3000 metrede bir Golf ve ilk patlak lastik


SCC

Katılımcı Üye
 
Katılım
8 Kas 2018
Mesajlar
851
Tepkime puanı
3,086
Konum
Samsun
İsim
Serhat C
DSC01011.JPG

 ​

Haziran'da bisikletle geçtiğim nefes kesici yerleri eşime de göstermek için ve yukarıda bir trekking rotasını merak edip yürümek istediğimiz için sevgili Golf'ümüzü 31 Ağustos 2021'de vurduk yine dağlara taşlara :)  ​

Geçen yaz ayları sebebiyle aşağıda 8 Haziran'daki ilk buluşmada görünen kar artık yoktu:​

IMG_5151.JPG

Git gel 92 kilometrelik bu rotanın dikkatli bir kullanımla araçla çıkılabileceğini o gün bisikletle test etmiştim. Rotanın denize yakın tarafındaki 25 kilometresi beton ve kesme taş; geri kalanı taş toprak, manzara, akarsu, dağ, keçi, doğan...​

Rotanın harita üzerindeki görüntüsü:​

rota 1.JPG

rota 2.JPG

Zemin yapısı 25. kilometreden sonra hemen aşağıdaki fotoğraflarda geçtiğimiz yollardakiyle aynı. Bu da 26 çıkış 26 geri iniş olmak üzere yavaş fakat zahmetli kilometreler anlamına geliyor:​

DSC00991.JPG

DSC00990.JPG

Yavaş inip çıkmak hiç sorun değil çünkü manzarayı doya doya içimize çekebilmek için bir fırsat ve aynı zamanda profesyonel ekip olsa VW katalog çekimi yapılabilecek kareler var:​

DSC01022.JPG

DSC01010.JPG

DSC01007.JPG

Aracı buranın az ilerisinde 3066 metrede bırakıp yürüyüşümüze başlıyoruz:​

DSC01025.JPG

DSC01036.JPG

İlk adımlarda yüksek rakıma bir anda çıkmaktan dolayı (yani önceki gün deniz seviyesinde olmak veya bisikletle yavaş yavaş çıkmadığımız için) hızlı ve derin nefes almaya başlıyor fakat yarım saat kadar sonra daha normale dönüyoruz.​

DSC01037.JPG

DSC01038.JPG

DSC01039.JPG

Hem çok hızlı ve fazla şekilde sis geçişleri hem de dün geceki düğün yorgunluğundan ve yukarı geç varmamızdan dolayı aklımızdaki 14 kilometrelik orijinal rotaya sadık kalmayıp günün en yüksek noktası olan 3220 metreden geri dönme kararı alıyoruz ve yürüyüşe başladıktan 1.5 saat sonra 13:30'da araca vardığımızda çok doğru bir karar verdiğimizi anlıyoruz. Nitekim 14 kilometrelik yürüyüş en az 5-6 saat sürecekti ve akşam karanlığı ve soğuğuna kalma riskimiz doğacaktı.​

DSC01060.JPG

DSC01046.JPG

DSC01058.JPG

Araca geldiğimizde sol arka lastiğin içindeki havanın özgürlüğe adım attığını görmüş oluyoruz. Hanım yukarı çıkarken ilk defa "ya lastiğimiz patlarsa" demişti ve ben de "stepnemiz var; değiştiririz" demiştim bir özgüvenle :) Fakat araç 2. el olduğu için stepnede hava var mı, bijon anahtarı sağlam mı, kriko düzgün çalışıyor mu bir defa bile bakmamıştım... Neyse ki bunların hepsinin durumu normaldi ve bijonları sökmek için anahtar tepesinde tüm ağırlığımla tepinmem gerekse de, araç krikodan ilk defa lastik değiştirdiğim için acemilikten dolayı 1-2 defa kaçsa da aletlerin hiçbiri beni mahcup etmedi; FAKAT lastik bir türlü gelmiyordu. Vuruyorum, indiriyorum, kaldırıyorum, sıkıyorum, gevşetiyorum, tekme atıyorum, lastik hafif yere değer gibi olduğu için arabayı çamurluktan kaldırıyorum hanım sökmeyi deniyor ama yok yok yok. Durup durup dinlenip dinleyip yaklaşık yarım saat uğraşıyorum ama lastik bir türlü gelmiyor. Lastikçilerin tabancayla lastiğin üstüne hafif vurarak ne kadar kolay söktüğünü göz önüne getiriyorum ama yok arkadaş, lastik yuvasından çıkmamaya yemin etmiş... ​

Aklımdan 2 seçenek geçiyor: Ya aşağıdaki en yakın yaylaya yürüyüp yabancıdan yardım isteyeceğim ya da 400 metredeki Şenyuva'dan akraba arayıp 3 saate yakın gelmelerini bekleyeceğim. İkisini de kesinlikle hiç ama hiç istemiyorum. Bunları düşünürken yol üzerinden birkaç fotoğrafla küçük bir ara verelim:​

WhatsApp Image 2021-09-08 at 12.52.05.jpeg

WhatsApp Image 2021-09-08 at 12.52.05 (5).jpeg

WhatsApp Image 2021-09-08 at 12.52.05 (2).jpeg

İyice sis çöktü. Hava 10 santigrat dereceye indi, zaten fazla efor bu yükseklikte daha yorucu oluyor ve lastik çıkmamakta kararlı. İyice delleniyorum.  Telefonun çektiği bir yerden babamı aramak aklıma geliyor ve "pas tutmuştur; sert tekme at" diyor. Ben zaten sinirimden birkaç tekme atmıştım zavallı lastiğe fakat işe yaramamıştı. Sonra gözüme yerdeki stepne ilişiyor. Alıyorum onu tüm gücümle sallaya sallaya iki lastiğin kauçuğunu birbirine vuruyorum. Tekrar tekrar her seferinde daha sert vuruyorum ve lastik sonunda pes edip yerinden ayrılıyor. Arabaya vardıktan 1 veya 1 buçuk saat sonra tekrar yol alabilir hâle geliyoruz ve acemilik çıkmış oluyor...​

WhatsApp Image 2021-09-08 at 10.03.16.jpeg
(Bu arada teneke jantın görüntüsü çok hoşuma gitti. 4 lastiği de böyle mi kullansam diye düşünmeye başladım. Forumda kullananlar vardı galiba; fotoğraf atarlarsa sevinirim. Ayrıca paslı bölgeler için pas çözücü tavsiyesi de alabilirim)​

Artık sisler içerisinde iniş yolu:​

WhatsApp Image 2021-09-08 at 12.52.05 (3).jpeg

DSC01061.JPG

WhatsApp Image 2021-09-08 at 12.52.05 (4).jpeg

Betona kadar stepneyi de taş yarmasa diye daha temkinli iniyorum; 2. vitese atmak zaten mümkün değil. Buradan bisikletle toz kaldıra kaldıra 50-60 kilometre hızla keyifli inişim aklıma geliyor ve iç çekiyorum...​

Neyse ki sorunsuz bir şekilde medeniyete iniyoruz.
Yol bilgisayarı şunları yazıyor:
92 KM
5 saat 17 dk.
18 km/h ortalama hız
8.1lt/100 km​

Ertesi gün lastikçide taşın kanala denk gelip kestiği yere yama yaptırıyoruz. O da akraba çıktığı için ücret almak istemiyor fakat el emeği için bir şeyler vermeden edemiyoruz (eline sağlık Yaşar Usta).​

WhatsApp Image 2021-09-08 at 12.52.05 (5).jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@SCC biraz serinledik sayenizde..

Daha önce paylaştığınızda aksilikten daha sonra bahsedeceğinizi yazmıştınız. Türbülansa girildi heralde , o kadar yüksekte ne olabilir derken lastik sorunuymuş :)  

Bu arada lastik değişimi de terletmedi değil :)

Teşekkürler paylaşım için.. daha nice gezilere..

 
Aynen öyle @Savatage

Ben teşekkür ederim @ogzogz

Beğenmenize sevindim @musiqzz

Teşekkürler @Termshocam. 3220 metrede güneş olduğu için sıcaklığı 23 derece ölçmüş. Aracın orada sis inince 10 dereceyi gördük. 207 neyse ki nabız değil, pusula yönü (360 derece mantığıyla). Nabız ortalaması aktivite boyunca 101, maksimum 148...

image.png

 
Bu güzel yazı için teşekkürler. Merakla okudum. 

Her 10bin km'de bir jant lastikleri rotasyon yapmanın bir faydası da kolay sökme takma avantajı sağlaması. Sanırım bu jant daha önce hiç sökülmemiş olduğu için bu kadar uğrastırdı. 

Geçmiş olsun. 🙂

 
İmrenerek takip ediyoruz hocam gezilerinizi. Araba nedir, arabanın hakkı nasıl verilir, gezmek ve keşfetmek nedir gibi soruların tüm cevabı konuda. :)  Tekerinize taş değmesin de diyemiyorum, lastik taşa değecek mecbur. :) Daha nice gezmelere.

 
@SCC Sizin yazılarınızı özenle bekliyorum. Açıp okurken macerayı bende yaşıyorum her defasında bunu başarıyorsunuz ağzınıza sağlık. 

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC


Geri
Üst Alt