VW Trabzon Bahadır Servisi ve Doğuş Umursamazlığı


yusuf

Yönetici
Katılım
5 May 2015
Mesajlar
10,488
Tepkime puanı
2,741
Konum
İstanbul
İsim
Yusuf
Golf 5 Gti aracım için yaşadığım mağduriyeti anlatmak istiyorum.
2 ay önce aracımda geç çalışma sorunu başladı ve Trabzon Bahadır servisine bıraktım aracı.
Önce yakıt filtresi değiştirdiler sorun devam etti.
Sonra depodaki pompa değişecek dediler onay verdim.
Pompa değişmeden önce çapaklanma farkettiler ve Tüm yakıt hattı değişecek dediler. 25.500TL fatura çıkardılar. Sorun düzelecekse değişin dedim.
Tabi düzelir herseyi değişiyoruz dediler.
1 aya yakın parça bekledim ve parçaları taktılar. Gelip aracı alabilirsiniz dediler.
Gittim araç ile ilk benzinlikte durup yakıt aldım. 5. marş da çalıştı araba. Hemen geri götürdüm. Ne yapacağız bilmiyoruz diye yüzüme bakıyor servistekiler.
Yurt dışındaki forumlardan edindiğim bilgiler ile birkaç konsinye parça istedik ve gelen parçaları denedik sorun düzelmedi.
Geçen hafta aracın yüksek basınç pompasının arkasındaki iticiyi kontrol etmek istedim ve iticiyi değişmediklerini farkettim. Bu parçanın değişmesini ben özellikle istemiştim. Az daha aşındığı zaman motora 10-15 bin tl civarı bir hasar veriyor.
itici.png
Servis parçanın gözlerinden kaçtığını ve nasıl gözden kaçtığını anlamadıklarını söyledi. Sipariş ettiler ve parçayı değiştik.
Parça değişirken özellikle aracın başında durdum ve vidaları sıkarken tork değeri ile sıkmadıklarını gördüm. 10 tork ile sıkılması gereken yüksek basınç pompası var güçleri ile sıktılar. Uyarmama rağmen önemli değil diye beni geçiştirdiler. Tabi sorun düzelmedi hala.
Ben kendi kontrollerim ile aracın düşük yakıt basıncının az olduğunu farkettim. 4-5 kontak yaparak bu basıncı 6.3-6.4 seviyelerine çıkartıp marş yaptığımda sorunsuz marş alıyor araç.
Aracı kaldırıp yakıt filtresine baktım Etka'da benim araca 6.6 bar filtre takılması gerektiği yazmasına rağmen 6.4 bar filtre takmışlar. Gidip dışarda 6.6 bar taktım ve sorunumun daha da azaldığını gördüm. Takılan filtre de 2010 tarihli bir filtre.
filtre.JPG

Tabi araştırmalarım sonrasında yakıt hattını komple değişmediklerini de gördüm. Düşük basınç sensörünü değişmişler ama yüksek basınç sensörü ve yüksek basınç regülatörünü değişmemişler, eski hattan alıp yeniye aktarmışlar. Kaldıki regülatör tek kullanımlık bir parçaymış. arkadan öne gelen boruları da hiçbir şekilde değişmemişler.

Bir de ilk 25.000 tl fatura çıkardıklarında aracı yaptırmak istemiyorum sizde dediğimde biz arıza tespit ücreti istiyoruz dediler yaklaşık 1000tl civarı. Tespit edemedikleri arıza ücreti.

Önce yaşadığım süreci doğuşa anlattım tabi ki yardımcı olmadılar.
Yarın noter'den ihtarname yollayıp para iadesi isteyeceğim.
İzlemem gereken yol konusunda önerilere açığım.

Sabırla okuyan herkese teşekkürler :)

14.01.2022 Güncelleme:
Noterden ihtarname yolladım ve ödediğim tüm tutarın tarafıma geri ödenmesini istedim. Bu aksana yine güzel bir mail ile almanya ile iletişime geçip hem doğuşun umursamazlığını hem de serviste yaşadığım sıkıntıları anlatacağım.

28.03.2022 Güncelleme:
Arabayı geçtiğimiz ay Trabzondan ankaraya Necati Ustaya götürdüm. Yaptığı denemeler sonunda arızanın Motor beyninden kaynaklandığını tespit etti. Çıkma beyin alıp taktıktan sonra sorun tamamen düzeldi. Çıkma beyin 2.000 TL.

Şimdi benin yaşadığım sürece dönersek yetkili servisi dava sürecinden vazgeçtim. Çok yorucu bir süreç ve bu süreç ile uğraşmak istemedim. Çünkü süreç boyunca aracı da yaptırmamam gerekiyordu.
Doğuş'a ve Almanyaya şikayet hiçbir işe yaramadı. Yetkili servise herhangi bir arızada kesinlikle araç götürmeyin. Serviste işten anlayan usta yok. Bir sorun yaşasanızda ne doğuş ne başkası destek vermiyor.
 
Son düzenleme:

Türkiye’de gördüğüm en büyük sorunlardan birisi, işini düzgün yapan insan olmaması, servise veriyoruz işini düzgün yapsın diye onlar da yapmıyor. Geçmiş olsun diyelim
 
Sinir harbi. Sabırlar dilerim.

Bilmiyorsanız bilmiyorum diyin yapmayın kardeşim ya. Memlekette "reverse engineering" moda oldu. Deneme yanılmayla iş yapmaya çalışıyorlar...

Tüketici Hakem Heyeti'ne gidilebilir sanırım.
Konuyu takipteyim.
 
Millet hanımının sezaryan doğumuna giriyor. 4k çekim yapıyor.

Yıllardan beri diyorum

Yerin 3 kat altında kozmik odalarda bu adamlar ne haltlar çeviriyor orada ?

Hayatım boyunca
Her türlü dandik bakım/ advance bakım (triger,balata,disk vs) ustaların yanınca gözlemci oldum.
Ben bi sanayi köftesi yiyeyimde geleyim falan hayatta yapmam

Bu adamlar yıllarca
Mekatronik / kavrama değistirdik iyi niyet /paralı vsvsvs dediler

Acaba gercekten değistiriyorlar mı?
Yoksa yazılım/tamir yoluna mı gidiyorlar
Ya da çıkma kavrama? Mekatronik ? Takıyor olabilir mi?

Antalyalı usta son birkaç videosunda mekatronik TÜPLERİNDEN bahsediyor.

İyi niyetten mekatronik değisti dedikleri revizyonda sadece bu tüpü degistirip kısayoldan tedavimi yapıyorlar?

Servis revirinde Hastanın yanına Refakatci almadıkları sürece , bunlar her türlü dalavere çevirirler.
 
Millet hanımının sezaryan doğumuna giriyor. 4k çekim yapıyor.

Yıllardan beri diyorum

Yerin 3 kat altında kozmik odalarda bu adamlar ne haltlar çeviriyor orada ?

Hayatım boyunca
Her türlü dandik bakım/ advance bakım (triger,balata,disk vs) ustaların yanınca gözlemci oldum.
Ben bi sanayi köftesi yiyeyimde geleyim falan hayatta yapmam

Bu adamlar yıllarca
Mekatronik / kavrama değistirdik iyi niyet /paralı vsvsvs dediler

Acaba gercekten değistiriyorlar mı?
Yoksa yazılım/tamir yoluna mı gidiyorlar
Ya da çıkma kavrama? Mekatronik ? Takıyor olabilir mi?

Antalyalı usta son birkaç videosunda mekatronik TÜPLERİNDEN bahsediyor.

İyi niyetten mekatronik değisti dedikleri revizyonda sadece bu tüpü degistirip kısayoldan tedavimi yapıyorlar?

Servis revirinde Hastanın yanına Refakatci almadıkları sürece , bunlar her türlü dalavere çevirirler.
Aynen öyle hocam. Daha da yetkili servis falan hikaye gözümde. Gram güvenim kalmadı.
 
@yusuf Hocam geçmiş olsun.
Servise uğramadan önce forum içinde bir başlık açıp durumdan bahsetseydiniz belki de biri çıkar şu sebepten olur oluyor benim de başıma gelmiştir diyebilirdi. Araştırırdık.

Şimdi olan olmuş ancak arkasını bırakmamak lazım.
Parça kalitesi gibi işçi kalitesi de düşüyor maalesef.
Müşteri kavramı , sadece çalıştığı sürece kendisine fayda sağlar gözüyle bakılıyor. Halbuki kaç müdür kaç servis çalışanı eskitiyoruz sayısı ortada.
Birkaç bişey öğrenen kendi yerini açıyor.
Zaten o kadarını alet edevat olsa kendimiz de yaparız.

Tekrar geçmiş olsun.

Yalandan ezbere parça değişimi ile de umarım kimse karşılaşmaz.
 
@yusuf Hocam geçmiş olsun.
Servise uğramadan önce forum içinde bir başlık açıp durumdan bahsetseydiniz belki de biri çıkar şu sebepten olur oluyor benim de başıma gelmiştir diyebilirdi. Araştırırdık.

Şimdi olan olmuş ancak arkasını bırakmamak lazım.
Parça kalitesi gibi işçi kalitesi de düşüyor maalesef.
Müşteri kavramı , sadece çalıştığı sürece kendisine fayda sağlar gözüyle bakılıyor. Halbuki kaç müdür kaç servis çalışanı eskitiyoruz sayısı ortada.
Birkaç bişey öğrenen kendi yerini acıyor.
Zaten o kadarını alet edevat olsa kendimiz de yaparız.

Tekrar geçmiş olsun.

Yalandan ezbere parça değişimi ile de umarım kimse karşılaşmaz.
Servise bırakırken araçtaki yakıt basıncı düşüklüğünü ben de gözlemlemiştim. Hatta kendilerini depodaki pompayı değişelim dedim. Önce filtre sonra pompa değişecektiler. Çapak görünce tüm sistemi değişmek lazım dediler.
İstemiyorum dediğimde 1500 tl arıza tespit ve filtre ücreti istediler. Gereksiz yere o parayı vermek istemediğim için süreci devam ettirdim. Sonra olanlar oldu.
 
Yıllardır araba kullanırım, defalarca sanayiye veya servise gittim ama memnun olarak ayrıldığım çok nadirdir. İşinin arkasında duranı da hatırlamıyorum. İşten anlıyorlar, sanayide uğraşmayayım, 1-2 sene de garanti veriyorlar diye yetkili servise gidiyorsun, her şey kayıtlı faturalı ama onlar da sanayiden beter. Böyle ne olacak bakalım. Yaşadıklarımdan ve görüp duyduklarımdan sonra imkanım olsa her şeyi kendim yapacağım. Sırf bu yüzden de civata alacağımda bile günlerce araştırmak zorunda kalıyorum.
Bu gibi durumlarda sadece maddi olarak üzülmüyor insan. Psikolojik olarak yaşadıkları daha da kötü ama umarım paranızı fazlasıyla geri alırsınız.
Geçmiş olsun.
 
Yıllardır araba kullanırım, defalarca sanayiye veya servise gittim ama memnun olarak ayrıldığım çok nadirdir. İşinin arkasında duranı da hatırlamıyorum. İşten anlıyorlar, sanayide uğraşmayayım, 1-2 sene de garanti veriyorlar diye yetkili servise gidiyorsun, her şey kayıtlı faturalı ama onlar da sanayiden beter. Böyle ne olacak bakalım. Yaşadıklarımdan ve görüp duyduklarımdan sonra imkanım olsa her şeyi kendim yapacağım. Sırf bu yüzden de civata alacağımda bile günlerce araştırmak zorunda kalıyorum.
Bu gibi durumlarda sadece maddi olarak üzülmüyor insan. Psikolojik olarak yaşadıkları daha da kötü ama umarım paranızı fazlasıyla geri alırsınız.
Geçmiş olsun.
Sırf servise git gel yaktığım benzin ve taksi parası 1000-1500tl arası bu 2 aylık dönemde. 2 ay aracın bozuk kalması da apayrı bir durum. Servise aracı bıraktığımda depo da doluydu. Çapaklı diye onu da döktüler 600tl de o 😂
 
