- Katılım
- 2 Mar 2017
- Mesajlar
- 4,353
- Tepkime puanı
- 5,813
- İsim
- Ogz
Herkese selam.
Lastik , lastik basıncı ile ilgili bir çok konu mevcut. Kendimce karşılaştığım durumları belki bir çok konu altına da yazdım ancak faydalı olabilecek olduğunu düşündüğüm konuda ve son bir haftadırda forum içinde yazılanlar ile bağlantılı olarak yeni başlık açmak istedim.
Araçlardaki lastik etkiletlerinin o araca özel olarak, lastik havasının ne kadar basınçta olması gerektiğinin kılavuzu olarak bulunduğunu biliyoruz. Golf 8 ile farklılıklar olduğundan kabaca bir test yapmak istedim.
Aşağıdaki veriler akaryakıt istasyonundan
Tabloda uyan lastik ebatını bulamıyorsanız aracınızın lastik basınç etiketinde yazan lastik ebatları ile eşleştirmek gerekir. Lastik etiketini bulup konuya hakimseniz zaten yukarıdaki tabloya gerek yoktur.
205 55 16 için 36 psi denmiş. Azami denmiş..
Yolda lastiğiniz patladı yedek lastiği taktınız, istasyona geldiniz havaları eşitleyeceksiniz. Acemisiniz. Bu veriler tablolar bana göre bunun içindir. Lastik sıcak, bilginiz yok etrafta kimse yok ama hava basma ihtiyacınız var. Tablo sıcak lastiğe göre azami olarak belirtmiş. Yani aracınızda kaç kişi var ,yük var mı aracın ağırlığı vs. yok, bilinmez.
Tablonun altında da uyarısını yapmış zaten. Buraya yazmıyorum okuyabilirsiniz.
Dün deneme yaptım..
Sıcak lastiğe [golf 7 tdi dsg comf. 16"(etiket öneri 32psi 32psi) primacy 4] kendime ait dijital göstergeli pompa (mc12208) ile 36psi bastım. Hava 27 °C 'ydi. Tek Kullanıcı ve yarım depo yakıt. Başka yük yok. Yani ortalam araç ağırlığından 100 kg fazla diyebilirim. Sıcak asfaltta iyi hissettiriyor ancak kavşaklara yaklaşırken sıklaşan uyarı çizgileri aracı ciddi sarsıyor diyebilirim. Asfalt ek yerleri, küçük çukur vs. Hele ki bir de parke yollara girince insana taş döktürür. Parke kalitesine göre değişkenlik gösterebilir . (Süspansiyon vs. olarak düşünmeyelim, aynı aracı tek kullanıcı olarak 100bin km'den fazladır kullanan birisi olarak yazıyorum ve bugüne kadar böyle kullanılmış olduğunu , sadece benim yorumum olduğunu, kişilere göre tercih, coğrafi koşullar sürüş tarzına göre değişiklik gösterebileceğini belirtmek isterim )
Bana çok sert hissettirdi.
Bu sabah lastikler yol yapmamış yani soğuk ve güneş görmemiş haldeyken, dün 36 psi olarak ayarlanmış lastiklerin hepsi 34.5 Psi olarak görünüyordu. (Kontrol anında 23,5 °C)
34.5 psi olan lastikleri 33.5 psi ayarladım. 50 metre gittim. Sonra yarım psi daha düşürdüm yani 33 psi yaptım. Tam istediğim seviyedeydi. Yarım psi, konfor ile konforsuzluk arasındaki geçişi etkiliyor diyebilirim.
Altını çiziyorum, tek kullanıcı ve yük olmadan aldığım değerler..
Tavsiyem tek kullanıcı olarak aracınıza uygun havayı tespit etmeniz. Örneğin tek kullanıcı olarak günlük işe gidip geliyorsunuz. Ve başka yolcu, yük vs. yok. O zaman idealinizi basıp kullanabilirsiniz.
Uzun yolda yolcu sayınıza yükünüze bakarak benim gözlemim her 100 kg artışta 1 psi eklenebilir. Bunu şehiriçi de belli bir yük ile kullanım yapıyorsanız uygulanabilir.
Tabii ki bu durumu kısa yollarda birisini aracınıza aldınız, hemen havaları yükseltelim olarak bakmayalım. Uzun yola çıkacaksınız, o zaman kontrol etmekte güvenlik ve yakıt dengesi açısından fayda sağlayacaktır.
