1.0 TSI mı, 1.2 TSI mı?


1.0 TSI mı daha performanslı, 1.2 TSI mı?

  • 1.0 TSI

    Kullanılan: 37 49.3%
  • 1.2 TSI

    Kullanılan: 38 50.7%

  • Kullanılan toplam oy
    75
5 yıldır 1.2 tsi (105) ve
2 yıldır 1.0 tsi (110) kullanıyoruz.

1.2 tsi düşük devirlerde gaza basınca yığılma daha az, sessizlik ve az sarsıntı daha keyifli, ilk çalıştırmada rolanti devrine hızlıca düşüp sürüşe hazırlanması daha hızlı. Motor kaputunu açınca daha dolu güzel görünüyor. Start-stop devreye girip çıkarken daha az hissettiriyor.

1.0 tsi gaza basınca sesi daha gür çıkıyor ve yolda gidişi daha seri (torku daha yüksek olduğu için 175 nm ->200 nm) ama düşük devirlerde gaza basmak yerine vites küçültmek gerekiyor. Titreşim konusu birazcık fazla evet, ilk çalıştırdığımızda hava sıcak bile olsa 1400 devir civarı çalışmaya başlıyor, sonra normal rolanti devrine inmesi 1.2 tsi dan daha uzun zaman alıyor. Yakıt konusunda ikisi aynı gibi. Start stop devreye girip çalıştırınca aracı uykusu açılıyor insanın :)

Tercih belirtmek istemiyorum, ikisinin de sevdiğim noktaları birbirine göre dengede...
 

1.0 dsg var, gayet iyi kaçıyor, özellikle kendi araçlarını beğenenler ile yola çıkınca gazliyorum. Bu nasil 1.0 motor diyorlar (şaşkınlık). Eğlenceli oluyor :). 3 silindirin sesi de çok güzel.. Sorun çıkarmadığı sürece sıfır şikayet.
 
Şuan 1,0 tsi aracım var. Daha önce formdaki arkadaşlar bilir 3 yıl 1,2 tsi manuel araca bindim 2 yıl da 1,0tsi manuel araca biniyorum. Şöyle söyleyeyim 3 adet 1,2tsi araçla kalktım bir tanesi 105lik 16" jantlı diğer 2 si 110 luk 17 dijon jantlı arabalardı kalktık dinlene dinlene geçtim:) Sonra geçtim gaz kestim sonra yine geçtim. Benim aracımda 18" jantlar olmasına rağmen. Yokuş yukarı yok aşağı denendi. Ayrıca 1,4tsi dsg ile hafif yokuş yukarı yolda kalktık 1 metre farkla geçtim. Dönüş yolunda yarım boy farkla o geçti. Sonra arkadaşlar inanmadı yazılımlı bu diye ama yazılım yok. Her aracıda uzun süre kullanmış biri olarak 1,0tsi daha verimli motor. Ancak 1,2tsi motorun 4 silindirli olmasından dolayı daha rijit bir motor.

Araciniz 1.0 tsi manuel ve siz dsg 1.4 araçla kapıştınız....

1.0 manuel 1.4 dsg yi geçti doğru mu anladım ?
 
Şuan 1,0 tsi aracım var. Daha önce formdaki arkadaşlar bilir 3 yıl 1,2 tsi manuel araca bindim 2 yıl da 1,0tsi manuel araca biniyorum. Şöyle söyleyeyim 3 adet 1,2tsi araçla kalktım bir tanesi 105lik 16" jantlı diğer 2 si 110 luk 17 dijon jantlı arabalardı kalktık dinlene dinlene geçtim:) Sonra geçtim gaz kestim sonra yine geçtim. Benim aracımda 18" jantlar olmasına rağmen. Yokuş yukarı yok aşağı denendi. Ayrıca 1,4tsi dsg ile hafif yokuş yukarı yolda kalktık 1 metre farkla geçtim. Dönüş yolunda yarım boy farkla o geçti. Sonra arkadaşlar inanmadı yazılımlı bu diye ama yazılım yok. Her aracıda uzun süre kullanmış biri olarak 1,0tsi daha verimli motor. Ancak 1,2tsi motorun 4 silindirli olmasından dolayı daha rijit bir motor.
Hocam 1.0 1.2 yi geçebilir bir boy belki ama 1.4 tsi asla geçemez
 
Hocam 1.0 1.2 yi geçebilir bir boy belki ama 1.4 tsi asla geçemez

Doğru anlamisim :)

Doğrudur kimseye yalan söylüyorsun diyemem fakat benim takıldığım o 1.4 dsg yi kulanan kim ?

1.0 manuel araca yol veriyor...

Hiçbirsey yapmasına gerek yok sadece gaza bas be adam 😂😂😂
 
Doğru anlamisim :)

Doğrudur kimseye yalan söylüyorsun diyemem fakat benim takıldığım o 1.4 dsg yi kulanan kim ?

1.0 manuel araca yol veriyor...

Hiçbirsey yapmasına gerek yok sadece gaza bas be adam 😂😂😂
:)) 1.2 tsi n bile hacimden dolayı 1.0 a göre 100 km hız üstü için daha atak olduğunu düşünüyorum. 1.4, 1.2 ve 1.0 a göre bir boy önde gidiyor
 
Hocam 1.0 1.2 yi geçebilir bir boy belki ama 1.4 tsi asla geçemez
Araba bozuktu herhalde :) Ama şöyle bir gerçek te var 1,2tsi da 1,0tsi yı asla geçemez sıfırdan da kalksan 100 den de başlasan sonuç değişmez. :)
Buradaki 1,0tsi kullanıcılar benim ne demek istediğimi iyi anlayacaklardır. Size tavsiyem 1,0tsi bir araçla denemeniz.
 
Son düzenleme:
Araba bozuktu herhalde :) Ama şöyle bir gerçek te var 1,2tsi da 1,0tsi yı asla geçemez sıfırdan da kalksan 100 den de başlasan sonuç değişmez. :)
Buradaki 1,0tsi kullanıcılar benim ne demek istediğimi iyi anlayacaklardır. Size tavsiyem 1,0tsi bir araçla denemeniz.

Sonuçta teknoloji farkı var 1.0 daha atik bir araç bu bir gerçek...

Motor sesinden dolayı Daha sportif hissettiriyor ve ara hizlanmalar da çok fark ediyor gibi görünse de :)....

aman aman bir fark yok tabi...

Bence 1.2 mi 1.0 mi konusunda performans on planda olmamalı şimdi abiler gelir 1.5 tsi 1.6 tdi hele hele 2.0 tsi r line sahipleri yazmaya başlarsa....:)

Konfor odaklı az ses az mtv kısacası bütçe kısıtlıysa 1.2 tsi her türlü golf kaliteisni kaldırıyor bence keyifli...

Fakat biraz sportif hissettirsin motor sesi olsun yeni teknoloji olsun denirse 1.0 tsi...

Yine de ne kadar sorunsuz da olsa küçük motor 2 si de 150 den sonra çok nazlı ilerliyor illaki zorlayıca giderde...
 
Arkadaşlar sizce 1.0 tsi mı daha performanslı,
1.2 tsi mı ?
Kardeş performansı soruyorsan 1.0 tsi net şekilde 1.2 tsi dan daha iyi. 2 yıl 2015 1.2 tsi kullanıp 2017 1.0 tsi ya geçiş yapmış birisi olarak söylüyorum. aradaki 25nw tork farkını hızlanmalarda, yokuş performansında gayet hissediyorsun. Olaya sadece hacim ve silindir açısından bakma. 1.0 tsi ünite daha büyük piston çapına farklı krank yapısına sahip.
Aradaki farkları https://www.sekizsilindir.com/2017/02/10-lt-tsi-12lt-tsi-fark.html buradaki yazıdan okuyabilirsin. Ayrıca
14.dakikadan itibaren yokuş yukarı performans testini izleyebilirsin
 
1,0 115 hp leon style vısıo kullanmıs bırı olarak kesınlıkle 1,2 105hp'den daha performanslı dıyebılırım cunku rollıng denemelerınde 1,0 devamlı ondeydı cunkü 200 nm torka sahıp dıger yandan 110'luk 1,2l denemek lazım
ayrıca 1,0 110 hp skoda scala dsg'de kullanmıstım bu konuda kesınlıkle 1,2 tsı ile kafa kafaya gıder ama 110'luk olan gececektır.
 

Geri
Üst Alt