Auto Hold varsa Hill Holder yoktur.Araçta hill holder olup olmadığı nasıl anlaşılır? Benim araçta var mı yok mu çözemedim
Auto Hold devre dışı iken elektronik park freni sadece manuel olarak devreye alınabilir.Yukarıya da ekledim. Örneğin bir yola dahil olacaksınız ve birleşim yeri eğimli. Bu esnada durmak ile gitmek arasında kaldığında geri kaçma durumunu algılarsa auto hold aracı tutuyor ancak devre dışıyken park freni tutuyor mu ona denk gelmedim.
VW 2012 sonrası galiba hep auto hold, öncesi Hill holder.Araçta hill holder olup olmadığı nasıl anlaşılır? Benim araçta var mı yok mu çözemedim
Teşekkürler hocam.VW 2012 sonrası galiba hep auto hold, öncesi Hill holder.
Hiç bırakmıyor neredeyse aracım stop edecek duruma geliyor. Daha önce hiç böyle olmazdı. Geri geri yokuş kalkışta problem yok, ama ileri olarak yokuş kalkarken tutuyor ne yapmam gerekir.Auto hold ile Hill holder farklıdır.
Hiç mi bırakmıyor yoksa geç mi bırakıyor?
Geç bırakıyorsa devamlı düz zeminde kullanılıyorsa aracınızın kalkışında uyguladığınız gaz ve devir durumuna göre alışkanlık oluşuyor.
Ani bir yokuş ya da iniş durumlarında önceki alışkanlıklarına göre gaz tepkisi ve eğim dengesinde farklılık oluştuğu için daha fazla gaz alma ve geç bırakma ihtiyacı duyuyor. Aksi taktirde duruş şeklinize göre geriye ya da ileriye kaçması söz konusu. Bunun önüne geçmesi için geç bırakıyor olabilir.
Manuel vites ile auto hold çalışma prensibini tam olarak bilmiyorum. Ancak gerekli koşullar, kemer takmış olmak gibi sağlanıyorsa serbest bırakması gerekir diye düşünüyorum. Aksi bir durum varsa arızadır. Bunu bir video ile anlatsanız daha kolay canlandırma olabilir. Yabancı kaynaklı benzer bir sorun var mı diye göz gezdirdim, yok gibi.Hiç bırakmıyor neredeyse aracım stop edecek duruma geliyor. Daha önce hiç böyle olmazdı. Geri geri yokuş kalkışta problem yok, ama ileri olarak yokuş kalkarken tutuyor ne yapmam gerekir.
Evet hocam kemerde takılı, geri geri yokuşta kalkıyor ancak ileri yöndeki yokuşta kalkmıyor, tutuyor. Teşekkür ederimManuel vites ile auto hold çalışma prensibini tam olarak bilmiyorum. Ancak gerekli koşullar, kemer takmış olmak gibi sağlanıyorsa serbest bırakması gerekir diye düşünüyorum. Aksi bir durum varsa arızadır. Bunu bir video ile anlatsanız daha kolay canlandırma olabilir. Yabancı kaynaklı benzer bir sorun var mı diye göz gezdirdim, yok gibi.
Aslında auto hold da tamamen problem var demek için geri geride kalkamaman lazım diye düşünüyorum, ama geri kalkarken sanki daha bi az etkisi var gibi hissediyorum hep.Evet hocam kemerde takılı, geri geri yokuşta kalkıyor ancak ileri yöndeki yokuşta kalkmıyor, tutuyor. Teşekkür ederim
Evet bana da garip geldi durum, ama bu durumun deb balatasıyla ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Bence bu durum tamamen yazılımsal.. internetten araştırdım çok yaşayan var bu durumu servisin çözemediğini bi sorun yok diye dile getirdiklerini belirtenler var. Auto holdsuz kullananlar varmış, çözemedikleri için. Kendiliğinden geçenler var. EnteresanAslında auto hold da tamamen problem var demek için geri geride kalkamaman lazım diye düşünüyorum, ama geri kalkarken sanki daha bi az etkisi var gibi hissediyorum hep.
Siz servise bi kontrol ettirin, ne çıkacak merak ettim.
Merhaba, daha önce debriyaj baskı balatam değişti, değişimi öncesinde 3 - 4 kere hafif yokuşlarda aracı kaldıramadım. Auto hold dan çıkmadı bir türlü. Belli bir süre bu özellikten feragat ederek aracı kullandım.
Son 1 yıldır tekrar aktif ettim. Bazı günler dik bir rampa tırmanışının zirvesinde kırmızı ışıkta kalkmam gerekiyor, aynı yerde farklı günlerde kalkış her seferinde çok farklı oluyor.
Yani bir gün debriyajı dengeli çekip hafif gazla çıkabilirken, ertesi gün gaza ne kadar abansam da dahil autohold bırakmıyor (debriyajı kavrama noktasına denk getiremediğim için belki). Benim o günki ruh halime ayak koordineme göre değişiyor bu durum.
Daha önce bazı üstadlar çok detaylı anlatmıştı bu durumu eski konularda, eğer yokuşta kalkışlarda belli bir torku sağlayamazsak autohold bırakmıyor aracı, çünkü arkaya kayacağını düşünüyor.
Yani eğer baskı balatanızın iyi durumda olduğuna eminseniz, geriye ayak koordinasyonunuzu geliştirmek gerekiyor.
Serviste El freni güncellemesi de yapılmıştır, bir fark hissedemedim.
Ek bilgi; makyajlı kasaların autohold özelliği daha kararlı ve sürücüyü yormadan çalışıyor.
Düzenleme: Geri vites 1. Vitesten daha güçlü diye biliyorum, yani torku tekerlere aktarmak konusunda