Golf 8 1.0 eTSi motor sesi

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan 007
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

007

Üye
Katılım
8 May 2021
Mesajlar
114
Tepkime puanı
206
İsim
KAAN
Arkadaşlar merhaba,

Youtube’da da testlerde bu konu üzerinde durulmuştu ama bir de burada konuyu istişare etmek istedim. Bugün 2. doz aşımı oldum, dönüşte sokağa çıkma yasağı olmasından da faydalanarak yolların boş olmasıyla düz bir yolda kırmızı ışıkta 0-100 manuel kalkış denedim ve ilk kez yüksek devir çevirdim. Motorun 4000 devirden sonra çok sportif bir ses çıkardığını duydum. 3 silindirli bir motordan beklenmeyecek sportiflikte bir ses. Hırıltılı ve keyif verici.. bu sesin yapay bir ses olma ihtimali var mı? Siz ne düşünüyorsunuz? Çünkü benim Golf 7 1.4 ACT 140’lık aracımda bile böyle bir ses yoktu ..

 
Küçük hacim icerisinde sesin rezonans etkileşimleri .

1.2 tdi  3 silindir polosu olan bir arkadaşım vardı  . Gazı kökleyince gelen homurtu titreşim şu an bendeki 1.6 tdi  araca göre 5 misli fazladan oktav + megabass boost hissiyatı verirdi. 

(Zip) Sıkıştırılmış vaw ses dosyası formatının 

Vaw dan vw e uyarlaması

 
  • Beğen
Tepkiler: 007
Küçük hacim icerisinde sesin rezonans etkileşimleri .

1.2 tdi  3 silindir polosu olan bir arkadaşım vardı  . Gazı kökleyince gelen homurtu titreşim şu an bendeki 1.6 tdi  araca göre 5 misli fazladan oktav + megabass boost hissiyatı verirdi. 

(Zip) Sıkıştırılmış vaw ses dosyası formatının 

Vaw dan vw e uyarlaması
:)  çok detaylı bir tarif olmuş 👍 uzun lafın kısası ben çok keyif aldım.. sanırım benim için ekonomik kullanımın önüne geçecek bu sürüş tarzı.. sırf o sesi duyabilmek için..

 
3 silindir olmasından kaynaklı güzel bir sesi var :)  

youtubeda daha detaylı videolar izlemiştim 3 silindirin sesi ile ilgili.

 
  • Beğen
Tepkiler: 007
Bu hafta kiralık bir clio geçti elime ikame araç olarak clio 0.9 tce verdiler 900cc 90 hp galiba araba da bir ses var gerçekten 3.20i v6 lara benziyor üst devirlerde 3 silindirin sesi harika dedikleri buymuş dedim. 

 
  • Beğen
Tepkiler: 007
Çünkü 6 silindirli motorların direkt bölünmüş hali kullanılarak yapılan bir motor. Sadece golf 8 de değil. Golf 7.5 aracımda da aynı şekilde ses geliyor :)  Bu ses yapay değil 3 silindirli motorun karakteristik özelliği. Orta susturucu iptal ederseniz daha da güzel bir ses alırsınız.   :)  

 
Arkadaşlar merhaba,

Youtube’da da testlerde bu konu üzerinde durulmuştu ama bir de burada konuyu istişare etmek istedim. Bugün 2. doz aşımı oldum, dönüşte sokağa çıkma yasağı olmasından da faydalanarak yolların boş olmasıyla düz bir yolda kırmızı ışıkta 0-100 manuel kalkış denedim ve ilk kez yüksek devir çevirdim. Motorun 4000 devirden sonra çok sportif bir ses çıkardığını duydum. 3 silindirli bir motordan beklenmeyecek sportiflikte bir ses. Hırıltılı ve keyif verici.. bu sesin yapay bir ses olma ihtimali var mı? Siz ne düşünüyorsunuz? Çünkü benim Golf 7 1.4 ACT 140’lık aracımda bile böyle bir ses yoktu ..
Ben de aynı şekilde dün otobana çıkıp rodaj sonrası biraz devir çevirdim ve kesinlikle sesi muhteşemdi. Hırıltılı ve yüksek motor hacmi hissiyatı veriyor ve müziğin sesini kısıp ilk sürdüğüm araba sanırım.

 
  • Beğen
Tepkiler: 007
3 silindir motorların sesi güzeldir., Ahh bir de sıralı 5 silindir motorun sesini dinleme şansınız olsaydı.. 1980 'li yıllarda kullanılan sıralı 5 silindirli saf kan Audi motorları efsanedir.. şuan malesef sadece Audi TT RS ve RS3 modellerinde kullanılıyor..