Sadece yakıt tüketimi olarak bakarsak 40 psi basalım az yaksın.. lastiğimiz, nasıl ki az havada yıpranıyor, çok havada da yıpranacaktır. Eğer ki ideal basıncı bulursanız, hem lastik yıpranması, ömrünü de düşünerek eşitleyecek, sürüş konforu artacak, yakıtınız da ideal seviyede olacaktır.
Yeni araç ya da bakımlı araç servisten çıkarken ya da teslim edilirken . Örneğin bakım olarak düşünürsek, hem bakım, bakım yapılmasından ötürü olan yakıt ortalama düşüşü durumu daha da azalacak, hem de direksiyon hissi değişir, oh be araç bakım sonrası fark etmiş kendine geldi demiş olduğum zaman da olmadı değil
Herkesin kontrol sıklığı değişken. Kimisi neredeyse bakımdan bakıma..
Bu sebeple servislerin 40 psi basması da çok yönlü olarak bana mantıklı geliyor.
Net olarak "basınç değeri bu" olarak değil, olabilir-olmalı-olması gerekir daha uygun oluyor.
Özet olarak az yaksın diye konfordan ,lastikten , güvenlikten olmayalım. Az yaksın istiyorsanız trafiği okuyup, gaz ve fren kullanımını azaltabildiğimiz kadar azaltırsak yakıt tüketimi azalacaktır.
Bu arada lastiğin hamurunun sertliği ya da yumusaklığı da göz önünde bulundurulmalı. Hankook prime2'de 32 psi iyiyken, Michelin primacy 4'te 33 psi iyi diyebilir. Ayrıca Michelin resmi sitesinde de lastik basınç önerisinde aracıma 33 olarak tavsiye ediyor.
Ortalamalara göre belirlenmiş standart değerler, kişilerin kullanımına göre değişkenlik göstereceğini ve herkes kendine uygun çıkarımını yapıp kontrol sıklığına göre maksimum fayda ile sürüş sağlayabilir.
Buna bağlı olarak pompalardaki farklılıklar da göz önünde bulundurularak , devamlı aynı yerde ya da kendinize ait pompanız varsa onu kullanmanız ve aldığınız değerleri karşılaştırarak sonuca ulaşılması daha sağlıklı olacaktır.
Umarım faydalı olur, biraz uzun olmuş kusura bakmayın
Lastik , lastik basıncı ile ilgili bir çok konu mevcut. Kendimce karşılaştığım durumları belki bir çok konu altına da yazdım ancak faydalı olabilecek olduğunu düşündüğüm konuda ve son bir haftadırda forum içinde yazılanlar ile bağlantılı olarak yeni başlık açmak istedim.
Araçlardaki lastik etkiletlerinin o araca özel olarak, lastik havasının ne kadar basınçta olması gerektiğinin kılavuzu olarak bulunduğunu biliyoruz. Golf 8 ile farklılıklar olduğundan kabaca bir test yapmak istedim.
Aşağıdaki veriler akaryakıt istasyonundan
Tabloda uyan lastik ebatını bulamıyorsanız aracınızın lastik basınç etiketinde yazan lastik ebatları ile eşleştirmek gerekir. Lastik etiketini bulup konuya hakimseniz zaten yukarıdaki tabloya gerek yoktur.
205 55 16 için 36 psi denmiş. Azami denmiş..
Yolda lastiğiniz patladı yedek lastiği taktınız, istasyona geldiniz havaları eşitleyeceksiniz. Acemisiniz. Bu veriler tablolar bana göre bunun içindir. Lastik sıcak, bilginiz yok etrafta kimse yok ama hava basma ihtiyacınız var. Tablo sıcak lastiğe göre azami olarak belirtmiş. Yani aracınızda kaç kişi var ,yük var mı aracın ağırlığı vs. yok, bilinmez.
Tablonun altında da uyarısını yapmış zaten. Buraya yazmıyorum okuyabilirsiniz.
Dün deneme yaptım..
