DSG Volant Arızası


strayder

Üye
Katılım
10 Eki 2019
Mesajlar
358
Tepkime puanı
178
Konum
İstanbul
İsim
Berat
Merhabalar. Yaklaşık 1 hafta önce 1.6 tdi aracımda hafif sarsıntı olmaya başladı. Ben önce soğuk havadan olduğunu düşünüp çok önemsemedim. Sonra baktım motor sıcakken de ışıklarda beklediğimde dengesiz bir sarsıntı yapıyordu. Her zaman yapmıyordu ama yaptığında da can sıkıyordu. Daha sonra evin önünde beklerken videoda duyulan sesi çıkarmaya başladı başta kayış sesi gibi geldi bana ama sanayide abimin çok yakın bir tanıdığı vw ustasına gönderdim videoyu. Tabi görünce teşhisi koydu. Maalesef volant değişimi. Fikir olması açısından videoyu da ekliyorum. Benzer problemleri yaşayan arkadaşların volanta da dikkat etmeleri gerekiyor.
 


Mekatronik kontrol edilmeden balata takılmamalı tüp gevşiyor % 90 basınç yetersiz olduğunda debriyajı erken bitiriyor.
Bu video detaylı anlatmış mevzuyu.
 
Upvote 0
Upvote 0
Mekatronik kontrol edilmeden balata takılmamalı tüp gevşiyor % 90 basınç yetersiz olduğunda debriyajı erken bitiriyor.
Bu video detaylı anlatmış mevzuyu.
Hocam geçen sene de mekatroniği yaptırmıştım. Bu alttaki plate ömrünü yaklaşık 150 bin km olarak söylemişti usta. Basınç dengesiz olduğu için araba ara ara gaz kesiyordu. Usta, selenoidlere varana kadar tüm parçaları değiştirip hallettmişti. İnşaAllah uzunca bir süre araçta sorun olmayacak şekilde binerim diye tahmin ediyorum :) herşeyi yaptırınca böyle.
 
Upvote 0
Hocam geçen sene de mekatroniği yaptırmıştım. Bu alttaki plate ömrünü yaklaşık 150 bin km olarak söylemişti usta. Basınç dengesiz olduğu için araba ara ara gaz kesiyordu. Usta, selenoidlere varana kadar tüm parçaları değiştirip hallettmişti. İnşaAllah uzunca bir süre araçta sorun olmayacak şekilde binerim diye tahmin ediyorum :) herşeyi yaptırınca böyle.
150 bin gitmesi mucize çok fazla video var. 70 binde gevşemiş kırmış geliştirilmiş tüp taktıran standart tüpün gövdesi ve vidalandığı yer alaşımlı alüminyum geliştirilmiş çelik tüp için 4.5 / 5 bin tl isteniyor. İnş sorun olmaz güle güle kullanırsınız .
 
Upvote 0
150 bin gitmesi mucize çok fazla video var. 70 binde gevşemiş kırmış geliştirilmiş tüp taktıran standart tüpün gövdesi ve vidalandığı yer alaşımlı alüminyum geliştirilmiş çelik tüp için 4.5 / 5 bin tl isteniyor. İnş sorun olmaz güle güle kullanırsınız .
Belki de benden önceki sahibi yine işlem yaptırmış olabilir ama servis kayıtlarında göremedim. Servis bakımlı almıştım aracı. En azından ben 50 bin km civarı kullandım. Bir de ben bunu araştırırken yurtdışı forumlarından gördüğüm birşey var. Bu plate ve tüplerin orjinalinden 1.5mm ve 2mm daha kalınlarını oem olarak üretmişler. Sökülmüşken onlardan taktırmak istedim ben aslında ama bulamadım Türkiye'de.
 
Upvote 0
Belki de benden önceki sahibi yine işlem yaptırmış olabilir ama servis kayıtlarında göremedim. Servis bakımlı almıştım aracı. En azından ben 50 bin km civarı kullandım. Bir de ben bunu araştırırken yurtdışı forumlarından gördüğüm birşey var. Bu plate ve tüplerin orjinalinden 1.5mm ve 2mm daha kalınlarını oem olarak üretmişler. Sökülmüşken onlardan taktırmak istedim ben aslında ama bulamadım Türkiye'de.
Kalın alaşımlı plate yerine orjinal gövdeye çelik tüp seti bence daha mantıklı çelik tüpler 130/150 dolar seviyesinde yurt dışında çoklu alımlarda o tüpü 100 dolara bile almıyorlardır. geri kalanı işçilik :) alışveriş sitelerinde 1/2 bin tl az daha bekleyelim bizimkilerde yapar :) 5 de 1 fiyatına :)
 

Ekli dosyalar

  • Adsız.jpg
    Adsız.jpg
    78.1 KB · Görüntüleme: 18
Upvote 0
Kalın alaşımlı plate yerine orjinal gövdeye çelik tüp seti bence daha mantıklı çelik tüpler 130/150 dolar seviyesinde yurt dışında çoklu alımlarda o tüpü 100 dolara bile almıyorlardır. geri kalanı işçilik :) alışveriş sitelerinde 1/2 bin tl az daha bekleyelim bizimkilerde yapar :) 5 de 1 fiyatına :)
Yalnız bende şöyle bir problem olmuştu hocam. Servisin söylediğine göre dsg'lerde kronik olarak görünen bir problem plate'in çatlayıp basınç tüpünün içine dışarıdan hava girmesi. Yani aslında benim de başıma gelen buydu, basınç tüpünde herhangi bir sıkıntım yoktu, plate çatladığı için içeri hava alıyor ve görevini düzgün yapamıyordu içerideki basıncı ayarlayamadığı için. En garanti olanı tüpü de plate'i de çelik yapmak :) yoksa bu vw bize ortak olacak :) Ama şöyle birşey de buldum adamlar garanti olsun diye 5.7mm'lik yapmışlar :)
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2.jpg
    Screenshot_2.jpg
    18.1 KB · Görüntüleme: 18
Upvote 0
Bu aralar gevşek tüp videoları, güçlendirilmiş tüp videoları denk geldikçe kendi 2012 118 bindeki aracımın mekatroniğini açtırıp kontrol ettirdim, mektaronik ve şanzıman yağını değiştirdim, gram gevşeklik yoktu ilk günkü gibiydi tüp.IMG_20220406_104152.jpg
 
Upvote 0
@soulflyy Çok güzel reklam yapıyorlar. Kelimeler laflar hep aynı ''Örnek; Bakın arkadaşlar görüyorsunuz tüp ne hale gelmiş, Elimle açıyorum gevşemiş bakın nasıl sökülüyor'' v.b. Problem yoksa durduk yere değiştirmenin anlamı da yok :)
 
Upvote 0
@soulflyy Çok güzel reklam yapıyorlar. Kelimeler laflar hep aynı ''Örnek; Bakın arkadaşlar görüyorsunuz tüp ne hale gelmiş, Elimle açıyorum gevşemiş bakın nasıl sökülüyor'' v.b. Problem yoksa durduk yere değiştirmenin anlamı da yok :)
Bende bir videolarının altına tüp gevşek ise neden çöp oluyor sıkılınca olmuyor mu gibisinden birşey sordum net bir cevap alamadım
 
Upvote 0
İçindeki basınç kaçtığı için kullanılmaz oluyormuş, hidrolik pompanın görevi onu doldurmak değil mi zaten anlamadım, bu tüpler gelmeden önce kontrol ettirin gevşek ise sıktın diye reklamı yapılıyordu, şimdi lerde gevşek ise çöp muhabbeti
 
Upvote 0
Geliştirilmiş tüp kesin çözüm olarak duruyor ama hem pahalı hem de neden eski tüplerimiz işlevsiz kalıyor onu pek anlamadım.

Pleytte sorun yoksa sadece tüp gevşediyse tüpü sıktığımızda basınç kaybını önlemiş olmuyor muyuz?

Tüp contayı sıyırdıysa komple 4 5 bin tl vermek yerine eski tüpteki contayı değiştiremiyor muyuz?

2015 gen2 dsg li aracımız 141 bin km ye geldi sayılır, sadece mikroşalter arızası yaşadım. Kavrama ve mekatronik hala orijinal hiçbir şikayetim yok. Mayıs ayı gibi mekatronik kontrolü ve yağların değişimini yaptırmayı planlıyorum, o zaman görürüz bakalım ne durumdayız :)
 
Upvote 0

Kontrol yağ değişimi vs tavsiye edeceğiniz yer neresi arkadaşlar.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt