Otoban hız sınırı 140’a çıkıyor (1 Temmuz’da)


Basar mısın?

  • Yapıştırırım

    Kullanılan: 24 38.1%
  • Bu akaryakıt fiyatlarıyla mı?

    Kullanılan: 39 61.9%

  • Kullanılan toplam oy
    63
özellikle 06 plakalar, bugün kisacik yolda bile benden söför olmaz, at arabasi bile fazla dercesine tepemi attirdi, küfürü yedi, bir tane bile 06 plakali araba kullanmasini bilene denk gelmedim,

Genellemeniz bayağı bayağı abartılı mübalağa dolu olmuş.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Palakalardan rahatsızlık konusuna gelince!
Ben de en çok 31 ve 47 den rahatsızım. Yol kendilerinin sanıyor geneli.

En beğendiğim şoförler de genelde 05 ve 66 plakalılar oluyor.

Ek; 1985 ten 2015 e kadar Türkiye yollarında 3.000.000Km yi devirmiş biri olarak tecrübemi paylaştım.
 
Uzun yillar yurtdisinda yasamis birisi olarak kusura bakmayin ama yollar uygun olsa bile "söförler uygun degil" trafikteki insanlarin %80'i araba kullanmayi bilmiyor, sen 140'la basar giderken aynasina bakmadan seridine girecek "söför" ler var bu ülkede, özellikle 06 plakalar, bugün kisacik yolda bile benden söför olmaz, at arabasi bile fazla dercesine tepemi attirdi, küfürü yedi, bir tane bile 06 plakali araba kullanmasini bilene denk gelmedim, simdi tatil zamani, 2-3 tanesi bos istanbul trafigini kitlemeye yetiyor, yok Ankara büyüksehir degil mi? Köyde traktör sürer gibi sürüyorlar.
Hocam bence de biraz abartılı olmuş ama yaşadığınız yerde Ankaralılar çoksa belki size fazlasıyla denk gelmiştir.🙂
Ben de Antalya'da yaşıyorum. Burada tatil siteleri var ve yazın özellikle Ankaralılar çok geliyor. Bunu bildiğim için yabancı plaka görünce biraz daha sabır yükleniyor bana. Kendimi onların yerine koyuyorum çünkü şehirlerin kendine göre dinamikleri var ve yabancılar bunu bilmediği için acemilik çekiyor.
Daha bu öğlen 06 plakalı birisi önümde 10 km/s hızla uzuuun bir süre ilerledi ama sabrettim ve ilk fırsatta geçtim gittim. Bence çok da takmayın.
Ama ülkede genel olarak "şoför" sıkıntısı olduğu fikrinize %100 katılıyorum. 5-6 sene öncesine kadar bağırtarak da olsa arabayı kaldırana ehliyet verildi. İlkokullardaki Trafik ve İlkyardım Eğitimi dersinde goy goy yapıldı. Kimsenin kuraldan falan haberi yok. Direksiyon çevirmek şoförlük gibi görülüyor, onun için de şehir veya plakadan bağımsız olarak herkeste bir eksiklik var.
 
Palakalardan rahatsızlık konusuna gelince!
Ben de en çok 31 ve 47 den rahatsızım. Yol kendilerinin sanıyor geneli.

En beğendiğim şoförler de genelde 05 ve 66 plakalılar oluyor.

Ek; 1985 ten 2015 e kadar Türkiye yollarında 3.000.000Km yi devirmiş biri olarak tecrübemi paylaştım.
@passatrline as bayrakları
 
Osmangazi köprüsünde 160 cc açık giderken duruyormuş gibi oluyor. Limitin artırılması iyi olmuş. Aracın model yılına ve gücüne göre kesinlikle sınır farkı getirilmeli.
 
