1.2 tsi manuel mi, 1.4 tsi manuel mi


Motorda atla deve fark olmasa bile yürüyende fark olacağını düşünüyorum. Yanlış biliyorsam düzeltin 1.4 tsi olanlarda tam bağımsız süspansiyon varken 1.2 tsi'larda torsiyon var diye biliyorum
Dogrudur.
 

Motorda atla deve fark olmasa bile yürüyende fark olacağını düşünüyorum. Yanlış biliyorsam düzeltin 1.4 tsi olanlarda tam bağımsız süspansiyon varken 1.2 tsi'larda torsiyon var diye biliyorum
Buna katılıyorum. 1.4 olanda bağımsız süspansiyon + 17 jant vardı ve pamuklar üstünde gidiyor gibiydim. Şimdi 1.2 olan da torsiyon + orjinal 18 jant ve orjinal spor yay var. Eskisinin konforunu mumla arıyorum.
 
Şehir içi ve vergi avantajı 1.2 tsi uzun yol ve Performans 1.4 tsi 👏💪
 
@ugur.dogan 1.4 122 Hp manuel Golf sahibiyim, 230/240 km leri çok rahat olmasa da görebiliyorsunuz, şehir içi yakıt tüketimim 7 - 7,5 litre civarında geziyor, bence fiyat / performans olarak çok iyi. 1400 devirde 200 tork verdiği için 1500 devirde vites büyütürseniz ekonomik bir sürüş elde edebilirsiniz.

Saygılar.
 
@ugur.dogan 1.4 122 Hp manuel Golf sahibiyim, 230/240 km leri çok rahat olmasa da görebiliyorsunuz, şehir içi yakıt tüketimim 7 - 7,5 litre civarında geziyor, bence fiyat / performans olarak çok iyi. 1400 devirde 200 tork verdiği için 1500 devirde vites büyütürseniz ekonomik bir sürüş elde edebilirsiniz.

Saygılar.
belki biraz az yaktırır ama 1500 devirde vites büyütmek hemde turbo benzinli araçta motor sağlığını mahveder. (Piston rings sealing issue thus oil consumption, intake valve carbon deposits, higher rate of crank bearing wear...).
 
belki biraz az yaktırır ama 1500 devirde vites büyütmek hemde turbo benzinli araçta motor sağlığını mahveder. (Piston rings sealing issue thus oil consumption, intake valve carbon deposits, higher rate of crank bearing wear...).
Dsg vites, günlük rutin stabil sakin kullanımda bunu hep yapıyor, motora zarar mı veriyor bu durum?
 
Dsg vites, günlük rutin stabil sakin kullanımda bunu hep yapıyor, motora zarar mı veriyor bu durum?
Zarardan kasıt öldürmez ama insanların yanlış beslenip damar yağlanması durumuna benzetebilirsiniz. Günümüz araçları performanslı araçlar dolayısıyla her zaman olmasada arada hakkını vererek kullanmak şart. Eskilerden beri bilinen kuraldır aracı devrinde kullanmak lazım derler.

Çok doğru bir nokta. Maalesef DSG genelde hep düşük devirde tutma eğiliminde. Bu konuda kullanıcı olarak biraz bilinçli olmak lazım. Manuel moda geçip ona göre uygun kullanım vs. Tabi vw için araç 100k km'ye kadar bir sorun çıkarmadan geliyor ama maalesef bizlerin bu araçları daha fazla km kullanma zorunluluğumuz var geldiğimiz koşullarda...

DSG'nin bir avantajı özellikle belli süratin üzerinde, üst viteslerde D4/D5/D6 gibi yük altında arabanın çok düşük devirde kalmasına izin vermeyip bir alt vitese geçmesi. Eğer tutmakta ısrar ediyorsa da kullanıcı olarak biraz gaza yüklenip alt vitese geçmesi sağlanmalı diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Bende 1.2 110bg Euro 6 motorlu araç var, açıkçası memnunum fakat ben alabilsem act isterdim daha güçlü olduğu için, dolayısıyla şuan alsam 1.4 alırım. Fakat yüksek hız sizin için çok ihtiyaç değilse 1.2 gayet yeterli
Dediğiniz gibi 1.2 çok iyi, bende 1.6 tdi dan geçtim . Dizele göre çok daha seri
 
Motorda atla deve fark olmasa bile yürüyende fark olacağını düşünüyorum. Yanlış biliyorsam düzeltin 1.4 tsi olanlarda tam bağımsız süspansiyon varken 1.2 tsi'larda torsiyon var diye biliyorum
Torsiyon, bugün bende 1.4 kuzenimin aracına baktım öyle çok bir fark yok. 1.2 bana yeterli o yüzden
Zarardan kasıt öldürmez ama insanların yanlış beslenip damar yağlanması durumuna benzetebilirsiniz. Günümüz araçları performanslı araçlar dolayısıyla her zaman olmasada arada hakkını vererek kullanmak şart. Eskilerden beri bilinen kuraldır aracı devrinde kullanmak lazım derler.

Çok doğru bir nokta. Maalesef DSG genelde hep düşük devirde tutma eğiliminde. Bu konuda kullanıcı olarak biraz bilinçli olmak lazım. Manuel moda geçip ona göre uygun kullanım vs. Tabi vw için araç 100k km'ye kadar bir sorun çıkarmadan geliyor ama maalesef bizlerin bu araçları daha fazla km kullanma zorunluluğumuz var geldiğimiz koşullarda...

DSG'nin bir avantajı özellikle belli süratin üzerinde, üst viteslerde D4/D5/D6 gibi yük altında arabanın çok düşük devirde kalmasına izin vermeyip bir alt vitese geçmesi. Eğer tutmakta ısrar ediyorsa da kullanıcı olarak biraz gaza yüklenip alt vitese geçmesi sağlanmalı diye düşünüyorum.
Haklısınız. Ben dizel dsg den benzinli manuele geçtim. Dsg devirsiz sürüyor diye her 500 km de bir kendiliğinden rejenerasyon yapıyordıu. Evet çok keyifli şanzıman ama gerçekten bilinçli bir sürücüyseniz keyif kısmı kaçıyor, sıkışık trafikte 1. Viteste gitmek, park ederken önce n sonra p derken sıktı beni
 
Torsiyon, bugün bende 1.4 kuzenimin aracına baktım öyle çok bir fark yok. 1.2 bana yeterli o yüzden

Haklısınız. Ben dizel dsg den benzinli manuele geçtim. Dsg devirsiz sürüyor diye her 500 km de bir kendiliğinden rejenerasyon yapıyordıu. Evet çok keyifli şanzıman ama gerçekten bilinçli bir sürücüyseniz keyif kısmı kaçıyor, sıkışık trafikte 1. Viteste gitmek, park ederken önce n sonra p derken sıktı beni
Aynen uzun yolda çok keyifli şanzıman. Sürüşten keyif alıyorsunuz ama şehir içinde bana göre tam bir işkence. Arabadan anlamayan biri çok birşey fark etmeyebilir tabi taki araç kavrama bitirmesi sonucu titreyene kadar :)
Zaman zaman toyota hybrid'te kullanıyorum. Sıkışık trafikte rampa kalkışlarda biçilmiş kaftan! Bırakın DSG gibi kuru veya yaş kavramayı, klasik tork konvertörlü araçlardan bile fersah fersah ötede..
Yada petrolhead iseniz en temizi manuel, şöyle motoru dinleyerek vites değiştirmek :)(y)
 
Aynen uzun yolda çok keyifli şanzıman. Sürüşten keyif alıyorsunuz ama şehir içinde bana göre tam bir işkence. Arabadan anlamayan biri çok birşey fark etmeyebilir tabi taki araç kavrama bitirmesi sonucu titreyene kadar :)
Zaman zaman toyota hybrid'te kullanıyorum. Sıkışık trafikte rampa kalkışlarda biçilmiş kaftan! Bırakın DSG gibi kuru veya yaş kavramayı, klasik tork konvertörlü araçlardan bile fersah fersah ötede..
Yada petrolhead iseniz en temizi manuel, şöyle motoru dinleyerek vites değiştirmek :)(y)
Ben yıllardır dsg, edc kullandım en sonunda manuele geçtim. Normalde insanlar manuel sonrası otomatik yaparken benim farklı oldu. Ama araç sürdüğümü hissediyorum:)
 
belki biraz az yaktırır ama 1500 devirde vites büyütmek hemde turbo benzinli araçta motor sağlığını mahveder. (Piston rings sealing issue thus oil consumption, intake valve carbon deposits, higher rate of crank bearing wear...).
Kesinlikle katılmıyorum, atmosferik motor ile turbo motor kullanma tarzları farklıdır hocam. Turbolu aracı eski nesil atmosferik araç kullanır gibi kullanırsanız araç çok yakar ve buna gerek yok.

saygılar.
 
Benim tercihim 1.4 tsi olurdu
 
ikisi arasında kaldıysanız kesinlike 1.4 tsi. Hacim her şey değildir ama çok şeydir :)
 


Geri
Üst Alt