1.2 TSI Baskı Balata Değişimi


boogeyman0765

Yeni Üye
Katılım
30 Ağu 2021
Mesajlar
16
Tepkime puanı
1
İsim
Dadaş
Arkadaşlar merhaba,

İsmim Furkan, İstanbul'da yaşıyorum, 28 yaşındayım. Geçen sene 2015 model, 1.2 TSI, Manuel Vites, Golf satın aldım ve ilk iş foruma üye oldum. İlk mesajı yazmak bugüne kısmetmiş. :)

Aracımın baskı balatası değişimi yapılacak. Üstten kavrama, pedalde sertleşme ve araç performansında düşüş gibi sorunlarım var. Araç henüz 70.000 km'de ve ben alalı 10.000 km bile olmadı. Sanırım kullanım tarzından dolayı erken yedi baskı balatayı. Bir önceki aracımda sanayi ustalarından ciddi mağduriyetler yaşadım ve hem zamanım hem param boşa gitti.

Aracın 2. sahibiyim ve aracım yetkili servis bakımlı. Baskı balatayı yetkili serviste değiştirmek istesem de maalesef 6.000-TL gibi yüksek fiyatlar çıkıyor. Üzerine bir de volant değişirse bu rakam 10.000-TL'leri görecek gibi. Dışarıda yarı yarıya fiyat teklifleri aldım ancak dediğim gibi geçmiş tecrübelerimden dolayı cesaret edemiyorum. Sizlere sormak istediğim;

1- Otopratik firması 4.500-TL fiyat verdi ve volant değişimine gerek olmadan hallederiz, 1 sene garantimiz var dedi. İlgili firmayı nasıl bilirsiniz, pişmanlık yaşar mıyım?
2- 70.000 km bir araçta volant değişme ihtimali öngörülebilir bir şey midir? Zira volant değişmeyecek olursa masrafı göze alıp mağduriyet yaşamamak adına baskı balatayı yetkili serviste değiştireceğim. Ancak şanzıman inip de volant da değişecek denirse 10.000-TL gibi bir rakamı vermeye mecbur kalacağım ve ciddi külfetli olacak.

Tecrübe paylaşan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim. İyi forumlar 🙋🏻‍♂️
 
Son düzenleme:

İlk mesajınız öncelikle kendinizi tanıtmanız lazım.,

Bu onarımda önemli olan işçiliğin iyi olması kadar kullanılacak yedek parçaların da kaliteli olması gerekiyor., 4.500 tl. fiyat veren dükkan ne marka parça kullanacak bilmiyorsunuz.! dışarda yaptıracaksanız parçaları siz alın onlara sadece işçilik ödemeniz yararınıza olur., en kaliteli baskı-balata ve volan üreticisi LUK ve Sachs markalarıdır., LUK en iyisidir.

70 bin km 'deki araçta kolay kolay volant 'ın değişmesi gerekmez., servisin verdiği 6.000 tl. fiyata indirim dahil mi..? aracınız 2015 model 7 yaşında dolayısıyla yetkili serviste (yedek parça ve işçilikte) geçerli %25-30 arası (volkswagenim indirimi) hakkınız var.! aracınız 7 yaşını doldurduysa indirim %30 uygulanır. ayrıca serviste değişen her parça 2 yıl garanti kapsamındadır.,

Volkswagenim indirimi detaylar; https://binekarac.vw.com.tr/tr/kamp...panyalari/volkswagenim-servis-kampanyasi.html

Telefonunuza volkswagenim uygulamasını indirip kayıt olun ve aracınızın bilgilerini kayıt ediniz, eğer bu araç farklı bir kişi üzerine kayıtlıdır gibi bir uyarı verir ise serivisten yeni ruhsat sahibi olarak sizin bilgilerinizi kayıt etmelerini isteyip sonrasında uygulamaya aracınızı kayıt ediniz.
 
Arkadaşlar merhaba,

İsmim Furkan, İstanbul'da yaşıyorum. Geçen sene 2015 model, 1.2 TSI Golf satın aldım ve ilk iş foruma üye oldum. İlk mesajı yazmak bugüne kısmetmiş. :)

Aracımın baskı balatası değişimi yapılacak. Üstten kavrama, pedalde sertleşme ve araç performansında düşüş gibi sorunlarım var. Araç henüz 70.000 km'de ve ben alalı 10.000 km bile olmadı. Sanırım kullanım tarzından dolayı erken yedi baskı balatayı. Bir önceki aracımda sanayi ustalarından ciddi mağduriyetler yaşadım ve hem zamanım hem param boşa gitti.

Aracın 2. sahibiyim ve aracım yetkili servis bakımlı. Baskı balatayı yetkili serviste değiştirmek istesem de maalesef 6.000-TL gibi yüksek fiyatlar çıkıyor. Üzerine bir de volant değişirse bu rakam 10.000-TL'leri görecek gibi. Dışarıda yarı yarıya fiyat teklifleri aldım ancak dediğim gibi geçmiş tecrübelerimden dolayı cesaret edemiyorum. Sizlere sormak istediğim;

1- Otopratik firması 4.500-TL fiyat verdi ve volant değişimine gerek olmadan hallederiz, 1 sene garantimiz var dedi. İlgili firmayı nasıl bilirsiniz, pişmanlık yaşar mıyım?
2- 70.000 km bir araçta volant değişme ihtimali öngörülebilir bir şey midir? Zira volant değişmeyecek olursa masrafı göze alıp mağduriyet yaşamamak adına baskı balatayı yetkili serviste değiştireceğim. Ancak şanzıman inip de volant da değişecek denirse 10.000-TL gibi bir rakamı vermeye mecbur kalacağım ve ciddi külfetli olacak.

Tecrübe paylaşan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim. İyi forumlar 🙋🏻‍♂️
Merhaba, benim de 2014 1.2 tsi m var. 50 bin km de devriyaj sert ve üstten kavrıyor. Ancak yapısaldır vw de üstten kavrar hep. Bittiğine emin misiniz, performansda ne gibi sorunlar oluyor.
 
Cevabınız için teşekkür ederim, acemi olduğum için tanıtma konusunu atlamışım. Mesajımı revize ettim. :)

LUK en iyisi dediniz ama yetkili servis Sachs kullanacağını belirtti. Ayrıca şase ile sorgulayan yedek parçacılar da Sachs'ın uygun olduğunu söylediler. Buna rağmen LUK mu tercih etmeliyim?

Telefonumda bahsettiğiniz aplikasyon kurulu ve yetkili servis ücreti 6.000-TL indirimli tutardır. Volant dahil olursa 10.000-TL(indirimli)'ye çıkıyor. Önceki aracımda baskı balata değişimi sonrasında vitesin kemikli geçmesi vs sorunlarım olmuştu ve çözmemişlerdi. Kurumsal bir muhatabım olması adına yetkili servis olmasa bile karşımda muhatap bulacağım bir Oto Pratik vb. servis tercih etmek istiyorum. (bu arada Oto Pratik Sachs marka yedek parça kullanacağını belirtti.)
 
Merhaba, benim de 2014 1.2 tsi m var. 50 bin km de devriyaj sert ve üstten kavrıyor. Ancak yapısaldır vw de üstten kavrar hep. Bittiğine emin misiniz, performansda ne gibi sorunlar oluyor.
Aracın devirlenmesinde, çekişinde düşüş olduğunu hissediyorum. Normalde aracı düşük devirde kullanırım ama araç artık düşük devirlerde vites değişecek hıza ulaşmıyor, değişsem dahi toparlaması vakit alıyor. 2500 devirlerde anca vites değişiyorum. Karşılaştırmak doğru mu bilmiyorum ama geçen gün Ibiza kullandım. Debriyaj gerçekten pamuk gibiydi. :) Ondan sonra zaten değişmem gerektiğine ikna oldum.
 
Aracın devirlenmesinde, çekişinde düşüş olduğunu hissediyorum. Normalde aracı düşük devirde kullanırım ama araç artık düşük devirlerde vites değişecek hıza ulaşmıyor, değişsem dahi toparlaması vakit alıyor. 2500 devirlerde anca vites değişiyorum. Karşılaştırmak doğru mu bilmiyorum ama geçen gün Ibiza kullandım. Debriyaj gerçekten pamuk gibiydi. :) Ondan sonra zaten değişmem gerektiğine ikna oldum.
Anladım, luk ve sachs ı çok öneriyorlar.
 
@boogeyman0765 ayni durum bende de oluyor 2016 aracım 90km de , 2.vitese geçtiğinde devrini alması zaman alıyor... Baskı balatayla mi alakalı bi durum? Bilmediğim icin soruyorum kusura bakmayin lütfen...
 
Cevabınız için teşekkür ederim, acemi olduğum için tanıtma konusunu atlamışım. Mesajımı revize ettim. :)

LUK en iyisi dediniz ama yetkili servis Sachs kullanacağını belirtti. Ayrıca şase ile sorgulayan yedek parçacılar da Sachs'ın uygun olduğunu söylediler. Buna rağmen LUK mu tercih etmeliyim?

Telefonumda bahsettiğiniz aplikasyon kurulu ve yetkili servis ücreti 6.000-TL indirimli tutardır. Volant dahil olursa 10.000-TL(indirimli)'ye çıkıyor. Önceki aracımda baskı balata değişimi sonrasında vitesin kemikli geçmesi vs sorunlarım olmuştu ve çözmemişlerdi. Kurumsal bir muhatabım olması adına yetkili servis olmasa bile karşımda muhatap bulacağım bir Oto Pratik vb. servis tercih etmek istiyorum. (bu arada Oto Pratik Sachs marka yedek parça kullanacağını belirtti.)
Yetkili servis kutunun içinden ne çıkarsa onu kullanır., kutunun içinden LUK 'ta çıkabilir, Sachs 'ta çıkabilir bu tamamen şans işi., tabii bir de şu var servisteki orjinal ekipman Sachs marka ile dışarda satılan Sachs arasında kalite farkı vardır.,

Servisin taktığı fabrikanın montaj hattında kullandığı orjinal ekipman yedek parçadır. aradaki 1.500 tl.yi aslında bu orjinal ekipman parçaya ve 2 yıl garantili olmasına vermiş oluyorsunuz.,

Dışarda tamirhanelerin kullandığı OEM denilen yedek parça tipidir. sanayide ustalar (orjinal parça) terimini kullanırlar ancak bu terim parçanın orjinal ekipman olduğu anlamına gelmez., sadece parçanın orjinal/sahte farkını belirtir.

Bazı şanzıman tiplerinde Sachs uyumlu olabiliyor ancak üretici genelde sadece bir markaya bağlı olarak çalışmaz., Yüksek ihtimal LUK 'ta uyumlu parçayı üretmiştir., Bunu öğrenmenin yolu sanayideki yedek parçacılar yerine LUK yetkili satıcı/bayisinden sorgulama yapılarak öğrenilebilir.,

LUK / Schaeffler yetkili satıcı ve distribütörler (LUK markası Schaeffler markasının bünyesinde olan bir markadır., bundan dolayı kafanız karışmasın); https://www.schaeffler.com.tr/tr/sc...omotive-aftermarket-distribütörleri/index.jsp

70.000 km 'deki araçta kolay kolay Volant değişmez o konuda endişelenmeyin. 140-150 bin km 'de olsaydı mutlaka volant 'ı değiştirin derdim.
 
@boogeyman0765 ayni durum bende de oluyor 2016 aracım 90km de , 2.vitese geçtiğinde devrini alması zaman alıyor... Baskı balatayla mi alakalı bi durum? Bilmediğim icin soruyorum kusura bakmayin lütfen...
Geçen ay aracın senelik bakımını yetkili serviste yaptırdım. Orada genel kontrol edilmesini ve şanzıman ile ilgili sorunlarımı da belirttim. Yetkililer baskı balata değişimi yapılması gerektiğini belirttiler. Sonrasında emin olmak için 2 yere daha sordum ve onlarda değişim yapılması gerektiğini söylediler. Benim tek sorunum o değil aslında, o yüzden sizde bir tek geç devirlenme sorunu varsa baskı balata ile ilgili olmayabilir. Hakim olmadığımdan ekstra yorum yapamayacağım.

Yetkili servis kutunun içinden ne çıkarsa onu kullanır., kutunun içinden LUK 'ta çıkabilir, Sachs 'ta çıkabilir bu tamamen şans işi., tabii bir de şu var servisteki orjinal ekipman Sachs marka ile dışarda satılan Sachs arasında kalite farkı vardır.,

Servisin taktığı fabrikanın montaj hattında kullandığı orjinal ekipman yedek parçadır. aradaki 1.500 tl.yi aslında bu orjinal ekipman parçaya ve 2 yıl garantili olmasına vermiş oluyorsunuz.,

Dışarda tamirhanelerin kullandığı OEM denilen yedek parça tipidir. sanayide ustalar (orjinal parça) terimini kullanırlar ancak bu terim parçanın orjinal ekipman olduğu anlamına gelmez., sadece parçanın orjinal/sahte farkını belirtir.

Bazı şanzıman tiplerinde Sachs uyumlu olabiliyor ancak üretici genelde sadece bir markaya bağlı olarak çalışmaz., Yüksek ihtimal LUK 'ta uyumlu parçayı üretmiştir., Bunu öğrenmenin yolu sanayideki yedek parçacılar yerine LUK yetkili satıcı/bayisinden sorgulama yapılarak öğrenilebilir.,

LUK / Schaeffler yetkili satıcı ve distribütörler (LUK markası Schaeffler markasının bünyesinde olan bir markadır., bundan dolayı kafanız karışmasın); https://www.schaeffler.com.tr/tr/schaeffler-hakkında/satış/automotive-aftermarket-distribütörleri/index.jsp

70.000 km 'deki araçta kolay kolay Volant değişmez o konuda endişelenmeyin. 140-150 bin km 'de olsaydı mutlaka volant 'ı değiştirin derdim.
Yazdıklarınızdan 3'e 5'e bakma yetkili serviste değiştir anlıyorum ve önerilerinize istinaden öyle yapacağım. Doğrudan sürüş konforunu etkileyen bir parça olduğu için risk almak çok mantıklı gelmiyor açıkçası.

Yetkili servise LUK / Sachs tercihinde bulunma şansım yoktur muhtemelen. LUK distribütorlerinden ve farklı yetkili servislerden parça kontrolü yaparak yetkili serviste LUK taktırabilir miyim seçeneğini araştıracağım. Volant inerse de artık soğuk su ile birlikte gelişmeleri yazarım. :)

Ek olarak şunu sormak istiyorum, farklı başlık ile bilgi kirliliği yaratmayayım. 1. ve 2. viteslerde sert kalkış, ani hızlanma yapınca bir anda sanki kaza yapıyormuşum gibi tak tak tak sesler geliyor ta ki gazı kesene kadar. Motor kulağından vs olabilir diye okudum ama bu sesler de şanzıman kaynaklı olabilir mi?
 
Geçen ay aracın senelik bakımını yetkili serviste yaptırdım. Orada genel kontrol edilmesini ve şanzıman ile ilgili sorunlarımı da belirttim. Yetkililer baskı balata değişimi yapılması gerektiğini belirttiler. Sonrasında emin olmak için 2 yere daha sordum ve onlarda değişim yapılması gerektiğini söylediler. Benim tek sorunum o değil aslında, o yüzden sizde bir tek geç devirlenme sorunu varsa baskı balata ile ilgili olmayabilir. Hakim olmadığımdan ekstra yorum yapamayacağım.


Yazdıklarınızdan 3'e 5'e bakma yetkili serviste değiştir anlıyorum ve önerilerinize istinaden öyle yapacağım. Doğrudan sürüş konforunu etkileyen bir parça olduğu için risk almak çok mantıklı gelmiyor açıkçası.

Yetkili servise LUK / Sachs tercihinde bulunma şansım yoktur muhtemelen. LUK distribütorlerinden ve farklı yetkili servislerden parça kontrolü yaparak yetkili serviste LUK taktırabilir miyim seçeneğini araştıracağım. Volant inerse de artık soğuk su ile birlikte gelişmeleri yazarım. :)

Ek olarak şunu sormak istiyorum, farklı başlık ile bilgi kirliliği yaratmayayım. 1. ve 2. viteslerde sert kalkış, ani hızlanma yapınca bir anda sanki kaza yapıyormuşum gibi tak tak tak sesler geliyor ta ki gazı kesene kadar. Motor kulağından vs olabilir diye okudum ama bu sesler de şanzıman kaynaklı olabilir mi?
Tak tak tak sesi ASR sesine benzemiyor değil mi..? şanzıman kulağından veya motor kulağından yapabilir. servise söylersiniz şanzıman kulağını ve motor kulağını kontrol etsinler., sesi şanzıman kulağından yapma olasılığı daha yüksek ihtimal.,

Yetkili servislere parça Doğuş Ana deposundan gelir., doğuş ana deposu o partide almanya dan ne geldiyse şansınıza o takılır.,

Ancak ilk mesajımda da dediğim gibi; bazı araçlarda istisnai durumlar olabiliyor., yani bazı araçların baskı-balatası sadece Sachs uyumlu olabiliyor., Ben en iyisi LUK dedim ancak merak etmeyin Sachs 'ta gayet kaliteli bir markadır., iki marka da alman markasıdır.,

LUK ---> Mercedes S Class ise
Sachs ---> Audi A8 gibi düşünün arada dağlar kadar fark yoktur. :)

Çok merak ediyorsanız herhangi bir yetkili servise uğrayıp aracın şasi numarasına göre parçayı bir getirin göreyim diyerek kutunun içinden çıkan markayı öğrenebilirsiniz., kutudan çıkan neyse Türkiye 'deki tüm servislerde de aynı marka çıkacaktır.
 
@boogeyman0765 volant 'ın gerçekten değişmesi gerektiğini fark edelim., volant dışarda da ucuz olan bir parça değildir., zaten şanzımanı sökmeden bunu kimse bilemez.,

Bir de servise söyleyin debriyaj topuzu denilen 40-50 tl. 'lik bir parça var., bu parça baskı-balata seti içinden genelde çıkmaz., söyleyin onu da değiştirsinler., küçücük bir parça için şanzıman tekrardan aşşağıya inmesin., ama her şanzıman tipinde bu parça olmuyor..!! sizinkinde varsa değiştirsinler ucuz bir parçadır., örnek resim;
 

Ekli dosyalar

  • FDC8F313-268E-4EA5-90DB-08CCA787AB70.jpeg
    FDC8F313-268E-4EA5-90DB-08CCA787AB70.jpeg
    154.8 KB · Görüntüleme: 44
  • D1343411-DBCC-43BF-9392-39B021C3A757.jpeg
    D1343411-DBCC-43BF-9392-39B021C3A757.jpeg
    128.9 KB · Görüntüleme: 43
yukarıdaki değerli bilgilere ek olarak, genelde araç üzerinden hangi marka çıkarsa onun yenisini tak düşünceside hakimdir, üzerindeki LUK ise LUK, SACHS ise SACHS buda bir seçenek.

1 ve 2 de sert kalkışlarda gelen ses lastiğin tutunmaya çalışıp zemini tokatlarcasına çıkarttığı ses olabilirmi acaba, bu ses gelirken çekiş kontrolu devreye giriyor mu, kadranda ışığı yanip söner, öncelikle lastik havalarını bir kontrol edin.
 
@boogeyman0765 volant 'ın gerçekten değişmesi gerektiğini fark edelim., volant dışarda da ucuz olan bir parça değildir., zaten şanzımanı sökmeden bunu kimse bilemez.,

Bir de servise söyleyin debriyaj topuzu denilen 40-50 tl. 'lik bir parça var., bu parça baskı-balata seti içinden genelde çıkmaz., söyleyin onu da değiştirsinler., küçücük bir parça için şanzıman tekrardan aşşağıya inmesin., ama her şanzıman tipinde bu parça olmuyor..!! sizinkinde varsa değiştirsinler ucuz bir parçadır., örnek resim;
Tamamdır, ilgili parçayı özellikle belirteceğim. Volant konusunda yukarıda da değindim, aracım henüz 70.000 km'de. Ne kadar verimli bilmem ama servis dışında kime sorsam taşlarız vs değişmeden hallederiz cevabını aldım. Servis bu tarz işlem yapmayacağı için 10.000'lik olmaktan çekiniyorum biraz :)

yukarıdaki değerli bilgilere ek olarak, genelde araç üzerinden hangi marka çıkarsa onun yenisini tak düşünceside hakimdir, üzerindeki LUK ise LUK, SACHS ise SACHS buda bir seçenek.

1 ve 2 de sert kalkışlarda gelen ses lastiğin tutunmaya çalışıp zemini tokatlarcasına çıkarttığı ses olabilirmi acaba, bu ses gelirken çekiş kontrolu devreye giriyor mu, kadranda ışığı yanip söner, öncelikle lastik havalarını bir kontrol edin.
ASR sesi değil, göstergede ışık yanmıyor o durumlarda. Ayrıca bahsettiğiniz sese kıyasla bu ses bayağı tedirgin edici aslında. Arabanın altını arkada mı bıraktım diye hemen gazdan çekiyorum ayağımı. :)
 
@forzaGilles baskı balata'da eko seri yok mu? varsa ve verilen fiyat eko seri için verilmişse o paraya yazık olur.

@boogeyman0765 markayla birlikte hangi kodlu parçanın takıldığı da önemlidir. etacs üzerinden parça kodunu ve markalardaki tam muadil kodları kontrol etmeniz iyi olur. normalde bunu yedek parçacılar yapar ama onların hata yapma ihtimali var. yetkili serviste bu hata yapılmaz.

daha önce 3 defa baskı balata değiştirdim (vw marka olmayan araçlarımda). birini yetkili serviste diğer ikisini özel serviste değiştirdim. işin ustası birisi tarafından sorunsuz olarak heryerde yapılır bence. %30 indirimli 6 bin lira fatura ise gerçekten çok yüksek.
 

benim araçta 90k yı geçti bende fiyat sordugumda 10 bin civarı denildi volan dahil..bu km lerde volan değişse daha iyi olur bence..eko serisi yok bu ürünlerde..sachs yada luk çıkıyor ikiside vw üretiminde aynı kalıte..yakından gördüm..
 

Geri
Üst Alt