Golf 7 TSI ve TDI Motor Ömrü


TDI normal şartlarda çok rahat 500k ve üzerini görmeli.

TSI arada bir turbo arızası veya segman değişimi isteyebilir. Bakımlı ise o da benzer km seviyelerini görmeli.

Özellikle yüksek hızda kullanmak, sürekli ivmelenmek erken aşınma ve yıpranma dışında faydası olmaz.

1400 - 3000 rpm arası normal ve yeterli bir kullanım olur.

Periyodik bakımlar eksiksiz, hava filtresi yılda/15.000 km de en az 1 kez şart mümkünse 2 kez değiştirilse iyi olur. Yakıt, soğutma sıvısı, kusursuz kalitede olmalı.
 

bu motorlar uretimden once tsi/tdi farketmeksizin yuksek stres altinda deneniyor test ediliyor. uzun omur icin araca iyi bakmak, devirinde kullanmak , iyi ustaya birakmak onemli. ozellikle dusuk km olsa da yuksek rpm kullanilan veya yazilimli 1.2 ve 1.4 piston kiran alet cok gordum.

tdi ile ilgili hic bir sey gormedim sahte yag yuzunden saran alet disinda.

kanimca agresif kullanimlarda tsilar arasinda 1.5 daha iyi bir secenek.

motor icin yag, antifiriz bakimi cok onemli. cidden disaridan tertemiz gozuken arabalar sogutma sistemi veya yag yuzunden uzebiliyor.

edit

bir de ilginctir ki gecen yurt disindan gelen bir aracin icinden cikan 30.000km degismemis yag ilk gunku gibi piril pirildi. bize gelen yaglardan midir kullandigimiz yakitimizdan midir 10bin km sonra yag camur gibi.
 
Son düzenleme:
Belki bahsettiğiniz gibi tdi piston blok olarak daha sağlam daha iyi olabilir ama tdi n partikül filtre, enjektör sisteminde çıkaracağı problemler tsi da ki sekman olayından daha pahalı tutacağı için sanki tsı daha mantıklı gibi geliyor.
 
Tsi yı bilmem ama çevrem 700-800 binde TDI’lar var Golf Polo Transporter ve Cadd olarak. Yeter ki bakımlarını km si kmsine ve günü gününe yaptırın. Aracınıza bakarsanız aracınızda size bakar ve sizin cebinizide üzmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Belki bahsettiğiniz gibi tdi piston blok olarak daha sağlam daha iyi olabilir ama tdi n partikül filtre, enjektör sisteminde çıkaracağı problemler tsi da ki sekman olayından daha pahalı tutacağı için sanki tsı daha mantıklı gibi geliyor.
Dpf sistemi sorun çıkanlarda oluyor. Dpf ömrünü tamamlayınca düz boru dumpipe sistemine geçiyorlar mantıklı olarak. Sadece 2 yılda bir muayne için kendi dpflerini taktırıp muayneden geçince çıkartıp eski sisteme dönüyorlar ki dpf değiştirmek veya temizletmek çok daha maaliyetli bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Bu sorunun net cevabı kesinlikle TDI olacaktır. Çünkü gerçekten almanlar dizel konusunda hangi marka olursa olsun ufak tefek kronik ya da müşteriden kaynaklanacak arızalar hariç kolay kolay bozulmuyor ve tam yük durumunda motor mekaniğine zarar vermeden senelerce kullanılabilmekteler. Bknz. N47 BMW, B16DTE Opel, TDI Audi ve VW gibi gibi... Eski mesleğim olan VW yetkili servis danışmanlığı dönemlerimde 1 tane TDI motorun EGR veya DPF arızası hariç hiçbir belirgin arızası ile karşılaştığımı söyleyemem. Fakat TSI motorlar bir süre sonra malesef yağ eksiltme veya zorlanmaları durumunda piston segman kanalı kırma(kompresyon kaçakları) sorunlarıyla birçok kez karşılaştım diyebilirim. DPF sorununu da artık çoğu yer içini boşaltıp tekrardan doldurabiliyor veya yazılım ile bunu optitmum hale getirebilmekte (dpf iptali). Keza Egr içinde bu işlem sırası geçerli. Zaten bu parçaların da arızalanma durumları %80 müşterinin bilinçsiz yakıt kullanımı veya alt devir bandında sürekli kullanmasından kaynaklı olmasıdır. Dip not olarak 1.6 TDI cay veya clh/cxx kodlu motorların big turbo ve stage 3 yazılımla motor içine girmeden çok rahat 200-250 hp / 400-450 Nm tork gücü kaldırabildiği örneğine internette rastlayabilirsiniz.
 
Bu sorunun net cevabı kesinlikle TDI olacaktır. Çünkü gerçekten almanlar dizel konusunda hangi marka olursa olsun ufak tefek kronik ya da müşteriden kaynaklanacak arızalar hariç kolay kolay bozulmuyor ve tam yük durumunda motor mekaniğine zarar vermeden senelerce kullanılabilmekteler. Bknz. N47 BMW, B16DTE Opel, TDI Audi ve VW gibi gibi... Eski mesleğim olan VW yetkili servis danışmanlığı dönemlerimde 1 tane TDI motorun EGR veya DPF arızası hariç hiçbir belirgin arızası ile karşılaştığımı söyleyemem. Fakat TSI motorlar bir süre sonra malesef yağ eksiltme veya zorlanmaları durumunda piston segman kanalı kırma(kompresyon kaçakları) sorunlarıyla birçok kez karşılaştım diyebilirim. DPF sorununu da artık çoğu yer içini boşaltıp tekrardan doldurabiliyor veya yazılım ile bunu optitmum hale getirebilmekte (dpf iptali). Keza Egr içinde bu işlem sırası geçerli. Zaten bu parçaların da arızalanma durumları %80 müşterinin bilinçsiz yakıt kullanımı veya alt devir bandında sürekli kullanmasından kaynaklı olmasıdır. Dip not olarak 1.6 TDI cay veya clh/cxx kodlu motorların big turbo ve stage 3 yazılımla motor içine girmeden çok rahat 200-250 hp / 400-450 Nm tork gücü kaldırabildiği örneğine internette rastlayabilirsiniz.
Yorumlarınız için teşekkürler. Tsi motorda da sarı sayfalarda 300 bin km gördüm sorunsuz
 
Tsı motora sahip arkadaşlar, sizlerde mevcut kilometrelerinizi yazar mısınız. Tdi ile ilgili iyi kötü kilometreleri öğrendik. Tsı için durum nedir
 
Eskiden şöyle bir laf vardı
"Benzinli keseden, diesel motordan yer" diye.

Benim araç 1.4TSI 125 DSG. 29,463Km. de
6 yıl oldu, çok şükür şuana kadar sorun yok.
 
Son düzenleme:
Eskiden şöyle bir laf vardı
"Benzinli keseden, diesel moordan yer" diye.

Benim araç 1.4TSI 125 DSG. 29,463Km. de
6 yıl oldu, çok şükür şuana kadar sorun yok.
Bayağı az sürmüşsünüz
 
@ugur.dogan 35.000-40.000km arası olurdu normalde ancak son 2 ylın pandemisi ve son 3 ayın akaryakıt fiyatları böyle olmasını sağladı km nin.
 
@ugur.dogan 35.000-40.000km arası olurdu normalde ancak son 2 ylın pandemisi ve son 3 ayın akaryakıt fiyatları böyle olmasını sağladı km nin.
Haklısınız, teşekkür ederim yorumunuz için. Benimde 1.2 tsi var, 2014 51.000 km de. Tsi için sarı sayfalara baktığımda 250.000 , 300 bin km yapan var
 

Öncelikle 4 adet TDİ big turbo setuplı dizel aracım oldu. Hepside gerçekten çok yüklüydü 200 bin km civarı ve günlük kullanımdaydı. Rutin bakım ve aktarım hariç en ufak bir sorun yaşamadım. Çevremde pek çok arkadaşımda tsi araçta mevcut geneli (stock olarak) 150-200 bin km bantında segman sorunu yaşıyor, Yağ eksiltme, epc vb sorunları dikkate almıyorum bile...
Bakımları her 5 binde yapılan, dpf, kat iptalli soft yazılımlı TDİ makina ölümsüzdür...
 

Geri
Üst Alt