Golf 5 Gti aracım için yaşadığım mağduriyeti anlatmak istiyorum.
2 ay önce aracımda geç çalışma sorunu başladı ve Trabzon Bahadır servisine bıraktım aracı.
Önce yakıt filtresi değiştirdiler sorun devam etti.
Sonra depodaki pompa değişecek dediler onay verdim.
Pompa değişmeden önce çapaklanma farkettiler ve Tüm yakıt hattı değişecek dediler. 25.500TL fatura çıkardılar. Sorun düzelecekse değişin dedim.
Tabi düzelir herseyi değişiyoruz dediler.
1 aya yakın parça bekledim ve parçaları taktılar. Gelip aracı alabilirsiniz dediler.
Gittim araç ile ilk benzinlikte durup yakıt aldım. 5. marş da çalıştı araba. Hemen geri götürdüm. Ne yapacağız bilmiyoruz diye yüzüme bakıyor servistekiler.
Yurt dışındaki forumlardan edindiğim bilgiler ile birkaç konsinye parça istedik ve gelen parçaları denedik sorun düzelmedi.
Geçen hafta aracın yüksek basınç pompasının arkasındaki iticiyi kontrol etmek istedim ve iticiyi değişmediklerini farkettim. Bu parçanın değişmesini ben özellikle istemiştim. Az daha aşındığı zaman motora 10-15 bin tl civarı bir hasar veriyor.
Servis parçanın gözlerinden kaçtığını ve nasıl gözden kaçtığını anlamadıklarını söyledi. Sipariş ettiler ve parçayı değiştik.
Parça değişirken özellikle aracın başında durdum ve vidaları sıkarken tork değeri ile sıkmadıklarını gördüm. 10 tork ile sıkılması gereken yüksek basınç pompası var güçleri ile sıktılar. Uyarmama rağmen önemli değil diye beni geçiştirdiler. Tabi sorun düzelmedi hala.
Ben kendi kontrollerim ile aracın düşük yakıt basıncının az olduğunu farkettim. 4-5 kontak yaparak bu basıncı 6.3-6.4 seviyelerine çıkartıp marş yaptığımda sorunsuz marş alıyor araç.
Aracı kaldırıp yakıt filtresine baktım Etka'da benim araca 6.6 bar filtre takılması gerektiği yazmasına rağmen 6.4 bar filtre takmışlar. Gidip dışarda 6.6 bar taktım ve sorunumun daha da azaldığını gördüm. Takılan filtre de 2010 tarihli bir filtre.
Tabi araştırmalarım sonrasında yakıt hattını komple değişmediklerini de gördüm. Düşük basınç sensörünü değişmişler ama yüksek basınç sensörü ve yüksek basınç regülatörünü değişmemişler, eski hattan alıp yeniye aktarmışlar. Kaldıki regülatör tek kullanımlık bir parçaymış. arkadan öne gelen boruları da hiçbir şekilde değişmemişler.
Bir de ilk 25.000 tl fatura çıkardıklarında aracı yaptırmak istemiyorum sizde dediğimde biz arıza tespit ücreti istiyoruz dediler yaklaşık 1000tl civarı. Tespit edemedikleri arıza ücreti.
Önce yaşadığım süreci doğuşa anlattım tabi ki yardımcı olmadılar.
Yarın noter'den ihtarname yollayıp para iadesi isteyeceğim.
İzlemem gereken yol konusunda önerilere açığım.
Sabırla okuyan herkese teşekkürler
14.01.2022 Güncelleme:
Noterden ihtarname yolladım ve ödediğim tüm tutarın tarafıma geri ödenmesini istedim. Bu aksana yine güzel bir mail ile almanya ile iletişime geçip hem doğuşun umursamazlığını hem de serviste yaşadığım sıkıntıları anlatacağım.
28.03.2022 Güncelleme:
Arabayı geçtiğimiz ay Trabzondan ankaraya Necati Ustaya götürdüm. Yaptığı denemeler sonunda arızanın Motor beyninden kaynaklandığını tespit etti. Çıkma beyin alıp taktıktan sonra sorun tamamen düzeldi. Çıkma beyin 2.000 TL.
Şimdi benin yaşadığım sürece dönersek yetkili servisi dava sürecinden vazgeçtim. Çok yorucu bir süreç ve bu süreç ile uğraşmak istemedim. Çünkü süreç boyunca aracı da yaptırmamam gerekiyordu.
Doğuş'a ve Almanyaya şikayet hiçbir işe yaramadı. Yetkili servise herhangi bir arızada kesinlikle araç götürmeyin. Serviste işten anlayan usta yok. Bir sorun yaşasanızda ne doğuş ne başkası destek vermiyor.
2 ay önce aracımda geç çalışma sorunu başladı ve Trabzon Bahadır servisine bıraktım aracı.
Önce yakıt filtresi değiştirdiler sorun devam etti.
Sonra depodaki pompa değişecek dediler onay verdim.
Pompa değişmeden önce çapaklanma farkettiler ve Tüm yakıt hattı değişecek dediler. 25.500TL fatura çıkardılar. Sorun düzelecekse değişin dedim.
Tabi düzelir herseyi değişiyoruz dediler.
1 aya yakın parça bekledim ve parçaları taktılar. Gelip aracı alabilirsiniz dediler.
Gittim araç ile ilk benzinlikte durup yakıt aldım. 5. marş da çalıştı araba. Hemen geri götürdüm. Ne yapacağız bilmiyoruz diye yüzüme bakıyor servistekiler.
Yurt dışındaki forumlardan edindiğim bilgiler ile birkaç konsinye parça istedik ve gelen parçaları denedik sorun düzelmedi.
Geçen hafta aracın yüksek basınç pompasının arkasındaki iticiyi kontrol etmek istedim ve iticiyi değişmediklerini farkettim. Bu parçanın değişmesini ben özellikle istemiştim. Az daha aşındığı zaman motora 10-15 bin tl civarı bir hasar veriyor.
Servis parçanın gözlerinden kaçtığını ve nasıl gözden kaçtığını anlamadıklarını söyledi. Sipariş ettiler ve parçayı değiştik.
Parça değişirken özellikle aracın başında durdum ve vidaları sıkarken tork değeri ile sıkmadıklarını gördüm. 10 tork ile sıkılması gereken yüksek basınç pompası var güçleri ile sıktılar. Uyarmama rağmen önemli değil diye beni geçiştirdiler. Tabi sorun düzelmedi hala.
Ben kendi kontrollerim ile aracın düşük yakıt basıncının az olduğunu farkettim. 4-5 kontak yaparak bu basıncı 6.3-6.4 seviyelerine çıkartıp marş yaptığımda sorunsuz marş alıyor araç.
Aracı kaldırıp yakıt filtresine baktım Etka'da benim araca 6.6 bar filtre takılması gerektiği yazmasına rağmen 6.4 bar filtre takmışlar. Gidip dışarda 6.6 bar taktım ve sorunumun daha da azaldığını gördüm. Takılan filtre de 2010 tarihli bir filtre.
Tabi araştırmalarım sonrasında yakıt hattını komple değişmediklerini de gördüm. Düşük basınç sensörünü değişmişler ama yüksek basınç sensörü ve yüksek basınç regülatörünü değişmemişler, eski hattan alıp yeniye aktarmışlar. Kaldıki regülatör tek kullanımlık bir parçaymış. arkadan öne gelen boruları da hiçbir şekilde değişmemişler.
Bir de ilk 25.000 tl fatura çıkardıklarında aracı yaptırmak istemiyorum sizde dediğimde biz arıza tespit ücreti istiyoruz dediler yaklaşık 1000tl civarı. Tespit edemedikleri arıza ücreti.
Önce yaşadığım süreci doğuşa anlattım tabi ki yardımcı olmadılar.
Yarın noter'den ihtarname yollayıp para iadesi isteyeceğim.
İzlemem gereken yol konusunda önerilere açığım.
Sabırla okuyan herkese teşekkürler
14.01.2022 Güncelleme:
Noterden ihtarname yolladım ve ödediğim tüm tutarın tarafıma geri ödenmesini istedim. Bu aksana yine güzel bir mail ile almanya ile iletişime geçip hem doğuşun umursamazlığını hem de serviste yaşadığım sıkıntıları anlatacağım.
28.03.2022 Güncelleme:
Arabayı geçtiğimiz ay Trabzondan ankaraya Necati Ustaya götürdüm. Yaptığı denemeler sonunda arızanın Motor beyninden kaynaklandığını tespit etti. Çıkma beyin alıp taktıktan sonra sorun tamamen düzeldi. Çıkma beyin 2.000 TL.
Şimdi benin yaşadığım sürece dönersek yetkili servisi dava sürecinden vazgeçtim. Çok yorucu bir süreç ve bu süreç ile uğraşmak istemedim. Çünkü süreç boyunca aracı da yaptırmamam gerekiyordu.
Doğuş'a ve Almanyaya şikayet hiçbir işe yaramadı. Yetkili servise herhangi bir arızada kesinlikle araç götürmeyin. Serviste işten anlayan usta yok. Bir sorun yaşasanızda ne doğuş ne başkası destek vermiyor.
Son düzenleme: