Golf 1.0 TSI Motor ve Şanzıman Takozu Problemi Yaşayanlar?


Yeni konu açmama adına burdan bir bilgi girişi yapmak isterim.
2013 tdi dsg 147000kmde golf aracımda kalkışlarda çok ince bir "tak" sesi, rolantide her zaman olmamakla birllikte titreme yapması beni şanzıman kulağına yönlendirdi. Devirde dalgalanma yok ama araç içinde hafif bir sallantı mevcut. Normalde stop start kullanmam ama geçen kapatmayı unuttum stop ettiğindeki "tak" sesi ile kalkıştaki "tak" sesi birebir aynı.
Araç 2013 Dsg kavrama bakım tamir gördü mü.
 

100bin kmde kavrama yetkili serviste değişmiş. 2018 ağustos
Volan değişmemiş ( faturada volan ile ilgili bir bilgi göremedim.
Mekatronik çok sıkıntılı bunlarda tüp gevşemesinden dolayı basınç kaybı yağdan dolayı yağ kanallarının tıkanması gibi sıkıntılar var. Tüpün oringi değişip sıkılarak + yağın değişimi şanzıman ömrünü kat kat uzatacak. Tüp gevşek olduğunda veya mekatronik yağı bozulduğunda sizdeki sorunlara benzer durumlar görülebiliyor.
Basınç kaybı debriyajı da erken bitiriyor.

Aracınız dizel: Motor ve diğer kulaklar motorun titreşimi ile alakalı örnek enjektörler sorun çıkardığında olması gerekenden çok fazla titreşim yapar kulaklar sorunsuz bir araçta 300 bin gidecekse sorunlu araçta 100/150 binde bozulabilir. + Kullanımla alakalı koşullarda var.

Sorun nerden çıkarsa çıksın mutlaka altına yatan bir neden oluyor. Ömrünü tamamlamış parçalar dışında..
 
Selam Arkadaşlar,
Bu konu ile karşılaştığım sorun ve çözüm olarak bahsedeceğim. Aracım audi a3 1.0 tfsi. Son zamanlarda ışıkta durduğumda ve ya rölanti halinde bir lıkırtı sesi ve ve en ufak tümsekten geçsem bile çok fazla ses vardı. Aracta marşı kapatırken çok fazla titreşimli şekilde sarsılarak kapanıyordu. Ustam şanzıman takozu, motor takozu ve traverse takozlarını değiştirmek gerekir dedi. Doğuştan orjinal 5Q0199555BD, 8V0198037, 5WA199262A parça kodlu parçaları alarak toplamda 16.000 tl tuttu ustamda değiştirdim ve araçtaki aşırı titreme ve sesler gitti. Ustam 1.0 tsi ve 1.0 tfsi motorlarda bu takozların 60K km genel olarak değiştirdiklerini belirttiler.
 
konuyu hortlatayim galiba benimde değişmem gerekiyor arac 63.000 km de 1.0 motor

5Q0199555bd Bu parca numarali takozdan 2 tane mi almak gerekiyor digeri farklı kod mu bilen var mi ?
 
konuyu hortlatayim galiba benimde değişmem gerekiyor arac 63.000 km de 1.0 motor

5Q0199555bd Bu parca numarali takozdan 2 tane mi almak gerekiyor digeri farklı kod mu bilen var mi ?
8V0198037 parçadan iki tane alınıyor hocam alt üst traverse için
 
Herkese selam. Benim araçta 14 aylık yaklaşık. 10bin km'de. Şunu fark ettim belki normaldir ama sizlere sormak istedim çok anlamadığım için. Sabah mesela aracı çalıştırdığımda 2 3 dk beklerim. Beklerken rölantide hafif titreme oluyor. Motordan mı titreme başka bir şeyden mi emin olamadım ve normal midir bu durum? Teşekkürler
 
Herkese selam. Benim araçta 14 aylık yaklaşık. 10bin km'de. Şunu fark ettim belki normaldir ama sizlere sormak istedim çok anlamadığım için. Sabah mesela aracı çalıştırdığımda 2 3 dk beklerim. Beklerken rölantide hafif titreme oluyor. Motordan mı titreme başka bir şeyden mi emin olamadım ve normal midir bu durum? Teşekkürler
Hocam 3 silindir motorların kronik sorunu bu. 4 silindirler paralel şekilde patlama gerçekleştiğinden titreme çok daha az oluyor. Ancak 3 silindirler 3 silindirin de patlama zamanı farklı, bı öndeki patlıyor bı arkadaki bı ortadaki bu yüzden titreme çok oluyor. Çok yapılabilecek bişi yok
 
Hocam 3 silindir motorların kronik sorunu bu. 4 silindirler paralel şekilde patlama gerçekleştiğinden titreme çok daha az oluyor. Ancak 3 silindirler 3 silindirin de patlama zamanı farklı, bı öndeki patlıyor bı arkadaki bı ortadaki bu yüzden titreme çok oluyor. Çok yapılabilecek bişi yok
Anladım teşekkür ederim. Bende çok fazla anlamadığım için sormak istedim sorun mu değil mi diye
 

Anladım teşekkür ederim. Bende çok fazla anlamadığım için sormak istedim sorun mu değil mi diye
İsterseniz gösterin yine ama çok bir şey yapabileceklerini düşünmüyorum en fazla takoz degiştirirler yalandan.
 

Geri
Üst