Merhaba,
İstanbul’dan Murat ben yaşım,43.
110.000 KM ‘ lik 2016 Golf 7 TDİ/DSG sahibiyim. Fab. Çıkış 225/45/17 91 H tekerli.
Aracı 2. El 30.000 km’de aldım.
Fab. Çıkış lastikleri Hankook ventus S1 evo 2 91 / H endeksli. 4 lastik hep 35 psi 70.000 km kullandım. Yakışıklı yıpranmayan lastik di, ancak durmuyordu virajlarda frende kayıyordu sadece 25 derece üstü sıcaklıklarda hakkını veriyordu bunlar kendimce en kritik deneyimlerim. Lastik sertti ve viraj zorlama 80 km geçik olmamıştı.
70.000 Km sonrası Continental premium contact 6 91 / Y endeksli 4 lastil 35 psi. Daha iyi bir lastik olmuştu 80 km zorlamadığın virajları 115 - 120 km direksiyonu oynatmama şart ile rayda gider gibi viraj alıyordum , frenleme iyi fakat çok çalkantılıydı dur kalk araç sallanıyordu sanki XL yanak olsa kurtaracak gibi duruyordu. 90.000 km sonra Şanzımandan ses gelmeye başladı ( clutch ) otomatik vitesin debriyaj kolu şakır şukur ses çıkarmaya başladı oydu buydu derken lastik için konfor olan 30 psi a geçtim.
Artık mahalleden çıkana kadar kilit parke taşlarından bozuk yol sesleri vs. Şakır şukur sesler gitmişti araç rahatlamıştı anca viraj da ( yüksek sürat ) lastik jant’tan çıkma hissi vermeye başladı direksiyon ağırlaştı ve dönüşlerde araçta çalkantı arttı. O bu derken 32,5 psi ile 20.000 km daha ilerledim virajlar iyi ( yüksek sürat ) fenleme iyi çalkalama, dur kalklarda devam etti ( sürüş tarzı fevri ve ani kalkışlar yaparak ) lastik yıprandı parça kopmaları oldu.
Michelin Pilot Sport 4 91 / V endeksli. Lastik soğukken ölçüm 36-38 psi ne varsa şişirmişler fakat , aracı rampadan indirdim vay dedim yumuşak. Aracı servis dışına çıkardığımda rampa aşağı arnavut kaldırımı taşlarında bir baktım şanzımandan ses gelmiyor araç içi fazla uğultu gitmişti ( ekstra ses olarak, yol sesi hala mevcut ) araç rahatladı bozuk yollarda arkadan gelen vuruntu sesleri artık kaybolmuştu ön arka bozuk yolda daha ahenkli olmuştu bilerek, V hız endeksli istemiştim. Sürdük aracı eve geldik kilit parke taşları üzerinde ilerledik şanzımandan ses yok çalkantı yok Eşimin etti söz o ödediğim paranın üzerine - yani Murat araba şimdiye kadar dayak yiyormuş oh be - Soğukken lastikleri 32 psi yaptım ilk başta kilit parke taşlarında sanki kavramayı değiştirmişçesine bir sessizlik araç içi, daha bir sesizlik fakat bir süre sonra bozuk yolda şanzıman dan ses gelmeye başladı. Yeni lastiklerimle 140 km geçtim soğukken hava basınçları 34 psi ayarladım ve başladım zorlamaya 30 km yol yaptım eve kadar virajları zorladım bozuk yol aradım logar kapağı hepsinin üstünden geçtim şanzıman dan ses çıkmadı ( clutch ) tümsekleri yavaş değil zıplatarak geçtim ve daha iyi bozuk yolda vuruntu azdı ancak, virajlarda kopma değilde kayma tutunma arası değişik bir deneyim yaşadım kesinlikle Continental’da aldığım viraj performansı yoktu hatta alakası yoktu fakat zorladım , taktım kafayı deneyimleyeceğim huyunu anlayacağız İnşallah. Aynı hava basıncıyla kilit parke taşlarında sıfır ses. Sabah hava basıncını 33 psi deneceğim tekrar soğuduktan sonra 35 psi deneyeceğim tekrar 30 ila 40 km yol yaparak.
Denemelerim sonucu bu yazıyı ekliyorum.
Son olarak 35 psi istediğini anladım araç yine çok rahat, hızlı viraj alışlarda contiler gibi değil bu kötü de değil tabiki daha yanaklar sanki etli gibi olduğunu hissediyorsun ve direksiyon tepkisi hızlandı ve düşük hızda bile çok keskin dönüş alıyor bunu 2. kes kaldırma çıkınca anlamış ve onaylamış oldum şükür bişey yok.
Eski Hyundaimde taktığım Goodyear efficientgrip performance tadını verdi artık arka lastiklerinde dönüşlerde bizde varız bak diye hissettiriyor.
Umarım yardımcı olur yazım
Herkeze kazasız belasız sürüşler dilerim.