 
Bugün iki araçla biraz bir kaç deneme yaptım, araçlar Cupra Formentor 1.5 etsi ve Golf 8 1.0 etsi R line. Uzun zamandır Formentor de kabine motor sesinin çok geldiğini düşünüyordum bunu test etmek istedim. Araçların motorunu çalıştırıp 2-3 dakika ısınmasını bekledikten sonra Apple Watch’ı aldım elime vites p de iken bastım gaza tüm TSİ motorlar 3800 devirlerde limitöre giriyor iki araçta da böyle oldu ve sonuçlar şaşkınlık verici Formentor 67 DB ses verirken kabine golf 8 1.0 etsi motoru 52~51 DB verdi fark gerçekten de çok fazla! Duruma çok şaşırdım bu golf’ün yalıtımından mı kaynaklanıyor yoksa Formentor’ün 1.5 ETSi motor mu çok sesli? Bunu 1.5 etsi motorlu bir golf bulup tekrar denemek isterim. Golf 8’in 1.0 motorunun düşük devirlerde verdiği sessiz ve ivmelenme isteği çok başarılı yokuşlardaki sessiz performansı ise araç içindeki yolculuları mutlu ediyor vites geçişleri ise daha akıcı bir his veriyor. Formentor’ün bu bağırma odaklı yüksek devire çıkınca vites geçişlerindeki yavaşlık beni mutsuz etti. Ayrıca 1.0 motorun 4 bin devirden sonra kabine gelene çok hoş bir sesi var insanı adeta yarış arabası kullanıyor hissi yaratıyor ses çok teknik çok zevkli.
 
Bugün iki araçla biraz bir kaç deneme yaptım, araçlar Cupra Formentor 1.5 etsi ve Golf 8 1.0 etsi R line. Uzun zamandır Formentor de kabine motor sesinin çok geldiğini düşünüyordum bunu test etmek istedim. Araçların motorunu çalıştırıp 2-3 dakika ısınmasını bekledikten sonra Apple Watch’ı aldım elime vites p de iken bastım gaza tüm TSİ motorlar 3800 devirlerde limitöre giriyor iki araçta da böyle oldu ve sonuçlar şaşkınlık verici Formentor 67 DB ses verirken kabine golf 8 1.0 etsi motoru 52~51 DB verdi fark gerçekten de çok fazla! Duruma çok şaşırdım bu golf’ün yalıtımından mı kaynaklanıyor yoksa Formentor’ün 1.5 ETSi motor mu çok sesli? Bunu 1.5 etsi motorlu bir golf bulup tekrar denemek isterim. Golf 8’in 1.0 motorunun düşük devirlerde verdiği sessiz ve ivmelenme isteği çok başarılı yokuşlardaki sessiz performansı ise araç içindeki yolculuları mutlu ediyor vites geçişleri ise daha akıcı bir his veriyor. Formentor’ün bu bağırma odaklı yüksek devire çıkınca vites geçişlerindeki yavaşlık beni mutsuz etti. Ayrıca 1.0 motorun 4 bin devirden sonra kabine gelene çok hoş bir sesi var insanı adeta yarış arabası kullanıyor hissi yaratıyor ses çok teknik çok zevkli.
Bir de sürüş anında aynı hızda kabin içi sesi test etseydiniz daha iyi olurdu. Rölanti ya da durur vaziyetteki ses değil de sürüş anında oluşan ses daha önemli benim için. Sizin de dediğiniz gibi aynı tip motor olmadığı için de fark edebilir. Ama yine de Golf'ün daha sessiz olacağı düşüncesindeyim.
 
Bir de sürüş anında aynı hızda kabin içi sesi test etseydiniz daha iyi olurdu. Rölanti ya da durur vaziyetteki ses değil de sürüş anında oluşan ses daha önemli benim için. Sizin de dediğiniz gibi aynı tip motor olmadığı için de fark edebilir. Ama yine de Golf'ün daha sessiz olacağı düşüncesindeyim.


Bu video dan sonra yeni tiguan Elegance paketi de test ettim sıralama şu şekilde
110 km hızla aynı yolda
Yeni tiguan 2024 Elegance 1.5 etsi 60 DB
Golf 8 1.0 etsi R line 17 jant 61 DB
Golf 7.5 1.0 Comfortline 17 jantlı 61 DB
Cupra Formentor 1.5 etsi vz line 19 jant 62~63 DB.
Fakat şöyle bir durum var araçlar hızlandıkça devir arttığı için 1.0 motorlu golf ün avantajı da artıyor çünkü yüksek devirde daha az ses geliyor kabine.
1.5 motorlu golf’üde denemek isterim ancak tiguan’ın yalıtımı çok başarılı bunu direk kulaklar hissediyor.
 

Bu video dan sonra yeni tiguan Elegance paketi de test ettim sıralama şu şekilde
110 km hızla aynı yolda
Yeni tiguan 2024 Elegance 1.5 etsi 60 DB
Golf 8 1.0 etsi R line 17 jant 61 DB
Golf 7.5 1.0 Comfortline 17 jantlı 61 DB
Cupra Formentor 1.5 etsi vz line 19 jant 62~63 DB.
Fakat şöyle bir durum var araçlar hızlandıkça devir arttığı için 1.0 motorlu golf ün avantajı da artıyor çünkü yüksek devirde daha az ses geliyor kabine.
1.5 motorlu golf’üde denemek isterim ancak tiguan’ın yalıtımı çok başarılı bunu direk kulaklar hissediyor.
Formentor ve Tiguan 6 vites değil mi?
 
Cok guzel testler, tek sorun ayni yerden gecmek lazim. Ses aracin oldugu kadar yolun da fonksiyonudur. Son nesil 1.5 116 1.0 110 dan daha gurultulu.
 

Bu arada @007 kaan arkadaşımızda sağolsun konuyu 2021 de açmış üç ay kalmış forumda sonra giriş yapmamış umarım hasta falan değildir…
 

Geri
Üst