Aracım 2015 125k da 250 km de bir rejenerasyona giriyor bizim durum daha vahimmiş o zamanTdi dan tsi a geçtim. Dizel partikül filtresi rejenerasyonundan sıkıldığım için, birde tsi belirli aralıklardaki torku devam ettirmesi keyfi hızlanması daha hosuma gitti. Tdi ile tsi arasında çok yakıt farkı olduğunu düşünmüyorum çünkü tdi 800 km de bir rejenerasyon yapıyor ve yakıt tüketimi artıyor. Bu yüzden tsi
Benimde bazen o aralıklarda giriyordu, d konumunda kullanınca 250 500 arası giriyorfu s de ya da manurlde sürünce 800 km yi buluyordu. Rejenerasyon yapınca stopda edemiyorsun o yüzden dizeli sevemedim. Benimki 10.000 km de bunu yapıyorduAracım 2015 125k da 250 km de bir rejenerasyona giriyor bizim durum daha vahimmiş o zaman
Hakan hocam yine de aşağıdan yukarıya %20 den az fark olursa diesller daha ekonomik olur.TDI öldü, basiniz sagolsun, artik motorin'in benzinden daha ucuz olmasi mümkün degil, cünkü motorin ayni zamanda santrallerde elektrik üretimi icin kullaniliyor.
Eski 1.0 tsi 110bg ve 115 bg güncel 1.5 tsi 150bg ACT kullanicisi olarak Türkiye sartlarinda Golf vb B-C sinif arabalar icin 1.0 tsi ve muadillerini tavsiye ederim, bu tarz arabalar icin 1.5 cok gerekli degil, donanim daha agir basar.
1.5 tsi Passat-Tiguan gibi arabalar icin simdilik zorunluluk, belki daha güclü hybrid destegi ile daha agir arabalar icin 1.0 tsi kullanilir.
Hakan hocam yine de aşağıdan yukarıya %20 den az fark olursa diesller daha ekonomik olur.
Benzin 20₺ iken Motorin 24₺ olursa yakıt km maliyeti aynı olur.
Benzin 20₺ iken motorin <24₺ olursa Deisel ekonomik
Benzin 20₺ iken motorin 24₺> olursa benzinliler ekonomik olur.
Kritik eşik aşağıdan yukarı %20 fark.