Hız limiti konusunda benim için değişen bir şey olmayacak. Arabaya nasıl ekonomi yaptırırım derdindeyim uzun zamandır. Zaten 3-4 aydır doğru düzgün binmiyorum bile. 1.2 tsi ile 140 yapsam ortalama 8 falan olur heralde. 110'le gidip 6 litre yakmam daha mantıklı.
 
Angaralılara ehliyet sınavında

Trafik 100
Motor 100
Sağlık 100 şartı gelsin

Notu 99 olanlar sil baştan tekrar dershaneye/kursa seneye tekrar sınav

Diğer 80 il icin 70 puan yeterlidir
 
Genellemeniz bayağı bayağı abartılı mübalağa dolu olmuş.
Abarti-mübala yok, 1 Ankara 2 Sakarya derler, sakaryalilara cok denk gelmedim ama Ankara söförleri felaket, buradaki
sorun Ankara'nin Büyüksehir olmasi, Tokat-Bartin... gibi kücük sehirlerin söförleride Istanbul trafiginde kendini belli ediyor, onlari anlayisla karsiliyorum ama sonucta Ankara, koskoca baskentin söförleri, bir degil iki degil....



1. Arabani seridinde tut.

2. Asgari hiz limitine uy, E-5'te 30-40'la gitme, bir insan sinyal veriyorsa onun E-5'te cikisini engelleme, panik yaparsa kaza olur. (bugün benden küfürü yeme sebebi, isin kötüsü ne yaptiginin farkinda degil, sinyal verdigimi görünce 30-40'la giden tüpcü gaza köklendi beni cikartmamak icin, amac ne? )

Sadece benim degil kendi canlarini da tehlikeye atiyorlar, emin olun Istanbullulara sorun özellikle tatil zamani hepsi ayni seyleri söyler, bir araba seridinde duramiyorsa plakasi 06'dir, bir söför elinde telefon E-5'te tin tin gidiyorsa plakasi 06'dir, Istanbul'da araba sürmek hicbir sehire benzemez, yurtici-yurtdisi binlerce km sürdüm, Istanbul'da cok dikkatli olmak gerekir, heryer baglanti yolu, en riskli yerler baglanti yollarinin giris cikislaridir, ayrica coguda mantiga aykiri dizayn edilmistir.

https://eksisozluk.com/ankara-soforu--2576079?p=14

Istanbul söförleri de sütten cikmis ak-kasik degil ama bu kadar da degil, en azindan köyden indim sehre tarzinda araba sürmüyorlar
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Plaka işine girersek işin içinden çıkamayız :) Evet, bence de memleketçilik ve önyargı dolu bir konu plakaya göre sürücü tipi tespiti ama çoğu da doğru oluyor maalesef...

Hiçbir ili hedef göstermeden şöyle bir teklifim var: Plakaları il il sıralamadan vazgeçmek. Yani 81 il 81 plaka sistemini komple kaldırmak. Rastgele rakam verilen daha farklı bir sisteme geçmek... Evet, belki gerçekçi değil, belki uygulanacak olsa astarı yüzünü geçecek ama zaten bölüm bölüm bölünmüş halk yolda bu tip önyargılardan kurtulurdu...

Herneyse, limit artırımı sadece yap işlet devret yollarına yapılacak gibi görünüyor. Öyleyse benim yorumlama şeklim şöyle: Bu yollar yeni ve kaliteli; yani güvenli, yeterince yolcu da çekemiyoruz; hız limitini artırıp yolu daha cazip hâle getirebiliriz. Hem daha çok paralı geçiş hem daha çok yakıt sarfiyatı/satışı. Kasa için kazan kazan durumu. Taş attık da kolumuz mu yoruldu; birkaç tabela koyduk mu tamamdır :)
 
Son düzenleme:
yola parayı veren yakıta da verir :)
 
Abarti-mübala yok, 1 Ankara 2 Sakarya derler, sakaryalilara cok denk gelmedim ama Ankara söförleri felaket, buradaki
sorun Ankara'nin Büyüksehir olmasi, Tokat-Bartin... gibi kücük sehirlerin söförleride Istanbul trafiginde kendini belli ediyor, onlari anlayisla karsiliyorum ama sonucta Ankara, koskoca baskentin söförleri, bir degil iki degil....



1. Arabani seridinde tut.

2. Asgari hiz limitine uy, E-5'te 30-40'la gitme, bir insan sinyal veriyorsa onun E-5'te cikisini engelleme, panik yaparsa kaza olur. (bugün benden küfürü yeme sebebi, isin kötüsü ne yaptiginin farkinda degil, sinyal verdigimi görünce 30-40'la giden tüpcü gaza köklendi beni cikartmamak icin, amac ne? )

Sadece benim degil kendi canlarini da tehlikeye atiyorlar, emin olun Istanbullulara sorun özellikle tatil zamani hepsi ayni seyleri söyler, bir araba seridinde duramiyorsa plakasi 06'dir, bir söför elinde telefon E-5'te tin tin gidiyorsa plakasi 06'dir, Istanbul'da araba sürmek hicbir sehire benzemez, yurtici-yurtdisi binlerce km sürdüm, Istanbul'da cok dikkatli olmak gerekir, heryer baglanti yolu, en riskli yerler baglanti yollarinin giris cikislaridir, ayrica coguda mantiga aykiri dizayn edilmistir.

https://eksisozluk.com/ankara-soforu--2576079?p=14

Istanbul söförleri de sütten cikmis ak-kasik degil ama bu kadar da degil, en azindan köyden indim sehre tarzinda araba sürmüyorlar

Hocam doğma büyüme Ankaralıyım, 22 senedir de İstanbul'da ikamet ediyorum. Memleketçi bir yaklaşım olarak algılanmaması için belirtmek istedim. 🙂
Uzun yolda önümde 06 plaka araç varsa takip mesafemi güvenli sınırın da üzerinde tutarım ya da sollayıp kendimi sağlama alırım. Sol şeritte seyrederken orta şeritte 06 plaka bir görürsem dikkat seviyemi 10 katına çıkarırım. Trafik kültürü çok daha kötü olan şehirler var elbette fakat denildiği gibi diğer küçük şehirler Ankara kadar ülke sathına yayılmıyor. Ankara gibi genel bir algı oluşturmuyorlar bu nedenle.
Her sene belirli bir süre Ankara'da bulunuyorum, Ankara'da şehiriçinde yıllardır hiç değismeyen şekilde gözlemlediğim en büyük sıkıntı dediğiniz gibi şerit takip kültürü. Kollamak yerine kollanma alışkanlığı var. Bu nedenle bu kültür ile şehirler arası yolda bir anda şeridinize girebiliyor araçlar. Bilerek ya da bilmeyerek 2-3 saniyeliğine diğer şeride taşmak ya da şerit çizgisini ortalamak doğal bir davranışmış gibi bir yaklaşım var. İstanbul'un yeri geldiğinde kural tanımaz trafik kültüründe kırmızı çizgidir şerit ihlali. O nedenle şehirlerarası yolda çok göze batmıyorlar genel olarak.

(Elbette tüm genellemeler yanlıştır. 😊)
 
Son düzenleme:

Hız sınırlarının arttırılması hem kaza riskini, hem de kazadaki hasar/kayıp oranını arttırır.
Bu dünya çapında kanıtlanmıştır ve hız sınırlamasının getirilmesinin temel nedenidir.
Otoyollarda yer yer hız sınırı olmayan benim bildiğim tek ülke olan Almanya'da bile 130 sabit sınır getirilmesi sürekli gündemde.
Burada amaç paralı olduğu için fazla rağbet görmeyen ve YID modeli ile yapılmış olan yollara ilgiyi arttırmak. Bütçedeki delik büyüdükçe büyüyor, nereden kazansak kardır hesabı...
Benim için başka bir mantıklı izahı yok.
 

Geri
Üst Alt