıksada ömür fabrika bunu yapmaz çünkü gereksiz. Stage1'de en zayıf halka motorda turbo kalıyor, üzerinde ki 1244 üst devirlerde çok basınç bastırılırsa kırılabilir. Altlarda çok ekstra devir dönmediği için sorun olmuyor. Kalan elemanlar (blok, piston, enjektör, rail...vs.) çok risk altında kalmıyor. Blok 2.0 ile aynı zaten, dizel olduğu için krank, pistonlar belirli sıkıştrmaya dayanıklı üretişmek zorunda. Motor zaten modüler, ea288TDI MDB ailesi (EA: Entwicklungsauftrag , MDB: Modularer Dieselbaukasten)

-Stage1 de 2 versiyon sunuyoruz(tabi kişisel istenirsede olur). Bir tanesi yazılımı yaptırıp unutmak isteyenler için 138hp 285nmlik versiyon, diğeri ise 145hp 320nmlik versiyon. Üst devirlerde yüksek basınçlar ile 155hp 320nmde güç alınabilir ama riskli. Çok isteyen olursa yapılabilir ama ömrü çok fazla olmayacaktır.

-DPF EGR Adblue her şey üstünde olmasını istiyoruz, hem çevre için hemde iptal ettirseniz dahi(üzülerek ediyoruz) ekstra performans getirisi yazılımlarımızda olmayacaktır. Dumanlı yazılım istesenizde yapmıyoruz malesef...Motorun modüler olduğundan bahsetmiştim, DPF EGR gibi egzoz sistemleride modüler ve markaları farklı olsalarda içerik olarak aynılar. Kabaca 2.0 tdi 190hplik orijinal arabada bulunan DPF & EGR hava akışı gayet yeterliyken, stage1 .6 TDI'dan ne kadar gaz çıkışı olabilir ki iptal edelim :) Stage3 'de bile iptaline gerek duymuyoruz.

-En önemli kısımlardan birisi ise AFR(hava/yakıt karışım oranı) durumu, bu zenginde kalırsa(kağıt üstünde) aracınızdan duman görmeseniz bile dpf çok erken dolup sürekli 1000 devirde gezeceksinizdir. Buda 700km'de yapacağı pasif rejenerasyonu dahada aşağılara çekip hem DPF-EGR ömrünü azaltacak hemde dizelin yakıt avantajını azaltacaktır. Orjinal değere en yakın ayarda bırakıyoruz ve kötü yakıt alınmadığı sürece stock hali ile benzer rejenerasyon yapacaktır.

- Yakıt tüketiminde düşüş vaad etmiyoruz, normal kullanımda aynı yakacak iken performanslı kullanımda daha çok yakacağını söylüyoruz( %15 civarı). Kişisel yorumum: Az yakıt, az emisyon demek, bunu yapsa zaten biz değil karşımızda mühendislik ordusu ve milyarlarca eurosu olan fabrika yapardı. Fabrikasyon tüm 1.6 TDI'lar hem daha az yakar hemde 140hp 320nm satılırdı...

-DSG konusuna gelecek olursak, DSG yarı otomatik bildiğimiz manuel şanzımanın otomatikleştirilmişi. Çift kavrama olduğu için 2 adet kavraması var, manuel dişlileri var ve vitesleri atan mekatronik unitesine sahip. Mekatronik zaten yazılım ile ekstra güç altında kalmıyor, elektronik kart ve bozulabilir ama 2016dan sonra DQ200gen2 lerde bu oran çok az. Mekanik dişlileri zaten araştırırsanız öyle sorunların çok çok nadir ekstrem durumlarda gerçekleştiğini görebilirsiniz. Gelelim kavramaya, kuru kavramaya sahip. Fabrikasyon tork limiti yazılımsal olarka 359.9nm'de (olası bir ekstrem durumda bu tork aşılmasın diye konulan limit). Kavrama bildiğimiz manuelde ki gibi bir balata. Yazılımdan sonra artan güç ile üstündeki yük artacaktır. Ömrü kısalacaktır ve elbet kavrama bir gün bitip değişmesi gerecektir. Sürekli 0-100 gibi durumlarda ömrü daha fazla kısalacaktır ama drag arabası gibi kullanılmadığı sürece 150bin gidecek bir kavrama 50binde bitmeyecektir.

