Yeni faturamız geldi.
Fatura dönemlerinin bir tutarlılığı yok yalnız. 25-26 güne ulaşınca kesiyorlar faturayı bazen ayın ortasına geliyordu, şimdi sonuna geliyor.
Bir şikayetim yok neticede yine ödüyoruz yine ödeyeceğiz , ama sanki psikolojik olarak faturanın düşük görünmesini sağlıyor bu durum.
Belki kendi sayaç elemanını konumlandırırken planlamada yaptıkları bir seçimin sonucudur bu.
Ya da her müşterinin ödeme günü farklı olduğu için genel olarak baktığımızda şirketin kasasına her gün dengeli oranda ödeme girmesini mi sağlıyordur.
Hala gidip elden yatıran var mıdır bu devirde, bu faturalandırma süreci oradaki veznelerin yoğunluğunu belli bir döneme değil de ayın geneline yaymak olabilir mi bilmiyorum.
Belki hepsi birdendir.
Konu ile alakasız bir örnek vereyim, ulusal bir teknomarkette çalıştığım sıralar yıl 2013 falan, 179,99 tl şeklinde bir etiket yoktu ürünün fiyatı 179 lira idi.
Sonra bir sabah mail geldi belli bir üst fiyata kadar (üst sınırı tam hatırlamıyorum ama) tüm ürünlerin fiyatlarına .99 kuruş eklendiğini ve yeni etiketlerin basılması gerektiğini belirtiyordu.
Sonradan öğrendik ki, o 99 kuruşlar her mağazada minimum 3-4 personelin aylık maliyetini çıkartacak derecede büyük rakamlara ulaşıyormuş. (cirosu çok yüksek mağazalarda 8-10 personele kadar)
İnsanların tepkisi ne mi oldu ? Çoğunluk farkına varamadı bile.