Arka Fren Balatası Hakkında


kasım ayında aracımı (2016 model) 44 bin km de servise bakıma götürdüm ve de 4 disk 4 balata değişim yazdılar dışarda baktırdığım da ise arkada disklerin pençe yaptığını söyledi ustam ve de çizilmiş baya arka diskler balatalarda yarı yarıya gelmiş servisten fiyat aldığımda kasım ayında 4 disk + 4 balataya 3.500 fiyat vermişlerdi bende yaptırmadım aracım dizel bakıma 2.200 verince askıya aldım disk balata işini :D
 

2018 model 50.000kmde arkalar değişti önler yarım bile değil hella pagid aldım sorun yaşamadım serviste eco ile normal ürün yarı yarıya
 
2018 model 50.000kmde arkalar değişti önler yarım bile değil hella pagid aldım sorun yaşamadım serviste eco ile normal ürün yarı yarıya
Bu nasıl oluyor, önce ön balataların bitmesi gerek miyor mu :)
 
Bu nasıl oluyor, önce ön balataların bitmesi gerek miyor mu :)
Auto Hold atif kullanılan araçta böyle oluyor malesef. Her yerde zızrt pırt devreye girdiği için arka balatalar çabuk bitiyor.;)
 
Auto hold direkt olarak arka balatayı erken bitirir diyemem.
Auto hold 4 tekeri tutuyor, elektromekanik park freni sadece arkayı tutuyor diye biliyorum.
Manuel olarak freni bırakmaktan , Autohold 'un tutunmayı bırakması daha iyidir.

Sürtünme gerçekleşmez.

Autohold aracı her daim net tutar ve net bırakır.

Ortada bir sürtünme varsa da, Autohold'un devre dışı kullanımında yapılan frenden daha azdır.

Buna ek olarak eğimli yolda autohold, aracı daha net tutup bıraktığı için baskı balata/kavrama aşınmasını daha aza indirir.(süre olarak kullanıcıya ve kullanılan yere göre değişecektik.)

Arka balatanın ön balataya göre geç aşınmasının temel nedeni , araç ağırlığında dağılımın yani ağırlığın önde oluşudur. Buna ek olarak frenleme anında da ağırlığın öne binmesinden kaynaklıdır diye düşünüyorum.

Bu sebeple Autohold masum bir şekilde konfor sağlayarak görevini yerine getirir.

Golf 7.5 ile arka balata kalitesi farklılaştı diyebilirim.
Golf 7'lerde ön balata 50 60 binde biterken arka balata 100 binleri geçmesi, servis döngüsünü sağlamak için düşünülmüş olabilir.

Bir diğer etken de arka balataların daha yumuşak bir malzeme ya da metal oranı azaltılmış olma olasılığı. Nedeni de arka disk balatanın nem toz vs. birikmesi ile kalkıştan sonraki ilk frenlerde ses yapması olabilir.

Auto hold , DSG birleşimi oldukça konforlu diyebilirim.
 
@ogzogz Oguz hocam Golf te arka balatanin daha erken bitmesi bence direk Auto Hold kaynaklı.
1985 ten bu yana araç kullanıyorum Golfe kadar kullandigim bütün araçların arka balataları önlerden en az 2 kat fazla ömürlüydü.
Golf te arkaların daha erken bittiğini bu forumda okuyunca inanamayıp serviste ustaya sormuştum. Sebep olatak Auto Hold demisti.
 
@Terms

Tecrübe elbette önemli. Ancak şimdi ben 130 bin aracımın arka balatası değişmedi ve daha 30 bin km daha gideri var ve auto hold ile kullanıyorum diyorsam burada bir çelişki oluşur.

Elbette ki kullanıcı faktörü coğrafi koşullar da etken.
Bu çelişkiye sebep olacak durumları arka sayfada ekledim.
 
Son düzenleme:
geçen bende kendim değiştim..arka frenler için malum elektrikli motoru geri çekmek lazım..cihaz yoksa 12 V luk akü ile fişini çıkartıp geri çekeceksiniz motoru.. + yada - önemli değil yanlış değidirirseniz motor ileri hareket eder tam tersi yaparsanız geri çekilir..zaten motorun çalışma şekli şöyle aküden direk motora enerji veriliyor sıkışana kada motor balatayı itiyor ne zaman itme durusa motorun enerjisi kesiliyor hayet basit bir sistem.. motoru açtıktan sonra kaliperi ayırmak kolay iki tane vida var sökülecek..sonra balatalar değişebilir..(tabii disklerin tornalama durumu yoksa) yeni balatalar takılıp o iki vida yaglanıp yerine konulur ve işlem tamam..eğer elinizden geliyorsa yapabilirsiniz.
ben audi a3 aracımın arka frenlerini tornalama var diye sanayiiye evrdim iyi güzel değişti ama ses yapıyordu ben tekrardan söktüm ve zımpara ile biraz daha düzelttim diski ve aynen montajını yaptım şimdi gayet başarılı... A3 ile golfun arka disk ve balataları aynı tiptedir %90 ı diyelim.. 272mm disk var iki araçtada.
 
Biraz erken bitmiş...

Şahsi görüşüm serviste değişin gitsin bir şey olursa (ses vs.) sök kardeşim diyebilirsiniz. 100-200 lira (yarım depo bile değil) için hiç uğraşmayın. Değişin geçin değişmezseniz diski çizersiniz disk incelirse bir de arka diskle beraber balata alırsınız x3 olur maliyetiniz.
 
Auto hold kendiliğinden devreden çıkıyor. Bu balataları eskimesiyle ilgili olabilir mi? Eğer balata değiştirmek gerekiyorsa hangi marka tavsiye edersiniz. Aracım 2017 Golf Higline 7,5 40000 km'de.
 
Havalar ısındı artık yaz lastiğine geçelim dedim bugün iki aracın da frenlerini kontrol edeyim dedim.

2013 1.2 tsi 94 bin km de fren padleri
IMG20220328152024.jpgIMG20220328152053.jpgIMG20220328152035.jpgIMG20220328152107.jpg
İyi durumda gibi 4ü de


2018 1.0 tsi 48 bin km de fren padleri
IMG20220328160659.jpgIMG20220328160621.jpgIMG20220328160733.jpgIMG20220328160533.jpg

Arkalar bayağı bayağı azalmış gibi, yetkili serviste değişmeyi düşünüyorum müsait bir vakitte
 
@forzaGilles hocam ilk 1 haftadan itibaren arka balatalar ötmeye başladı frenlemenin son anlarına doğru 5-10 kmh hızlardayken başlayan ve tam durunca ancak kesilen bir ses var. Eko seri olmaması için uyarıda bulundum kod 5K0 ile başlayıp E ile bitiyor sizce ne yapmalıyım? servis bana balata içinden madde çıkartıldığını bu yüzde olduğunu bahane ediyor ama önler de ses yok deyince bir sessizlik oluyor.
Screenshot_20220924-030022_Volkswagenim.jpg
 
@forzaGilles hocam ilk 1 haftadan itibaren arka balatalar ötmeye başladı frenlemenin son anlarına doğru 5-10 kmh hızlardayken başlayan ve tam durunca ancak kesilen bir ses var. Eko seri olmaması için uyarıda bulundum kod 5K0 ile başlayıp E ile bitiyor sizce ne yapmalıyım? servis bana balata içinden madde çıkartıldığını bu yüzde olduğunu bahane ediyor ama önler de ses yok deyince bir sessizlik oluyor.
Ekli dosyayı görüntüle 60744
hem disk hem de balata değiştirmişsiniz, sadece balata değişseydi diskin yüzeyi sıkıntı olabilir dicektim., parçalar eko seri değil., servise gösterin kontrol etsinler., kaliper arasına veya disk ile balata arasına küçük taş benzeri madde sıkışmış olabilir.. fren disk ve balata değiştirmişken., fren hidroliğini de değiştirmeniz iyi olurdu.
 

Daha ilginci, ilk yilini dolduran 23bin km deki golf aracimda da bahsettiginiz yavaslamalarda ötüyor fabrikasyon balatalar.
 

Geri
Üst Alt