Yaz Lastiği Tavsiyesi


Conti, good year, pirelli, hankook ve michelin. Hepsini kullandım 15-20 yıldır. Michelinden şaşmayın derim. Şuan kullandığım michelin primacy 3 100.000 km’yi devirdi. 5.yılında lastikler. Michelin hariç yukarda saydığım hiçbir marka bu km’leri rüyasında bile göremez. Evet pahalı michelinler. Ama son kuruşuna kadar hak ediyor. Parasını da çıkartıyor zaten uzun km’ler boyunca kullanınca. Allah ömür verirse 2024 kışına kadar da kullanırım. Yaklaşık 120.000 km yapmış olur ve çöpe atmış olurum.
 

Güvenlik, yol tutuşu, frenleme olarak içlerinden en iyisi Premium Contact 7 modelidir. Lastik ölçünüz nedir.?
Merhaba hocam,
225 45 17 conti sport contact 5 kullanıyorum. Michelin primacy 4 ten geçince biraz sert geldi bu model. Ama fren ve patinaj performansı daha iyi gibi primacy'e göre.

225 40 18 ebata geçeceğim, aklımda premium contact7 var, fiyatları 3500 civarında. Michelinler burada baya pahalı kalıyor. Alternatif Goodyear asymetric 5 ler var ama 18 inçle beraber iyice sert gelir mi? Öneriniz ne olur 18 inçte‽
 
Merhaba hocam,
225 45 17 conti sport contact 5 kullanıyorum. Michelin primacy 4 ten geçince biraz sert geldi bu model. Ama fren ve patinaj performansı daha iyi gibi primacy'e göre.

225 40 18 ebata geçeceğim, aklımda premium contact7 var, fiyatları 3500 civarında. Michelinler burada baya pahalı kalıyor. Alternatif Goodyear asymetric 5 ler var ama 18 inçle beraber iyice sert gelir mi? Öneriniz ne olur 18 inçte‽
Selamlar,
Öncelikle 17” den 18” e geçeceğiniz için zaten hangi lastiği tercih ederseniz edin konfor kaybı yaşayacaksınız,

Geçmişte kullandığınız Primacy 4 ve SportContact 5 birbirinden farklı kategoride lastikler olduğu için sertlik farkı hissetmeniz normal bir durum,

225/40 R18 olarak konfor ve sertlik anlamında Michelin ‘ler pahalı kalıyorsa, PremiumContact 7 veya Goodyear EfficientGrip Performance veya Asymmetric 6 düşünebilirsiniz.

Bu ebatta yüksek düzey konfor beklememek lazım, içlerinden en konforlusu Primacy 4 (Primacy 4 modeli 4+ ‘dan daha konforlu olduğu iddea edliliyor), sonrasında da Conti PremiumContact 7 gelir.
 
Conti, good year, pirelli, hankook ve michelin. Hepsini kullandım 15-20 yıldır. Michelinden şaşmayın derim. Şuan kullandığım michelin primacy 3 100.000 km’yi devirdi. 5.yılında lastikler. Michelin hariç yukarda saydığım hiçbir marka bu km’leri rüyasında bile göremez. Evet pahalı michelinler. Ama son kuruşuna kadar hak ediyor. Parasını da çıkartıyor zaten uzun km’ler boyunca kullanınca. Allah ömür verirse 2024 kışına kadar da kullanırım. Yaklaşık 120.000 km yapmış olur ve çöpe atmış olurum.

100 bin km yapmış bir michelin de lastik dişi kalır mı ?
Briçstonda kalırda michelinde çok zor sanki?

86 bin km fabrikasyon briçstonları kullandım. Son ana kadar diş kalınlığı iyi güzeldi. (5 mm)

Peki lastik güvenli sürüsü ne zaman kaybetti ? 40 bin de !!

40 bin den sonra alakasız kızağa dalamalar kaymalar falan .
 
100 bin km yapmış bir michelin de lastik dişi kalır mı ?
Briçstonda kalırda michelinde çok zor sanki?

86 bin km fabrikasyon briçstonları kullandım. Son ana kadar diş kalınlığı iyi güzeldi. (5 mm)

Peki lastik güvenli sürüsü ne zaman kaybetti ? 40 bin de !!

40 bin den sonra alakasız kızağa dalamalar kaymalar falan .

Kullandığım lastik hâla ilk günkü gibi desem!

Ne kızaklama ne yola tutunamama. Hiçbiri yok. Virajlara her zamanki gibi normalden bir tık sert girerim. Bunu marifetmiş gibi söylemiyorum. Sürüş tarzım bu. Performansından hiçbir şey kaybetmedi Maşallah. Sadece ilk zamanlarına göre bir tık sertleştiğini hissediyorum ama buna rağmen yine de hâla ben michelin’im durmak yok yola devam diyor. Sertleşme de bi zahmet olsun zaten 4,5 yaşında ve 100bin km yapmış bir lastik olarak. Tedirgin ediyor mu derseniz Hayır. Tedirgin etmedi hiç. Sıfırken nasıl kullanıyorsam yine aynı şekilde kullanıyorum.
Diş durumu da tabiki sonlarına geldi ama diş var mı var. Diş kalmasaydı zaten çıkartır atarım çöpe, yenisini alır takarım.
 
Selamlar,
Öncelikle 17” den 18” e geçeceğiniz için zaten hangi lastiği tercih ederseniz edin konfor kaybı yaşayacaksınız,

Geçmişte kullandığınız Primacy 4 ve SportContact 5 birbirinden farklı kategoride lastikler olduğu için sertlik farkı hissetmeniz normal bir durum,

225/40 R18 olarak konfor ve sertlik anlamında Michelin ‘ler pahalı kalıyorsa, PremiumContact 7 veya Goodyear EfficientGrip Performance veya Asymmetric 6 düşünebilirsiniz.

Bu ebatta yüksek düzey konfor beklememek lazım, içlerinden en konforlusu Primacy 4 (Primacy 4 modeli 4+ ‘dan daha konforlu olduğu iddea edliliyor), sonrasında da Conti PremiumContact 7 gelir.
Evet maalesef 17"den 18" janta geçince primacy>sport contact5 geçişinden daha fazla bir konfor kaybım olacak.

Primacy'ler PremiumContact'lardan bariz pahalı kalıyor. PremiumContact ile Asymmetric'ler nispeten yakın fiyatlı. Asymmetric serisini de spor model diye düşünüyordum PilotSport ve SportContact gibi, bu sebeple çekinceliydim. EfficientGrip gibi asıl Goodyear modellerinden ziyade yerli modeller daha çok var piyasada, adı Goodyear ama kalitesi Goodyear değil :(

Bir de 225 40 18 premium contact7 "XL FR" şeklinde ibare var bazı ilanlarda. Runflat demek değil dimi bu "XL FR" konusu?

Aynı ebatı farklı ilanlarla açarak başlığına SUV lastiği ve binek lastiği diye ilave edenler de var :D ebat ve model aynı olduktan sonra SUV ve binek ayrımı yok diye düşünüyorum ama atladığım bir nokta var mıdır?
 
Evet maalesef 17"den 18" janta geçince primacy>sport contact5 geçişinden daha fazla bir konfor kaybım olacak.

Primacy'ler PremiumContact'lardan bariz pahalı kalıyor. PremiumContact ile Asymmetric'ler nispeten yakın fiyatlı. Asymmetric serisini de spor model diye düşünüyordum PilotSport ve SportContact gibi, bu sebeple çekinceliydim. EfficientGrip gibi asıl Goodyear modellerinden ziyade yerli modeller daha çok var piyasada, adı Goodyear ama kalitesi Goodyear değil :(

Bir de 225 40 18 premium contact7 "XL FR" şeklinde ibare var bazı ilanlarda. Runflat demek değil dimi bu "XL FR" konusu?

Aynı ebatı farklı ilanlarla açarak başlığına SUV lastiği ve binek lastiği diye ilave edenler de var :D ebat ve model aynı olduktan sonra SUV ve binek ayrımı yok diye düşünüyorum ama atladığım bir nokta var mıdır?
XL ve FR özellikli lastiklerin Run-flat ile alakası yoktur,

XL özelliği lastiğin hamurunun yapısal mukavemeti artırışmış, yanakları güçlendirilmiş ve yük endeksi (yük taşıma kapasitesi) artırılmış anlamına geliyor, ve 18” ve büyük ebatlı lastiklerde zorunlu oluyor, yani 18” ebat ölçülerinin %99 ‘u hep XL olarak gelir,

FR özelliği ise “jant koruma” anlamına geliyor, lastik üreticileri bunun için farklı kısaltmalar kullanabiliyor.

Bazı lastik markaları aynı lastiğin hem binek araç için olanını hem de SUV için olanını üretebiliyor, bunu anlaması kolay lastik etiketinde ve lastiğin yanağında SUV ibaresi bulunur.
 
Güçlendirilmiş yanaklı lastikler de normaline göre bir tık daha sert olur. Sebebi adı üstünde. Yanak ne kadar güçlendirilmişse lastiğin esnemesi benzer oranlarda azalacaktır. Bilginiz olsun. Tercih tüketicinin elbette @mustafacagri
 
XL ve FR özellikli lastiklerin Run-flat ile alakası yoktur,

XL özelliği lastiğin hamurunun yapısal mukavemeti artırışmış, yanakları güçlendirilmiş ve yük endeksi (yük taşıma kapasitesi) artırılmış anlamına geliyor, ve 18” ve büyük ebatlı lastiklerde zorunlu oluyor, yani 18” ebat ölçülerinin %99 ‘u hep XL olarak gelir,

FR özelliği ise “jant koruma” anlamına geliyor, lastik üreticileri bunun için farklı kısaltmalar kullanabiliyor.

Bazı lastik markaları aynı lastiğin hem binek araç için olanını hem de SUV için olanını üretebiliyor, bunu anlaması kolay lastik etiketinde ve lastiğin yanağında SUV ibaresi bulunur.
Anladım hocam teşekkür ederim. Ebat aynı ebat , model aynı model olduğu için SUV yazanı almanın bir mahsuru yoktur dimi ?
Güçlendirilmiş yanaklı lastikler de normaline göre bir tık daha sert olur. Sebebi adı üstünde. Yanak ne kadar güçlendirilmişse lastiğin esnemesi benzer oranlarda azalacaktır. Bilginiz olsun. Tercih tüketicinin elbette @mustafacagri
Bu detayın böylesine etkili olacağını bilmiyordum. Kaldırım sürtmrlerine karşı yanak desteği arıyordum hep. Onun için gidecek konfor kaybına razıyım :D
 
Anladım hocam teşekkür ederim. Ebat aynı ebat , model aynı model olduğu için SUV yazanı almanın bir mahsuru yoktur dimi ?

Bu detayın böylesine etkili olacağını bilmiyordum. Kaldırım sürtmrlerine karşı yanak desteği arıyordum hep. Onun için gidecek konfor kaybına razıyım :D
İstisnai modeller harici suv lastiği pek üretilmiyor, ebatlar aynı olsa da SUV lastiği almayınız.!
 
pahalı bir lastik golf için gerek yok bence..arac performans aracı degilse tabii...daha ucuza conti pre 7 yada goodyear onerırım
Ben kullanıyorum çok memnunum, çok iyi performansı. Daha önce dunlop sport kullanıyordum yol tutuşu iyi değildi.
 
Arkadaşlar 225 45 17 yerine jant değişmeden 215 50 17 veya 225 50 17 lastik takılır mı sıkıntı olur mu ?
 
Arkadaşlar 225 45 17 yerine jant değişmeden 215 50 17 veya 225 50 17 lastik takılır mı sıkıntı olur mu ?



İkisi de olmaz. Aracın aerodinamiği bozulur, km göstergesi yanlış gösterir, yol tutuş ve frenleme performansı kötüleşir vs. vs.


Sadece aşağıdaki ebatları kullanabilirsiniz.


225 45r17 muadilleri.png



.
 

225 45 17 conti SportContact5'ten 225 40 18 conti PremiumContact7 lere geçtim. 17 spor model lastikten 18 nispeten konfor odaklı lastiğe geçince konfor farkını az hissettim gibi şu anlık. Şerit çizgisi gibi yerlerden geçerken falan hissedilmesi arttı gibi. Yine uzun vadede görüşlerimi yazarım. Ek olarak niye bunu tercih ettim dersek de yorumlarımı ekleyeyim.
Önceden conti 1500 ise Dunlop, hankook vs 1000 TL idi, Petlas, kormoran vs 800 falandı. Şimdi ise 18 inç için Continentaller 3500'e aldım 2024. Hankooklar falan 3000 idi neredeyse. Yerli ürünler 2750 civarından başlıyordu. Continental rakibi Michelin ise 4000 4500 lerden gidiyordu. Düşününce herkesin kabulünü görmüş Michelin rakibi ürünü ortalama diyebileceğimiz lastiklerden %10 15 fiyat farkı ile almış oldum. Continental fiyatları şu anda piyasada cazip ürünlerden.
 

Geri
Üst Alt