Sıcak lastiğe [golf 7 tdi dsg comf. 16"(etiket öneri 32psi 32psi) primacy 4] kendime ait dijital göstergeli pompa (mc12208) ile 36psi bastım. Hava 27 °C 'ydi. Tek Kullanıcı ve yarım depo yakıt. Başka yük yok. Yani ortalam araç ağırlığından 100 kg fazla diyebilirim. Sıcak asfaltta iyi hissettiriyor ancak kavşaklara yaklaşırken sıklaşan uyarı çizgileri aracı ciddi sarsıyor diyebilirim. Asfalt ek yerleri, küçük çukur vs. Hele ki bir de parke yollara girince insana taş döktürür. Parke kalitesine göre değişkenlik gösterebilir . (Süspansiyon vs. olarak düşünmeyelim, aynı aracı tek kullanıcı olarak 100bin km'den fazladır kullanan birisi olarak yazıyorum ve bugüne kadar böyle kullanılmış olduğunu , sadece benim yorumum olduğunu, kişilere göre tercih, coğrafi koşullar sürüş tarzına göre değişiklik gösterebileceğini belirtmek isterim )
Bana çok sert hissettirdi.
Bu sabah lastikler yol yapmamış yani soğuk ve güneş görmemiş haldeyken, dün 36 psi olarak ayarlanmış lastiklerin hepsi 34.5 Psi olarak görünüyordu. (Kontrol anında 23,5 °C)
34.5 psi olan lastikleri 33.5 psi ayarladım. 50 metre gittim. Sonra yarım psi daha düşürdüm yani 33 psi yaptım. Tam istediğim seviyedeydi. Yarım psi, konfor ile konforsuzluk arasındaki geçişi etkiliyor diyebilirim.
Altını çiziyorum, tek kullanıcı ve yük olmadan aldığım değerler..
Tavsiyem tek kullanıcı olarak aracınıza uygun havayı tespit etmeniz. Örneğin tek kullanıcı olarak günlük işe gidip geliyorsunuz. Ve başka yolcu, yük vs. yok. O zaman idealinizi basıp kullanabilirsiniz.
Uzun yolda yolcu sayınıza yükünüze bakarak benim gözlemim her 100 kg artışta 1 psi eklenebilir. Bunu şehiriçi de belli bir yük ile kullanım yapıyorsanız uygulanabilir.
Tabii ki bu durumu kısa yollarda birisini aracınıza aldınız, hemen havaları yükseltelim olarak bakmayalım. Uzun yola çıkacaksınız, o zaman kontrol etmekte güvenlik ve yakıt dengesi açısından fayda sağlayacaktır.
Sadece yakıt tüketimi olarak bakarsak 40 psi basalım az yaksın.. lastiğimiz, nasıl ki az havada yıpranıyor, çok havada da yıpranacaktır. Eğer ki ideal basıncı bulursanız, hem lastik yıpranması, ömrünü de düşünerek eşitleyecek, sürüş konforu artacak, yakıtınız da ideal seviyede olacaktır.
Yeni araç ya da bakımlı araç servisten çıkarken ya da teslim edilirken . Örneğin bakım olarak düşünürsek, hem bakım, bakım yapılmasından ötürü olan yakıt ortalama düşüşü durumu daha da azalacak, hem de direksiyon hissi değişir, oh be araç bakım sonrası fark etmiş kendine geldi demiş olduğum zaman da olmadı değil
Herkesin kontrol sıklığı değişken. Kimisi neredeyse bakımdan bakıma..
Bu sebeple servislerin 40 psi basması da çok yönlü olarak bana mantıklı geliyor.
Net olarak "basınç değeri bu" olarak değil, olabilir-olmalı-olması gerekir daha uygun oluyor.
Özet olarak az yaksın diye konfordan ,lastikten , güvenlikten olmayalım. Az yaksın istiyorsanız trafiği okuyup, gaz ve fren kullanımını azaltabildiğimiz kadar azaltırsak yakıt tüketimi azalacaktır.
Bu arada lastiğin hamurunun sertliği ya da yumusaklığı da göz önünde bulundurulmalı. Hankook prime2'de 32 psi iyiyken, Michelin primacy 4'te 33 psi iyi diyebilir. Ayrıca Michelin resmi sitesinde de lastik basınç önerisinde aracıma 33 olarak tavsiye ediyor.
Ortalamalara göre belirlenmiş standart değerler, kişilerin kullanımına göre değişkenlik göstereceğini ve herkes kendine uygun çıkarımını yapıp kontrol sıklığına göre maksimum fayda ile sürüş sağlayabilir.
Buna bağlı olarak pompalardaki farklılıklar da göz önünde bulundurularak , devamlı aynı yerde ya da kendinize ait pompanız varsa onu kullanmanız ve aldığınız değerleri karşılaştırarak sonuca ulaşılması daha sağlıklı olacaktır.
Umarım faydalı olur, biraz uzun olmuş kusura bakmayın
Moderatör tarafında düzenlendi: