7 yıldır Golf 6 TDI kullanıcısıyım. Aynı zamanda ailemizde Golf 7 TSI'de kullanıyoruz. Golf 6'nın yeri her zaman başkadır
Nacizane birkaç tavsiyede bulunmak isterim almayı planladığınız seçenekler özelinde.
- 1.4 TSI 90 kw (122) motoru tercih edin derim. 160'lık biraz daha LSPI sorunu ile bilinir. Özellikle bakım ve kullanım olarak biraz özensiz davranıldıysa.
-Yetkili servis bakımlı olması çok önemli. Veya arabasını tanıyan ve bakımları yetkili servis seviyesinde yaptırılmış kullanıcı önemli. Örneğin bu araçlar 3.6 lt 5w-30 yağ kullanır. Sanayide özensiz yapılan bakımlarda bilmeyen çoğu usta 4 litreyi bocalar motorun içine. 5w-30 değil 5-40'da olur der.
-Bunun zararı turbo benzinli otomobillerin en önemli sıkıntılarından biri ilerleyen km'lerde emiş sübaplarında biriken kurum nedeniyle performans azalması ve yakıt artışı. Bunu kontrol eden yağ ve kullanım şartlarıdır.
-Doğru yağ kullanılmayan, uzun bakım aralıklarına maruz bırakılan TSI ünitede piston yağ segmanları yağ kurumu (karbonlaşması) nedeniyle tıkanır. Bu durumda yağ tüketimi giderek artar. Tek çözüm segmanların değişmesi..
-Yağ filtresi bu motorlarda elzem önemli triger zincirli olduğu için. Kötü filtrede motor stop edince içindeki yağı süzülebilir veya soğuk çalıştırmada zincir yağsız kalır. Bunun devamında zincir uzama sorunları..
Umarım iyi bir araç denk gelir. Hayırlısı olsun.