/monthly_2016_02/56c9b8d323965_082200.jpg.e5f473478262e637d90de472b588a9a7.jpg
Hayatınızda ilk kez otomatik vites ve dahası DSG kullanacaklara kılavuz:
Güzel bir başlangıç olsun dilerim.
Hayatınızda ilk kez otomatik vites ve dahası DSG kullanacaksınız.
Size bu kılavuzu kimseye sormaya çekindiğimiz herşeyi yanıtlamak için yazıyoruz.
Yazarımız DSG kullanıcısı olarak değil deyim yerindeyse DSG lerin hatalı kullanımı veya fabrikasyon arızası sonrası gittiği meşhur bir DSG hastanesinde doktor... Yani kullanıcı değil tamiratinda 8 yıldır çalışan Emrah ustamız...
Söz sizde...
1. İlk olarak koltuğa oturun koltuk ve aynayı kendinize göre ayarlayın.
2. Kontak anahtarını yerine takın
3. Kontağı çeyrek tür çevirerek marşı basmadan önce aracın ısınması ve hazırlıklarını tamamlaması için ışıklarının sönmesini bekleyeceğiz.
4. Sadece bu iki ışık kalana kadar bekleyip sonra ayağınızı fren pedalına basarken kontağı yine çeyrek tür çevirip bırakıyoruz. Akıllı kontak olduğu için Diğer araçlardaki gibi basılı tutmanız gerek yok kontak anahtarını.
5. P konumundaki vites kolunun üzerindeki düğmeye baş parmağınızla basarak ayağınızı fren pedalına basılı tutarak kendinize göre yavaşça çekin.
6. Geri gidecekseniz R yazan yere getirin.
7. İleri gidecekseniz D konumuna getirin.
8. Daima sağ ayağınızı kullanacağınız için sol ayağınızı ayak dayama kısmına bırakın ve bu ayağınızı araçtan inene kadar unutun
9.Yokuş yukarı veya yokuş aşağı ile araç yüklüyken hariç fren pedalını an ayağınızı kaldırdığınız anda araç yavaş yavaş hareket etmeye başlayacaktır. gaza basmaya gerek yoktur.
10. Yokuş yukarı veya yokuş aşağı ile arac yüklüyken hafifçe gaza basmanız aracın kararlı biçimde ilk hareketini sağlayacaktır.
11. Yokuş inerken vites yükselmesini istemiyorsak frene hafifçe basmanız yeterli.
12. Vites kutusu bir an önce en yüksek vitese çıkmak üzerine programlı olduğundan gaz tepkileri yavaş olacaktır. Sollamalarda veya hızlanma ihtiyacı hissedince iki kademeli olan gaz pedalına sonuna kadar bastığınızda ikinci kademe devreye girerek kick down denen bir veya bir kaç vites birden düşürüp torkun daha kuvvetli olduğu devirlere sizi çıkaracaktır.
/monthly_2016_02/l7QARQ.thumb.jpg.96e29a983637cf301e3fdfdc82434120.jpg/monthly_2016_02/ogdJlR.thumb.jpg.47a6533896ccce4207e5871da60f42cf.jpg
13. Sıkışık trafikte vitesin hemen 2 vitese geçerek kavramayı bitirmesini önlemek için vites kolunu sağ tarafa
manuel konuma ve 1.vitese almalıyız.
14. S modu daha yüksek devirde vites değiştirme yaptığı için uzun süre kullanımı halinde vites kutusunda ısınmaya ve erken yıpranmaya yol açacağı için uzun sürelerde kullanılmamalı.
15. Seyir halindeyken ASLA N veya R veya P konumlarına almaya kalkışmayınız.
16. Seyir halindeyken vites kolunun üzerinde elinizi tutmayınız
17.Seyir halindeyken Vites kolu sadece S ile triptonic veya tiptronic denen manuel moda geçirilebilir.
18. D veya S modda vites kolu sağa doğru itilerek yuvasına geçmesiyle Tiptronic veya Manuel moda geçilir. Bu modda vites kolunu ileri veya geri çekerek ya da direksiyonun iki yanındaki kulakçıklardan motor devrini kendiniz ayarlayarak vites değiştirmenize olanak sağlar. Soldaki kol - tuşunu kendinize doğru çekince vites küçültür, + tuşu ile vites büyütür.
-Manuel olarak vites küçültülürken, şanzıman ancak motor devri aşırı yükselmeyecekse vitesin küçültülmesine izin verir. Hızlanma sırasında şanzıman, izin verilen maksimum motor devrine ulaşılmadan kısa bir süre önce otomatik olarak sonraki vitese geçer.
-Bu moda sadece hareket halindeyken geçebileceğinizi unutmayın. sağdaki tuşa bir saniyeden uzun süre basmanız durumunda Tiptronic moddan D moduna geçiş yapılır.
-Vites değiştirme mandalları belirli bir süre kullanılmazsa ve vites kolu tiptronic vites yolu içinde değilse, tiptronic modundan otomatik olarak çıkılır.
19. Kısa süreli duraklamalarda N ye aldığınızda Auto Hold devreden çıkacaktır aman dikkat.
20. Tekrar P konumuna almadan kontak anahtarı yerinden çıkmayacaktır.
21. Uzun süreli duraklamalarda ve park ettiğinizde aracı P konumuna almalısınız.
22. Aracı kısa ya da uzun süreli park ederken, fren ağırlığının dsg şanzıman üzerinde kalmaması amacıyla; Direkt P'ye almak yerine Doğru park yöntemi:
*önce N'ye alıp
**sonra elektromekanik park frenini çekerek aracın yükünün frenlere binmesini
***En donunda P'ye alarak stop etmek.
DSG şanzımanın ömrü için olumlu bir uygulama olarak geçiyor bu park etme yöntemi.