Kış Aylarında İdeal Lastik Basıncı


Arkadaşlar Golf 5 için 195/65/15 ölçüdeki lastiğin hava basıncını kaç bar yapmam gerekir?

Temel bilgileri kullanma kılavuzunda bulabilirsiniz. Kullanma kılavuzu daha fazla bilgi verir ve acil durumda işe yarar.

Yaz kış farketmeksizin araç yakıt deposu kapağında ya da şoför kapısı iç kısmında/direkte yazan değerleri dikkate alınız.

Yukarıdaki kısımlarda ideal basınç etiketi yoksa şoför + yolcu + tek bavul 29 psi olabilir..
 

Kış aylarında ideal lastik basıncı diye bişey yoktur..!! Araca yaz-kış aynı değerde hava basılması gerekir., lastikçiye göre, sürücüye göre, yok efendim ben hep 30 yapıyorum gibi şeyler hatalı bir yakşalımdır.,

Fabrikanın önerdiği değerlerde hava ayarı yapılması gerekir. Bu değerlede zaten kimi markada depo kapağında, kimi B sütunu direğinde yazmaktadır.
 
Bugün Aracın etiketine baktım. 205 55 16 iki kişi tek bavul 36psi diyor. Bir de konfor için 32psi diyor. Kitapçıkta açıklamasında da şehir içi konforlu sürüşlerde 32 psi basın, yakıt tüketimi bir miktar artabilir uyarısını da veriyor. Araç. 1.5 150hp. İkisinin ortası 34 psi mi bassam acaba?
 
Bugün Aracın etiketine baktım. 205 55 16 iki kişi tek bavul 36psi diyor. Bir de konfor için 32psi diyor. Kitapçıkta açıklamasında da şehir içi konforlu sürüşlerde 32 psi basın, yakıt tüketimi bir miktar artabilir uyarısını da veriyor. Araç. 1.5 150hp. İkisinin ortası 34 psi mi bassam acaba?
Etiket paylaşabilir misiniz?

34 psi deneyebilirsiniz. 32 psi altına inmeyerek denemeler yapabilirsiniz. Gereken lastik basınç kontrol koşullarını sağlayarak kendiniz belirleyebilirsiniz.

Kendi açımdan nasıl kontrol ettiğimi paylaştığım konuyu ekliyorum.

https://www.golftutkusu.com/topic/15377-buguen-guenlerden-lastik-basinci/
 
Bu 32psi değerin yanındaki i işaret merak edip kitapçığa baktığımda konfor basıncı ancak yakıt tüketimini artırır yazıyor
 

Ekli dosyalar

  • 20220206_123633.jpg
    20220206_123633.jpg
    171.2 KB · Görüntüleme: 23
Bu 32psi değerin yanındaki i işaret merak edip kitapçığa baktığımda konfor basıncı ancak yakıt tüketimini artırır yazıyor
205/55 R16 ölçülerindeki lastik için 36psi çok!
32Psi iyidir.
Etiketteki i işareti termometre ve soğuk basınç işareti algılıyorum ben.
Sabah daha yol yapmadan lastikler ısınmadan yapılan basınç ayarı.
 
Olması gerekenden fazla hava basmak lastiğin sönümleyemediği darbeleri süspansiyona aktarmaya neden olacaktır. Ortalama bir süspansiyon elemanının ömrü 7-8 sene ise böyle bir kullanımla oran yarı yarıya düşecektir. 205/55/16 lastik ebatlına sahip bir euro 6 1.6 tdi manuel golf için yük etiketinde 1 şoför 1 yolcu tek bavul 2.1 bar yazıyor oda 30.5 psi'a denk geliyor.
34, 36 buralar gerçekten çok fazla. Bu arada aracın dizel, benzinli, manuel veya otomatik olması aracın toplam ağırlığında farklılık gösterecektir.