-Kavramanız azalmıştır, sorunsuz 70.000km gidebilecek iken (örnek) yazılım ile 30.000km sonra kaçırmaya başlayacaktır çünkü artan bir tork var. Kavrama 440nm ve üstünde bizim gözlemlediğimiz kaçırmaya başlıyor. İnternette kırılıp kalacak gibi bir algı var, bununda sorumlusu malesef vwtürkiye. VW sözlükte DSG Dq200'e 250nm'ye dayanır diye bir yazı yazdılar... Şu an kaldırdılar ama bu çeviri hatası... Maksimum torki 250nmye kadar olan motorlarda dq200 kullanılır yazacaklarına onu yazdılar zamanında... 

-DQ200 kuru kavramada ısrar etmelerin sebebi, ıslak kavrama olanlara göre 25kg neredeyse daha hafif, iç sürtünmesi daha düşük olduğu için daha verimli, daha hızlı vites atabiliyor(saliseler), daha az yakıt tüketimi ve verimlilik olarak iyi olduğu için kullanılıyor. Umarım yanıtlayabilmişimdir sorularınızı...Şunu da söyleyim, iyi bir yazılım ile aracınızdan çok zevk alabilecek iken kötü yazılımla arabanızdan soğumaya kadar gidecektir. İyi araştırın derim yapmadan önce, bir makine mühendisi olarak otomobil firmalarının mühendislerini küçümseyen, onların ürettiğini onlardan daha iyi geliştirdiğini iddia edenleren koşarak uzaklaşın derim :) Onların önceliği malesef bu değil ama isteseler...

Fark olarak
1.6 TDI 105hp DSG vs Stage1 1.6 TDI 105hp manuel



 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@mehmetmert Bilgilendirici yazıların ve emeklerin için teşekkürler.

İHTİYAR, ayrıca videolar da güzel olmuş.

 
@mehmetmertmehmet hocam selam açıklamanız için çok teşekkür ederim.
bende 1,6 TDI mıdlıne plus 90 hp lik manuel golf 7 sahibiyim. Kafamda azda olsa alt devirlerde aracı hızlandıracak bir yazılım yaptırma vardı. Âmâ zarar veririm diye şüpheden dolayı bazı firmalarda yaptırmaktan vazgeçtim. Sizin videolarıda izledim. videolarda hep şunu diyordunuz '' 90 hp,105,115 hp lik dizel motorların her şeyi aynı (piston ,blok, enjektör ve turbo gibi vs.vs..) sadece pazarlama olarak yazılımın atılıp beygir güçlerinin bu şekilde ayarlandığını'' söylemiştiniz.
bu konuşmanızdan sonra bende de yaptırma hevesi tekrardan geldi. Âmâ  görüştüğüm servis danışanları ''bunun mümkün olmayacağını her aracın üzerindeki turbonun enjektörün, pistonun ve diğer yapıların birbirinden farklı olduğunu'' söyleyince işin doğrusu yine geri vites yaptım ;)  

Allah aşkına birisi durdursun artık şu kendini tekrar eden kısır döngüyü! aynımı değilmi ona göre yapayım bende artık :)  bıktım usandım valla İstanbul'da öyle yerler var ki dimdik rampalı bir yerde durdunuz mu kalkış için neredeyse baskı sıyıracak araba.
ayıp yani golfe 90 hp nedir yahu?

ikinci maruzatımda X bir firmada stage 1 örneğin TÜV onaylı iken diğer yazılım yapan firmalara bu onay var mı yok mu diye arayıp sorduğumda ''yok diyorlar ve ne alaka TÜV'' diyorlar.
sizce güven için bu onayın olması gerekiyor mu? ne bilim sonuçta uluslararası bir onay kurumu ve ister istemez standartları belirleyen bir kuruluş olduğundan güvenip yaptırasım geliyor.
Bu konuda sizin fikrinizi merak ediyorum doğrusu.
 

 
Bende arkadaş gibi yazlım firması konusunda kararsız kaldım aklımdaki yerler ecufast,dr ecu ve remaps var bursada daha iyi yapan bildğiniz firma var mı ?

 
@turhanbursahocam mehmetmert isimli kullanici Ankarada RSA bayisi, ustteki aciklamalarindan durustce bu isi yaptigi cok belli, bir danisin bence fikir alin. 

 
90-95-105-110-115 hepsinin turboları aynı gtd1244vs, 
90-105 her şeyleri aynı mekanik olarak
95-110-115 ise enjektörler, yakıt sistemi bosch marka değil delphi. Ama birbirlerine karşı teknik olarak üstünlükleri yok benzer kapasitedeler. Bu değişiklikler emisyon ile alakalı değişiyor, kimin 2 katalizör ver, kimisinde adblue var...vs. DPF'lerde değişiyor. Sizin aracınız 90lık ise sevisi arayıp turbonuzun parça kodunu sorabilirsiniz, ardından 105lik şasi numarası verebilirim onunda sorabilirsiniz aynı çıkacaktır... Enjektörlerde ...vs Her şeyi geçtim kaputu açıp servistekiler gözleriyle parça numaralarına baksalar yine anlarlar bu durumu

Fabrikanın pazarlama stratejisinde şu kısım yanlış anlaşılmasın, şu motoru kısayımda 105liği daha pahalıya satayım şeklinde değil. Daha düşük emisyon, hpye göre düşük vergilendirme sınıfına girmesi, kısmen düşük yakıt tüketimi...vs için 90lık versiyon var. Şöyle düşünelim yurt dışı için, benim annem kasabada yaşıyor ve markete gitmek için araç alacağız. Daha uygun fiyatlı, daha az vergili ve yakıtı için 90lık alabilirdim...vs Ama bizde işler değişiyor, istanbul gerçekten rampalı, zor şartlarda ve 90hp komik kalıyor. Midlinede seçenek sunulsaydı keşke ama malesef...

Tüv onayına gelince, yurt dışı kökenli firmalar yurt dışında tüv belgesi alabiliyor. Daha doğrusu yasal olarak alınmasıda gerekiyor. Amerika kökenli APR firması mesela stage2 uygulamalarını bir süredir askıya aldı, TÜV ile alakalı oludğunu düşünmekteyim. Ülkemizde Tüv'ün emisyon cihazları bile doğru ölçmüyor iken ... :)  

 
@mehmetmert çok teşekkür ediyorum şimdi herşey dahada netleşti. Neyi ne kadar kaç beygire max.çıkartacağımı daha iyi anladım.İllede bu stage 1 yazılımını yüklemek için Ankaraya gelmemiz gerekiyormu? yoksa uzaktan bağlantı ile halledilebiliyormu?

 
[mention=1593]mehmetmert[/mention] çok teşekkür ediyorum şimdi herşey dahada netleşti. Neyi ne kadar kaç beygire max.çıkartacağımı daha iyi anladım.İllede bu stage 1 yazılımını yüklemek için Ankaraya gelmemiz gerekiyormu? yoksa uzaktan bağlantı ile halledilebiliyormu?
Ankara ya gidelim Anitkabir ziyareti yapariz hem
 
@HONEY ondan sonra İstanbul'a girişte ''sizi şöyle alalım deyip hoşgeldiniz Silivri'ye'' demesinler sakın  :)  

 
Yazılım malesef uzaktan olmuyor, kullandığımız CMD Flashtec'in olması gerekiyor (okuma ve yazma için). Yani hangi firma olursa olsun sistem bu şekide, kullanılan cihaz size gönderilirse okuyup yazabilirsiniz ama işi siz yapmış olursunuz. Kargo ile şehirlere cihazımızı gönderip, remote yazılım yapma projemiz var ama şu an için askıda çünkü sorumluluğun yüksek bölümü müşteride oluyor. Ayrıca yazılım öncesi log değerleri yolda alınıp, aksilik olmadığından emin olduktan sonra yazılım yüklenip tekrar log alınmasıda gerekiyor(Bizim işlemimizde). Firma önermem etik olmaz diye düşünüyorum, kafanıza yatan yere yaptırmanızı öneririm :) Hepsiyle konuşun derim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Herkese merhabalar ben  1.6 tdı comfortline golf7 e sahibim aracıma stage 1 yazılım attırmak istiyorum.Yani 105 beygiri 140 beygir civarlarına çıkartıcam.Daha önceden bu deneyimi yaşayan arkadaşlar var mı ? Bir sorun ile karşılaştılar mı ? Gerçekten hissedilir derecede bir fark oluyor mu ?
Ben yaptirdim ve ortalama 30.000 km / 18 ay kullandim cok da memnundum.
Iyi bir yerde yaptirirsaniz korkunuz olmadin gayet guzel ve başlangıçta tatminkar olur.

@mehmetmert e yaptirabilirsiniz

SM-G980F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 


Geri
Üst Alt