Yakıt deposu kiliti bozuldu.. yardım..


Benimde bayadır çakışmıyordu boşta gibiydi dediğiniz o küçük noktada. Wd40 ı bastım şimdi sorunsuz çalışıyor
Wd 40 ı kaç kere denedim ama bir etkisi olmadı sanırım değiştirmek gerekiyor
 

Wd 40 ı kaç kere denedim ama bir etkisi olmadı sanırım değiştirmek gerekiyor
Yanlış anlaşılma olmasın.
Nereyi yağladığınızı gösteren bir resim yükleyebilir misiniz?

İlla ki çözüm olacak diye birşey yoktur. Bozulma işlevini yitirme durumuna göre değişkenlik gösterebilir.
Sonuç olarak işini yapmayan bir parçadır ve
elbette ki değişim de bir çözümdür.
 
Bazen kilitli kalıp açılmadığı sıkıştığı zamanlar da oluyor, depo boşken acele işleriniz de varsa çok zor durumda kalıyor insan...

ben bir kere yaşadım o durumu, o yüzden değişim tavsiye ediyorum...
 
Yanlış anlaşılma olmasın.
Nereyi yağladığınızı gösteren bir resim yükleyebilir misiniz?

İlla ki çözüm olacak diye birşey yoktur. Bozulma işlevini yitirme durumuna göre değişkenlik gösterebilir.
Sonuç olarak işini yapmayan bir parçadır ve
elbette ki değişim de bir çözümdür.
Kilit mekanizmasının arkasında yuvarlak bir delik var hocam ordan bastım içeri, kilidide tamamen wd40 ile temizledim. Foto atamam çünkü topladım orayı siz söktüyseniz zaten arkasını çevirdiğinizde 1 tane delik var bu arada sökümüde çok basit
 
Bazen kilitli kalıp açılmadığı sıkıştığı zamanlar da oluyor, depo boşken acele işleriniz de varsa çok zor durumda kalıyor insan...

ben bir kere yaşadım o durumu, o yüzden değişim tavsiye ediyorum...
Açılmadığı durumda ne gibi bir çözüm uygylayacagız. Döşemeden sokerini çıkartınca kilit boşalıyor mu hocam
 
Açılmadığı durumda ne gibi bir çözüm uygylayacagız. Döşemeden sokerini çıkartınca kilit boşalıyor mu hocam
Net bir şey yok hocam, bagaj içindeki döşeme plastikler vs sökülüp ulaşmaya çalışılabilir, uğraşılabilir elbette. Kilidin üzerinde lastikli bir alan var, ona baskı uygulayınca kilit atıyormuş ( ben bunu hiç denemedim). Yeni aldığım parça da o iş için kırmızı plastik ip koymuşlar o bagajın içerisine uzatılabiliyor.

Ama nasıl yapacağını bilmeyen, o anda alet edavatı bulunmayan ve vakti olmayan için zor bir yöntem.

Benzinlikte pompacıya kalsa tornavida takıp kanırtacaktı (kapak ya da bağlantı noktaları ya da kilit mekanizması kırılırdı büyük ihtimal) şiddetle karşı çıktım. Masrafı büyük olacaktı çünkü.

Az bir benzin vardı onunla işe gittim, Netten araştırdığım kadarıyla yumruklama vurma tavsiyesi olmuş, denedim bende işe yaramamıştı.

Kapağın sol alt kısmında farklı bölgelere 2 parmakla baskı uygulayıp uzaktan kumanda ile kilitleme açma yöntemi uygulayın demiş, bu yöntemle anahtarın pili bitesiye kadar uğraşarak açmıştım. Birkaç kere daha kilitli kaldı bu yöntemle açtıktan sonra , artık hiç kilitlenmez hale geldi, parçayı komple değişerek rahata erdim.

Artık benzinliğe gitmeden önce yakıt depo kapağını açıp öyle gidiyordum :)

Ben aracı abimden almıştım (sıfırdan beri bizde yani) o sadece bir kere yaşamış bu durumu, kilit kapa aç yapınca kolaylıkla açılmış...
 
@GGUROLL hocam sizin bahsettiğiniz kısım kilitleme sağlayan pimin içeri girip çıkan kısım. O kısmı deneyip denemediğimi hatırlamıyorum ancak bende motor kısmı itmeyecek şekildeydi ve aşağıdaki konudaki şekilde çözüm oldu.
https://www.golftutkusu.com/topic/7082-dis-depo-kapagi-sorunu/page/6

Belki de 2 türlü kilitlememe durumu oluşuyordur.

@Kysr038 Ahmet Hocam kilitli kalması durumunu da yaşamıştım bu kilitlememe durumunu farketmeden önce.. hatta pompacı baktım zorluyordu, kilitli olduğu için açılmadığını düşünmüştüm. Sonra bir tokat darbesiyle kendini salmıştı.

Bunun yanında bir de,
Daha önce de yazdığım gibi


Sıkışma durumu kilit mekanizmasının kapağı itememesinden kaynaklanıyor.

Ekli dosyayı görüntüle 35974

(resimler alıntıdır)

@DuzboruDownpipeYukarıdaki resimdeki yerleri kontrol ediniz. Eğer ki bu şekilde sürtme var ise, orayı silin, sprey sıkın, ya da maket bıçağı ile çok hafif traşlayın.
şeklinde sıkışma var. Önerim de içerisinde yazıyor.


Gelelim tamamen kilitli kaldı ve buradaki bilgiler yok servise gittiniz. Yanlış bilmiyorsam kapağı kastırarak çıkartıp müdahale edebiliyorlar.

Aslında açılmama durumu için daha doğrusu soğuk ülkelerde kilit donması vs. için daha bi lazım olan bagaj içinden manuel açma halkası oluyor.
Audi a4'te standart vardı. Kilitten bagaja gelen bir ip gibi düşünün ve o manuel kilit mekanizmasını aslınca acıyor.
Diğer konuda bundan bahsetmiştim.

Genel olarak böyle bir durum.
 
Son düzenleme:
Yanlış anlaşılma olmasın.
Nereyi yağladığınızı gösteren bir resim yükleyebilir misiniz?

İlla ki çözüm olacak diye birşey yoktur. Bozulma işlevini yitirme durumuna göre değişkenlik gösterebilir.
Sonuç olarak işini yapmayan bir parçadır ve
elbette ki değişim de bir çözümdür.

Açılır kapanır kilit kısmını yağlıyorum
 
Arkadaşlar dediğiniz her yolu izledik ama bende bir etkisi olmadı. Teşekkür ederim yinede ilginiz için, yetkili serviste parçayı değiştirdim
 
Servisten aldım bozuk motoru
 
Bozuk olan motoru verdiler
 

Ekli dosyalar

  • 160ABB82-B10A-4B41-A150-FB2A994EEA73.jpeg
    160ABB82-B10A-4B41-A150-FB2A994EEA73.jpeg
    101 KB · Görüntüleme: 17
  • 22570674-4C11-4BEC-A506-5346134651A3.jpeg
    22570674-4C11-4BEC-A506-5346134651A3.jpeg
    101 KB · Görüntüleme: 17
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Silikon kısmın içine siringa ile basmaniz gerekiyo, benimde oyle duzeldi.
 

Silikon kısmın içine siringa ile basmaniz gerekiyo, benimde oyle duzeldi.
Denedim hepsini düzelmedi, ustamızda denedi yine düzelmedi. :) bende en son yetkili servisten yenisini aldım
 

Geri
Üst Alt