Akü Şarj Cihazı - Yatan Araç Aküsü Hk.

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Hsahin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Kullandığınız şart aleti nedir hocam..?
bdv090-jpg.29454
Akünün üretim tarihi ve montaj tarihi neydi..?
Mart 2024

Şarj etmeden önce 12,9V ve şarj ettikten sonra yine 12,9V mi çıktı.?
Şarj etmeden önce %90 12.8v şarj sonrası 13.1v

Daha önce yani şarj etmediğim günde 12.9v olarak bıraktığımda ertesi gün yine 12.9v görünüyordu.
Bazen 12.7 %90, 12.8 %80, 12.9 olup %100 de olabiliyor. Sürüşe göre değişken ve sıcaklığa göre değişken olabiliyor. Şarj aletinde sıcaklığa göre şarj ediyor olarak belirtiyor.
 
Son düzenleme:

Şarj cihazı arabayı da şarj eder.;) yani akü voltajından daha yüksek gerilim vereceğinden arabada başka modüllere vesair zarar verebilir. Mesela şarj cihazındaki kurtarma modu 16.10 volt üretiyor! Bence kutupların birini sökmekte fayda var.;)
Yok, uzun zamandır kullandığım cihaz. Maksimum 14.8v şarj ediyor. Yani servisteki showroom şarj aletlerinin voltajını inceledim. Ayrıca sürüş anında alternatör maksimum 14.8v şarj ediyor. O sebepten bire bir tutuyor sorun yok. Teşekkür ederim.
 
Mart 2024


Şarj etmeden önce %90 12.8v şarj sonrası 13.1v

Daha önce yani şarj etmediğim günde 12.9v olarak bıraktığımda ertesi gün yine 12.9v görünüyordu.
Bazen 12.7 %90, 12.8 %80, 12.9 olup %100 de olabiliyor. Sürüşe göre değişken ve sıcaklığa göre değişken olabiliyor. Şarj aletinde sıcaklığa göre şarj ediyor olarak belirtiyor.
Herşey olması gerektiği gibi normal gözüküyor, Aklımda bir yerde okuduğum AGM akülerim 14,4V sabit voltajda sarj edilmesi gerekiyor diye bir bilgi kalmış, bulabilirsem paylaşırım,

Varta sitesinden alıntı;

B3103BD2-8895-4D3B-A7AD-3C37A09B37C1.jpeg

Make sure the battery is charged​

To ensure that the battery can supply its stated starting power, it first needs to be fully charged. The recommended charging current is 10% of nominal capacity in amperes (e.g. a 4 Ah battery requires a 0.4A [Ampere] charging current). We recommend that you ensure your battery is fully charged before fitment to ensure a long service life.

  • A new battery after activation is approximately 80% charged.
  • Initial charging is always recommended. Never quick charge.
  • You can find a detailed description of how to charge the battery in the instruction manual supplied with your battery.
 
Herşey olması gerektiği gibi normal gözüküyor, Aklımda bir yerde okuduğum AGM akülerim 14,4V sabit voltajda sarj edilmesi gerekiyor diye bir bilgi kalmış, bulabilirsem paylaşırım,

Varta sitesinden alıntı;

Ekli dosyayı görüntüle 81317

Make sure the battery is charged​

To ensure that the battery can supply its stated starting power, it first needs to be fully charged. The recommended charging current is 10% of nominal capacity in amperes (e.g. a 4 Ah battery requires a 0.4A [Ampere] charging current). We recommend that you ensure your battery is fully charged before fitment to ensure a long service life.

  • A new battery after activation is approximately 80% charged.
  • Initial charging is always recommended. Never quick charge.
  • You can find a detailed description of how to charge the battery in the instruction manual supplied with your battery.
Bana da normal geliyor değerler.
Zaten devamlı 14.8v olmuyor. 14.8v olunca geri düşüyor. Kapasite ölçüm, sonra yüzdürme şarjı vs. şeklinde 13.1 volta geri dönüyor ve kalıyor.

Bahsettiğiniz 14.4 v muhtemelen efb için geçerli..
Charging_Flooded.jpg


Agm için 14.8 v görünüyor.
Charging_AGM.jpg


aşağıdaki linkte var.
https://www.tr.varta-automotive.com/tr-tr/varta-aku-destek/sarj-etme/araba-akusu-nasil-sarj-edilir
Bir de uyarı olarak şarj etmeyiniz, profesyonel bakım gerektirir demiş ama önceki aküde 2019'dan bu yana kullandım sorun olamadı.
 
Bana da normal geliyor değerler.
Zaten devamlı 14.8v olmuyor. 14.8v olunca geri düşüyor. Kapasite ölçüm, sonra yüzdürme şarjı vs. şeklinde 13.1 volta geri dönüyor ve kalıyor.

Bahsettiğiniz 14.4 v muhtemelen efb için geçerli..
Charging_Flooded.jpg


Agm için 14.8 v görünüyor.
Charging_AGM.jpg


aşağıdaki linkte var.
https://www.tr.varta-automotive.com/tr-tr/varta-aku-destek/sarj-etme/araba-akusu-nasil-sarj-edilir
Bir de uyarı olarak şarj etmeyiniz, profesyonel bakım gerektirir demiş ama önceki aküde 2019'dan bu yana kullandım sorun olamadı.
Multimetre ile ölçüyorsunuz sanırım..? Bir ara marş basma anında kaça düşüyor bir ara ölçüp paylaşırsanız sevinirim,

Şarj etmeyiniz evet öyle diyor ama altta da şarj etme esnasında prosedürleri açıklıyor, orada bence yanlış bir ifade kullanmış.
 
Yok, uzun zamandır kullandığım cihaz. Maksimum 14.8v şarj ediyor. Yani servisteki showroom şarj aletlerinin voltajını inceledim. Ayrıca sürüş anında alternatör maksimum 14.8v şarj ediyor. O sebepten bire bir tutuyor sorun yok. Teşekkür ederim.
Seyir halinde 15.6 v ile şarja bir kaç kez şahit oldum.Araç 21 model 1.0 etsi ve orjinal akü üzerindeki.
 
Dün aracın üzerinde aküyü şarj yaptım şarj voltajı 14.8 volta a çıkar çıkmaz 13.2 v a düştü bir süre sonra full yazdı.Einhell ce-bc 4m kullanıyorum.Araç açık vaziyette iken 10 dk aracın uyku modu için bekleyip; (+) kutuba direkt olarak ( -) maşayı kutuba değil şasi çıkıntısına bağlayarak şarj ediyorum. Bu şekilde bir kaç kez şarj yaptım.Şarj cihazı kullanım kitapçığından araç üstü için uygun olup olmadığına bakılmalı yine de.Anahtarsız giriş mevzusu olan araçlarda şarj boyunca anahtarı uzakta tutmak faydalı olur sanırım araç ile teması modül uyanmasına neden olmasın diye
 
@forzaGilles serviste takılan akü durumu nasıl şimdilik. Fark tecrübe durumu nasıl değişene göre?
 
@ogzogz
@rsimsek

Ben 5 senedir devamlı kutup başı sökmeden şarj ediyorum aküyü.

Araç garajda kaldığı sürece şarja takılı duruyor akü. Bazen 2 - 3 ay devamlı şarjda duruyor.

Noco Genius G3500 kullanıyorum. Max 3,5 A ile şarj gerçekleştiriyor.

Normal modda max 14.4 V

Soğuk ( 10 C altı ve AGM modunda Max. 14.8 V

Kurtarma modunda Max 16.1 V - 1.5 A ile şarj yapıyor.

Kurtarma modunu hiç kullanmadım, ama kullanmak gerekirse kutup başını sökmek gerekir.

Ben devamlı normal 14.4 V modda kullanıyorum.





6.png




3.png




4.png




5.png





noco genius.png



5 sene önce 425 TL ye almışım. Şimdi yeni modeli 5 A olanı 4500 - 5500 TL aralığında satılıyor. Ekonomi 5 senede ne hale gelmiş.

https://www.hepsiburada.com/noco-ge...-sarj-ve-aku-bakim-desulfator-pm-HB00000T4IHN

Rabbim beterinden korusun inşallah.




.
 
@ogzogz
@rsimsek

Ben 5 senedir devamlı kutup başı sökmeden şarj ediyorum aküyü.

Araç garajda kaldığı sürece şarja takılı duruyor akü. Bazen 2 - 3 ay devamlı şarjda duruyor.

Noco Genius G3500 kullanıyorum. Max 3,5 A ile şarj gerçekleştiriyor.

Normal modda max 14.4 V

Soğuk ( 10 C altı ve AGM modunda Max. 14.8 V

Kurtarma modunda Max 16.1 V - 1.5 A ile şarj yapıyor.

Kurtarma modunu hiç kullanmadım, ama kullanmak gerekirse kutup başını sökmek gerekir.

Ben devamlı normal 14.4 V modda kullanıyorum.
Ekli dosyayı görüntüle 81360
Ekli dosyayı görüntüle 81362
Ekli dosyayı görüntüle 81363
Ekli dosyayı görüntüle 81364

Ekli dosyayı görüntüle 81365

5 sene önce 425 TL ye almışım. Şimdi yeni modeli 5 A olanı 4500 - 5500 TL aralığında satılıyor. Ekonomi 5 senede ne hale gelmiş.

https://www.hepsiburada.com/noco-ge...-sarj-ve-aku-bakim-desulfator-pm-HB00000T4IHN

Rabbim beterinden korusun inşallah.
Gayet sağlıklı bir çözüm. Benim cihazda mod yok. Voltajını takip ettiğimde kendi otomatik olarak yükselip iniyor.

Hava sıcaklığı ile doluluk oranı değişkenlik gösterebiliyor. Önceki sayfadaki cihaz özelliklerinde yazdığı gibi havanın sıcaklığına göre şarj ediyor diyebilirim.

Kış ayında bu sene takip ettim voltajı. Tıpkı ayna rezistansları aktif olsa bile 20°C altında devreye girdiği gibi, şarj belirli bir sıcaklık altında olmuş ve gün içinde kullanınca alternatör şarjı kesiyor. Örneğin sinyal verince normal değerde şarj ediyor, sinyal kapalı far kapalı düşüyor. Benim anladığım akü %80'e kadar deşarj oluyor ve sonra sürüş döngüsüne göre 13 volt civarında seyir ediyor. Tabii ki şarj ihtiyacı yoksa. Ayak gazda değil ya da frendeyken enerji geri kazanımı aktif oluyor.

Yukarıdaki şarj döngüsünü daha önceki bir konuda da konuşmuştuk. Hatta sizin verilerle uyuşuyor demiştim. Önce bunu yeni aküye bağlamıştım. Ancak ben testi yaz aylarında yani gece ve gündüz sıcaklığı 20°C üzerindeydi. Belki de akü yeniliği de etken ancak bu aralar gündüz 20°C üzerinde olabiliyor ve şarj döngüsü olması gerektiği gibi oluyor.
Akü şarjlanma ihtiyaca göre öncelik sırasına ve hava sıcaklığıyla vs. değişkenlik gösterebiliyor.
 
Son düzenleme:
Şarj cihazı arabayı da şarj eder.;) yani akü voltajından daha yüksek gerilim vereceğinden arabada başka modüllere vesair zarar verebilir. Mesela şarj cihazındaki kurtarma modu 16.10 volt üretiyor! Bence kutupların birini sökmekte fayda var.;)
yanlış. servis pdflerinde sadece + yı akü kutup başına diğerini şaseye bağlayın yazar 😉
 
yanlış. servis pdflerinde sadece + yı akü kutup başına diğerini şaseye bağlayın yazar 😉
Bazıları böyle öneriyor. Zaten eksi kutup arabanın şasesine montajlıdır. Aradaki kablonun gerilim düşümüne sebep olmaması için olabilir? Tam bir mantıklı açıklaması var mı emin değilim!
 
@ogzogz, daha sağlıklı sonuç alabilmek için aküyü bir gün boyunca dinlenmeye bırakıp gerilimini öyle ölçünüz.12.65-12.75 volt gibi değerler sağlıklı olduğunu gösterir. Ayrıca araç üzerinde şarj ederken kutubun birini söktünüz değil mi?

Araç üzerinde şarj için kutup başı sökmeye gerek yok. Artı ve şase bağlantısı ile şarj edilebiliyor. Şarj etmeden bir gün önce %90 dolulukta 12.9v görünen voltaj ertesi gün kontrol ettiğimde yani dinlenmiş haldeyken yine 12.9 görünüyor. Sağlık durumu iyi diyebilirim.

Şarj cihazı arabayı da şarj eder.;) yani akü voltajından daha yüksek gerilim vereceğinden arabada başka modüllere vesair zarar verebilir. Mesela şarj cihazındaki kurtarma modu 16.10 volt üretiyor! Bence kutupların birini sökmekte fayda var.;)

Yok, uzun zamandır kullandığım cihaz. Maksimum 14.8v şarj ediyor. Yani servisteki showroom şarj aletlerinin voltajını inceledim. Ayrıca sürüş anında alternatör maksimum 14.8v şarj ediyor. O sebepten bire bir tutuyor sorun yok. Teşekkür ederim.

yanlış. servis pdflerinde sadece + yı akü kutup başına diğerini şaseye bağlayın yazar 😉

Bazıları böyle öneriyor. Zaten eksi kutup arabanın şasesine montajlıdır. Aradaki kablonun gerilim düşümüne sebep olmaması için olabilir? Tam bir mantıklı açıklaması var mı emin değilim!

@rsimsek akıllı şarj sistemi olan araçlarda akü eksi kutbunda voltaj/şarj durumunu takip eden sensör var. Bu sebeple takviye yapılacaksa tavsiye edilen şase bağlantısından şarj ve takviye yapılabilir.

Ek olarak akü, aracın üzerinde olmasında bir sorun yoktur. Araç üzerinde şarj başladıktan sonra herhangi bir kilit açma kapama, kapı açma kapama durumlarında araç uyanıyor ve şarj aleti bunu algılayıp şarjı kesiyor. Yani kurtarma modunda oluşan yüksek voltaj uyku moduna girdiğinde aktif oluyorsa uykudan uyanınca olması gereken değerlere düşecektir.

@omerg şarj için olması gereken bağlantı şeklini video ve uzunca bir açıklamayla mesaj olarak daha önce size anlatmıştım.
Hatta bu etsi şarj prensibi hakkında da sorularınız olmuştu. Onun da az çok çalışma prensibi ve şarjlanma prosedürü hakkında açıklama yapmıştım. Yani tamamen yanlış diyemeyiz, sadece yeni araçlarda durum bu şekildedir.

@rsimsek genel öneri ve tavsiyeler de araçtan araca göre değişkenlik gösterebilir.
Çalışma prensibi ve tavsiye edilen şekilde kullanım gerçekleştirdiğimde edindiğim tecrübe bu yönde.

Elbette kurtarma durumu söz konusu ise araçtan aküyü ayırıp şarj etmek daha iyi olacaktır.
Ben, bugüne kadar hep uyarı vermeden yani kritik duruma düşmeden şarj ettim.

Açıkçası bilgi heryede var. Bilgiyi deneyerek birbiri ile eşleştirip doğruluğunu tecrübe ederek sonucu görmek gayet keyifli oluyor.
 

@ogzogz

3 araç olduğu için 1 adet şarj cihazı yetmedi.

Bir tane de Back Decker aldım. 6v - 12v modlu 120A

Ama Noco Genıus kadar akıllı değil, beğenmedim.

Maşaları aküye bağladığımda, 6v - 12v seçimini kendi otomatik yapıyor ama Motorsiklet - Otomobil - AGM modunu kendin belirliyorsun.

En önemlisi de;

Cihaz çalışırken elektrik gidip gelirse, kaldığı mod dan şarj etmeye devam etmiyor, Stand-by modu na geçiyor ve öyle kalıyor.

Tekrar mod ( Motorsiklet - Otomobil - AGM ) seçip başlatmam gerekiyor.
Bu nedenle 2 - 3 günde bir şarj etmeye devam ediyormu diye kontrol etmem gerekiyor Balack Decker ' i. Bu yüzden sevmedim

Ama Noco Genius elektrik gidip geldiğinde, elektrik kesilmeden önce hangi modda çalışıyorsa, aynı modda çalışmaya devam ediyor.



black Decker şarj.png



.
 
Son düzenleme:

Geri
Üst