Lastikçiler her aracın uygun değerini bulup basmak yerine uğraşmamak için 32 basılır diye bir şey uydurmuşlar gidiyor. Araç bagajı ağırlık bakımından tam dolu iken yük etiketinde yazdığı üzere arkalara 41 basmak gerekiyor. Zira 4 Lastiğe 32-36 basıp tam kapasite ile seyahat eden Boeing 737 görünümlü gurbetçi araçlarını da hatırlamıyor değiliz. :)
 
Son düzenleme:
205/55 R16 ölçülerindeki lastik için 36psi çok!
32Psi iyidir.
Etiketteki i işareti termometre ve soğuk basınç işareti algılıyorum ben.
Sabah daha yol yapmadan lastikler ısınmadan yapılan basınç ayarı.
Hocam etikette dikkat ederseniz 32psi olan ikinci satırda bir i harfi var yük durumunu gösteren sütunda. Kitapçık o satır (32 psi olan 2. Satır) konfor basıncı diye geçiyor. Araç ruhsata 1395kg 1.5 tsi 150hp dsg. Emin olamadığım için fikir almaya çalışıyorum golf tecrübesi olan sizlerden.
 
Kitapçık
 

Ekli dosyalar

  • 20220206_142255.jpg
    20220206_142255.jpg
    136.5 KB · Görüntüleme: 19
Hocam etikette dikkat ederseniz 32psi olan ikinci satırda bir i harfi var yük durumunu gösteren sütunda. Kitapçık o satır (32 psi olan 2. Satır) konfor basıncı diye geçiyor. Araç ruhsata 1395kg 1.5 tsi 150hp dsg. Emin olamadığım için fikir almaya çalışıyorum golf tecrübesi olan sizlerden.
Bunun açıklaması zaten var kitapçıkta.

Her araçta etiket farklı olabilir.

Bu sebeple izlemeniz gereken yolu en ince ayrıntısına kadar yukarıdaki yorumumda eklediğim konudan kendi çıkarımınızı yapabilirsiniz.

Kılavuza ve etikete uyarak da çözümleyebilirsiniz.

Gayet açık. 32 ile 36 arasında basabilirsiniz. Konfor istiyorsanız yakıttan feragat edeceksiniz, yakıt tasarrufu istiyorsanız konfordan gececeksiniz..

Bu durum yol kalitesi kullanıcı ile değişkenlik gösterebilir.

Fazla hava lastiği içten , az havanın da dıştan yıpratacağı gerçeği de vardır.

Özetle , üreticinin önerdiği değerler aralığında yük durumunuza göre tercih edebilirsiniz.
 
Bunun açıklaması zaten var kitapçıkta.

Her araçta etiket farklı olabilir.

Bu sebeple izlemeniz gereken yolu en ince ayrıntısına kadar yukarıdaki yorumumda eklediğim konudan kendi çıkarımınızı yapabilirsiniz.

Kılavuza ve etikete uyarak da çözümleyebilirsiniz.

Gayet açık. 32 ile 36 arasında basabilirsiniz. Konfor istiyorsanız yakıttan feragat edeceksiniz, yakıt tasarrufu istiyorsanız konfordan gececeksiniz..

Bu durum yol kalitesi kullanıcı ile değişkenlik gösterebilir.

Fazla hava lastiği içten , az havanın da dıştan yıpratacağı gerçeği de vardır.

Özetle , üreticinin önerdiği değerler aralığında yük durumunuza göre tercih edebilirsiniz.
Çok teşekkür ederim. 34 bastım bugün, bana biraz sert geldi 32 deneyeceğim.
 
Çok teşekkür ederim. 34 bastım bugün, bana biraz sert geldi 32 deneyeceğim.
Bu etiket değerleri lastikler soğuk iken basılması gereken değerlerdir., bu sebebten sabah yola çıktıktan sonra araç eğer 1-2 km den fazla yol yapmışsa lastik ısınmış olacağından siz etiketteki değerleri basarsanız bilmeden hatalı psi değerine ayarlamış olursunuz., bu sebebten lastikler ısınmış ise etiket değerinden 1-2 psi fazla basılması gerekir., Eğer araç uzun süre yol yapmışsa ve 160-180 km gibi yüksek hızlara çıkılmışsa ve lastik havalarını ve ayarlamanız gerekirse bu sefer de etiket değerinden 2-3 psi fazla basmanız gerekir., buna uymazsanız siz 32 psi bastığınızı zannedersiniz ama gerçekte lastik basıncı 32 psi değildir.

Örneğin Mercedes ‘lerde de konfor lastik basıncı, normal lastik basıncı, tam yük lastik basıncı değerleri aynen vardır ancak etikette ayrıca lastik ısınmış ise; 1-2 psi veya 3-4 psi şartlara göre ne kadar fazla basmanız gerektiği de ayrıca yazmaktadır.
 

Geri
Üst Alt