Herkese Merhaba,
Enjektör revizyonu & temizliği ile ilgili süreçleri içeren bir konu bulamadığım için başlık açarak yaşadığımız sorunları, tavsiyeleri ve çözüm sürecini içeren bir başlık açarak burada toplamak istedim. Umarım faydalı olur.
2012 model 1.6 Comfortline 170.000 km'de manuel Golf 6'sı olan bir arkadaşım var. Araç yetkili servis bakımlı değil fakat periyodik bakımları yaklaşık 15000 km'de bir özel servislerde yapıldı. Bu km'ye kadar araçta ağır bakım olarak adlandırabileceğimiz sadece triger değişimi yapıldı, onun haricinde periyodik bakımlarında standart işlemler uygulandı. Geçtiğimiz günlerde araçta sarı renkli motor ikaz lambası yanmaya başladı. Bosch servise götürdüğümüzde araca arıza kodu sorgulaması yaptılar ve 4. enjektörde problem olduğunu söylediler. Enjektörlerin sökülerek temizliğe gideceğini iyi ihtimalle 3000 tl masraf olacağını eğer bobinlerde de arıza varsa 4000 TL civarına çıkacağını söylediler. Başka bir usta ile görüştüğümde ise enjektör revizyonu ile çözülürse 3-5 bin arası masraf çıkacağını fakat sıfırı ile değişmesi gerekirse 12-15 bin arası (kur dalgalılığından dolayı yedek parça masrafı ne olur tam bilemiyorum diyerek) masraf olabileceğiniz aktardı. Piyasadaki muhtelif Bosch servis sertifikalı bir dizel servisi ile görüştüğümde ise 4 enjektör temizliği için 1200 tl tutacağını ve 1 sene garanti verdiğini aktardı.
Şuan ne yapacağımız konusunda net bir karara varabilmiş değiliz fakat önümüzdeki hafta Bosch sertifikalı dizel servisine götürmek bize en yakın seçenek olarak gözüküyor. Enjektör revizyonu & değişimi konusunda tecrübe sahibi olanımız var ise yaşadığı sürece dair bilgi & yaptırdığı servis paylaşımı yapabilirse iyi olur. Bende sürecin akışına göre burayı güncelleyeceğim.
Güncelleme: Araçtaki problemi 29.12.2021 tarihinde giderdik. Toplam 1150 TL + kdv masraf çıktı. 1000 TL'ye 4 enjektör temizliği yapıldı ve 150 TL'ye 1 adet kızdırma bujisi değişti. Süreç ile ilgili detaylar ve değerlendirmelerim aşağıdaki gibidir.
Arıza Süreci: Yukarıda da belirttiğim gibi motor arıza ışığı yanmasa performans düşüklüğü, motor sesi, egzoz dumanı gibi şikayetlerden dolayı arızayı fark edemeyecektik. Araç gayet stabil çalışıyordu. Arıza ışığı yandıktan sonra araca bağlanarak enjektör hatası verdiğini gördük. Tamiri yaptırdığımız firmaya gittiğimizde tekrar araca bağlanıldı ve enjektör arızası ile birlikte kızdırma bujisi arızası da olduğu görüldü. Enjektör arızalası için 3 farklı seviye olduğunu düşünüyorum.
Seviye 1: Sadece enjektör temizliği ile çözülebilecek bir arıza seviyesi. En masrafsız olan hata durumu bu gibi gözüküyor, yaklaşık tamiri 1200 TL bandında. Enjektör söküldükten sonra kompresyon kaybı olmaması için bakır pulun da değişimini unutmamak lazım. Çok iyi bakılmış bir araç olsa dahi km ilerledikçe bu hata durumundan kaçış olmaz gibi geliyor bana. Kaliteli yakıt kullanımı ve yakıt filtesinin düzenliği değişimi (tabii kaliteli ürün seçimi ile) hatanın ortaya çıkacağı km bandı ileri çekilebilir.
Seviye 2: Seviye 2 de masraflar artıyor. Bobin arızası, enjektör memelerinin değişmesi ile bu enjektör problemi çözülebiliyor. Motorun hararet görmesi ile enjektör memelerinin uçları uzayarak kılcal çatlaklar oluşuyor, bu çatlaklardan dolayı enjektörün optimum püskürtme davranışı değişiyor diye tahmin ediyorum. Bobin problemini engellemek için yapacak çok fazla bir şey yok diye tahmin ediyorum ben. Bobin sorunu en çok karşılaşılan problemlerden birisi gibi gözüküyor, bobinin yan sanayisi bulunmuyor veya çok zor bulunuyor bundan dolayı dizel revizyoncular genellikle çıkma bobin takarak tamir yapıyorlar. Bobin en temelinde pasif bir elektronik komponent, RLC metre ile endüktans ve direncini ölçerek sağlamlığını kontrol ediyorlar. Çıkma takılan bobinin ne zaman arıza vereceği vs pek ön görülemiyor bundan dolayı revizyon firmaları genelde 1 yıl yaptıkları işe garanti veriyorlar.(Bobin gibi temelde basit bir parçanın yedek parçasının temini neden bu kadar zor anlamış değilim, araştıracağım.) Eğer bobin revizyonu da olursa masraf 1000 TL enjektör temizliği + 600 TL bobin ( 1 adet) olacaktı. Enjektör memelerinin değişeceği senaryoda yaklaşık masraf 5000-6000 civarı olabiliyor. Normal şartlar altında 250.000 km de enjektör memesi değişme ihtiyacı olabiliyor, aracın enjektör memesi probleminin ertelenmesi için hararet görmemesi gerekiyor.
Seviye 3: Enjektör değişimi. Tahmini masraf 12000-15000 TL.
Firma Değerlendirmesi: İşlemleri Kadosan'da Teknik Dizel Servis isimli firmada yaptırdık, toplam 4-5 saat sürdü. Firmayı özel bir tavsiye ile bulmadık, youtube vb platformlardan araştırarak bulduk. Bizimle ilgilenen arkadaş iletişimi kuvvetli birisiydi, sorduğum her soruya açıkça cevap verdi. Dürüst bir işletme izlenimi yarattı bende aracı ilk incelediğinde bobin değişimi de olabileceğinden bahsetmişti fakat işlemleri bitirdikten sonra gerek kalmadığını söyledi. Değiştirdim deyip değiştirmeseydi açıkçası anlamazdık, sağolsun dürüst davrandı. 1 sene yaptığı işin garantisini veriyor, eğer aracı satarsanız bizde işlem yaptırdığınızı söyleyin alacak kişi bize ulaşırsa sizden teyit alarak garanti dahilinde işlem yaparız dedi.
Son söz: Aracınızın bakımlarını aksatmayın. Soğutma sistemi araç için çok kritik, antifreeze kontorlünü & değişimini ihmal etmeyin. Kaliteli yakıt kullanmaya özen gösterin. Aksatacağınız bakımla 1000 tl kar edeceğinizi zannederseniz bile ilerleyen süreçte o size 10-15 bin zarar olarak dönebilir.
Enjektör revizyonu & temizliği ile ilgili süreçleri içeren bir konu bulamadığım için başlık açarak yaşadığımız sorunları, tavsiyeleri ve çözüm sürecini içeren bir başlık açarak burada toplamak istedim. Umarım faydalı olur.
2012 model 1.6 Comfortline 170.000 km'de manuel Golf 6'sı olan bir arkadaşım var. Araç yetkili servis bakımlı değil fakat periyodik bakımları yaklaşık 15000 km'de bir özel servislerde yapıldı. Bu km'ye kadar araçta ağır bakım olarak adlandırabileceğimiz sadece triger değişimi yapıldı, onun haricinde periyodik bakımlarında standart işlemler uygulandı. Geçtiğimiz günlerde araçta sarı renkli motor ikaz lambası yanmaya başladı. Bosch servise götürdüğümüzde araca arıza kodu sorgulaması yaptılar ve 4. enjektörde problem olduğunu söylediler. Enjektörlerin sökülerek temizliğe gideceğini iyi ihtimalle 3000 tl masraf olacağını eğer bobinlerde de arıza varsa 4000 TL civarına çıkacağını söylediler. Başka bir usta ile görüştüğümde ise enjektör revizyonu ile çözülürse 3-5 bin arası masraf çıkacağını fakat sıfırı ile değişmesi gerekirse 12-15 bin arası (kur dalgalılığından dolayı yedek parça masrafı ne olur tam bilemiyorum diyerek) masraf olabileceğiniz aktardı. Piyasadaki muhtelif Bosch servis sertifikalı bir dizel servisi ile görüştüğümde ise 4 enjektör temizliği için 1200 tl tutacağını ve 1 sene garanti verdiğini aktardı.
Şuan ne yapacağımız konusunda net bir karara varabilmiş değiliz fakat önümüzdeki hafta Bosch sertifikalı dizel servisine götürmek bize en yakın seçenek olarak gözüküyor. Enjektör revizyonu & değişimi konusunda tecrübe sahibi olanımız var ise yaşadığı sürece dair bilgi & yaptırdığı servis paylaşımı yapabilirse iyi olur. Bende sürecin akışına göre burayı güncelleyeceğim.
Güncelleme: Araçtaki problemi 29.12.2021 tarihinde giderdik. Toplam 1150 TL + kdv masraf çıktı. 1000 TL'ye 4 enjektör temizliği yapıldı ve 150 TL'ye 1 adet kızdırma bujisi değişti. Süreç ile ilgili detaylar ve değerlendirmelerim aşağıdaki gibidir.
Arıza Süreci: Yukarıda da belirttiğim gibi motor arıza ışığı yanmasa performans düşüklüğü, motor sesi, egzoz dumanı gibi şikayetlerden dolayı arızayı fark edemeyecektik. Araç gayet stabil çalışıyordu. Arıza ışığı yandıktan sonra araca bağlanarak enjektör hatası verdiğini gördük. Tamiri yaptırdığımız firmaya gittiğimizde tekrar araca bağlanıldı ve enjektör arızası ile birlikte kızdırma bujisi arızası da olduğu görüldü. Enjektör arızalası için 3 farklı seviye olduğunu düşünüyorum.
Seviye 1: Sadece enjektör temizliği ile çözülebilecek bir arıza seviyesi. En masrafsız olan hata durumu bu gibi gözüküyor, yaklaşık tamiri 1200 TL bandında. Enjektör söküldükten sonra kompresyon kaybı olmaması için bakır pulun da değişimini unutmamak lazım. Çok iyi bakılmış bir araç olsa dahi km ilerledikçe bu hata durumundan kaçış olmaz gibi geliyor bana. Kaliteli yakıt kullanımı ve yakıt filtesinin düzenliği değişimi (tabii kaliteli ürün seçimi ile) hatanın ortaya çıkacağı km bandı ileri çekilebilir.
Seviye 2: Seviye 2 de masraflar artıyor. Bobin arızası, enjektör memelerinin değişmesi ile bu enjektör problemi çözülebiliyor. Motorun hararet görmesi ile enjektör memelerinin uçları uzayarak kılcal çatlaklar oluşuyor, bu çatlaklardan dolayı enjektörün optimum püskürtme davranışı değişiyor diye tahmin ediyorum. Bobin problemini engellemek için yapacak çok fazla bir şey yok diye tahmin ediyorum ben. Bobin sorunu en çok karşılaşılan problemlerden birisi gibi gözüküyor, bobinin yan sanayisi bulunmuyor veya çok zor bulunuyor bundan dolayı dizel revizyoncular genellikle çıkma bobin takarak tamir yapıyorlar. Bobin en temelinde pasif bir elektronik komponent, RLC metre ile endüktans ve direncini ölçerek sağlamlığını kontrol ediyorlar. Çıkma takılan bobinin ne zaman arıza vereceği vs pek ön görülemiyor bundan dolayı revizyon firmaları genelde 1 yıl yaptıkları işe garanti veriyorlar.(Bobin gibi temelde basit bir parçanın yedek parçasının temini neden bu kadar zor anlamış değilim, araştıracağım.) Eğer bobin revizyonu da olursa masraf 1000 TL enjektör temizliği + 600 TL bobin ( 1 adet) olacaktı. Enjektör memelerinin değişeceği senaryoda yaklaşık masraf 5000-6000 civarı olabiliyor. Normal şartlar altında 250.000 km de enjektör memesi değişme ihtiyacı olabiliyor, aracın enjektör memesi probleminin ertelenmesi için hararet görmemesi gerekiyor.
Seviye 3: Enjektör değişimi. Tahmini masraf 12000-15000 TL.
Firma Değerlendirmesi: İşlemleri Kadosan'da Teknik Dizel Servis isimli firmada yaptırdık, toplam 4-5 saat sürdü. Firmayı özel bir tavsiye ile bulmadık, youtube vb platformlardan araştırarak bulduk. Bizimle ilgilenen arkadaş iletişimi kuvvetli birisiydi, sorduğum her soruya açıkça cevap verdi. Dürüst bir işletme izlenimi yarattı bende aracı ilk incelediğinde bobin değişimi de olabileceğinden bahsetmişti fakat işlemleri bitirdikten sonra gerek kalmadığını söyledi. Değiştirdim deyip değiştirmeseydi açıkçası anlamazdık, sağolsun dürüst davrandı. 1 sene yaptığı işin garantisini veriyor, eğer aracı satarsanız bizde işlem yaptırdığınızı söyleyin alacak kişi bize ulaşırsa sizden teyit alarak garanti dahilinde işlem yaparız dedi.
Son söz: Aracınızın bakımlarını aksatmayın. Soğutma sistemi araç için çok kritik, antifreeze kontorlünü & değişimini ihmal etmeyin. Kaliteli yakıt kullanmaya özen gösterin. Aksatacağınız bakımla 1000 tl kar edeceğinizi zannederseniz bile ilerleyen süreçte o size 10-15 bin zarar olarak dönebilir.
Son düzenleme: