Bu kodlama işlemini servis harici akü satan yerlerin yaptığını hiç görmedim.
sorduğunda kodlamaya gerek yok demekteler.
kodlama yapılması şart mı? yapılmaması durumunda problem ne oluyor?
Kodlama denilen şey sadece yeni takılan akünün değerlerini ve takıldığı tarihin kaydedilmesinden ibarettir.
Aracın akü geçmişini en son akü değişimi ne zaman yapılmış olduğunu görebilmek içindir.
Başka bir espirisi yoktur.
Orijinali EFB olan araca AGM,
Orijinali AGM olan araca EFB akü takılmasının da hiç bir sakıncası yoktur. Kodlanmasına da gerek yoktur.
Eski akü ile yeni akü arasında 4 amperden fazla fark olmamasının amacı da kodlama gerektirdiğinden değildir, fabrika çıkışı, araca takılan alternatör ün kapasitesine göre ( altenatör e yük bindirmeyecek veya akünün aşırı beslenmesine neden oluşturmayacak ) akü takılıyor.
Kısaca buna
Alternatör ( şarj dinamosu ) -
akü uyumluluğu oluşturuluyor diyebiliriz.
Orijinalı 68A olan araca sonradan 70A veya 72A akü takılabilir. 60A veya 74 - 75 A olmaz 60A de akü yorulur 74 A de alternatör yorulur.
Orijinali 60A olan araca sonradan 64A akü takılabilir. ( 45A veya 70A olmaz . 45 A de akü yorulur 70A de alternatör yorulur .
Orijinalı 70 A olan araca sonradan 68A - 70A - 74A akü kullanılabilir. Limitler içerisindedir. Ne akü üzülür ne de alternatör yorulur.
Bunların hiçbiri içinde kodlama vs gerekmez.
Kodlama denilen şey zaten, alternatör e veya ECU ya komut vermek ile alakalı bir şey değildir.
Sadece akü geçmişini görebilmek için kayıt oluşturmak amaçlıdır.
Ben Orijinal akü üzerine, 2 defa
keyfi akü değişimi yaptım, hiç birinde kodlama yapılmadı. Her şey normal seyrediyor.
.