Dizelde Yağ Ne Zaman Kararır


Katılım
30 Haz 2018
Mesajlar
447
Tepkime puanı
367
Konum
ABD
İsim
Ozan
Araç
A4 B9 2.0TDI Quattro + Golf 7.5 1.0 TSI DSG Comfortline
Dizel motorlarda yağın çok çabuk karardığını biliyorum ancak bu beklediğimden çok daha çabuk oldu.
Bugün yağ değişimi yapıldı, önceki yağ motul idi. Yeni yağ Liqui Moly 4200.
Servis 5lt bidonun kalanını arabaya bırakmayınca hepsini koyduklarından şüphelenip eve gelir gelmez çektim.
Yağ tamamen simsiyah olmuş durumda. Yani 15 kmde bu hale geldi, normal mi?
Not: fark edeceğini zannetmiyorum ancak motor 2.0

IMG_2053.JPG
 

@Ozan Karsavuran Dizelde yağ hemen kararır fakat “peçete testi” yaptığınız zaman peçetenin emdiği yağın (açık sarı renkte) olduğunu görürsünüz/görmelisiniz., aksi durumda zaten servis yağı değiştirmemiş demektir..!!

Km artıkça yapılan peçete testinde ise; misal atıyorum 7.000 km sonra aynı peçete testini yapın bu sefer peçetenin emdiği yağın koyu kahve (kehribar) tonunda veya siyahlaşma olduğunu görürsünüz.

Not: fazla yağ koymuşlarda bu hiç iyi bir şey değil., fazla yağı çektirmek gerekir.
 
@forzaGilles tahmin ettiğim gibi yağı fazla koymuşlar. Kavanozdaki yağ fazla olan çektiğim yağ. Ölçmedim ancak 300ml den fazla gibi o da ayrı konu.
Peçetedeki yağda siyah, yetkili servis değiştirmeme gibi bir sahtekarlık yapmamıştır diye umuyorum.
 

Ekli dosyalar

  • 0F6F4B41-8BCC-4B09-880F-DDD989469C25.jpeg
    0F6F4B41-8BCC-4B09-880F-DDD989469C25.jpeg
    106.3 KB · Görüntüleme: 14
@forzaGilles tahmin ettiğim gibi yağı fazla koymuşlar. Kavanozdaki yağ fazla olan çektiğim yağ. Ölçmedim ancak 300ml den fazla gibi o da ayrı konu.
Peçetedeki yağda siyah, yetkili servis değiştirmeme gibi bir sahtekarlık yapmamıştır diye umuyorum.
Araç kaç km ‘de..? Dediğim gibi normal şartlarda peçete testinde açık sarı olması lazım., bu bildiğimiz simsiyah., yağ çubuğunu çekip silin., sonra tekrardan peçete testi yapın., yağ çubuğu ile yapmak daha doğru sonuç verir.!
 
5 litrenin tamamını atanlar var. 4.6 litre max 4.7 litre fazla basınçtan sağıdan solundan keçelerden contalardan verir.
En iyi yağ bile kısa sürede kararır önemli akışkanlığı / metallere tutunmaması katran gibi oluyor kötü yağlar ısıyı görünce + ısındığında yağlama için oluşan buharın aşırı olmaması olması durumunda aşırı eksiltme olur.
Videonun tamamını izlediğinizde tam olarak ne demek istediğimi anlayacaksınız.
 
Araç kaç km ‘de..? Dediğim gibi normal şartlarda peçete testinde açık sarı olması lazım., bu bildiğimiz simsiyah., yağ çubuğunu çekip silin., sonra tekrardan peçete testi yapın., yağ çubuğu ile yapmak daha doğru sonuç verir.!
64000 de
çubuk yok :)
 
Pecete testini de gelecek olursak

Bu da tdi da benim 4 yıldır tesptim.
İlk 700-800 km ye kadar peçete de sarı tonu var. 1000 km de artık siyah oluyor.

Benzinlide ilk 4000 km yine sarı tonu görmek mümkün
5000 de sihaylaşma (pecete/bez)
Astra G benzinli 15 yıllık gözlem)
 
64000 de
çubuk yok :)
Nasıl yani yağ çubuğu niye yok..? Araç marka model nedir..? Fazla yağı nereden çektiniz., tapayı gevşetip mi yoksa motor dolum kapağından vakum cihazı ile mi çektiniz..?
 
Nasıl yani yağ çubuğu niye yok..? Araç marka model nedir..? Fazla yağı nereden çektiniz., tapayı gevşetip mi yoksa motor dolum kapağından vakum cihazı ile mi çektiniz..?
a4 hocam, sensör olunca çubuk koymuyor artık audi.
çubuk kanalı var ancak çubuk yok, plastik bir tapa var onun yerine.
çubuk yerinden serum hortumu ve enjektör ile çektim.
 
İlk 700-800 km ye kadar peçete de sarı tonu var. 1000 km de artık siyah oluyor.
fazla yağ çıkmasını da göz önüne alınca sanırım düzgün boşaltmadan doldurdular, o da etkili oldu bu kadar simsiyah olmasında diye düşünüyorum.
 
A4 de media da digital seviye varmışşş ...??

Bizim golfler tüp kuyruklarının olduğu yılların teknolojisinde takılmış ...karadüzen çubuk!!!

 
@Ozan Karsavuran şöyle söyliyeyim; aracım Mk7 1.6 TDI geçen seneden bu seneye yani 1 yılda 1.400 km yol yaptım., malum virüs sebebli aracı bu sene fazla kullanmadım., ve bu şartlarda şuan yağ çubuğunu çekip peçete testi yaptığım zaman peçetenin emdiği yağın rengi sarı renk., her bakım sonrası garaja geldiğimde yağ çubuğu çekip yağın seviyesini ölçerim ve yağın rengi hep sarı olmuştur.,

Sizin durumda çakallık yapıp yağı değiştirmemiş olabilirler mi..? Bu ihtimal hep vardır ama bunu yapmışlar mıdır bilemiyorum.,

Peki bunu nasıl anlarız., Forumdan yeni bakım yaptırmış TDI bir aracı olan bir arkadaşımız peçete testi yapar ise kuşku kalmamış olur., haftaya bakım yaptıracağım kimseden ses çıkmazsa ben peçete testi yapar resmini paylaşırım.
 
a4 hocam, sensör olunca çubuk koymuyor artık audi.
çubuk kanalı var ancak çubuk yok, plastik bir tapa var onun yerine.
çubuk yerinden serum hortumu ve enjektör ile çektim.
BMW ‘de de sensör var ve bu sensör hem yağın seviyesini ölçüyor hem de yağın eskiyip eskimediğini ölçüyor., Eğer Audi ‘nin ki de böyleyse yani sensör aynı zamanda yağın eskiyip eskimediğini algılaya biliyor ise bu çakallığı yapmaya yeltenemezler diye düşünüyorum., aracın kullanım klavuzunda bu özellik var mı yok mu yazar hocam bi göz atınız klavuza
 

A4 de media da digital seviye varmışşş ...??

Bizim golfler tüp kuyruklarının olduğu yılların teknolojisinde takılmış ...karadüzen çubuk!!!

Çubuğun gözünü seveyim :) bundan önce tfsi a4 vardı ona golfun çubuğunu alıp takmıştım :)
bide audi de max ın üzerini göstermiyor, fazla olursa boşaltın diye uyarı veriyormuş ancak o kadar hassas değil heralde bu uyarı.
bu gibi durumlarda eksik gösterene kadar çekip sonra tam olana kadar geri koymak gerekiyor. Mercedes en azından ekranda maxın üstünü gösteriyor.
@Ozan Karsavuran
Sizin durumda çakallık yapıp yağı değiştirmemiş olabilirler mi..? Bu ihtimal hep vardır ama bunu yapmışlar mıdır bilemiyorum.,

Peki bunu nasıl anlarız., Forumdan yeni bakım yaptırmış TDI bir aracı olan bir arkadaşımız peçete testi yapar ise kuşku kalmamış olur., haftaya bakım yaptıracağım kimseden ses çıkmazsa ben peçete testi yapar resmini paylaşırım.
yapmamış olduklarına inanmak istiyorum hocam :) eski yağ 8000 km kadar kullanıldı, önümüzdeki sene pek yol yapmaz, maddi kayıp dışında bir kayıp olmaz yani yaptılarsa bile.
aslında serviste bekleyip bekleme salonundan izledim, ancak aracın arkası dönüktü ve uzaktı pek bir şey göremedim.
@Savatage hocam da peçetede sarı gördüğünü yazmış.

BMW ‘de de sensör var ve bu sensör hem yağın seviyesini ölçüyor hem de yağın eskiyip eskimediğini ölçüyor., Eğer Audi ‘nin ki de böyleyse yani sensör aynı zamanda yağın eskiyip eskimediğini algılaya biliyor ise bu çakallığı yapmaya yeltenemezler diye düşünüyorum., aracın kullanım klavuzunda bu özellik var mı yok mu yazar hocam bi göz atınız klavuza
audide sadece seviye ölçüyor.
 

Geri
Üst Alt