0 km Aracın Bagaj Kapağında Sök-Tak/Ayar - Impression Golf


Atesci

Üye
Katılım
8 Tem 2021
Mesajlar
367
Tepkime puanı
547
Konum
İstanbul
İsim
Umut
Herkese selamlar . Sizlere yaşadığım bi olayı aktarmak aynı zamanda fikrinize danışmak istiyorum . 7 Temmuzda 0 olarak yetkili bayii'den teslim aldığım golf 8 aracımı 8 temmuzda istanbulda bi kurumsal tse onaylı ekspertiz firmasına götürdüm . Bagaj kapağının 4 vidalasından 3ünde oynama(birinde çok ciddi boya kalkması var diğerleri nispeten belli olmuyor.), birindeyse hiçbir şekilde oynama yok. Ekspertiz firması parçanın orjinal olduğunu, ancak fabrikasyon olarak bagaj kapağına ayar yaptığını iletti ve buna istinaden aracı aldığım bayiiden, bu parçanın orjinal parça olduğunu, fabrikasyon ayar yapıldığına dair bir kağıt almam gerektiğini söyledi. Bende doğal olarak soluğu bayide aldım. Vidadaki boya atığını ve fabrikasyon bi ayarın yapılmış olduğunu kabul ettiler ancak herhangi bir kağıt veremeyeceklerini ilettiler. 

Ben yarın bir gün bu aracı satmaya kalktığımda, bu 3 vidadaki oynaması ekspertizde sorun çıkaracak mıdır fiyatı düşecek midir? Benim için 0 aldığım araçta ayar işleminin olması hiçbir şey ifade etmiyor yamuk gelmesinden iyidir :)  . Ancak dediğim gibi elbet bir gün bu arabayı satacağım ben. Daha önce benzer şeyle karşılaşan arkadaşlar oldu mu ? Deneyimlerinizi aktarırsanız sevinirim . Ben bayiden kağıt alamasam bile 80kmde ve teslim tarihinden 24 saat içinde ekspertiz raporu aldığım için bir nebze şanslı hissediyorum. Araç alacak arkadaşların mutlaka DİREK ekspertize, ekspertiz olmasa bile teslim aldığında gözle kontrol etmesini kesinlikle tavsiye ederim.

-görseller yarın eklenecektir

 
İst. Tamaş dan alınan araclarda mı sorun var ?

Aynı durum icin (bagaj+ön kaput) bu hikayenin aynısı bende var (,tamaş 2018 ocak cıkışlı araç)

Ben aracımı mezara götüreceğim icin dert etmiyorum artık. 

 
Upvote 0

@Atesci sorun olmaz zaten sök tak yazamazlar. Çünkü sök tak olması için tüm vidalarda iz olması gerekir parçanın tamamen gövdeden ayrılması için. Bir tane bile vidada iz yoksa o sök tak değildir ayır yapılmış anlamına gelir. Yani sadece ayar yazabilirler. Belli ki sizin bagaj kapağı sökülmemiş sadece ayar yapılmış. Bunu fabrika da yapmış olabilir servis de. Çünkü çoğu golflerde bagaj kapağı ayarsız oluyor. Gündelik hayatta dikkatli bakarsanız çogu  golfte ayarsızlık var özellikle bagajda.

 
Upvote 0
Iyi bir expertiz parca seri numaralarindan o parcanin orjinal mi yoksa degisim mi oldugunu anlar butun vidalarda boya izi olsa dahi.

 
Upvote 0
bir civatanın orjinal kalması iyi. Aldığın bayi dava açacağını vs. düşünmüş olabilir. Dava açmayacağını sadece satarken problem olmaması için beyan niteliğinde aldığını yetkili müdürlere vs. anlatırsan derdini yardımcı olur. Alt personel geçiştirir problemi. hatta ve hatta ilk servisinde biraz indirim iste %20-;%30 indirim versinler. Biraz ağlamak lazım.

 
Upvote 0
Benim 7.5 golfümü satarken tarcanlar da aynı şekilde bagajda oynama var dedi ama bu sökülüp takıldığı anlamına gelmiyor vag grubunda sıklıkla karşılaşıyoruz fabrika ayar yapmak için böyle bir şey yaptığını söyledi. Alıcı da hiçbir şekilde sorun çıkarmadı zaten. O yüzden dert etmeyin bu sebepten dolayı almayan da almasın zaten.
 
Upvote 0
Bende aracımı 2020 de ilk sahibinden almıştım. (2014 golf 7)Aynı durumla karşılaştım.
Exper arkadaş Vw yetkili servisinden tanıdığım için bilgisine güvenip sorun etmedim.
Bana söylediği golf 7 lerde anten olmadığından arka camdaki rezistanslar anten görevi görüyor. Bağlantı kablolarına müdahale etmek için bagaj kapak vidalarını gevşetip işlem yapılabiliyor demişti.Yanlış veya doğru bu şekilde bilgi vermişti.
 
Upvote 0
Hocam 1 ay önce 2024 Golf 8.5 aldım.
Kaput ve Bagaj'ın tüm vidaları ayar için oynanmış.
Ayrıca arabanın her yeri fabrikada çift kat boyanmış.
Vag grubu araçlarda fazlasıyla olan bir durum.
Araç sıcak fırınlara giriyor. Burada sıcak soğuk genleşmesinden dolayı ayar bozulabiliyor.
Fabrikanın bunu düzeltme hakkı var. Araştırdığım kadarıyla vag grubu araçların %40'ında sök tak olayı var.
Aslında bu bir sorun değil. Parça orjinal, boya orjinal ise vidanın ne önemi var?
Dünyada bunu tek takan ülke olabiliriz. Galerici ve al satcıların fiyat kırmak için ortaya attığı bir şey.
Ben yine de konuyla ilgili Doğuş Oto'dan belge aldım. Ayrıca mikron ölçümlerini içeren PDI raporunu da aldım dosyaladım. Satarken işe yarayabilir.

Bu arada bu konuyla ilgili Tarcanlar ekspertiz'den Sami Tarcan'ın bir videosu.
Çok güzel özetlemiş. İzlemenizi tavsiye ederim.

 
Upvote 0
Kullandığımız araçlar koleksiyonluk değil, bir nevi dayanıklı tüketim malı. Varsın sağı solu sökülmüş olsun. Aracın performansına/bütünlüğüne zararı olmayan bir durum için bana kalırsa üzülmeyin.

Arabanız hayırlı olsun, kazasız binmek kısmet olsun. Araba almak bir yatırım değil tüketim, kullanın geçin. 3-5 sene sonra gerçekleşecek potansiyel bir satıştaki pazarlık için stres olduğunuza değmeyeceğini düşünüyorum.

Orjinal bagaj kapağındaki vidada sök tak izi var fiyattan 5.000 lira inelim diyen adamı da kürekle kovalarlar zaten.
ahh be güzel kardeşim öyle olmuyor gerçek hayatta arka bagaj kapısı değişimini yetkili servis yapmasına karşın sonra arabayı satarken bagaj kapısından sebeb 200 bin değer kaybı yaşıyorsun.
 
Upvote 0
ahh be güzel kardeşim öyle olmuyor gerçek hayatta arka bagaj kapısı değişimini yetkili servis yapmasına karşın sonra arabayı satarken bagaj kapısından sebeb 200 bin değer kaybı yaşıyorsun.
Hocam burada arkadaşın bahsettiği fabrikasyon vida ayarı. Aracın üstündeki parçalar orjinal.
Aracın tüm parçalarında seri numaraları var. Bunlar eşleştirilerek orjinal olduğu anlaşılıyor.
Hepsi orjinal olan araçta vida ayarından fiyat kırılmaz demek istemiş.

Bu arada değişmiş olsa bile sorun olmaması lazım. Ülke olarak bunları aşmalıyız.
Şase podye airbag sağlamsa gerisi önemsiz olmalı.
 
Upvote 0
Hocam burada arkadaşın bahsettiği fabrikasyon vida ayarı. Aracın üstündeki parçalar orjinal.
Aracın tüm parçalarında seri numaraları var. Bunlar eşleştirilerek orjinal olduğu anlaşılıyor.
Hepsi orjinal olan araçta vida ayarından fiyat kırılmaz demek istemiş.

Bu arada değişmiş olsa bile sorun olmaması lazım. Ülke olarak bunları aşmalıyız.
Şase podye airbag sağlamsa gerisi önemsiz olmalı.
Hocam merhaba hatırlarsınız belki pdi raporu önerisinde size bulunmuştum kendinizi garantiye almanız için.

Size bu öneriyi yapmama sebep/konu olacak araç bana aitti. Ben aracımı satarken epey uzun süre sırf bu ayar muhabbeti yüzünden bekledim. En son artık nalet ede ede ciddi fiyat kırarak sattım -elimde sadece ekspertiz raporu vardı trafik çıkış tarihinde yapılmış- . Hem piyasasından uygun hemde ekstralı bir aracı sırf 3 vidada ayar var diye epey bir süre elimde beklettim aracı . Fabrikasyon tek kat boyanmış veya ayar yapılmamış bir araç varken kim gidip ayar yapılmış çift kat boya yapılmış araç satın alıp ileriki yıllarda kendini insanlara açıklama yapma pozisyonunda bulacağı bir araç tercih eder ?

Aracı 2023 yılında mart ayının son günlerinde sattım. Araç 2024 ün başından beri en uygun ekstralı araç olarak ilanda en son esnafa takasa götürüyordu aracı. Alan şahısla bir dostluk pekişti sırf bu "bagajdaki fabrikasyon ayar" yüzünden defalarca müşteri kaçırdığını beyan etti.

"İlana bagajda fabrikasyon ayar var diye yazsam araç kazalı muamelesi görüyorum, ilana hiçbir şey yazmayıp ciddi alıcıya ekspertiz raporunu sunsam o görüyor da soruyor bir dünya uğraş içine giriyorum" diye sitem ediyor zaten fiyatı uygun tuttuğu içinde ayrı darbeli muamelesi görüyor.

Yani size soruyorum alıcı olsanız fabrikanın üretim aşamasında tüm parçaları çift kat boyamış olduğu, kaputunda ve bagajında vida ayarı yapılan aracı mı tercih ederdiniz yoksa emsal bu bahsettiğim problemlerin olmadığı aracı mı tercih ederdiniz ? Veya şöyle bir soru yönelteyim bu aracın tescil işlemleri henüz yapılmamışken size satış temsilcisi "ya sayın @darktemplar bizim bu size satmakta olduğumuz aracı biz komple bir daha çift boyadık ama fabrikasyon boyadık yani sıkıntı yok he bir de kaputu ve bagajını ayarladık bir daha çünkü tam oturmamıştı" dese o aracı yine alır mıydınız yoksa zibilyon tane bayiisi olan markadan aynı aracın tek kat boyanmış herhangi bir ayar işlemi olmayan aynı aracını mı tercih ederdiniz ?


İş işten geçmiş aracı satın almışsınız kullanıyorsunuz bu saatten sonra kağıt almaktan,pdi raporu çıkartmaktan başka bir çözüm ne yazık ki yok. Elinde telefon kamera açıp video çekenler maalesef ki sizin aracınız darbeli muamelesi görürken veya aylarca ilanda dururken size bir çözüm sunmuyor müşteriyle de aranızı bulmuyor.


Bu arada ben bu konuyu açarken gelen yorumları müşteriye gösteririm diye düşünüp sekmeyi yıldızlamıştım müşterinin hmm anladım ben bi düşünüp tartayım cevabından başka bir faydası dokunmadı :)
 
Upvote 0
Hocam merhaba hatırlarsınız belki pdi raporu önerisinde size bulunmuştum kendinizi garantiye almanız için.

Size bu öneriyi yapmama sebep/konu olacak araç bana aitti. Ben aracımı satarken epey uzun süre sırf bu ayar muhabbeti yüzünden bekledim. En son artık nalet ede ede ciddi fiyat kırarak sattım -elimde sadece ekspertiz raporu vardı trafik çıkış tarihinde yapılmış- . Hem piyasasından uygun hemde ekstralı bir aracı sırf 3 vidada ayar var diye epey bir süre elimde beklettim aracı . Fabrikasyon tek kat boyanmış veya ayar yapılmamış bir araç varken kim gidip ayar yapılmış çift kat boya yapılmış araç satın alıp ileriki yıllarda kendini insanlara açıklama yapma pozisyonunda bulacağı bir araç tercih eder ?

Aracı 2023 yılında mart ayının son günlerinde sattım. Araç 2024 ün başından beri en uygun ekstralı araç olarak ilanda en son esnafa takasa götürüyordu aracı. Alan şahısla bir dostluk pekişti sırf bu "bagajdaki fabrikasyon ayar" yüzünden defalarca müşteri kaçırdığını beyan etti.

"İlana bagajda fabrikasyon ayar var diye yazsam araç kazalı muamelesi görüyorum, ilana hiçbir şey yazmayıp ciddi alıcıya ekspertiz raporunu sunsam o görüyor da soruyor bir dünya uğraş içine giriyorum" diye sitem ediyor zaten fiyatı uygun tuttuğu içinde ayrı darbeli muamelesi görüyor.

Yani size soruyorum alıcı olsanız fabrikanın üretim aşamasında tüm parçaları çift kat boyamış olduğu, kaputunda ve bagajında vida ayarı yapılan aracı mı tercih ederdiniz yoksa emsal bu bahsettiğim problemlerin olmadığı aracı mı tercih ederdiniz ? Veya şöyle bir soru yönelteyim bu aracın tescil işlemleri henüz yapılmamışken size satış temsilcisi "ya sayın @darktemplar bizim bu size satmakta olduğumuz aracı biz komple bir daha çift boyadık ama fabrikasyon boyadık yani sıkıntı yok he bir de kaputu ve bagajını ayarladık bir daha çünkü tam oturmamıştı" dese o aracı yine alır mıydınız yoksa zibilyon tane bayiisi olan markadan aynı aracın tek kat boyanmış herhangi bir ayar işlemi olmayan aynı aracını mı tercih ederdiniz ?


İş işten geçmiş aracı satın almışsınız kullanıyorsunuz bu saatten sonra kağıt almaktan,pdi raporu çıkartmaktan başka bir çözüm ne yazık ki yok. Elinde telefon kamera açıp video çekenler maalesef ki sizin aracınız darbeli muamelesi görürken veya aylarca ilanda dururken size bir çözüm sunmuyor müşteriyle de aranızı bulmuyor.


Bu arada ben bu konuyu açarken gelen yorumları müşteriye gösteririm diye düşünüp sekmeyi yıldızlamıştım müşterinin hmm anladım ben bi düşünüp tartayım cevabından başka bir faydası dokunmadı :)
Evet hocam şimdi hatırladım.
Ülkedeki bakış açısından dolayı tabiki olmasını tercih etmezdim.
Ama ortada bir kusur yokken mahkemeye gidip haksız çıkmakta mantıklı gelmedi.
Üstüne birde mahkemeyi kaybedersem mahkeme ve avukat masrafı tarafıma kalacak. Birde yıllarca sürecek mahkemenin sinir stresi yaşanacak.
Fabrikanın 3 kat boyama ve vida ayarı yapma hakkı var.
Bayilerde bunu iyi bildiği için herhangi bir adım atmıyor.
Bunlarla ilgili kağıt almaktan başka geriye bir şey kalmıyor.

Bir ekspertiz ile görüştüm. Adamlara yüzlerce araba geliyor. Çift kat boya olayı ülkemizde anlaşılmış. Bundan dolayı satışın iptal olduğuna şahit olmadım dedi. Yeterki her parça benzer kalınlıkta gelsin dedi.
Ama sök tak olayı biraz sıkıntılı. Elinde belge de olsa uğraşabilirsin dedi.
Diyelim ki acileyetim var. Satabilmek için ne kadar düşmem gerekli dediğimde; Piyasası 1300 olan araçtan 100 bin düşersen direk satılır dedi.
Yani %10 bile değil.
7-8 yıl sonra yapacağım satıştan %10 düşük alıp almamayı kafayı takmayı uygun görmedim.
(Bu arada acil ihtiyacım olmazsa kesinlikle fiyat düşmem. Almayan almasın. Aracım orjinal)

Yukarıda attığım video'daki olayda bagaj+kaput fabrikasyon sök tak arabaya önce 770 teklif vermişler. Sonradan 2 değişen var diye teklifi 700'e düşürmüşler. Yine yaklaşık %10 civarı bi rakam çıkıyor.
Ama sizin 3 vidada yaşadığınız olay gerçekten beni ürküttü.
Yaşadığınız boyut bunlardan büyük müydü?

Sonuç olarak tavsiyelere açığım. Benim yerimde olsanız ilk günden itibaren ne yapardınız?
 
Son düzenleme:
Upvote 0

Geri
Üst Alt