2017 Highline Golf Değişim / Araç Tavsiyesi Hk.


Alpac

Üye
Katılım
1 Tem 2018
Mesajlar
33
Tepkime puanı
31
İsim
Eray
Merhabalar,

Mevcutta kullanmakta olduğum 2017 model (7.5) 1.4TSi 125bg DSG standart (opsiyonsuz) Highline paket bir aracım var. Araç 2018' den beri bende, şu an 53 bin Km de, kazası, boyası veya herhangi bir sorunu yok. Tüm bakımları serviste yapıldı. Biraz piyasa araştırması ve sarı siteden baktığım kadarıyla (araç değerleme uygulaması vs.) ederi 280-290 bandında seyrediyor gibi. 

Kullandığım aracın km sini ve yaşını düşürmek, daha güçlü bir motora geçmek, ayrıca 3-5 ilave özellik katabilmek maksadıyla elimdekini satıp, yine kazasız/boyasız, 2020 Model, 1.5TSi 150Bg DSG, tercihen max 15 Bin km de, highline paket Golf 7.5 veya sport paket Audi A3 Sportback alma düşüncem oldu. Bahsettiğim kriterlerdeki makul Golf ler 330-345 Bin TL, A3 ler ise 350-370 Bin TL bandında gibi duruyor.

Benim aracıma göre ilave donanım olarak;

Golf' te; -Sunroof, -geri görüş kamerası, -koltuk ısıtma (benim için gereksiz), -far yıkama

A3' te ise, -Sunroof, -geri görüş kamerası, -anahtarsız giriş çalıştırma, -far yıkama, -spor koltuklar ve -bir tık daha yüksek malzeme ve yalıtım kalitesi. A3 teki kaybım ise daha kullanışsız orta konsol ve dijital gösterge olur gibi duruyor.

Artı/eksilerde hatalı veya eksik olduğum yerler olabilir. Beni asıl cezbeden ilk etapta motor, 200nm tork pek tatmin etmiyor. Zamanında alırken güzel bir 150 lik bulamamıştım. Mevcut piyasa koşullarında araç alma işi iyice zorlaştı ve daha da zorlaşacak gibi duruyor. Öte yandan yeni A3, Golf veya Leon' dan hiçbirini tam sevemedim. Krediye girip sıfır alayım desem içime de sinmeyecek. İşin özü, aracı satıp üstüne 50-70 Bin verip bu tarz bir hamle yapma konusundaki görüşlerinizi merak ettim. Bekarım, aracı sadece kendim kullanıyorum. HB kasa yapısını seviyorum. SUV lardan hoşlanmıyorum. Farklı tavsiyeleri de değerlendirebilirim. Fikrini paylaşan herkese şimdiden teşekkür ediyorum.

 
Merhabalar,

Mevcutta kullanmakta olduğum 2017 model (7.5) 1.4TSi 125bg DSG standart (opsiyonsuz) Highline paket bir aracım var. Araç 2018' den beri bende, şu an 53 bin Km de, kazası, boyası veya herhangi bir sorunu yok. Tüm bakımları serviste yapıldı. Biraz piyasa araştırması ve sarı siteden baktığım kadarıyla (araç değerleme uygulaması vs.) ederi 280-290 bandında seyrediyor gibi. 

Kullandığım aracın km sini ve yaşını düşürmek, daha güçlü bir motora geçmek, ayrıca 3-5 ilave özellik katabilmek maksadıyla elimdekini satıp, yine kazasız/boyasız, 2020 Model, 1.5TSi 150Bg DSG, tercihen max 15 Bin km de, highline paket Golf 7.5 veya sport paket Audi A3 Sportback alma düşüncem oldu. Bahsettiğim kriterlerdeki makul Golf ler 330-345 Bin TL, A3 ler ise 350-370 Bin TL bandında gibi duruyor.

Benim aracıma göre ilave donanım olarak;

Golf' te; -Sunroof, -geri görüş kamerası, -koltuk ısıtma (benim için gereksiz), -far yıkama

A3' te ise, -Sunroof, -geri görüş kamerası, -anahtarsız giriş çalıştırma, -far yıkama, -spor koltuklar ve -bir tık daha yüksek malzeme ve yalıtım kalitesi. A3 teki kaybım ise daha kullanışsız orta konsol ve dijital gösterge olur gibi duruyor.

Artı/eksilerde hatalı veya eksik olduğum yerler olabilir. Beni asıl cezbeden ilk etapta motor, 200nm tork pek tatmin etmiyor. Zamanında alırken güzel bir 150 lik bulamamıştım. Mevcut piyasa koşullarında araç alma işi iyice zorlaştı ve daha da zorlaşacak gibi duruyor. Öte yandan yeni A3, Golf veya Leon' dan hiçbirini tam sevemedim. Krediye girip sıfır alayım desem içime de sinmeyecek. İşin özü, aracı satıp üstüne 50-70 Bin verip bu tarz bir hamle yapma konusundaki görüşlerinizi merak ettim. Bekarım, aracı sadece kendim kullanıyorum. HB kasa yapısını seviyorum. SUV lardan hoşlanmıyorum. Farklı tavsiyeleri de değerlendirebilirim. Fikrini paylaşan herkese şimdiden teşekkür ediyorum.
Aynı kasadan inip aynı kasaya binmek bence cok gereksiz hocam alacaksanız golf 8 veyahut yeni kasa audi a3 alın derim sırf 1.4 den 1.5 geçmek için 50-60 bin vermek şuan anlamsız olur 

 
@yusufacs Golf 8, R-Line harici beni tatmin etmeyecek o da 450-460 Bin TL. Yeni A3 ün de genel malzeme kalitesi ve yalıtım konusunda premium un hakkını veremediğini gördüm incelemelerde. Tabi daha da pahalı Golf e göre. Yeni araçlarda kalite düşüyor fiyat artıyor (aslında pek çok şey için geçerli bu durum ve oldukça can sıkıcı). VAG grubu yeni hatchbacklere çok ısınamadım ve dediğim gibi bütçeyi de o kadar zorlamak istemiyorum açıkcası. Teşekkür ederim görüşünüz için.

 
Biraz farklı bir tat isterseniz A3 alınabilir. A3 Sport pakette Design'a ek olarak spor süspansiyon ve sürüş modu mevcut. Bu bütçelerde A3 ve Golf dışındaki diğer HB araçlar memnun etmez bence.  A3 Sport'ta hız sabitleyici var mıydı tam hatırlayamadım ama eksi puan olarak o yazılabilir. Tabi sonradan ilave edilebilir şeyler.

 
@AhmetCakmak Bilgiler için teşekkür ediyorum. Şahsen ben de öyle düşünüyorum, bu paralara alternatif yok gibi. Hız sabitleyici çok nadir kullandığım bir özellik ama olmaması şaşırttı beni. 

 
@AhmetCakmak Bilgiler için teşekkür ediyorum. Şahsen ben de öyle düşünüyorum, bu paralara alternatif yok gibi. Hız sabitleyici çok nadir kullandığım bir özellik ama olmaması şaşırttı beni. 
Muson grisi A3 sedan sport pakete geçme düşüncem zaman zaman hep oluyor.Fakat aracımın donanımından sonra a3 ün iç görsel ve donanım yönünce zayıf oluşu ve retrofitin golfe göre çok daha maliyetli olması durduruyor.Ya alıp 18 oem jant yay cam filmi ile mutlu olmaya çalışılacak yada küçük bir servet ödenip retrofit yapılacak. 

 
@Alpac Aynı aracın 150 beygirlik olanından bende var, km bi tık daha yüksek. Ara ara benim de aklıma geliyor model ve km düşürmek için değişim yapmak ama çok da içime sinmiyor şu şartlarda. VW 2017’nin belli bir bölümünden sonra kaliteyi düşürmeye başlamış. Forumda da çok konuşulmuştur koltuk altı çekmecesi vs. vs. Aslında devasa özellikler değil ama bir bütün olarak kalite açısından kıyaslandığında yepyeni kasa Golf ile benim aracım arasında ciddi farklar var. Sırf modeli ve km’yi güncel tutmak için de hem bu azaltılmış konforu tercih etmek hem de üstüne hatrı sayılır paralar vermek kendi açımdan pek akıl işi değil.

Ben de Golf 8 alacak olsam R Line haricinin kapısını bile açmazdım ama o paraları verdikten sonra da segment atlamak daha mantıklı kalıyor temiz araç bulunabildiği takdirde. HB sınıfında 350 bin lirayı geçmeyecek araçlar Golf’e nazaran teknolojik aksesuarlarıyla belki cezbedebilir ama diğer konularda aynı hissiyatı yaşatacağını düşünmüyorum.

Fikrinizin ticari bir yanı yoksa elinizdekinin kıymetini bilmeye odaklanın, ülke şartlarında az da olsa mutlu hissedebilmek için ben öyle yapmaya çalışıyorum…  :)  

 
sıfır 1.0tsi r-line bakılabilir. zam gelmediyse 400 civarıydı.

 
Kendi aracım 2017 golf 7.5 comfortline babamda a3 ambition var inanın konfor ve kullanım alanları golfte cok daha iyi sportbacklerin camları golfe göre küçük içi cok bunaltıcı aracın 

 
açıkcası ben de değiştirmeme taraftariyim

olur da değiştirirsem aynı segment/aynı aracın kmsi  ve ekstra özellikleri için değiştirmek yerine suv'a geçebilirim

 


Geri
Üst Alt