Hararetin 90’ı geçmesi normalmi


Arkadaşlar yokuş ve önümde kamyon vardı klima acıktı. Zorlwyinca bir anda kırmızıya geldi lamba yandı sonra kenara çekip boşa ve rolantiye aldım bir dk içinde distu.  2017 golf 7 tdi. Korktum servis vs aradım hepsi devir daim pompası ve triger vs değişecek dediler.iki gündür kullanıyorum tekrar çıkmadı fikriniz ne

 

Aha benim soru cevap tek ....Kafaya takiyorsaniz risk almayacaksanız devri daim değişecek.  

 
@Sys68 kırmızıya geldi ve uyarı verdiyse muhakkak devir daim pompası değişecek Kesinlikle ihmal etmeyin bir daha kırmızıya gelirse zaten motor muhtemelen yanar. yetkili serviste yaptırın işçilik ve parça garantisi olur en azından km 90 bin altındaysa trigeri değişmezler sadece devirdaim pompasını değişirler yetkili servise geçen hafta sordum 1400 TL civarı fiyat söylediler sadece devirdaim pompasına 

 
Su soğutmalı bir motorda burada söylenildiği gibi sıcaklığın 90 °C ‘yi geçmesi normal karşılanacak bir durum değildir.,  

Havanın çok sıcak olması, yaz sıcağında dur-kalk trafik, yokuş yukarı rampa da motoru zorlamak vs.. senaryolar su soğutmalı bir motorda hararetin yükselmesi için  bir bahane olarak kabul edilemez.

 
@forzaGilles tam ve doğru olarak gösterge de ki 90°C  gerçek sıcaklık değilmiş işte servis de kitapçıkta bunu açıkça yazmışlar diyorum hararet yükseldiğinde dediğimiz aalında biz 90 dereceyi geçiyor görüyoruz ama gerçek motor ısısı 90 değil daha aşağıda oluyor yani. 

 
@forzaGilles tam ve doğru olarak gösterge de ki 90°C  gerçek sıcaklık değilmiş işte servis de kitapçıkta bunu açıkça yazmışlar diyorum hararet yükseldiğinde dediğimiz aalında biz 90 dereceyi geçiyor görüyoruz ama gerçek motor ısısı 90 değil daha aşağıda oluyor yani. 
Bu söyledikleriniz servisin ve sizin yorumunuz., ben sizin söylediklerinize katılmıyorum benim görüşüm ise aksi yönde.

 
@Sys68 aynı şey 2019 yılında başıma geldi hemen sağa çekip aracı kapattım motor suyu seviyesi normaldi tekrar çalıştırdım 15 saniye içinde 90 a sabitledi, 2019 dan bu yana aracımı kullanıyorum şu an 110 binde birdaha yapmadı elektrikli devir daim bazen takılıyor ve çalışmıyor kontak aç kapa yapınca devreye giriyor. Çok sık yaparsa değişim şart suyu sık sık kontrol edin eksiltme yoksa sıkıntı yok. Bu arada bu olayın üstünde 50 bin geçti

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Sys68 aynı şey 2019 yılında başıma geldi hemen sağa çekip aracı kapattım motor suyu seviyesi normaldi tekrar çalıştırdım 15 saniye içinde 90 a sabitledi, 2019 dan bu yana aracımı kullanıyorum şu an 110 binde birdaha yapmadı elektrikli devir daim bazen takılıyor ve çalışmıyor kontak aç kapa yapınca devreye giriyor. Çok sık yaparsa değişim şart suyu sık sık kontrol edin eksiltme yoksa sıkıntı yok. Bu arada bu olayın üstünde 50 bin geçti
Hararet esnasında aracı istop etmek doğru bir davranış olmadığı yönünde çok fazla veri var 

Yine de işe yaramış 50 bin km sorunsuz kullanmısınız sonuçta...

 
@forzaGilles tam ve doğru olarak gösterge de ki 90°C  gerçek sıcaklık değilmiş işte servis de kitapçıkta bunu açıkça yazmışlar diyorum hararet yükseldiğinde dediğimiz aalında biz 90 dereceyi geçiyor görüyoruz ama gerçek motor ısısı 90 değil daha aşağıda oluyor yani. 
Bu konu hakkında doğruluk olabilir sanırım nedeni 

Bazen yag sıcaklığı 60 derece iken hararet 90 derece de duruyor 

Bazen de hele ki Antalyadan korkuteli ne çıkarken o yokuş hele ki öğlen vaktiyse yag sıcaklığı 115 den assagi inmiyor 120 dereceye kadar çıkıyor fakat hararet 90 da tabiki aracı yormadan çıkıyorum klima kapalı çıkıyorum yine de yag sıcaklığı uçuyor :(

anlatmak istediğim yag sıcaklığı 70 derece iken motor 90 derece oluyor da 

yag sıcaklığı 100 120 derece arası nasıl 90 derece oluyor ? 

Var bişey ama yag sonuçta motorun o anki iç sıcaklık neyse onu gösterir 

 

Geri
Üst Alt