Golf 8 1.0 eTSi motor sesi

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan 007
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Arabayi sirtindan birisi tutuyor gibi ozellikle ilk 2 vites.
 
Bugün iki araçla biraz bir kaç deneme yaptım, araçlar Cupra Formentor 1.5 etsi ve Golf 8 1.0 etsi R line. Uzun zamandır Formentor de kabine motor sesinin çok geldiğini düşünüyordum bunu test etmek istedim. Araçların motorunu çalıştırıp 2-3 dakika ısınmasını bekledikten sonra Apple Watch’ı aldım elime vites p de iken bastım gaza tüm TSİ motorlar 3800 devirlerde limitöre giriyor iki araçta da böyle oldu ve sonuçlar şaşkınlık verici Formentor 67 DB ses verirken kabine golf 8 1.0 etsi motoru 52~51 DB verdi fark gerçekten de çok fazla! Duruma çok şaşırdım bu golf’ün yalıtımından mı kaynaklanıyor yoksa Formentor’ün 1.5 ETSi motor mu çok sesli? Bunu 1.5 etsi motorlu bir golf bulup tekrar denemek isterim. Golf 8’in 1.0 motorunun düşük devirlerde verdiği sessiz ve ivmelenme isteği çok başarılı yokuşlardaki sessiz performansı ise araç içindeki yolculuları mutlu ediyor vites geçişleri ise daha akıcı bir his veriyor. Formentor’ün bu bağırma odaklı yüksek devire çıkınca vites geçişlerindeki yavaşlık beni mutsuz etti. Ayrıca 1.0 motorun 4 bin devirden sonra kabine gelene çok hoş bir sesi var insanı adeta yarış arabası kullanıyor hissi yaratıyor ses çok teknik çok zevkli.

Bir de sürüş anında aynı hızda kabin içi sesi test etseydiniz daha iyi olurdu. Rölanti ya da durur vaziyetteki ses değil de sürüş anında oluşan ses daha önemli benim için. Sizin de dediğiniz gibi aynı tip motor olmadığı için de fark edebilir. Ama yine de Golf'ün daha sessiz olacağı düşüncesindeyim.


Bu video dan sonra yeni tiguan Elegance paketi de test ettim sıralama şu şekilde
110 km hızla aynı yolda
Yeni tiguan 2024 Elegance 1.5 etsi 60 DB
Golf 8 1.0 etsi R line 17 jant 61 DB
Golf 7.5 1.0 Comfortline 17 jantlı 61 DB
Cupra Formentor 1.5 etsi vz line 19 jant 62~63 DB.
Fakat şöyle bir durum var araçlar hızlandıkça devir arttığı için 1.0 motorlu golf ün avantajı da artıyor çünkü yüksek devirde daha az ses geliyor kabine.
1.5 motorlu golf’üde denemek isterim ancak tiguan’ın yalıtımı çok başarılı bunu direk kulaklar hissediyor.

Formentor ve Tiguan 6 vites değil mi?

Hayır 7 ileri DSG ikisi de. Tek farkı ıslak kavramaya sahipler golf kuru tip dsg.

Islak kavrama olarak 6 vites düşünüp devir hız oranları farklı olabilir olarak düşündüm bir an.

Sonuç olarak yalıtım lastik vs. farkı da olacaktır.
 

Geri
Üst