Manuel? Dsg?


@ugur.dogan hocam sizi bu yeni aldığınız manuel tsi araç tatmin etmedi mi ben mi yanlış düşünüyorum. Bi ısınamadınız gibi.


Genelde almadan önce sorgulanacak şeyler aldıktan sonra sorgulanması bana biraz tuhaf geldi.


Sırada "cam tavanlı mı , cam tavansız mı" mı geliyor?
Ben geleceği okuyor olduğumu düşünmüyorum.
Oğuz hocam patlat bir anket: dsg mi öanuel mi? diye.
ben peşinen Dsg yazayım.
otomatik kullanan manule gönüllü geçmez!
 

Oğuz hocam patlat bir anket: dsg mi öanuel mi? diye.
ben peşinen Dsg yazayım.
otomatik kullanan manule gönüllü geçmez!
(y)

Herkesin tercihi farklı olabilir.

Manuel vitesli Golf'ün düşmanı dsg'li Golf durumuna dönüşmesinin anlamı benim için anlamsız geliyor.

Benzinli olması ya da dizel olmasının ayrı ayrı güzel tarafları var.

Elbette dezavantajlar da olması olağan.

Ancak benim tercihim en doğru, ben en iyi kararı verdim altyapısı olunca bana anlamsız geldi.
Tercihlerin , haklı ya da avantajlı yanları olabilir. Tercih edilmeyen tarafın da dezavantaj durumuna ve geri kalan herkesin yanlış karar vermiş başlıklı yaklaşım pek sarmadı diyelim.

Görünen köy kılavuz istemez:)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Manuel masrafı az, dikkat edilmesi gereken püf noktaları az. Kullanımı bazen eziyet haline dönüşebiliyor.

Sürekli vites yükseltmeyince araç çok yakıyor. Çok vitesle uğraşınca da araba mı sürüyorum sağ elimi ve sol ayağımı rehin mi verdim anlamıyorum. Ha bazen unutuyor omurilik soğanı sayesinde farkında olmuyor insan ama yorgun olunca yada gün içinde çok araç kullanınca çekilecek çile değil diyorum.

Evet DSG masraf açınca baş ağrıtıyordur belki ama keyfi, rahatlığı değişilmez..

Hatta insanın sağlığını dahi olumlu etkiler diye düşünüyorum (bel ağrısı bile oluyor manuelde).

O zaman araç alırken dsg masrafı kadar bir tutarı kenara yatırım yapmak lazım (altın euro dolar gibi)
Nasıl olsa masrafın parası hazır diyerek rahat rahat kullanılır :)

Düzenleme:
Bu arada iki Golf ümüz var ikisi de manuel :(
Değişme imkanım olursa bir daha kesinlikle otomatik vites olacak.
 
Son düzenleme:
Dsg'ye karşı inanilmaz ön yargılıydım. Dq250 yağlı tiple bu ön yargılarımı yıktım. Dq200 gen2 ile devam ediyoruz. Bir sıkıntı çıkarmadı şimdiye kadar ama çıkarırsa bile yaptırıp bineceğiz mecburen. 2018 yılına kadar otomatik vitesi gereksiz görürken şimdi mecbur kalmadıkça manuel sürmüyorum bile. Araba keyif için alınmayıp A noktasından B noktasına gitmek için alınıyorsa benim tercihim kesinlikle otomatik olur
 
Golf’e altın şanzıman taksalar Golf yine Golf’tür. Mk8’ciler arasında “TSI mi eTSI mi?” tartışması başlamadığı için DSG-manuel tartışması güncelliğini koruyor anlaşılan. “Soba mı doğalgaz mı?” vs “DSG mi manuel mi?” İki sorunun da cevapları harfiyen aynı. Ama DSG kullanıcısı olarak benim cevabım şöyle: :)

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Merhabalar,

Benimde ilk aracım DSG idi. Bazı sorunlar yaşadım Mekatronik serviste ücretsiz değişti ama sonrasında titremeler vs. hissetmiştim. Manuel 1.6 TDİ aldıktan sonra kafamda soru işareti kalmadı. Ha manuel uğraştırıyor mu derseniz evet.
 
DSG'ler daha konforlu ve rahat.Şahsen tiptronik olması da ayrı bir zevk.Manuel ise bir tercih meselesi.Ancak manuel sevene güzel.Özellikle araç hergün sıkışık trafiğe çıkıyorsa manuel eziyet olabilir.Ancak performans ve şanzıman ömrü(kullanmayı bilene) manuelde gayet iyi.Ancak benim tercihim DSG.
 
Manuel kullanıcısı olarak fabi ki DSG.

Hele ki son Arslan ustanın tamir videolarından sonra iki kere DSG.
 
Ben mekanikçiyim,25 senede sector bana şunu öğretti,nekadar teknoloji okadar sorun,yada potansiel sorun.Ben aynı zamanda bir araba tutkunuyum,yani tam bir araba fanatiğiyim.Ayaklarım pedallara anca değmeye başladığında 9-10 yaşlarındaydım,babam bana tenha yerlerde orman yollarında vs araba kullanmayı öğretti,ben ogün bügün manuel araba kullanırım.Kısa 1 yıllık bir Powershift deneyimim oldu,eşimde kullana bilsin diye ama inannın yapamadım.Uzun yollar sıkıcı geçmeye başladı,arabayla bağımı koparıyordum sanki vs.nihayetinde sattım ve tekrar manuele devam dedim.Biliyorum Powershift bir DSG değil,ama benim için farketmez çünkü manueli seviyorum.E dsg'nin problemleride malum,bazıları hiç sorun çıkarmıyor bazıları daha 20000 km'de çıkarmaya başlıyor,sanırım kullanımla alakalı.Super acemi bir baldız'ım var😀hemşire kendisi,her gün 3-5 km mesafe hastaneye gider ,fakat okadar acemili E5'e hiç çıkmamış bugüne kadar,aracı A3 sesan Dsg,bu şelilde 60-70k km yapılmış araç totalde 100k km'de geriside tatillerde vs eşi tarafından yapılmış,şanzumanda tık yok mesela,kısmet işide biraz herhalde.
Bir diğer hususta cam tavan,Golf'e inanılmaz yakışıyor,hatta onunla bir başka oluyor fakat ben onuda tercih etmedim,hep bu garanticiliğim yüzünden.Su kaçakları,trim sesleri,solmalar,çatlamalar vs. hiç bana göre değil.Ben strese gelemiyorum,araba hakkında benim kafam rahat olacak.Seyahat ediyorum,bazen 1ay gelmiyorum,arabada sitede açıkta duruyor,güşünsenize suntof'un su kaçırdığını ve ben bunu 1 ay sonra farkedeceğimi,aman Allah korusun🤣
Özetlersek:Keyfinize düşkün ve paranız bol'sa DSG tam size göre.

Ama benim gibi ben arabayla haşır neşir olmak istiyorum,elim ayağımda alışık,kafamda rahat olsun istiyorsanız Manuel.
 
Distrübütörün trolleri ?

Nasıl yani ?

Açıyorsun forum alemlerini (turuncu forum en başta)

diyorlar ki Arkadaşlar !!

Gecen gün dsg aracım cortladı yolda kaldım çekici ile xxxxx yetkili servise götürdük aracı

Masaya 38.000 bin lira adisyon getirdiler.
En son 5 kuruş almadan iyi niyetten hallettiler.

Adam yolda kalıp perişan olmasını , isinden gücünden kalmasını hic dert etmiyor.
Ana fikir Bedava yaptılar gerisi teferruat

Şimdi bu dsg gercek / tüzel kisiler aleminde bozuluyormu bozuluyor. Sonucta makina bu.eyvallah

Ama demem odur ki
Sosyal alemlerde
İyi niyet hayat kurtarır yetkili servisler merhamet eder müsterisini bağrına basar şeklinde trol hikayeler mevcut gibime geliyor.
Millette aman iyi niyetten çıkmayın çıkmayınki 45.000 bin liralık hesabı çizip size 2000 lira işçilik le kıyak yapalım

Ben forumda çoktan seçmeli anket nasıl açılır bilmiyorum.

@Seastar76 sever böyle anketleri
Akşam işinden dönünce

Dsg aracınızı

Kaç km dir sorunsuz kullanıyorsunuz şeklinde bir anket açıversin aşağıdaki şekilde

A) şimdilik 40k altındayım sorun yok
B) simdilik 40k-70 k arasındayım sorun yok
C) 70k-100 k arasındayım sorun yok
D)100k devirdim sorun yok
E) sorun yaşadım (mekatronik-kavrama) km belirterek açıklama yazınız

Bakalım bu dsg nin bozulma frenkansı nedir ?
 
Son düzenleme:
Ben şimdiden yazıvereyim full yetkili servis bakımlı 2013 1.4 TSI 74k da mekatronik değişti.
 
Distrübütörün trolleri ?

Nasıl yani ?

Açıyorsun forum alemlerini (turuncu forum en başta)

diyorlar ki Arkadaşlar !!

Gecen gün dsg aracım cortladı yolda kaldım çekici ile xxxxx yetkili servise götürdük aracı

Masaya 38.000 bin lira adisyon getirdiler.
En son 5 kuruş almadan iyi niyetten hallettiler.

Adam yolda kalıp perişan olmasını , isinden gücünden kalmasını hic dert etmiyor.
Ana fikir Bedava yaptılar gerisi teferruat

Şimdi bu dsg gercek / tüzel kisiler aleminde bozuluyormu bozuluyor. Sonucta makina bu.eyvallah

Ama demem odur ki
Sosyal alemlerde
İyi niyet hayat kurtarır yetkili servisler merhamet eder müsterisini bağrına basar şeklinde trol hikayeler mevcut gibime geliyor.
Millette aman iyi niyetten çıkmayın çıkmayınki 45.000 bin liralık hesabı çizip size 2000 lira işçilik le kıyak yapalım

Ben forumda çoktan seçmeli anket nasıl açılır bilmiyorum.

