Yanma Kesintisi (Motor)


Recep_Gul

Paylaşımcı Üye
 
Katılım
14 Tem 2018
Mesajlar
2,651
Tepkime puanı
2,940
Konum
Berlin
İsim
Recep
Merhaba arkadaşlar. 2017 golf 7.5 R-Line aracım var. 1hafta önce gösterge panelinde motor ışığının yanıp söndğünü gördüm fakat anlık bir şeydir diye önemsemedim. Bugün obdeleven ile arıza taraması yaparken yanma Kesintisi algılandı diye bir hata verdi.
 

Sürüş performansında herhangi bir değişiklik sezmedim veya aksi bir durum yaşamadım. 
 

Acaba Sorun   yazılımsal mı yoksa motorda gerçekten arıza söz konusu mu? Detaylı bilenler cevaplarda sevinirim.

F9F87235-7F35-4D68-87EB-A877473CA0D1.png

 
Hmm, arkadaşların dediğine göre de bujilerin değişmesi gerekiyo. Benim araçta görünürde henüz hata yok fakat değiştirmek gerekli. Triger değişimi benimde yapmam gerekiyor. 70bin oldu ben hâlâ değiştirmedim.

Sizde de büyük ihtimalle bujilerden kaynaklı fakat triger değişimi sonrası olması ilginç. Sadece trigeri mi değiştiriniz yoksa ona bağlı diğer elemanlarıda değiştirdiniz mi?
Sadece triger değişimi oldu frumda bi arkdaşında triger değişimi sonrası benzer sorun olmuş ve triger sentesi düzeltilerek sorun çözülmüştü ama onda silindirlede hata veriyormuydu bilmiyorum yazdım ama daha görmedi servis kapak sökülecek bakılacak diyor bende bobin ve bujileri kontrol edelim diyorum ama bakalım
 
Upvote 0

75 binde araçda yüksek vites değiştirken aynı problemi yaşadım bujileri değiştim baya kötüydü 2 hafta sonra tekrar yaşadım bobinleri komple sıfırladım sonra düzeldi araçta çalışmada hiçbir sıkıntı yoktu belli etmeden arıza oluşmuş
 
Upvote 0
Missfire, Vuruntu sayısı 500'ü geçerse bu şekilde arızaya düşüyor araçlar.

1- Öncelikli olarak, motor etrafında rölanti esnasında sallanan/serbest duran parça var mı onu kontrol edin
Rölanti devri çok düşük tsi'da çoğu zaman motor titreşimi yanlış algılayıp vuruntu sensörü vuruntu olarak algılayabiliyor.

2- Buji - Bobin - Sübaplarda kurum - kalitesiz yakıt bu duruma sebebiyet verebilir.

3- Sadece rölantide yapıyorsa, yukarıda yazdıklarım kontrol edildikten sonra. Rölanti devri 720-730 devre yükseltilebilir.

4- Tabi tüm bu işlemlerden önce genel olarak motor sağlığını görmek adına kompresyon testi yapmaktada fayda var.

Bu temel durumlar harici herhangi bir durumdanda olabilir, forumda birinin başına benzer olay beyine giden kablo tesisatındaki sorundan kaynaklı gelmişti. Tabi bu tarz sorunlar çok daha düşük ihtimalli, fakat araçlarımız yüksek km oldukça ve farklı sahipler tarafından farklı şekillerde kullanılınca beklenmedik arızalarda çıkabiliyor.

Araç hareket halinde veya gazlamalı kullanımlarda yani yükteyken vuruntu ölçmüyorsa yüksek ihtimalle sorun 1 numarada belirttiğim titreşim kaynaklı olabilir.
Ateşleme sisteminde zayıflık varsa yük altında çok daha belirgin hale gelmeli çünkü.
 
Upvote 0
Merhaba arıza çözüldümü hocam
Bu konudan sonra hiç aynı arızayı vermedi, servise de henüz baktırmak için gidemedim. Yarın için randevum var, durumu anlatıp gerçekten birşey varmı yokmu öğrenir buraya yazarım.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Gittiniz mi hocam servise
Evet hocam, arızayı-ları servise aktardım. Aracı yoğunluktan dolayı pazartesi günü alabilecekmişim.