@yusuf Hocam geçmiş olsun.
Servise uğramadan önce forum içinde bir başlık açıp durumdan bahsetseydiniz belki de biri çıkar şu sebepten olur oluyor benim de başıma gelmiştir diyebilirdi. Araştırırdık.

Şimdi olan olmuş ancak arkasını bırakmamak lazım.
Parça kalitesi gibi işçi kalitesi de düşüyor maalesef.
Müşteri kavramı , sadece çalıştığı sürece kendisine fayda sağlar gözüyle bakılıyor. Halbuki kaç müdür kaç servis çalışanı eskitiyoruz sayısı ortada.
Birkaç bişey öğrenen kendi yerini açıyor.
Zaten o kadarını alet edevat olsa kendimiz de yaparız.

Tekrar geçmiş olsun.

Yalandan ezbere parça değişimi ile de umarım kimse karşılaşmaz.
@yusuf ne yapmışsın sen böyle ya. Arkadaşa katılıyorum. Neyse olan olmuş.

1. Hiç tecrübe etmedim ama malum servis yetkili servisler arasında iyi olanlar arasında değil benim de duyduklarım. Ama bu istisnai veya değişik arızalar olduğunda genel olarak tüm yetkili servislerde böyle.

2. Tüketici hakem heyeti veya dava yoluna gidecek isen, davalar büyük oranda yazılı belgeler (müşteri istek formları, iş emirleri, faturalar, araç üzerinde yapılacak tespitler (onarım ve değişen parçalar) şeklinde ilerleyecek. O nedenle sen ne talepte bulunmuşsun, onlar ne cevap vermişler sorularının cevapları yazılı olarak ispatlanabilirse şansın artar. Tabiki şifahi beyanların da dikkate alınacak ama servis şifahi cevaplarını inkar edebilecektir dava süresince.

3. Olay "Servis Hizmet Ayıbı" kapsamına girebilir. Doğrudan Doğuş'u değil de özelde Bahadır ın Hizmet Ayıbı gibi gözüküyor. Tam ayrıntılar belli olunca da belki müştereken sorumlu olurlar.

4. Özellikle değişeceklerini beyan ettikleri, veya fatura iş emirlerinde değiştirdik/yaptık dedikleri parça ve işlemlerde eksiklikler var ise kesin Servis Hizmet Ayıbına gider sonuç.

Yapabileceklerin. Dava edecek isen:

1. Mahkemeye başvurup Değişik İş Kapsamında bir tespit yaptırman. Atanacak bilirkişi vasıtası ile bu yazdıklarını bilirkişiye tespit ettirmelisin. Tespitler senin iddiaların ile örtüşüyor ise: 1000 TL

2. Bu tespitler ile dava açacaksın. Hem Bahadır hem Doğuş a. Mahkeme yine bilirkişi isteyecek. Tek veya 3 kişi heyet. Bilirkişi raporu gelecek. 2500 TL

3. Doğuş itiraz edip yeni bilirkişiler talep edecek. Dosya onlara da gidecek. 2500 TL

4. 2. Bilirkişiler aynı yönde karar verir ise mahkeme karara yaklaşabilir.
4. 2. Bilirkişiler aykırı görüş verirse mahkeme mecburen 3. raporu isteyecek.

5. 3. Bilirkişi Raporu hangisini destekler ise o yönde karar yaklaşılacak. 2500 TL

6. İtiraz ile bölge istinaf mahkemesine gidebilir.

7. Onu da kazanırsan ödeyebilir veya Yargıtay a kadar gidebilir.

Tüm bu süreçlere kadar uzar ise 2-3 yıl sürebilir. Ücretleri çok kabaca yazdım.
 
Son düzenleme:
@yusuf ne yapmışsın sen böyle ya. Arkadaşa katılıyorum. Neyse olan olmuş.

1. Hiç tecrübe etmedim ama malum servis yetkili servisler arasında iyi olanlar arasında değil benim de duyduklarım. Ama bu istisnai veya değişik arızalar olduğunda genel olarak tüm yetkili servislerde böyle.

2. Tüketici hakem heyeti veya dava yoluna gidecek isen, davalar büyük oranda yazılı belgeler (müşteri istek formları, iş emirleri, faturalar, araç üzerinde yapılacak tespitler (onarım ve değişen parçalar) şeklinde ilerleyecek. O nedenle sen ne talepte bulunmuşsun, onlar ne cevap vermişler sorularının cevapları yazılı olarak ispatlanabilirse şansın artar. Tabiki şifahi beyanların da dikkate alınacak ama servis şifahi cevaplarını inkar edebilecektir dava süresince.

3. Olay "Servis Hizmet Ayıbı" kapsamına girebilir. Doğrudan Doğuş'u değil de özelde Bahadır ın Hizmet Ayıbı gibi gözüküyor. Tam ayrıntılar belli olunca da belki müştereken sorumlu olurlar.

4. Özellikle değişeceklerini beyan ettikleri, veya fatura iş emirlerinde değiştirdik/yaptık dedikleri parça ve işlemlerde eksiklikler var ise kesin Servis Hizmet Ayıbına gider sonuç.
Hocam istek forumda araç geç çalışıyor yazıyor. Beyanım bu şekilde ve 25.500 ödedikten sonra sorun hala devam ediyor. Ben çapakları temizleyin demedim geç çalışma sorununu çözün dedim sadece.
 
Geçmiş olsun Yusuf abi. İnşallah ihtarname ile sonuç alınır, olmazsa da tüketici hakem heyetiyle sonuç alınır gibi gözüküyor.

Servis parçanın gözlerinden kaçtığını ve nasıl gözden kaçtığını anlamadıklarını söyledi.
Ucuz işçi çalıştırmak için uğraşırlarsa olacağı bu. Servisin işi düzgün yapamamasına Doğuş çözüm bulmayacaksa kim bulacak? Zincirleme saçmalıklar.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Bu iş tüketici hakem heyeti meblağını geçmiş doğrudan mahkemelik durum tek avantajı yapılan işin belgeli olması başka yerde olsa ne yapılıp yapılmadığını eksiklikleri kusuru ispat etmek imkansız olurdu, tüm bu süreçleri göze alacaklarını sanmıyorum ciddi olduğunuzu anlarlarsa doğuşun bastırmasıyla ücret iadesi yoluna gidebilirler, geçmiş olsun.
 
Öncelikle Yusuf hocama geçmiş olsun diliyorum.
Olayın çoğuna şahit olmakla birlikte Yusuf hocamın yaşadıklarını bende Trabzon da ikamet ettiğim süreçte yaşamıştım. Bahadır Servisi başta olmak üzere ülkede birçok servis maalesef bu mantıkla çalışıyor. Bunun Başında da bu tip olayları ortaya çıkaran ise Yusuf Hocam gibi Bilgili bilinçli Tüketici topluluğumuz. Uzun lafın kısası Bizler haklarımızı aramadıkça, yetkili servisler de dahil ülkede her kuruluş ,işyeri ve kurum aynı olumsuzlukları yaşatacaklardır.
Birlikte Çözeceğiz bu sorunları Yusuf hocam , Kablomuz yolda İletişime devam
;)
(y)
 

Hocam geçmiş olsun

Paranla rezillik bu olsa gerek ciddi para harcayip çözüm bulunamamasi epey can sikar
 

Geri
Üst Alt