Orijinal Yay Sonrası Yükseklik Farkı


Vagrantleo

Yeni Üye
Katılım
19 Tem 2018
Mesajlar
23
Tepkime puanı
21
Konum
KAHRAMANMARAŞ
İsim
dinçer
Arkadaşlar selamunaleyküm aracımı satın aldığımda üzerinde eibach spor yay vardı konforlu gelmediği ve alışamadığım için 1.4 tsı motorlu aracıma orjinal çıkma yay bulup taktırdım.ancak arkalar normal olurken önler bir parmak yüksekte kaldı.takılalı 1 hafta oldu.sizce düzelirmi yoksa bu şekilde mi kalır ?

WhatsApp Image 2021-09-18 at 12.08.52 (1).jpeg

WhatsApp Image 2021-09-18 at 12.08.52.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@gn461 @gn461 dostum teknik bilgi icin tesekkurler. bu yaylar 1.4tsi dan cikma olabilirmi demek oluyor. servisteki arkadasin benim arac icin cikan yay kodu bunlar.bu durumda resimdeki yaylari kullanamam dogrumu dostum. 

IMG-20210921-WA0012.jpg

 
Upvote 0

@gn461 dostum benim arka amortisorlerin resmi. sondaki harf grubu farkli. sanirim benim 20151.4tsi hgline aracima uygun degiller sanirim. servisle pazarlik yapip alma en dogrusu galba.

20210618_085215.jpg

 
Upvote 0
@gokayozyer Merhaba, sizdeki amortisör DP olanı JR veya JS olan yayla kullanabilirsiniz. Elinizdeki JT yayı kullanmak istersenizde DQ amortisör olmalıdır. Bu bahsettiğim iki kombinasyon için aradaki fark aks başına 30kg' dır. JT+DQ olan set arka dingil ağırlığı 60kg daha ağır olan araçlar için kombinasyondur. Bana sorarsanız çok fark var mı? Bence yok, çünkü siz herhangi bir OEM dışında ürün kullanmak isteseniz bu iki koduda da destekleyen tek bir ürün sunuyor çoğu firma yani bir amortisöre baktığınızda amortisör spesifikasyonunda hem DQ hem de DP kullanıyorsanız bu ürünü tercih edebilirsiniz diyor.

 
Upvote 0
dostum çok teşekkurler bilgiler için. servis veremez heralde böylesine ayrıntılı bilgileri.

peki dostum ilk mesajımdaki yay resimleri bi arkadaşın 1.4 tsı dan çıkma dediği takım olarak satılan yaylar. bunumu önerirsin yoksa pc görüntüsünü verdiğim servisten alınma yaylarımı önerirsin. yanlız ilki kullanılmış ve uygun fiyatlı seçenek , diğeri servisten taktırmayla beraber 4500- 4800 tl civarı.  ne dersin ?

 
Upvote 0
peki dostum son bisey. on yaylardaki renk kodu ne anlama geliyor. benim aracin uzerindeki kirmizi mavi isaret var. cikma olarak satilanda ise iki mavi isaret var. lklslde 1.4 tsi. yani benimki kesin de. satilan ole odugunu idda ediyor.
 
Upvote 0
Arkadaşlar selamunaleyküm aracımı satın aldığımda üzerinde eibach spor yay vardı konforlu gelmediği ve alışamadığım için 1.4 tsı motorlu aracıma orjinal çıkma yay bulup taktırdım.ancak arkalar normal olurken önler bir parmak yüksekte kaldı.takılalı 1 hafta oldu.sizce düzelirmi yoksa bu şekilde mi kalır ?

Ekli dosyayı görüntüle 50415

Ekli dosyayı görüntüle 50416

eibach ları naptınız. Aracınız da hayırlı olsun bu arada
 
Upvote 0
peki dostum son bisey. on yaylardaki renk kodu ne anlama geliyor. benim aracin uzerindeki kirmizi mavi isaret var. cikma olarak satilanda ise iki mavi isaret var. lklslde 1.4 tsi. yani benimki kesin de. satilan ole odugunu idda ediyor.

Merhaba, kırmızı mavi olan yayın kodu 5Q0411105GG, standart amortisörle aks başına 596-620kg aralığında, iki mavi 651-680 kg. Özelden şasinizi paylaşır mısınız hocam, database eski ama size aracın oem kodlarını belki verebilirim.
 
Upvote 0
dostum attim sasi nosunu. cift mavi isareti olan acaba dizel model icinmi . daha agir aks icin dediginize gore .. bulamadim bi turlu aracimin uzerindeki yaylardan. servisten alacam bu gidisle.
 
Upvote 0
dostum attim sasi nosunu. cift mavi isareti olan acaba dizel model icinmi . daha agir aks icin dediginize gore .. bulamadim bi turlu aracimin uzerindeki yaylardan. servisten alacam bu gidisle.
Merhaba, evet hocam çift mavi dizel içindir. Sizinki mavi ve mor olan, şasiniz maalesef database içerisinde yok, bu sebeple sizin servisten attığınız ekran görüntüsü üzerinden gittim. Aynı zamanda ön tarafın görselini de eklemişsiniz, yayınız doğru 1 mavi 1 mor (menekşe)/ 621-650 kg olarak geçiyor. Sizin sorununuz nedir hocam?
 
Upvote 0
once spor yay dusundum. sonra uzerindekileri orjinal yay ile degistirmeye niyetlendim.amortisorleri degistirmistim. cok memnun kaldim. osebeple fazla hirpalanmamis yay bakindim.ama bulduklarim bile birakin temiz kullanilmayi preslenmis denk geliyor. osebepler pahalli olsa bile heralde servisten alacagim. uzun yillar kullanmayi dusunuyorum cunku aracimi.
 
Upvote 0
once spor yay dusundum. sonra uzerindekileri orjinal yay ile degistirmeye niyetlendim.amortisorleri degistirmistim. cok memnun kaldim. osebeple fazla hirpalanmamis yay bakindim.ama bulduklarim bile birakin temiz kullanilmayi preslenmis denk geliyor. osebepler pahalli olsa bile heralde servisten alacagim. uzun yillar kullanmayi dusunuyorum cunku aracimi.

Bu tür aksamlarda ben de orijinal dışında kullanmayayı tercih ederdim. Amortisörleri nereden, ne kadara değiştirdiniz?
 
Upvote 0
onuda servisten değiştirdim. önlerden birinde hafif nemlenme vardı .usta sorun olmaz dedi ama bende değiştirdim. yanlış hatırlamıyorsam 3000 küsür falandı galiba.tam faturaya bakmam lazım. sach marka arkalar .önlerde direk sach yazmıyordu ama onlarda şasi sorgusundan servise gelen amortisörler.yanlız amortisör sonrası sürüş çok değişiyor. çukurdaki karakteri , süratte stabilizesi, yol tutuşu verdiği güven çok değişiyor. en az 100binde bir değiştirilmeli bence. hemde benimaraç genelde uzun yol ve çerkez istanbul arası kullanıldı.
 
Upvote 0
onuda servisten değiştirdim. önlerden birinde hafif nemlenme vardı .usta sorun olmaz dedi ama bende değiştirdim. yanlış hatırlamıyorsam 3000 küsür falandı galiba.tam faturaya bakmam lazım. sach marka arkalar .önlerde direk sach yazmıyordu ama onlarda şasi sorgusundan servise gelen amortisörler.yanlız amortisör sonrası sürüş çok değişiyor. çukurdaki karakteri , süratte stabilizesi, yol tutuşu verdiği güven çok değişiyor. en az 100binde bir değiştirilmeli bence. hemde benimaraç genelde uzun yol ve çerkez istanbul arası kullanıldı.

Siz de benim için oldukça aydınlatıcı yorumlarda bulunmuşsunuz hocam, çok teşekkür ederim. En son bıraktığınız resimle birlikte sizin şasinizin yaylarını doğruladım. Servisteki arkadaşın verdiği kodlarla eşleşti, renkler ise konuştuğumuz gibi yalnızca mavi ve mor olacak arkalar ise JS olacak. Benim aracım 150.000km' de Ankara trafiğinde ve yollarında yıprandığını düşünüyorum. Maalesef profesyonel anlamda test yok, yolda kendim analizlerde bulunuyorum örneğin bir tırın yanından geçtiğimde tırın gölgesinden çıkınca rüzgardan araç stabilizesi sarsılıyor. Kasislerden hızlı geçersen amortisör yetişemiyor, atlıyor ancak herhangi bir terleme söz konusu değil. Teşekkür ederim.
 
Upvote 0

servisten fiyat alip indirim isterseniz uygun fiyata alabilirsiniz.zaten %20 25 civari yapiyorlar.zubizu ivir zivir indirimi. baska yerdense servisten degistirmenizi tavsiye ederim. gercekten surus bambaska oluyor. ben bu yuzden yaylarida degistirecegim. sanirim servise kaldik.cunku az km yapmis duzgun bi yay bulmak cok zor.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt