Vites Geçişlerindeki Zorlanma


malley

Yeni Üye
Katılım
23 Haz 2021
Mesajlar
12
Tepkime puanı
19
İsim
Mali
Merhabalar,

Bir konuda fikrinizi almak isterim. 2014 model golf 7 1.2 tsi motorlu bir aracım var. 93000km. 

Aracımda vites geçişlerinde cok değişik bir zorlanma var ve nedenini çözemedim. Normalde bildiğim kadarıyla baskı balatadan olan sorunlarda vites gecisleri genelde 1. ve geri vites te daha cok hissediliyor. Buna ek olarak sanırım cekislerdede düsüklük oluyor.

Benim aracımda cekislerde düsüklük yok. Vitese attıktan sonra gayet iyi. Vitesleri atmadaki sorun belli noktalarda olması. Bazen 1. vitese yada geri vitese hiç atamıyorum mesela geçmiyor. Fakat arabayı az ileri geri oynattıgımda kolayca geçiyor. Yolda giderkende aynı şekilde bazen 2 ye 3 e cok kolay gecerken bazen hırt diye bir zorlanma oluyor. 

Sanayiye gittiğimde vites halatlarıyla bişey olabileceğini belirttiler ve onu ayarladılar. Baskı balata ile masraf olmasın diye. Önce biraz daha düzelmişti fakat şuan artmaya başladı. Yani bazen çok temiz geçerken bazen geçmesini anlamış değilim. Sanzımanda mı bişey var acaba bilemedim.

Sebebi ne olabilir?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkadaşlar Selam,

Açıkcası bu tecrübemi paylaşmadan geçmek istemedim.Çünkü 1 ay önce aldığım ve bir türlü bu problemden dolayı ısınamadığım aracın sorununu kendim çözdüm.

Anlatmaya başlıyorum sıkı durun. 2013 1.4 TSI DSG golfü sattıktan sonra ev alma işimiz de olmayınca yeniden araç araştırmaya başladım. 2016 1.6 TDI 110 BG Cxxb motor 54.000km de manuel bir golf 7 almak nasip oldu aldık.

Fakat aracı aldıktan bir kaç gün sonra geri vitesten çıkmadığını, vites geçişlerinin sert olduğunu ve stabil olmadığını farkettim.Yabancı forumlardan tutun yerli forumlara kadar günlerce araştırma yaptım ne yazık ki bir çözüm bulamadım.

Aracın servis geçmişini araştırdım. 18.000km de aynı şikayetlerden yetkili servise gitmiş.Sorun görülmemiş fakat yine de garantiden baskı balata değişmiş ve vites kol ayarı yapılmış.

Ancak 54.000km de bu sorunun devam etmesi beni çözülmeyecek gibi karamsarlığa sürükledi. Hangi yetkili servise özel servise gitsem sorun yok denildi.Yılmadım araştırmaya devam ettim, ettim ama yine de birşey bulamadım.Benim için Google da bunu aramak ritüel haline gelmişti


Arabadan soğumaya başladım, bir önceki DSG aracı sattığıma da pişman olmaya başladım. Taa ki geçtiğimiz hafta kaputu kaldırıp boşluğa düşürdüğüm h7 ampülü aramaya başlayana kadar..

Hava filtresi kabinini söküp rahatça düşürdüğüm ampülü bulayım derken vites mekanizmasına rastladım. Bu geçiş sorunları ile ilgili daha önce golf 4 için vites kol ayar videosu izlemiştim. Baktım ki düzenek aynı.

İnanın bozmak pahasına aynı işlemleri uyguladım. İlk yaptığımda vites berbat oldu sağa sola oynamadı. 2.vitese geçmez oldu. Dedim ki doğru yerdesin devam.Yılmadım baştan sakince yeniden yaptım.

Vites kolunun altında sabitleme için bir yuva var 4 alyan ile orayı sabitledikten sonra kaput altındaki 2 adet yaylı halatın elle dönen plastik civatası var gevşettiğinizde kendi boşluğunu alıyor ve halatları merkezliyor.

Neyse velhasıl kelam öyle bir güzel ayar oldu ki geri vitesten tutun 1,2,3,4,5 şıkır şıkır oldu.Debriyaj kavramasına kadar farketti gerçektenden.Araba pamuk gibi oldu.

Ancak şunu gördüm kaput altındaki bu vites kol ayarını yaptığınız parçalar plastik ve basit. Yani demem o ki bu ayar sıklıkla bozuluyor olabilir.Zorlama ile felan bir kaç diş atlama ihtimali var gibi. Şuan 4. Gün herhangi bir sıkıntı yok

Bu konuda kim desteğe ihtiyaç duyarsa çekinmeden yazabilir inanın bu bilgiye çok ihtiyaç duydum. Rabbimin yardımı sayesinde tevafuk ile buldum sorunu.

Herkese iyi forumlar.




MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Upvote 0
Polo 9N 2003 model aracımda vitesler berbat ötesiydi bir sürü ustaya gittim debriyaj diyende oldu şanzımanda vs.. aşırı zor geçiyordu  sonrasında vites halatı geldi aklıma şırınga ile 2 halata ince yağ enjekte ettim öyle bir fark etti inanın aracı alan adam dua ediyordur. Serçe parmağımla vites atıyordum o kadar rahattı :)   + Birde Vites topuzu yaptım deri  resim ekliyorum . :)   

20190630_133129_HDR.jpg

 
Upvote 0
Arkadaşlar Selam,

Açıkcası bu tecrübemi paylaşmadan geçmek istemedim.Çünkü 1 ay önce aldığım ve bir türlü bu problemden dolayı ısınamadığım sorunu kendim çözdüm.

Anlatmaya başlıyorum sıkı durun. 2013 1.4 TSI DSG golfü sattıktan sonra ev işimiz olmayınca yeniden araç araştırmaya başladım. 2016 1.6 110luk cxxb motor 54.000km de manuel bir golf 7 nasip oldu aldım.

Fakat aracı aldıktan bir kaç gün sonra geri vitesten çıkmadığını ve vites geçişlerinin sert olduğunu stabil olmadığını gördüm.Yabancı forumlardan tutun yerli forumlara kadar günlerce araştırma yaptım birşey bulamadım.

Aracın servis geçmişini araştırdım. 18.000km de aynı şikayetlerden servise gitmiş.Sorun görülmemiş fakat yine de garantiden baskı balata değişmiş ve vites kol ayarı yapılmış.Lakin 54.000km de bu sorunun devam etmesi beni karamsarlığa sürükledi. Hangi servise gitsem sorun yok denildi.Yılmadım araştırmaya devam ettim fakat birşey de bulamadım.

Arabadan acayip soğudum, DSG aracı sattığıma pişman olmaya başladım. Taa ki geçtiğimiz hafta kaputu kaldırıp boşluğa düşürdüğüm h7 ampülü aramaya başlayana kadar..

Hava filtresi kabinini çekip rahatça ampülü bulayım derken vites mekanizmasına rastladım. Bu geçiş sorunları ile ilgili golf4 için anlatılan bir vites kol ayarı videosu izlemiştim. Baktım ki düzenek aynı.

İnanın bozmak pahasına aynısını uyguladım. İlk yaptığımda vites berbat oldu sağa sola oynamadı. 2.vitese geçmez oldu. Dedim ki doğru yerdesin yılmadım baştan sakince yeniden yaptım.

Vites kolunun altında sabitleme için bir yuva var 4 alyan ile orayı sabitledikten sonra kaput altındaki 2 adet yaylı halatın elle dönen plastik civatası var gevşettiğinizde kendi boşluğunu merkezliyor.

Neyse velhasıl kelam öyle bir güzel ayar oldu ki geri vitesten tutun debriyaj kavramasına kadar araba pamuk gibi oldu.

Ancak şunu gördüm kaput altındaki bu vites kol ayarını yaptığınız parçalar plastik ve basit. Yani demem o ki bu ayar sıklıkla bozuluyor zorlamalar da vs bir kaç diş atlıyor olabilir.

Bu konuda kim desteğe ihtiyaç duyarsa çekinmeden yazabilir inanın bu bilgiye çok ihtiyaç duydum. Rabbimin yardımı sayesinde tevafuk ile buldum sorunu.

Herkese iyi forumlar.




MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi




 
Helal olsun💝

 
Upvote 0
Polo 9N 2003 model aracımda vitesler berbat ötesiydi bir sürü ustaya gittim debriyaj diyende oldu şanzımanda vs.. aşırı zor geçiyordu  sonrasında vites halatı geldi aklıma şırınga ile 2 halata ince yağ enjekte ettim öyle bir fark etti inanın aracı alan adam dua ediyordur. Serçe parmağımla vites atıyordum o kadar rahattı [emoji4]  + Birde Vites topuzu yaptım deri  resim ekliyorum . [emoji4]  
/monthly_2021_09/20190630_133129_HDR.thumb.jpg.9cb3a45a4746c0dbdb8aba9eb0f2c214.jpg
Yağ enjekte etmek te farklı bir boyut siz söyleyince aklıma geldi biraz WD40 sıkabilirdim aslında
neyse aklımda olsun.

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Upvote 0
Araçtan anlayan bir iki kişiye götürdüğümde debriyajında bişey olmadığı ve genel olarak vites halatlarının değişirse düzelebileceğini söylediler. Dolayısıyla kafama takıldı.

Vites halatı değiştirmek kolay bişey mi? Bu halatlar Uzama yapıyor mu yada plastik aksamlarda aşınma gibi şeyler oluyorsa değiştirmek gerekli mi acaba? Fiyatları nasıl ki? 

Bilen arkadaşlara sorabilir miyim?

 
Upvote 0
Araçtan anlayan bir iki kişiye götürdüğümde debriyajında bişey olmadığı ve genel olarak vites halatlarının değişirse düzelebileceğini söylediler. Dolayısıyla kafama takıldı.
 
Vites halatı değiştirmek kolay bişey mi? Bu halatlar Uzama yapıyor mu yada plastik aksamlarda aşınma gibi şeyler oluyorsa değiştirmek gerekli mi acaba? Fiyatları nasıl ki? 
Bilen arkadaşlara sorabilir miyim?
Merhaba hocam,

Yetkili servisten bunu isteyebilirsiniz.İşçiliğin servisteki karşılığını göstermek için de aşağıdaki faturayı da kullanabilirsiniz.



c247d7031cf37b2774fbb987d238d831.jpg


MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Upvote 0
@samet602 çok ilgiçtirki aracı 1. Viteste bıraktıgım zaman bazen seyir halinde 1 den 2 ye çekerken 1 vitesten debriyaja bastıgım halde gelmiyordu. Aracı boşta bırakıyorum artık böyle bir sorunum yok. Bende çok araştırdım. Golf 7 lerde debriyaj üst merkezi bozulmasıda çok oluyormuş. 

 
Upvote 0
Arkadaşlar Selam,

Açıkcası bu tecrübemi paylaşmadan geçmek istemedim.Çünkü 1 ay önce aldığım ve bir türlü bu problemden dolayı ısınamadığım aracın sorununu kendim çözdüm.

Anlatmaya başlıyorum sıkı durun. 2013 1.4 TSI DSG golfü sattıktan sonra ev alma işimiz de olmayınca yeniden araç araştırmaya başladım. 2016 1.6 TDI 110 BG Cxxb motor 54.000km de manuel bir golf 7 almak nasip oldu aldık.

Fakat aracı aldıktan bir kaç gün sonra geri vitesten çıkmadığını, vites geçişlerinin sert olduğunu ve stabil olmadığını farkettim.Yabancı forumlardan tutun yerli forumlara kadar günlerce araştırma yaptım ne yazık ki bir çözüm bulamadım.

Aracın servis geçmişini araştırdım. 18.000km de aynı şikayetlerden yetkili servise gitmiş.Sorun görülmemiş fakat yine de garantiden baskı balata değişmiş ve vites kol ayarı yapılmış.

Ancak 54.000km de bu sorunun devam etmesi beni çözülmeyecek gibi karamsarlığa sürükledi. Hangi yetkili servise özel servise gitsem sorun yok denildi.Yılmadım araştırmaya devam ettim, ettim ama yine de birşey bulamadım.Benim için Google da bunu aramak ritüel haline gelmişti


Arabadan soğumaya başladım, bir önceki DSG aracı sattığıma da pişman olmaya başladım. Taa ki geçtiğimiz hafta kaputu kaldırıp boşluğa düşürdüğüm h7 ampülü aramaya başlayana kadar..

Hava filtresi kabinini söküp rahatça düşürdüğüm ampülü bulayım derken vites mekanizmasına rastladım. Bu geçiş sorunları ile ilgili daha önce golf 4 için vites kol ayar videosu izlemiştim. Baktım ki düzenek aynı.

İnanın bozmak pahasına aynı işlemleri uyguladım. İlk yaptığımda vites berbat oldu sağa sola oynamadı. 2.vitese geçmez oldu. Dedim ki doğru yerdesin devam.Yılmadım baştan sakince yeniden yaptım.

Vites kolunun altında sabitleme için bir yuva var 4 alyan ile orayı sabitledikten sonra kaput altındaki 2 adet yaylı halatın elle dönen plastik civatası var gevşettiğinizde kendi boşluğunu alıyor ve halatları merkezliyor.

Neyse velhasıl kelam öyle bir güzel ayar oldu ki geri vitesten tutun 1,2,3,4,5 şıkır şıkır oldu.Debriyaj kavramasına kadar farketti gerçektenden.Araba pamuk gibi oldu.

Ancak şunu gördüm kaput altındaki bu vites kol ayarını yaptığınız parçalar plastik ve basit. Yani demem o ki bu ayar sıklıkla bozuluyor olabilir.Zorlama ile felan bir kaç diş atlama ihtimali var gibi. Şuan 4. Gün herhangi bir sıkıntı yok

Bu konuda kim desteğe ihtiyaç duyarsa çekinmeden yazabilir inanın bu bilgiye çok ihtiyaç duydum. Rabbimin yardımı sayesinde tevafuk ile buldum sorunu.

Herkese iyi forumlar.




MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Merhaba hocam aracımda geri vitese çok zor geçiyor. Arada 1.viteste zorluyor ama genellikle geri vites yapıyor. 1 haftadır bu problem var
 
Upvote 0
Geçtiğimiz hafta şanzuman yağı değiştirdim %100 etkisi oldu. Sorun kalmadı hızlıca yağ değişimi yapmanızı öneririm hocam. 2 litre alıyor tam sentetik yağ kullandım.
 
Upvote 0


Geri
Üst Alt