Önce N ye alıp sonra el frenini çektikten sonra ayağı frenden kaldırmalı mıyız mı ,çok önemi var mı  P ye almadan önce?

 

Dsg kullanımı hakkında kendi çıkarımlarımdan yola çıkarak bir örnek vereyim. Aracınıza sıkışık trafikte bile az yaktırabiliyorsanız dsg'yi sağlıklı kullanıyorsunuz demektir. :)   Manuele çek, açılmadıkça 2'ye geçme. Öndeki arabayla mesafeni hafif aç, ufak gazla yürü. Ayağı sadece frenden kaldırıp creeping'e düşme. Frene her zaman sonuna kadar bas. Start-Stop'a alışkınsan ss'le destekle sıkışık trafiği. Değilsen auto hold kullan frene sonuna kadar basmak ayağını ağrıtıyor bir süre sonra. Böyle böyle yarım depodaki çizgiyi hiç oynatmadan tem trafiğinden çıktığımı bilirim. :)  

 
@berke05 Merhaba hocam, yanlış anlaşılmasın ama ben dsg konforuna o kadar para verip, az yaksın diye bu anlattıklarınızı yapıp kendimi yoracaksam toplu taşıma kullanırım kendimi bu kadar eziyete sokmam.😆Tam iki yıl oldu, 1.6 tdi dsg kullanıcısıyım, bu konfor rahatlık varken açıpta bakmış değilim yoğun trafikte kaç kuruş yaktı, uzun yolda kaç kuruş yaktı.Onu düşünecek olsam bir önceki tüplü aracımı satmazdım.Dsg kullanan arkadaşların çok ince hesap yapacağını düşünmüyorum tabi yinede görecelidir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
/monthly_2016_02/56c9b8d323965_082200.jpg.e5f473478262e637d90de472b588a9a7.jpg
Hayatınızda ilk kez otomatik vites ve dahası DSG kullanacaklara kılavuz:
Güzel bir başlangıç olsun dilerim.
Hayatınızda ilk kez otomatik vites ve dahası DSG kullanacaksınız.
Size bu kılavuzu kimseye sormaya çekindiğimiz herşeyi yanıtlamak için yazıyoruz. 
Yazarımız DSG kullanıcısı olarak değil deyim yerindeyse DSG lerin hatalı kullanımı veya fabrikasyon arızası sonrası gittiği meşhur bir DSG hastanesinde doktor...  Yani kullanıcı değil tamiratinda 8 yıldır çalışan Emrah ustamız...
Söz sizde...
1. İlk olarak  koltuğa oturun  koltuk ve aynayı kendinize göre ayarlayın. 
2. Kontak anahtarını yerine takın 
3. Kontağı çeyrek tür çevirerek marşı basmadan önce aracın ısınması ve hazırlıklarını tamamlaması için ışıklarının sönmesini bekleyeceğiz. 
4. Sadece bu iki ışık kalana kadar bekleyip sonra ayağınızı fren pedalına basarken kontağı yine çeyrek tür çevirip bırakıyoruz. Akıllı kontak olduğu için  Diğer araçlardaki gibi basılı tutmanız gerek yok kontak anahtarını. 
5. P konumundaki vites kolunun üzerindeki düğmeye baş parmağınızla basarak ayağınızı fren pedalına basılı tutarak kendinize göre yavaşça çekin.
6. Geri gidecekseniz R yazan yere getirin.
7. İleri gidecekseniz D konumuna getirin.
8. Daima sağ ayağınızı kullanacağınız için sol ayağınızı ayak dayama kısmına bırakın ve bu ayağınızı araçtan inene kadar unutun
9.Yokuş yukarı veya yokuş aşağı ile araç yüklüyken hariç fren pedalını an ayağınızı kaldırdığınız anda araç yavaş yavaş  hareket etmeye başlayacaktır. gaza basmaya gerek yoktur.
10. Yokuş yukarı veya yokuş aşağı ile arac yüklüyken  hafifçe gaza basmanız aracın kararlı biçimde ilk hareketini sağlayacaktır. 
11. Yokuş inerken vites yükselmesini istemiyorsak frene hafifçe basmanız yeterli.
12. Vites kutusu bir an önce en yüksek vitese çıkmak üzerine programlı olduğundan gaz tepkileri yavaş olacaktır. Sollamalarda veya hızlanma ihtiyacı hissedince iki kademeli olan gaz pedalına sonuna kadar bastığınızda ikinci kademe devreye girerek kick down denen bir veya bir kaç vites birden düşürüp torkun daha kuvvetli olduğu devirlere sizi çıkaracaktır.
/monthly_2016_02/l7QARQ.thumb.jpg.96e29a983637cf301e3fdfdc82434120.jpg/monthly_2016_02/ogdJlR.thumb.jpg.47a6533896ccce4207e5871da60f42cf.jpg
 