@Seastar76 sever böyle anketleri
Akşam işinden dönünce

Dsg aracınızı

Kaç km dir sorunsuz kullanıyorsunuz şeklinde bir anket açıversin aşağıdaki şekilde

A) şimdilik 40k altındayım sorun yok
B) simdilik 40k-70 k arasındayım sorun yok
C) 70k-100 k arasındayım sorun yok
D)100k devirdim sorun yok
E) sorun yaşadım (mekatronik-kavrama) km belirterek açıklama yazınız

Bakalım bu dsg nin bozulma frenkansı nedir ?
bu güzel görevi başka bir arkadaşa devrediyorum))
mouse ile aram iyi değil bu aralar
 
İnsan, benim yaptığım en iyi en mantıklı çok mantıklı en iyi tercih kılıfına uydurmaya çalışmakta uzman olmuş ve de ben ve diğerleri olarak baktığı,
sadece ben olarak baktığı şeyleri haklı haksız farketmeksizin kılıflara sığdırmakta prof. olup dert yanar
tamam da esprisi kalmadı gibi bu DSG manuel olayının.

Mantığı da mantıksız , mantıksız tarafları da mantıklı geliyor artık..
 
Neyse

A+B+C+D nin %80
E nin anca %20 oldugunu tahmin etmekteyim.

@samet602

Km 72 binde iken

Ücret talep edildimi ? Hangi yıl?
 

Dsg konfor açısından çok çok iyi şanzıman hatta manuel araca göre aracı çok daha ekonomik yürütüyor. Dsg de çok çeşit şanzıman modeli var aralarında en kötüsü DQ200 Üretici burada hem yağı kısmış hem de torku mekanik aksamda da maliyeti düşürmek için mutlaka bir şeyler vardır. :)
DSG de debriyaj balatasının çalışma aralığı çok ince montaj videolarını izleyin milimetrik fark aracın konforunu etkiliyor. Zıplama şıngırtı geri kaçırma..
Tüp gevşemesi sonrası çok azda olsa basınç azalıyor. Debriyaj tam basmayınca erken bitiyor sistemdeki basıncı tamamlamak isteyen pompa sürekli çalışıyor. Sürekli çalışan motor ısı ile yakınında bulanan devreyi eritiyor.. Mühendislik hatası tüpün takılı olduğu plate ince :) hadi ince yaptın tüpü sabitle.:)
Manuel de örnek ayırma aralığı 5 Cm dsg de 2 cm bu nedenle daha kolay biter çalışma aralık toleransı az olduğundan..
Yetkili servis çok uzun süreç müşterilere eziyet etti orası bir gerçek kullanıcı hatası diye çok kişiden ciddi rakamlar aldı 2.0 tdi dizel enjektör kampanyasında olduğu gibi eski enjektörü getir yenisini götür. Müşteri: Eeee ben taktırdım 15 bin verdim geçmiş olsun yaptırmasaydın.. bunu da yaşadı kullanıcılar.
Çok uzar gider bu mesele bizim arkadaşta laf kondurmuyordu switch şalteri bozulmuş korkmuş beni arıyor. :) indim korkudan diye .. Sevindirici haber sanayinin her bir köşesinde dsg tamircisi her bir parçası var. Debriyaj 4/5 işçilikle 5/6bin vs.. Eee her konforun bedeli olacak.:) Araçla gezmenin bedelini yakıt ağır ödetse de Dsg de tuzu biberi oluyor. :)
Vaktiniz olursa aslan usta ara ara denemeler yapıyor.
  • DQ200 7 ileri DSG – Maksimum tork değeri 250 Nm | Kuru Kavrama
  • DQ200e 7 ileri DSG | Kuru Kavrama Hybird araçlar için..
  • DQ250 6 ileri DSG – maksimum tork değeri 400 Nm | Islak Kavrama
  • DQ380 7 ileri DSG – maksimum tork değeri 380 Nm | Islak Kavrama
  • DQ381 7 ileri DSG – maksimum tork değeri 400 Nm | Islak Kavrama
  • DQ400e 6 ileri DSG – maksimum tork değeri 420-430 Nm | Islak Kavrama
  • DQ500 7 ileri DSG – maksimum tork değeri 600 Nm | Islak Kavrama
  • DQ511 10 ileri DSG – maksimum tork değeri 550 Nm | Islak Kavrama
  • DL382 7 ileri DSG – maksimum tork değeri 400 Nm | Islak Kavrama
  • DL501/OB5 7 ileri DSG – maksimum tork değeri 600 Nm | Islak Kavrama
 

Geri
Üst Alt