Bcm değişmeden Midline Plus'a sis farı + dönüşe duyarlı çalışma


GolfTutkulu

Paylaşımcı Üye
 
Katılım
28 Nis 2018
Mesajlar
3,181
Tepkime puanı
3,971
Konum
Kayseri
İsim
Ahmet
Araç
2013 1.2 TSI Midline Plus Manuel
Böyle bir şeyin mümkün olduğunu izlediğimden beri nasıl yapıldığını araştırıyorum.


Özellikle yabancı forumlarda bazı detayları yakalayabildim.

https://www.golfmk7.com/forums/index.php?threads/cant-install-fog-lights.354391/

Bu konuda Bcm de b soketinde 10 ve 21 olan pinlerin karşılığı olduğu için ve aracın başka bir fonksiyonunda kullanılmadığı için oraya bağlantı yapmış bir üye.

Kodlamalarda orjinal kodları bizim kullandığımız kanallara göre uyarlamak gerekiyor.
Yani leuchte12 ve 13 yerine leuchte2 ve 3 kanallarını kodluyoruz. Çünkü bcmye kablo bağlantımız b5 ve b45 yerine b10 ve b21 yaptık o yüzden.
Aşağıdaki orjinal kodlardan yardım aldım




bCbEErv.jpg

Ben de deneme yapmak için bcm soketi söktüm kabloları çektim sonra kodlamaları yaptım, ancak kanalı nebellicht links seçince yanmadı.

IMG20220112185318.jpg

Çünkü bizim midline plusta ön sis farı olduğunu bilmiyor araç, döner ışık anahtarında sis farı ilk konumunu açtığımızı araç komutsal olarak algılamıyor, çünkü kodlamalarda front fog light kısmını açamıyoruz.

IMG20220112190923.jpg

Ya buradaki değerleri değiştirmenin bir yöntemi var ? (binary 11110011 olan değeri 11111011 yapabilmeliyim) bunu anlayamıyorum ve çözemedim. Ya da soketin arkasında özel bir kablolama gerekiyor.

Her neyse madem öyle çalışmıyor dedim virajlarda yanan kodlamayı bulup deneyeyim dedim, Abbiegelicht links ve rechts olanını seçtiğimde direksiyonun sola sağa dönüşüne göre çalışmaya başladı. Bu güzel bir haber doğru yoldayız aslında.

IMG20220112185930.jpg
IMG20220112185515.jpg

Ancak temel problemimiz anahtar ilk konumda iken sislerin aktif olmaması.

Döner ışık anahtarının arkasında 10 pin var fakat sokette 7.olanı boş,
IMG20220112194348.jpg

ancak yurtdışı kaynaklara baktığımda burasının bir fonksiyonu yok, n/a yazılmış açıklamalarda.
20200131_203311.jpg

Ya da yanlış mı yorumluyorum çünkü mutlaka bir işe yarıyordur. Yoksa döner ışık anahtarının arkasında da buna denk gelen yerin boş olması gerekirdi diye düşünüyorum.

Kablolama bu boş sokete mi bağlı olacak bilmiyorum. benim bağlantım şuan arka sis farına paralel, yeşil/mavi olana bağlı yani.


Özetle bu meseleyi bir şekilde çözeceğim ama zaman alacak belki, ama burada herkesin işine yarasın da istiyorum. O yüzden gelişmeleri vs. yazacağım.

Yoksa yukarıdaki video sahiplerine gidilip parasını verip anahtar teslim de yaptırılabilir. Ben uzakta olduğum için mümkün görünmüyor.

Düzenleme:
Yanlış bilgilerin üzerini çizdim, dikkate alınmamalı
 
Son düzenleme:

Benim araç Comfortline onun 7 pin boş diye hatırlıyorum. otomatik yanan far için bağlantı yapınca görmüştüm, yarın bakarım inşallah.
 
IMG20220112190923.jpg


Ya buradaki değerleri değiştirmenin bir yöntemi var ? (binary 11110011 olan değeri 11111011 yapabilmeliyim
Galiba buldum, bu görselde tam istediğim binary var ve sıralamada FB denk geliyor
IMG_20220112_225539.jpg
benim binary kısmında değiştiremediğim değeri en üstte değiştirmeyi deneyeceğim, bende F3 yazan yeri FB yapmalıyım.
 
İlan sahibi ile 1 saat önce yazıştım bayağı detaylı yazdım o da sağolsun okumuş açıklamış.

Tek eksiğimin central elektrik byte 7 bit 3 ü kodlama olduğunu söyledi. Onu yukarıdaki yazdığım yöntemle değiştirmemi, yapamazsam uzaktan bağlanıp yardım edebileceğini de belirtti.

Deneyip sonucu yazacağım.

Bu arada vcds klasörü içinde Lcode diye bir uygulama var araçtan uzakta iken long coding değerlerini deneme yanılma yapmak isterseniz işe yarıyormuş.

Ona benim long coding bilgileri girdim, byte 7 bit 3 ü değiştirdiğimde FB yazmam gerektiği sonucunu verdi.
IMG20220112231416.jpg
IMG20220112231429.jpg
 
Kodlamayı long coding kısmından F3 kısmını FB yaparak seçilemeyen ön sis farı komutunu aktif ettim. Artık sis anahtarı ilk konuma çektiğimizde b10 ve b21 kanallarına elektrik gidiyor.

Yalnız halojen sis ampül yerine led sis ampül tavsiye ediliyor, çünkü halojenin çektiği akım değeri fazla olduğu için bu kanalların taşıyacağı yükün fazlası binebilir denilmiş yabancı kaynaklarda.

Dikkat edilmesi gereken diğer nokta, arka sis farı kablosuna başka bir tesisat, kablo vs bağlamamalıyız, ön sis arka sis aynı kablodan tetik alıyormuş, voltaj değerleri farklı imiş. Bu sebepten ön sis komutunda voltajın aracın anlayamamasına sebep oluyor.

Role falan varsa çıkartmanız lazım bcm ye giden kabloda herhangi bir ekstra birşey olmayacak.

Özetle yapılanlar şunlar.
Bcm deki b soketinden 10 ve 21 nolu kanallardan sol ve sağ sis kablosunun pozitif bağlantısı yapılıyor.

Negatif kabloları şasede uygun bir yere bağlıyoruz.

Döner ışık anahtarının arkasındaki mavi yeşil kabloya dokunmuyoruz. Bu kablo tr deki araçların hepsinde var zaten (arka sis farı)

Döner ışık anahtarı sadece arka sis varsa çift sisli yeni döner ışık anahtarı alıyoruz (autolu olanı tavsiye ederim, far ve yağmur sensörü de alıp bir kalemde hepsi çıksın aradan)

Kodlamaya gelince orjinal kodlamanın aynısı: ama kanallar leuchte2sl leuchte3sl olacak şekilde kodluyoruz.
Sis için A kanallarına
Sol: Nebellicht links
Sağ: Nebellicht recht

Viraj aydınlatma için B kanallarına
Sol: abbiegelicht links
Sağ: abbiegelicht recht
(Farlar açıkken Direksiyon yarım tur sol ve sağ yapıldığında yanıyor, farlar kapalıyken yanmaz)

Ekstra isteğe bağlı selektörde yanması ya da geri viteste aktif olması kodlamalarınu da uygulayabilirsiniz, C D gibi boş kanallar var çünkü.

Yapmak isteyip de takılanlar olursa bu konu altında detaylı yardımcı olurum

IMG_20220113_170030.jpg
 
Leuchte2sl ve leuschte3sl kanallarında

Lichtfunktion C lere Lichthupe generell
Dimmwert CD ye 127 değeri (led sis farı olduğu için) girdim
Artık selektörde sisler yanıyor

Lichtfunktion D lere Rueckfahrlicht değerini seçtim
Artık geri vitese takınca ön sisler yanıyor.

Bu sayede Orjinal tüm fonksiyonları kazandırmış olduk.
 
Videonun ve sistemin sahibi benim :) Hayırlısı olsun 🙏
Sahibindende sizinle yazışmışım.

Zaman ayırıp okudunuz, Tıkandığım noktada fikir belirttiniz, uzaktan yardım teklif ettiniz.

Çok teşekkür ederim tekrardan.
 
Bilgilendirme için teşekkürler. Uzun zamandır merak ettiğim bir konu vardı fabrika çıkışı sis farlı olan midline plus araçların bcm'lerinin sis farsız midline plus bcm'lerine göre farkı nedir ? Babamın aracı fabrika çıkışı sis farlı midline plus 2016 model 1.2 tsi manuel. Retrofit açısından ne gibi avantaj sağlar fabrika çıkışı sis farlı bir midline plus sahibi olmak ? Hız sabitleyici ve park sensörü taktırmak istiyorum fırsat olursa, bir avantajı olur mu bu durumun ?
 

Vcds kablonuz varsa BCM nın numarasına göre araştırmak gerekir hocam. Ben de en düşük sürüm bcm var sıfır alırken ek opsiyon seçilmediği için.

Bahsettiğiniz retrofitler ne kadarı bcmye ihtiyaç duyuyor ne kadarı gateway parçasına bağlı tam bilmiyorum.

Örneğin bende direksiyon tuştakımı eklerken gateway değişimi gerek olmuştu, hız sabitleme ihtiyacım olmadığı için üzerinde durmamıştım.
 

Geri
Üst Alt