13. Sıkışık trafikte vitesin hemen 2 vitese geçerek kavramayı bitirmesini önlemek için vites kolunu sağ tarafa
manuel konuma ve 1.vitese almalıyız.
14. S modu daha yüksek devirde vites değiştirme yaptığı için uzun süre kullanımı halinde vites kutusunda ısınmaya ve erken yıpranmaya yol açacağı için uzun sürelerde kullanılmamalı.
15. Seyir halindeyken ASLA N veya R veya P konumlarına almaya kalkışmayınız.
16. Seyir halindeyken vites kolunun üzerinde elinizi tutmayınız
17.Seyir halindeyken Vites kolu sadece S ile  triptonic veya tiptronic denen manuel moda geçirilebilir. 
18. D veya S modda vites kolu sağa doğru itilerek yuvasına geçmesiyle Tiptronic veya Manuel moda geçilir. Bu modda vites kolunu ileri veya geri çekerek ya da direksiyonun iki yanındaki kulakçıklardan motor devrini kendiniz ayarlayarak vites değiştirmenize olanak sağlar. Soldaki kol - tuşunu kendinize doğru çekince vites küçültür, + tuşu ile vites büyütür.
-Manuel olarak vites küçültülürken, şanzıman ancak motor devri aşırı yükselmeyecekse vitesin küçültülmesine izin verir. Hızlanma sırasında şanzıman, izin verilen maksimum motor devrine ulaşılmadan kısa bir süre önce otomatik olarak sonraki vitese geçer.
-Bu moda sadece hareket halindeyken geçebileceğinizi unutmayın. sağdaki tuşa bir saniyeden uzun süre basmanız durumunda Tiptronic moddan D moduna geçiş yapılır.
-Vites değiştirme mandalları belirli bir süre kullanılmazsa ve vites kolu tiptronic vites yolu içinde değilse, tiptronic modundan otomatik olarak çıkılır.
19. Kısa süreli duraklamalarda N ye aldığınızda Auto Hold devreden çıkacaktır aman dikkat.
20. Tekrar P konumuna almadan kontak anahtarı yerinden çıkmayacaktır.
21. Uzun süreli duraklamalarda ve park ettiğinizde aracı P konumuna almalısınız.  
22. Aracı kısa ya da uzun süreli park ederken, fren ağırlığının dsg şanzıman üzerinde kalmaması amacıyla; Direkt P'ye almak yerine Doğru park yöntemi:
*önce N'ye alıp
**sonra elektromekanik park frenini çekerek aracın yükünün frenlere binmesini 
***En donunda P'ye alarak stop etmek. 
DSG şanzımanın ömrü için olumlu bir uygulama olarak geçiyor bu park etme yöntemi.
dsg çok güzel bir şanzıman çok sert kullanımda sizi üzebilir ama bu yazanlara uyarsanız sizi mutlu eder paylaşım için teşekkürler herkes okumalı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Önce N ye alıp sonra el frenini çektikten sonra ayağı frenden kaldırmalı mıyız mı ,çok önemi var mı  P ye almadan önce?
P'ye alırken ayak yine frende olmalıdır. aksi halde araç P ye geçerken aradaki R'den geçecektir. Yürür haldeyken D'den sadece S-N veya Manuel konuma geçerken frene basılmaz ama diğer viteslere geçerken mutlaka ve mutlaka frene basılmalıdır.

 
@muhammedfatih hocam katılıyorum söylediklerinize :)  çok uğraştırıcı şeyler değil bir süre sonra alışkanlık oluyor zaten bunlar, ayrıca şanzımanın sağlığı için de doğru olan bunlardır. Yakıt hesabı yapalım diye değil örnek olsun diye söyledim  :)  

 
@berke05 @berke05 Doğrudur hocam.😆Sizinde söyledikleriniz yanlış değil, sabah işe giderken deneyeyim dedim ama baya strese girdim😆.Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim, dsg'mizin kıymetini bilelim.

 
@muhammedfatih hahaha hocam alışınca kolay valla. ben alıştım sıkışık'ta direk o moda giriyorum :)  aynen öyle dsg'mizin kıymetini bilmek gerekli. astronomik masraflar çıkarması bir ihtimal. sağlıklı kullanımda %90 bu sorunlar çıkmıyor :)  

 
@Culture33 Araç yükü  el frenine bırakılıyor ya bazıları şanzımana bırakıyor onu kastetmiştim sormak istemiştim.

 
Önce N ye alıp sonra el frenini çektikten sonra ayağı frenden kaldırmalı mıyız mı ,çok önemi var mı  P ye almadan önce?
@thelordof hocam bunu en iyi yokuşta park ettiğinizde anlıyorsunuz. 1. senaryoda ayağınızı hiç frenden hiç çekmeden N de el frenini çekin ve sonra P ye alın bu durumda yük yine şanzımana biniyor. Nedeni ise siz frene basarken araç 4 tekerden sağlamca fren yapıyor ve P ye geçtip ayağınızı frenden kaldırınca el freninin küçük bir boşluğu olmasına rağmen araç kıpırdamıyor, yükü şanzıman alıyor. 2. senaryoda ise aracı N ye aldıktan sonra ayağınızı frenden kaldırın, ön tekerlerde fren bırakılıyor ve el freni arka tekerden tutuyor, bu aşamada aracın çok az bir şekilde hareket ettiğini aracın arka tarafının biraz yere doğru basıldığını fark edersiniz. Şimdi tüm yükü el freni taşıyor işte. Tekrar hafif frene dokunarak vitesi P ye alıp kontağı çıkarabilirsiniz. Son frene dokunma işlemi sadece vitesiP ye almak için. Ben olabildiğince bu kurala uymaya çalışıyorum, eşime de öğrettim o da yapıyor. 

 
@Culture33 Araç yükü  el frenine bırakılıyor ya bazıları şanzımana bırakıyor onu kastetmiştim sormak istemiştim.
işte boşa alıp, el frenini çektikten sonra frene basıp p'ye yükü el frenine bırakmak için yapılıyor, bunu alışkanlık haline getirmek lazım, bazıları bilmeden / istemeden böyle hatalar yapıyor, hani kendi adıma konuşayım nadiren de olsa acele ettiğimiz zamanlar düz zeminde frene basıp direkt P ye attığımda oluyor, olmuyor değil ama eğimli yerlerde asla yükü şanzımana bırakmam. zaten yük şanzımanda kaldığında P'den D'ye alırken vites kolu biraz zorlanır.

 
@Erkin Yücel Çook teşekkür ederim hocam. İlk senaryoda ki olayı merak ediyordum, iyi bir şekilde açıklamışsınız. Bilgi için sağolun. 

 

@Culture33 Eyvallah hocam. Dediğiniz gibi eğimli, yokuş yerlerde bunu yapmak daha çok önemli. Düz bir yerde direkt P ye almak pek sıkıntı yapmaz gibi. Aracın uzun süre yatacağı zamanda ve özellikle yokuş yerlerde bu kuralı yapmak araç bakımından hayati önem taşıyor. :)  Teşekkürler.

 

Geri
Üst Alt