Tsı mı, Tdi mı?


bence en iyisi 1.4 tsi dsg act bmt motor ,
dolu depoyla ekonomik kullanimda 1000 km yol yapabilirsiniz uzun yolda
cekiside istersen koltuga yapistirir

bir tsi act bmt kullanici olarak cok memnunum, hiz sabitlemeyede takdinmi gelsin yollar banamisin demiyor
 

1.4 tsi dsg kullanıcısıyız. Eşim manuel kullanamadığı için dsg seçtik.Neden benzinli tercih ettiğimize gelirsek ilk nedenimiz Erzurum'da yaşıyor olmamız. İkinci nedenimiz günde 80 km yol yapıyor eşim. İki ışığın haricinde şehir içi trafiğimiz yok bu nedenle bir depoyla kışın 800, yazın 900 km yol yapıyoruz. Bu da 5.5lt'lik bir ortalama demek. Aynı güzergahta 1.6 mjet 4.5lt yakıt tüketiyor. Benzin motorin fiyatları aynı şu an. 100 km'deki fark hadi olsun 2 litre. Yılda 20bin km yaptığımı varsayıyorum bu da maksimum yıllık 3000 tl fazla yakıt ödemesi demek. Dizelin gürültüsü, bakım fiyatlarının daha fazla olması, yüksek kilometrelerdeki değer kaybı, sürüş zevksizliği, ikinci elde eski sahibinin yapabileceklerini (kötü motorin, sürekli yüksek devir, enjektör prablemleri vs.) göz önüne alınca benzinli daha ağır bastı açıkçası.
 
Kullanacagınız en iyi kombinasyon TDİ DSG kombinasyonudur.neden derseniz araçlar ne kadar az devirde torkunu verirse o kadar az yıpranır uzun yolda tsi da devir saati 3500 4000 rpmden aşağı düşmez bu dezavantajdır motor dizele göre çok daha erken yıpranır kendini bilen araba sürmeyi dur şuna tampon yapam dur şunun aklını alam bak gördün mü besmele çektirdim şoförüz beollum diye kullanmayıp optimum şekilde arabanın canını almadan kullanıyorsanız çok uzun yıllar sorunsuz bi şekilde bu kombinasyonla gidersiniz emin olun ayrıca dizelin o gaza çok az basıp 110 120 de hala o doluluğu hissettiğimde içim bi hoş olir valla
 
vw motorlarını çoğu şanzıman ve motor seçeneklerini kullanan biri olarak kesinlikle 1.4 tsi dsg 150bg. Bu arada aracım 1.6 tdi dsg.
 
bence her araba basmayınca az yakar ben 1.6 tdi sahibiyim gaza altında yumurta var gibi basınca 3.2 lere kadar düşüyor eminim 1.2 ler , 1.4 ler ve 1.0larda ona yakın düşüyordur .Burda şunu sormak lazım gazlayınca kaç yakıyorlar ? ben benim arabayı sıkıştırsamda şehir içi veya şehir dışı 9 u geçmiyor ama benzinli bir arabayı sıkıştırdığınız da 12 den aşağı olacağını sanmıyorum arada hepimiz illaki gazlama isteği duyuyoruz o yüzden bence direk böyle bakılmalı olaya trafikte zaten her arabanın tüketimi fırlıyor bende izmir e gidip geldim 7.37 den toplam 450 liralık mazotla bir depodan biraz fazla 1.200 km yol yaptım ve de ortalama 5.5 tu 130-140 ında aşağısına düşmedim arabada 4 kişiydik . O yüzden keyifciyseniz fazla kullanmıyorsanız ve de traktör gibi ses duymak istemiyorsanız benzinli alın yoksa tdi a da fena değil ve de alıp kolay satarsınız piyasası çok hızlı satıp benzinli alabilirsiniz benim görüşlerim bu kadar :))
 
Kullanacagınız en iyi kombinasyon TDİ DSG kombinasyonudur.neden derseniz araçlar ne kadar az devirde torkunu verirse o kadar az yıpranır uzun yolda tsi da devir saati 3500 4000 rpmden aşağı düşmez bu dezavantajdır motor dizele göre çok daha erken yıpranır kendini bilen araba sürmeyi dur şuna tampon yapam dur şunun aklını alam bak gördün mü besmele çektirdim şoförüz beollum diye kullanmayıp optimum şekilde arabanın canını almadan kullanıyorsanız çok uzun yıllar sorunsuz bi şekilde bu kombinasyonla gidersiniz emin olun ayrıca dizelin o gaza çok az basıp 110 120 de hala o doluluğu hissettiğimde içim bi hoş olir valla
Hem tsi hem de tdi kullanıyorum, tsi da uzun yolda 3.5 rpm olmuyor tdi da. Tamamen size bağlı iki araçta. Hem kaldı ki dizeli devirsiz sürmek alt devirlerde sürmem iyi değildir. Partikül filtresinin ömrünü azaltırsınız. Ben her iki motorunda çok iyi olduğunu düşünüyorum ama tdi uzun vadede daha çok masraf çıkaracaktır. Çünkü enjektör sistemi daha farklı ve partikül filtresi var. Tsi bu kadar kapsamlı değil. Daha basit bi enjektör sistemi var. Dizel arabalar çok daha hassas.
 
Kişiden kişiye ve kullanım tarzına göre değişen bir durum. Ben mesela önüm boşsa yolu biliyorsam açıkcası pek dikkat etmeden belli bir hız altına düşmeden uzun süre gitmekten zevk alıyorum. Dolayısıyla TDI benim için nimet. İstanbul-Konya Ankara otobanından 701 km yolu dinlenerek 6.30 saatte gitmişim araba durduğu yerde de çalışmış 5.5 litre yakmış. Ortalama hız 107 olarak gözüküyor. Aynı yolun dönüşünü daha sonrasında 132 sabit yasaklarda geldiğimde 4.0 litre yakmış ben 4 litrelik bu değeri nadir yakalayabiliyorum. İstanbul şehir içi, tempolu uzun yol kullanım karma ortalamam 6 litre gibi bir değer dolayısıyla benim kullanımım için bu üst limit oldukça iyi. TSI üniteye sahip olsaydım muhtemelen dikkatsiz kullanımda 6 litre ortamayı yakalamam zor olurdu :) Ayrıca biz aracı alırken benzinli olarak sadece 1.5 tsi sport seçeneği mevcuttu o da yanılmıyorsam 10-15k civarı daha pahalıydı şu durumda tdi üniteye ek para ödememek bana artı değer oldu.

Sizin sorunuza gelirsek yılda 15.000 kmden az yapılacaksa, şehir içi az ve sakin/uzun yolda hız limitlerinde cc sabit gidilecekse kesinlikle manuel tsi almak mantıklı olacaktır. Ancak çok km yapıyorsanız, şehir içinde de bolca kullanıp, uzun tempolu sürüş stiliniz varsa tdi üst limitleri daha düşük olduğundan tercih sebebi olacaktır. Yeni araç şimdiden hayırlı olsun.
 

Geri
Üst Alt