2016 Model Aracın 88 Binde İlk kez değişen Bujileri ( Golf 7 1.4 TSI Highline)


Aracı sert mi kullanırsınız? ani hızlanmalar, yüksek devirlerde vs gibi.
Aracı hiç sert kullanmam çok narin kullanırım aracı geçen ay aldım ve sadece 500 km yol yaptım . Yani bujinin bu hale gelmesi tamamen benden bağımsız bir konu hocam :)
 

Geçmiş olsun hocam daha büyük sıkıntılara yol açmadan değiştirmiş olmanız güzel :) Bir arkadaşımın yakını 1.2 puretech 308’inde buji değişim periyodunu geçirdikten çok değil 1-2k km sonra yolda kalmış yarım motor yaptırmak zorunda kalmıştı. Şimdi her bakımda buji de yeniliyorlarmış böyle bir şey başınıza gelmemesi güzel. O olayı dinledikten sonra buji denilince tüylerim ürperiyor 😬 Ayrıca fiyatlar da servise göre oldukça uygun geldi.
Fiyatlar Zubizu uygulamasıyla dışarıyla aynıya geldi hemen hemen Fren hidroliği de fiyat uygun olunca değiştirelim dedik
 
@Garcia
Mekato 'da buji fiyatı: 550 tl.

Yetkili servis (orjinal yedek parça) buji fiyatı: 650 tl. (aracınız 2013 model yani yedek parça ve işçilikte %30 zubizu indirimi olacak) indirim yapılmış fiyatı: 449 tl. +yapılan işlem 2 yıl garantili

Bu şartlar altında dışarda yaptırmanın hiç bir anlamı kalmıyor., çünkü yetkili serviste buji daha ucuza gelmiş oluyor.,

İşçilik ücreti servisten servis değişkenlik gösterebilir., ülkede her saat başı döviz arttığı için Ankara 'daki diğer yetkili servislerden de işçilik için fiyat alınız..,

Aracınız 2013 model olduğu için servis pek çok bakım/onarım işlemlerinde size daha avantajlı olacaktır., çünkü hem yedek parçada hem de işçilikte %30 indirim hakkınız var.,

Zubizu %30 indirim neleri kapsıyor..? periyodik bakım işlemleri, triger seti değişimi, debriyaj baskı-balata değişimi, buji değişimi, fren hidroliği değişimi, akü, silecek, fren balatası ve fren diski değişimi, onarım işlemleri vs... aklınıza gelebilecek neredeyse tüm işlemlerde serviste %30 indirim hakkınız mevcuttur.. +olarak yapılan tüm işlemler ve değişen tüm parçalar 2 yıl garantilidir.
Ankara Aydoğanlar Çankaya Doğuş ve Etimesgut Doğuş Oto aynı fiyat verdi %30 indirim ile birlikte 4 adet buji ve işçilik dahil 890 Tl. İşçilik Çankaya Doğuş 290 dedi diğerleri 250 dedi. Etimesgut Doğuştan randevuyu aldım artık. Ortalama yanlış hatırlamıyorsam 640-650 ye falan gelecek. Teşekkürler @forzaGilles
 
1000 - 2000 km geçirmekle hiç bir şey olmaz, o arabada başka bir sorun vardır hocam.

(Bakınız diğer arkadaş 28.000 km geçmiş halde bakıma girmiş, bujilerin durumu ortada, sadece çok kirlenmiş kurum bağlamış.

Ben arkadaşımın yalancısıyım (bu konuda da yalan söyleyeceğini sanmıyorum) ama araç onun ablasının aracıydı yetkilide servise girecekken eşi dışarıda servise sokmuş. Servis çizelgesine göre bujiler değişimesi gerekirken değişmemiş. Klasik yağ/filtre bakımı yapılmış. Sonrasında çok geçmeden Sakarya’dan İstanbul’a gelirken araç otobanda yolda kaldı, yetkili servise çektirdik, oldukça kabarık bir fatura çıktığı için sanayide toplandı şeklinde anlattı. 1-2k km buji bakımını geçirmekle bir şey olur olmaz motor ustası veya makina mühendisi olmadığım için bir şey diyemem. Genel olarak 1.2 puretech motorların buji konusunda hassas olduğu bilinen bir şey 21.000 kmde yetkili serviste buji değiştiğini yazanlar mevcut. Dolayısıyla TSI için 1-2k km geçirmek bir zeval vermese bile PURETECH motorlar bu konuda hasas olduğundan zeval verebilir. Üreticilerin veya yetkili servislerin bazı spesifik parçalarda ticari amaçla değişim tarihini geri çektiğini bilsem bile motor yaptırma külfetine girmemek için söylediklerine uymayı doğru buluyorum. Çünkü başkasında şansa bir şey olmamış olabilir ama benim başıma o iş gelebilir. Misal susuz arabayla İstanbul’dan İzmire gidip gelince mutlaka bir şeyler olması gerekir ama bizimkiler bunu başardı. 2006 model connectle susuz İzmire gidip geldiler şikayetleri kaloriferin ısıtmamasıydı. Kaputu açtığımda araçta su kalmadığını gördüm. Doğal olarak başımdan aşağı kaynar sular döküldü ama yeni soğutma sıvısı doldurup patlayan hortumu yeniledik 3 yıldan fazladır düzenli kullanıyoruz susuz kalmasından kaynaklı bir sıkıntı çıkartmadı. Bu bizim başımıza gelen ekstrem bir olay, başkasının aynı şekilde susuz izmire gidip gelmesi zor diye düşünüyorum. Dolayısıyla eşeği sağlam kazığa bağlamak en doğrusu gibi geliyor.
 
Ben arkadaşımın yalancısıyım (bu konuda da yalan söyleyeceğini sanmıyorum) ama araç onun ablasının aracıydı yetkilide servise girecekken eşi dışarıda servise sokmuş. Servis çizelgesine göre bujiler değişimesi gerekirken değişmemiş. Klasik yağ/filtre bakımı yapılmış. Sonrasında çok geçmeden Sakarya’dan İstanbul’a gelirken araç otobanda yolda kaldı, yetkili servise çektirdik, oldukça kabarık bir fatura çıktığı için sanayide toplandı şeklinde anlattı. 1-2k km buji bakımını geçirmekle bir şey olur olmaz motor ustası veya makina mühendisi olmadığım için bir şey diyemem. Genel olarak 1.2 puretech motorların buji konusunda hassas olduğu bilinen bir şey 21.000 kmde yetkili serviste buji değiştiğini yazanlar mevcut. Dolayısıyla TSI için 1-2k km geçirmek bir zeval vermese bile PURETECH motorlar bu konuda hasas olduğundan zeval verebilir. Üreticilerin veya yetkili servislerin bazı spesifik parçalarda ticari amaçla değişim tarihini geri çektiğini bilsem bile motor yaptırma külfetine girmemek için söylediklerine uymayı doğru buluyorum. Çünkü başkasında şansa bir şey olmamış olabilir ama benim başıma o iş gelebilir. Misal susuz arabayla İstanbul’dan İzmire gidip gelince mutlaka bir şeyler olması gerekir ama bizimkiler bunu başardı. 2006 model connectle susuz İzmire gidip geldiler şikayetleri kaloriferin ısıtmamasıydı. Kaputu açtığımda araçta su kalmadığını gördüm. Doğal olarak başımdan aşağı kaynar sular döküldü ama yeni soğutma sıvısı doldurup patlayan hortumu yeniledik 3 yıldan fazladır düzenli kullanıyoruz susuz kalmasından kaynaklı bir sıkıntı çıkartmadı. Bu bizim başımıza gelen ekstrem bir olay, başkasının aynı şekilde susuz izmire gidip gelmesi zor diye düşünüyorum. Dolayısıyla eşeği sağlam kazığa bağlamak en doğrusu gibi geliyor.
Size veya arkadaşınıza yalan söylüyor demedim ki, sanırım algıda yanlışlık oldu, buji ile ilgili sorun 1000-2000 km geçmekle bir şey olmaz, ya bujiler orijinal değildi çok çabuk yıprandı deforme oldu veya daha farklı bir durum söz konusu oldu. böyle önemli parçaların değişim periyotunu garantili ve güvenli olması açısından güvenli katsayısına göre (tam olarak bilemiyorum) %60 -%70 olarak hesaplanıp ona göre değişim zamanı veriliyor. servis buji kaynaklı diyor ve maksimum 2000 km geçti diye motor indiriyorsa bir araç hakkımı ararım. Eğer bu araçlarda bujiler kronik bir sorun ise fabrikanın yanlış seçiminden kaynaklıdır.
 

Geri
Üst Alt