*Bujiler değişebilir ( duruma göre bakacaklar sürüş testi yapılacakmış)

*Kavramdan gelen sesi video çekmiştim izlettim servisteki kişiye; Aracın yürüyenine herhangi bir engel teşkil etmediği için çok problem değil dedi,

Değiştirmek isterseniz eğer 1.300€ ile 1.800€ arası bir maliyet çıkar dedi. Kavramanın komple sökülmesi gerekiyormuş.

Özellikle sıcak havalarda bu sesin çıkması normal dedi.
Bende şu sıralar maddi sıkıntılarım olduğu için kalsın dedim.

Far yıkama ve silecek suyunun eksi derecelerde su püskürtmemesi/donması "normalmiş" valla bana sorarsanız bu vw ye has bir arıza olabilir. çünkü iş için kullandığım Renault trafik araçta aynı hava şartlarında böyle bir sorun görmedim.
 
Upvote 0
Hmm, arkadaşların dediğine göre de bujilerin değişmesi gerekiyo. Benim araçta görünürde henüz hata yok fakat değiştirmek gerekli. Triger değişimi benimde yapmam gerekiyor. 70bin oldu ben hâlâ değiştirmedim.

Sizde de büyük ihtimalle bujilerden kaynaklı fakat triger değişimi sonrası olması ilginç. Sadece trigeri mi değiştiriniz yoksa ona bağlı diğer elemanlarıda değiştirdiniz mi?

@Recep Gül nasılsın :) trigeri komple set olarak değiştir parça parça düşünme bile en sağlıklısı bu...
 
Upvote 0

Evet hocam, arızayı-ları servise aktardım. Aracı yoğunluktan dolayı pazartesi günü alabilecekmişim.

*Bujiler değişebilir ( duruma göre bakacaklar sürüş testi yapılacakmış)

*Kavramdan gelen sesi video çekmiştim izlettim servisteki kişiye; Aracın yürüyenine herhangi bir engel teşkil etmediği için çok problem değil dedi,

Değiştirmek isterseniz eğer 1.300€ ile 1.800€ arası bir maliyet çıkar dedi. Kavramanın komple sökülmesi gerekiyormuş.

Özellikle sıcak havalarda bu sesin çıkması normal dedi.
Bende şu sıralar maddi sıkıntılarım olduğu için kalsın dedim.

Far yıkama ve silecek suyunun eksi derecelerde su püskürtmemesi/donması "normalmiş" valla bana sorarsanız bu vw ye has bir arıza olabilir. çünkü iş için kullandığım Renault trafik araçta aynı hava şartlarında böyle bir sorun görmedim.
Kaliteli bir antifrizli cam suyu kullanımı ve havanın soğukluğu dikkate alarak yapılan karışım oranı ile asla donmaması gerekir, ya kullanılan antifrizli cam suyunun kalitesi düşük yada yapılan karışım oranı —>hava çok soğuk olduğundan geceleri sıcaklık çok düşüyorsa zayıf kalıyordur.

Hava sıcaklı önemli ama bir de “hissedilen hava sıcaklığı” diye bir şey var, bunun daha fazla dikkate alınması gerekiyor.,

Baktığınızda akşam üstü hava sıcaklığı o an için -10°C olduğunu varsayalım, geceleri sıcaklık sabaha karşı daha fazla düştüğü için -15°C kadar düşebilir, rüzgar/ayazın etkisiyle -17°C kadar düşebilir, bir de buna kışın hissedilen sıcaklık dediğimiz etkeni de eklediğimizde, hissedilen sıcaklık her zaman 3-4°C daha düşük olur, yani gece yarısı veya sabaha karşı sıcaklığı 2-3 saat boyunca -21°C kadar düşüyordur,

Kullandığınız antifrizli cam suyunun kullanım talimatında yazan karışım oranlarını dikkate almak gerekir, buna rağmen halaa depo donuyorsa başka bir markaya yönelip kaliteli bir markanın ürününü kullanmakta yarar var,

Kışlık antifrizli cam sularının içeriğinde ethanol bulunur, ethanol pahalı olduğu için bazı markalar miktarını düşük tutar,

Belki sizin araçta su depo değil de., silecek suyunu püskürtme nozulları donuyor olabilir mi..? Püskürtme nozullarını donma yaparsa depodaki silecek suyu donmamış olsa bile suyu atamaz,

Sizin araçta kış paketi var mı..?
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt