Golf 8 Eibach Yay Kodu ve Uyumluluk


ozdemir0629

Katılımcı Üye
 
Katılım
16 Tem 2021
Mesajlar
655
Tepkime puanı
768
Konum
Bingöl
İsim
Resul
Eibach yay distributoru dptuning sitesinde golf 8 için pro kit ürünler, ürün kodları ve motor seçeneklerine göre aks ağırlıkları verilmiş,
29.1.20222 tarihli ücretleri de yazılı, görselleri ekliyorum.

1.0 ile 1.5 motor arasında tek fark arka aks 930/940kg olması, bu iki motorun on aks ağırlığı aynımı?
Eibach aynı olduğunu mu kabul ediyor?
Arkadaki 10 kg baz almazsak, bağımsız ve torsiyon farkları ne olacak, sorun olur mu?
Yada bu yaylar hem 3 silindirli, hem 4 silindirli için bizim istediğimiz mm değerine göre kullanılabilir mi?
Fikriniz nedir?
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2022-01-29-13-09-41-970_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2022-01-29-13-09-41-970_com.android.chrome.jpg
    99.2 KB · Görüntüleme: 72
  • Screenshot_2022-01-29-13-02-01-982_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2022-01-29-13-02-01-982_com.android.chrome.jpg
    92.8 KB · Görüntüleme: 65
  • Screenshot_2022-01-29-13-01-40-139_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2022-01-29-13-01-40-139_com.android.chrome.jpg
    92.7 KB · Görüntüleme: 67

Yaptığım araştırmalar sonucu istediğim yay takımını bulup sıfır kutulu aldım. 3200 liraya mal ettim. İlgilenen olursa özelden ulaşabilir, nereden aldığımı paylaşabilirim. Görselleri ekliyorum.

Yayları usulüne uygun şekilde, aracı kırmadan dökmeden Ankara merkezde nerede taktırabilirim. Önerilerinizi bekliyorum.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2022-02-05-21-37-21-438_com.whatsapp.jpg
    Screenshot_2022-02-05-21-37-21-438_com.whatsapp.jpg
    56 KB · Görüntüleme: 84
  • Screenshot_2022-02-05-21-37-05-236_com.whatsapp.jpg
    Screenshot_2022-02-05-21-37-05-236_com.whatsapp.jpg
    126.4 KB · Görüntüleme: 83
  • Screenshot_2022-02-05-21-35-35-188_com.whatsapp.jpg
    Screenshot_2022-02-05-21-35-35-188_com.whatsapp.jpg
    47.7 KB · Görüntüleme: 87
Güle güle kullanin. Yay taktirdiginizda aracin fotosunuda ekler misiniz? Bir de kac mm yay takiyorsunu. Fotolardan anlayamadim.
 
Arkadaşlar yaylar ile ilgili son durum ;

Yay koduna göre on ve arkalar 3.5 cm alcaltıyor, satıcı ise ön 3cm, arka 2cm alçaltır diyor (böyle bir seri bulamadım eibach ta)

Yıllık izin, memleket yolu falan derken pek ilgilenemedim, memleketten dönüp kutuyu açınca, ön ve arka yayların üzerindeki kodların farklı olduğunu gördüm, satıcı ile iletişime geçtim neden böyle olduğunu sordum, kendisi markanın bu șekilde yay sunduğunu söyledi. Olumsuz durum yok dedi, önemli olan kutu üzerindeki yazan kodun araca uyumlu olması dedi. (hangisi doğru hangisi yanlış bilmiyorum)

Şaşmaz da emek amortisör de yayları taktırdım. Takmadan önce ve sonra ölçüm yapacaktım ama aceleye geldiğinden yapamadım. Sadece fotoğraflama yapabildim. Görselleri ekliyorum (araç baya kirliydi :))

Bu arada 205/55/16 kışlık petlas ve orjinal jantlar var araçta, 3 gündür ankara içinde kullanıyorum, ilk izlenimler:

konfor kaybı illaki var, ama ben zaten çok salınan araç sevmiyorum, öyle pat küt sert değil, istediğim gibi şimdilik

Yol tutuş arttı, virajlarda yatma hissi baya azaldı, frenleme de kafa secdeye girmiyor.

Yakıt da olumlu olumsuz bir şey tespit edemedim.

Görsellik ise çok iyi oldu :)
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20220216_143617.jpg
    IMG_20220216_143617.jpg
    394.8 KB · Görüntüleme: 188
  • IMG_20220216_143605.jpg
    IMG_20220216_143605.jpg
    325.2 KB · Görüntüleme: 139
  • IMG_20220216_143526.jpg
    IMG_20220216_143526.jpg
    347.1 KB · Görüntüleme: 147
  • IMG_20220214_154510.jpg
    IMG_20220214_154510.jpg
    94.2 KB · Görüntüleme: 142
  • IMG_20220214_125118.jpg
    IMG_20220214_125118.jpg
    131.7 KB · Görüntüleme: 131
  • IMG_20220214_124643.jpg
    IMG_20220214_124643.jpg
    142.8 KB · Görüntüleme: 178
  • IMG-20220216-WA0011.jpg
    IMG-20220216-WA0011.jpg
    52.4 KB · Görüntüleme: 203
Arkadaşlar yaylar ile ilgili son durum ;

Yay koduna göre on ve arkalar 3.5 cm alcaltıyor, satıcı ise ön 3cm, arka 2cm alçaltır diyor (böyle bir seri bulamadım eibach ta)

Yıllık izin, memleket yolu falan derken pek ilgilenemedim, memleketten dönüp kutuyu açınca, ön ve arka yayların üzerindeki kodların farklı olduğunu gördüm, satıcı ile iletişime geçtim neden böyle olduğunu sordum, kendisi markanın bu șekilde yay sunduğunu söyledi. Olumsuz durum yok dedi, önemli olan kutu üzerindeki yazan kodun araca uyumlu olması dedi. (hangisi doğru hangisi yanlış bilmiyorum)

Şaşmaz da emek amortisör de yayları taktırdım. Takmadan önce ve sonra ölçüm yapacaktım ama aceleye geldiğinden yapamadım. Sadece fotoğraflama yapabildim. Görselleri ekliyorum (araç baya kirliydi :))

Bu arada 205/55/16 kışlık petlas ve orjinal jantlar var araçta, 3 gündür ankara içinde kullanıyorum, ilk izlenimler:

konfor kaybı illaki var, ama ben zaten çok salınan araç sevmiyorum, öyle pat küt sert değil, istediğim gibi şimdilik

Yol tutuş arttı, virajlarda yatma hissi baya azaldı, frenleme de kafa secdeye girmiyor.

Yakıt da olumlu olumsuz bir şey tespit edemedim.

Görsellik ise çok iyi oldu :)
Merhaba 5 cm olani varmi acaba ben buldum ama E20-85-051-03-22 kodlu 1.5 tsi yazmaktadir farki varmi acaba
 
Konu ile ilgili öğrendiğim hususları paylaştım yukarıda, 5 cm lik varmi, varsa gerçekten 5 cm düşer mi, Türkiye'de satisi varmi bilemiyorum,
 
Arkadaşlar tecrübe ettiğim bir konuyu bu başlık altında konuşmak istedim,
Malum iki hafta önce eibach pro kit taktim. Aracin salınımı, yatmaları %80 oranında azaldı. Bu istediğim birseydi. Hatta kuru zeminde kalkis, fren ve viraj olarak araci denemiştim. Sonuçlar başarıli idi.

Ancak ankaradaki yağmur sonrası, rampa yukari sağa yönlü ıslak viraji gazda çıkarken (köprü sapağı) (15-20 km hız-16 jant, kislık lastik 2018 51.hafta petlas, lastik diş derinliği gayet yeterli) aracım önce arkadan spin attı, Sonra onden koptu ve merkez kaç olarak viraj dışına doğru 4 teker yanladim. Baya tedirgin edici mesafede kaydım, sonra direksiyon ve gaz pedalı ile topladım durumu.
Bugünde döner kavşakta U çekerken aynısını sola dönüşte yaşadım, arac sağa savruldu, 4 teker bağımsızlığını ilan etti, mesafe olduğu için, arac ta olmayınca bari yanlayim dedim, gaza oturdum, onden çekerek arkayı hizaya getirdi. Aynı lastikler ancak yol o kadar da ıslak değildi. Hızımda 20-25 km vardı, döner kavşak büyüktü sert girdim biraz, giriş ve dönüşte sıkıntı olmadı, cikis noktasında koptu yoldan.
Olayı olabildiğince detaylı anlatmaya çalıştım. Bu iki olay beni baya tedirgin etti. Gerçekten hızlı iken başıma böyle birsey gelse feci şeyler olacağından eminim. Viraj ve donuslerde korkar oldum. Sizce bunun nedeni yaylar mi, lastik mi, yoksa başka birsey mi, (15-20 km hızda bu sekilde arac kontrolden nasil çıkabilir.)
 
Arkadaşlar tecrübe ettiğim bir konuyu bu başlık altında konuşmak istedim,
Malum iki hafta önce eibach pro kit taktim. Aracin salınımı, yatmaları %80 oranında azaldı. Bu istediğim birseydi. Hatta kuru zeminde kalkis, fren ve viraj olarak araci denemiştim. Sonuçlar başarıli idi.

Ancak ankaradaki yağmur sonrası, rampa yukari sağa yönlü ıslak viraji gazda çıkarken (köprü sapağı) (15-20 km hız-16 jant, kislık lastik 2018 51.hafta petlas, lastik diş derinliği gayet yeterli) aracım önce arkadan spin attı, Sonra onden koptu ve merkez kaç olarak viraj dışına doğru 4 teker yanladim. Baya tedirgin edici mesafede kaydım, sonra direksiyon ve gaz pedalı ile topladım durumu.
Bugünde döner kavşakta U çekerken aynısını sola dönüşte yaşadım, arac sağa savruldu, 4 teker bağımsızlığını ilan etti, mesafe olduğu için, arac ta olmayınca bari yanlayim dedim, gaza oturdum, onden çekerek arkayı hizaya getirdi. Aynı lastikler ancak yol o kadar da ıslak değildi. Hızımda 20-25 km vardı, döner kavşak büyüktü sert girdim biraz, giriş ve dönüşte sıkıntı olmadı, cikis noktasında koptu yoldan.
Olayı olabildiğince detaylı anlatmaya çalıştım. Bu iki olay beni baya tedirgin etti. Gerçekten hızlı iken başıma böyle birsey gelse feci şeyler olacağından eminim. Viraj ve donuslerde korkar oldum. Sizce bunun nedeni yaylar mi, lastik mi, yoksa başka birsey mi, (15-20 km hızda bu sekilde arac kontrolden nasil çıkabilir.)
Sadece spor yay takarak bir miktar yol tutuş elde ettiniz., ancak aracın süspansiyonları halaa standart süspansiyonlar mevcut.,

Normal şartlarda bu araç eğer fabrikadan (spor süspansiyon) ile spariş edilmiş olsaydı., aracın hem yayları hem de süspansiyonları standart donanımdan farklı olarak gelecekti., Siz ise sadece spor yay taktınız., süspamsiyon değişimi yapmadınız.! Bu kadar düşük hızlarda araç kontrolden çıkıyorsa yüksek hızlarda kim bilir ne gibi tehlikeli şeyler yaşanabilir.., genelde insanların yaptığı en büyük hata kaliteli spor yay taktım herşey çözüldü zannediyor., yay ve süspansiyon birlikte çalışan bir ekipman oldukları birinin uyumsuzluğu diğerini de olumsuz etkiler.!

Özetlersek sadece spor yay takarak bu iş olmaz., şuan için fabrikanın vaad ettiği aracın sürüş dinamiklerini olumsuz yönde etki ettiniz.!

Çözüm için;
1.0 eTSI R-Line donanımda gelen spor süspansiyonlara geçmeniz gerekiyor. Ayrıca taktığınız Eibach yayların aracınıza uyumlu değil mi tekrardan kontrol etmenizi öneririm., aldığınız bu yay 1.0 eTSI motor için uyumlu mu değil mi..? Eibach Almanya ‘ya aracınızın şasi numarası, motor kodu vs.. bilgilerini içeren ve aldığınız yayların parça kodunu içeren mail atarsanız size aldığınız yayların sizin araca uyumlu olup-olmadığı konusunda yardımcı olacaklardır., Firmaların Türkiye distribürleri genelde yeterli bilgiye sahip olmuyorlar veya elindeki ürünü satmanın derdinde oluyorlar.
 
Son düzenleme:
Teşekkür ederim, mantiklı konuştunuz, ancak spor yay takan herkes böyle kaysa kimse yay takmazdı diye düşünüyorum. Bu kapsamda ilk olarak yaylarin araca uygun olup olmadığını tegit ile işe başlayacağım
 
Teşekkür ederim, mantiklı konuştunuz, ancak spor yay takan herkes böyle kaysa kimse yay takmazdı diye düşünüyorum. Bu kapsamda ilk olarak yaylarin araca uygun olup olmadığını tegit ile işe başlayacağım
Seat leon marka bir aracın gerçekten sadece yay değişimiyle aracın bütün sürüş dengesini değiştirmiştik saçma sapan kaymalar ve sert dönüşlerde direksiyonda dahi titreşimi hissetmeler yaşamıştık hep yan kayıyordu .Ankarada işi cok iyi bilen bir modifiyeci Amortisörden tutun nerdesyse tüm süspansiyonun da değişmesi gerektiğini söylemişti .Hatta jantınız bile küçük geliyor olabilir 17-18 e geçmeniz gerekiyor .
 
Arkadaşlar tecrübe ettiğim bir konuyu bu başlık altında konuşmak istedim,
Malum iki hafta önce eibach pro kit taktim. Aracin salınımı, yatmaları %80 oranında azaldı. Bu istediğim birseydi. Hatta kuru zeminde kalkis, fren ve viraj olarak araci denemiştim. Sonuçlar başarıli idi.

Ancak ankaradaki yağmur sonrası, rampa yukari sağa yönlü ıslak viraji gazda çıkarken (köprü sapağı) (15-20 km hız-16 jant, kislık lastik 2018 51.hafta petlas, lastik diş derinliği gayet yeterli) aracım önce arkadan spin attı, Sonra onden koptu ve merkez kaç olarak viraj dışına doğru 4 teker yanladim. Baya tedirgin edici mesafede kaydım, sonra direksiyon ve gaz pedalı ile topladım durumu.
Bugünde döner kavşakta U çekerken aynısını sola dönüşte yaşadım, arac sağa savruldu, 4 teker bağımsızlığını ilan etti, mesafe olduğu için, arac ta olmayınca bari yanlayim dedim, gaza oturdum, onden çekerek arkayı hizaya getirdi. Aynı lastikler ancak yol o kadar da ıslak değildi. Hızımda 20-25 km vardı, döner kavşak büyüktü sert girdim biraz, giriş ve dönüşte sıkıntı olmadı, cikis noktasında koptu yoldan.
Olayı olabildiğince detaylı anlatmaya çalıştım. Bu iki olay beni baya tedirgin etti. Gerçekten hızlı iken başıma böyle birsey gelse feci şeyler olacağından eminim. Viraj ve donuslerde korkar oldum. Sizce bunun nedeni yaylar mi, lastik mi, yoksa başka birsey mi, (15-20 km hızda bu sekilde arac kontrolden nasil çıkabilir.)
Yeni güncelleme var mı hocam, 3,5 cm düşünüyorum bende ama eibach sitesinde 1.0 için uyumlu yay göremedim. Sizin bu mesajınızdan sonra kafam çok karıştı. Benim araca ben 17 valencia jant taktım. 225 45 17 lastikler. Ama araç çok yüksek duruyor orjinal yayları ile
 
Yeni güncelleme var mı hocam, 3,5 cm düşünüyorum bende ama eibach sitesinde 1.0 için uyumlu yay göremedim. Sizin bu mesajınızdan sonra kafam çok karıştı. Benim araca ben 17 valencia jant taktım. 225 45 17 lastikler. Ama araç çok yüksek duruyor orjinal yayları ile

Alıntı yaptığınız mesaj da geçen sorunların lastik kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Yazın 18" e çıkmayı, pilot sport 4 veya 5 lastik takmayı planlıyorum. (iki aydır il dışındayım, arac kullanmiyorum). Bu değişimden sonra kopma ve kayma hususlarini tekrar değerlendireceğim.
Ben, 3.5 cm yay ile orjinal 16 jant kullanıyorum, bu hali ile bile bazen bana da yüksek geliyor :) kesinlikle 17-18 ölçülerinde araca yay gerekiyor ancak 3.5cm den fazlasının konfor konusunda bozacagini düşünüyorum.

yaylarımı eibach yetkilisi veya distributor den almadım. Bir kaç kez bunlari aradim sordum, uygun ürün yok dediler, uygun ürün kodu ne diye sordum onada cevap veremediler.!!
Ararken sari sitede bir ilan gördüm. Satıcı trend point isimli. Yazılı ve görselli teyit edildikten sonra kutulu sifir ürünü yolladı..kodları almanca dokumanlardan kontrol ettigimde uyumlu olduğunu gördüm. Şu an için stok durumları nedir bilemiyorum. Görüşmekte fayda olabilir.
 
Alıntı yaptığınız mesaj da geçen sorunların lastik kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Yazın 18" e çıkmayı, pilot sport 4 veya 5 lastik takmayı planlıyorum. (iki aydır il dışındayım, arac kullanmiyorum). Bu değişimden sonra kopma ve kayma hususlarini tekrar değerlendireceğim.
Ben, 3.5 cm yay ile orjinal 16 jant kullanıyorum, bu hali ile bile bazen bana da yüksek geliyor :) kesinlikle 17-18 ölçülerinde araca yay gerekiyor ancak 3.5cm den fazlasının konfor konusunda bozacagini düşünüyorum.

yaylarımı eibach yetkilisi veya distributor den almadım. Bir kaç kez bunlari aradim sordum, uygun ürün yok dediler, uygun ürün kodu ne diye sordum onada cevap veremediler.!!
Ararken sari sitede bir ilan gördüm. Satıcı trend point isimli. Yazılı ve görselli teyit edildikten sonra kutulu sifir ürünü yolladı..kodları almanca dokumanlardan kontrol ettigimde uyumlu olduğunu gördüm. Şu an için stok durumları nedir bilemiyorum. Görüşmekte fayda olabilir.
Cevabınız için teşekkür ederim 3,5 iyidir malum aile ile de kullanıyorum aracı. Konfor konusunda fikriniz nedir peki.
Orjinal 16 jant lastik brigestone turanze t005 ile gelmişti benim aracım ve ben 17 orjinal valencia michelin primacy 4 kombinasyonuna geçtim.
Çok aşırı olmasada bir tık daha sert oldu. 3,5 yaylardan sonra ne derece sertleşecek tereddütlerim var
 
Cevabınız için teşekkür ederim 3,5 iyidir malum aile ile de kullanıyorum aracı. Konfor konusunda fikriniz nedir peki.
Orjinal 16 jant lastik brigestone turanze t005 ile gelmişti benim aracım ve ben 17 orjinal valencia michelin primacy 4 kombinasyonuna geçtim.
Çok aşırı olmasada bir tık daha sert oldu. 3,5 yaylardan sonra ne derece sertleşecek tereddütlerim var
3.5 mca kasa sedan focus um vardı, stok kullandım 5 yıl, focus sert araba malum. Suan ki yay lastik kombinasyonum (golf 8, arka torsiyon, 3.5 cm yay, kislik 16 jant,) bu hali ile focus tan hala konforlu. O yuzden konfor olarak ben cok memnunum :) stok arac binen akrabalar ile birkaç kez şehir içi birlikte yol yaptık, konforu sordugumda rahatsiz etmediğini söylediler. 3.5 cm yay, 17 jant bence hiç sorun olmaz.
 

Hocam merhabalar yaylarla ilgili bi gelişme var mı bende 1.0 etsi aracıma 18 jant uygulaması yaptım araç standart yayları ile çok yüksek duruyor, spor yay bakıyorum fakat sizin yazdıklarınızı görünce korkmadım degil
 

Geri
Üst Alt