Ben Kimim? / Tanışma Konusu



@OKAN7716 55-65.000 TL civarı 2006-2010 arası A3/A4 mü , yoksa Golf 7 mi tercih ederdiniz ?

(Benzin/Manuel)
Bu biraz zevk ve renkler olayına giriyor.Görüntüsü ve donanımı sizin bütce ve zevkinze hangisini hitap ediyorsa onu alın derim.Kiyaslama yapacak olursak; size şunu savunabilirim ki golf 7 hakikaten çitasının çok çok üzerinde bir araç.fakat marka imajı olsa gerek audi biraz daha zengin ve kaliteli imajı var.aralarındaki kalite ve dayanıklılık farkı bence yok denilecek kadar az.Daha çabuk prim ve satış imkanı sunulsun istiyorsanız kesinlikle golf derim :) a4 ün masrafı, segmenti dolayısyla düşük model olacağı için çabuk prim kaybedecek ve pazarı yavaşlayacaktır (üçü arasındaki kıyaslamada).Türkiye şartlarında satış sonrası maliyetide işin içine katacak olursak golf daha mantıklı bir tercih olabilir.Bu birazda boş bir audiye binmektense dolu bir golfü aynı fiyata tercih ettirebilir.Kafanızı karıştırmak istemem ama bana sorsanız ben yine Audi a3 derim. çünkü aldığım günden beri aşırı memnun kaldığım premium hatcback  :)  

 
Selamlar

mehmet ben

golf 1,6 tdi dsg  comfort 

ACC/FA

Bİ XENON U led

met tung gri

ışık görüş paketi

yer tasarruflu stepne 

2016/ temmuz

 
@OKAN7716 Hocam mevcut aracım benzinli C4 Confort Plus.

Otm.katlanır ayna,Cruise C.,ayna ambiyans aydınlatması vs. vs. çok çok dolu bir araç .

Bu yüzden alacağım arabanın donanımı önemli değil kaput hidroliği ve halısını saymazsak bir Golf Higline dahi olsa boş kalıyor.

A4 bizim apartmandaki bi komşumuzda var siyah renk , arabaya alıcı gözle bakınca güzel geldi.

Bide araba dediğin, biraz iri olacak bence . Connect alın demiyorum ama Golf Variant  çok güzel olurdu mesela.

Golfün alçak olması 1.78(Ortalamanın altında) boyum olmasına rağmen sorun çıkarıyor.

A3 iç tasarım biraz daha sevimsiz ama bana acayip dayanıklı ve kaliteli geliyor.

Büyük olması Sedan olması anlamına da gelmiyor benim için illa A4 demem.

C4'ü ilk aldığımda arabanın ilk sahibi ićini boşaltmıştı ve uykumda tehlikeli boyutlara gelince arka panzildotu söküp,koltukları yatırdım.

Ön sağ koltuğuda yatırınca(Panzildotu  sürücü koltuğuna yerleştirdim.)  tamanen düz bir şekilde yatabileceğim alan çıktı ve gerçekten bi  Hatchbak otomobilin içinde her ne kadar uzun yolda malzemelerden dolayı yatamayacak olsam da, beni kendine aşık etmeye yetti. :)  

Bu arada bagaj 408L.

Bu yüzden A3 daha çekici geliyor dıştan hafiften C4'ü de andırıyor.

Arka C sütunu zaten bayağı geniş duruyor.

Şimdi merak ettiklerim şunlar :

Benzinli motorlar hangileri ?

TFSI vs.  var bunlar nasıldır ?

Donanımlar yeterli midir ?

Bakım masrafları baş ağrıtır mı ?

Golf 7 bundan daha modelli ve dediğiniz gibi kaliteli bir araç.

Hiç Audi kullanmadım Golf 7 'de ki gizli özellikler ve donanımlar gibi A3'te cezbedici  detaylar var mıdır ?

Fiyat 55-65.000 Tl 1-2 sene kullanıp satacağım km 50.000 km altı olursa güzel olur.

Ve tabiki boyasız olacak :)

Örnek ilan vs. gösterirseniz sevinirim.


güzel özetlemişsiniz konuyu :)

c4 de epey elektronik görsel donanım mevcut hatta iç tasarımı dahada modern bir kokpit sağlamakta.Fakat alman panzeri herzaman bir adım önde olacaktır.kalite,sürüş,güven ve marka imajı .(golf,a3,a4 v.s) :)  

motorlara değinecek olursak;

1.6 düz motor BGU  motor kodlu (hitler diyede adlandırılır) 8 valve 102 hp güç üretmekte ve alt devirleri çok düşük ve zayıftır.Performans beklentiniz varsa sakın bakmayın A3-A4 ten fazlasıyla soğur hayalleriniz suya düşer.Fakat vag grubunun bu motoru neredeyse her aracında görebilmek mümkün.Hemde seneler öncesi araçlarında dahi karşımıza çıkar.Golf 4,skoda octavia,seat leon mk2 kasadan tutun pd 130 pololara kadar... (Şahsen bende bu motoru kullanıyorum LPG li bir şekilde şuan aracım 190.000km de ve bir gram tuaf ses ve arıza söz konusu olmadı.Şubat ayı içerisinde motor ısı sensörünü değiştirdim sadece bu:) LPG en iyi uyum sağlayan ekonomik ve uzun ömürlü atmosferik bir motorudur.100km=10-9 litre gibi ortalama yakıt sunar sakin ve normal kullanımda.

1.2 TFSI (105hp) VE 1.4 TFSI (125hp) olmak üzere turbu beslemeli  motorlardır.Düz motora nazaran daha atik ve performanslı bir sürüş sunar ve  2012 sonrası tüm benzinli motorlar bu motorlara geçmiş, düz motor tarihe karışmıştır.Yakıt olarak düz motorla aralarında neredeyse fark yok gibidir.Fakat çoğu parçası pahalı ve işçilik süreci uzun süren bir motordur malesef.O yüzden düz motora nazaran maliyet kavramı birkaç tık önde olabilir.LPG kullanımı yok denilecek kadar azdır.(prins ve landirenzo uyum sağlar ve astronomik fiyatlar istenmektedir.5000tl civarı) subaplara zarar verme ve piston ile enjektör eritmeside cabasıdır.LPG de asla tavsiye edilmiyor uzun süre kullanımda.Çoğu motor ekipmanı elektronik bileşenlerden oluşur.su pompası bile buna dahil.o yüzden turbo basınç sensörleri v.s fazlasıyla olduğu için işin içine işçilikte katıldığı an önceden de belirttiğim gibi maliyeti düz motora nazaran üzebilir.Tavsiye edeciğim motor hacmi 1.4 tfsi olandır.

İkisinin ortak özeliklerine gelecek olursak, yaz aylarında ve sert kullanımda yağ eksiltmesiyle meşhurdur.(Belirli km yapan motorlar)

Kolay kolay asla arıza çıkarmaz.Ben düz motor kullanıcısıyım maşallah neredeyse hiçbir sorun ile karşılaşmadım.

Yakıt ortalamaları biraz fazla gibi gözükse de verdikleri performansa nazaran konuşuyorum araçlar donanımlı,ağır kütleli ve geniş lastik olmasından dolayı bu yakıtı yakmakta zorunda kalmaktadır.

Periyodik masrafları zamanında yapıldığı takdirde sizi hiçbir zaman yolda bırakmaz :)

A3 ile golf arasında önceki yorumumda da bahsettiğim üzere neredeyse hiçbir fark yok.Fakat güzel ve komik bir örnekle nitelendirmek gerekirse ;artık marka imajımı yoksa gerçekmidir bilinmez Audi A3 İle golf her nekadr aynı platform üzerinde üretilse de sanki a3 'e birkaç civata daha fazla atmış fabrika :D  Daha tok ve dayanıklıymış hissi uyandırıyor :)

Golf 7 Audi a3 8p kasadn biraz daha modern bir iç tasarıma sahip evet doğru.A3 daha klasikleşitrilmiş bir yapı ile karşımıza çıkıyor.

Audi de bakacağanız donanımlar kesinlikle ambition ve ambience olsun attraction bakmanızı tavsiye etmem en boş paketidir.ambition üzeri s line paket vardır.Deri koltuk,7+1 BOSE ses sistemi,sert süspansiyon,siyah tavan döşemesi,3 kollu deri direksyon,s line kapı eşikleri ve dış logolar ile biraz daha sportif görünüm sağlar.Fakat 10mm alçaktır standart tüm a3 lerden ve sert mc pherson süspansiyon sistemi olduğundan parke ve çakıl yolda biraz rahatsız edici olabiliyor.(viraj ve yüksek suratlarde tam tersi bu durum:) 

Son olarak 2006 model aralaığını göz önünde bulundurmuşsunuz.Bu modelde FSI motor mevcuttur.Bakmanızı pek tavsiye etmem çok sorunlu ve tutulmayan motordur.Muhtemel arızaları sayısız denilecek kadr fazladır ve üretimi bu yüzden 2007-2008de son bulmuştur.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Herkese merhaba, Golf R satın aldım ve Forum' a yeni üye oldum. Paylaşımları inceliyorum ve oldukça faydalı şeyler öğrendim. Görüşmek üzere.

 
@OKAN7716 Hocam 1.6 motor Golf 6'da vardı o motora hastayım ben BRC atıp ömürlük binilecek bir motor ;)  

Şimdi Attraction'da Cruise Control gibi donanımlar var mı ?

Ben tüp olayı varsa  tereddütsüz tüpü seçerim C4 olduğundan beri gez(e)miyorum açıkçası  motor hiç farkında olmadan yüksek hızlara çıkabiliyor...Ve benzin/tüp yarı yarıya...

Yakıt tüketimini umursamıyorum tüp 2 lira civarı çünkü...

Benim kriterim tüpe uyumlu,modelli,fazla hırpalanmamış A3 mümkünse beyaz yada gümüş(Mevcut C4'üm gümüş ve sıkıldım biraz.)

İlan ekleyebilir ve donamımlarından bahsederseniz sevinirim :)  
Ambition olmak üzere çoğu paket seçeniğinde hız sabitleme fabrikasyon standart donanımda malesef mevcut değil.Fakat korkmayın sonradan dahil edilebilir bir donanımdır cruise control.(attraction dahil)

Evet GOLF 6 ların 1.6 olan seçeniğinde de BGU kodlu bu motor mevcut.Yakıt olarak 1.6 LPG kullanımda şahane bir ekonomi sunuyor bana kalırsa.Araç yaklaşık 1350kg,45-225-R17 lastik ve 5 ileri şanzıman olmasına rağmen.Max suratıda 190km/h ile sınırlı.hafif eğimde ben 205 km/h gördüm ve LPG kullanımdaydı araç.Bu hızlarıda kolay kolay hissettirmez.

Şuan hali hazırda malesef ilanım v.s yok bildiğim.Fakat olduğu gibi sizinle iletişime geçerim.Saygılar :)

 
Merhabalar,

Aracım A4 B8.5, VAG-COM ile yakından ilgileniyorum, karşılıklı bilgi paylaşımında bulunmak için kayıt oldum.

Güzel vakit geçirmek dileklerimle :)

 
@Teo

Hoş geldiniz hocam, doğru yerdesiniz, vag konusunda uzman arkadaşlarımız bulunmakta.

 

Herkese merhaba, Golf R satın aldım ve Forum' a yeni üye oldum. Paylaşımları inceliyorum ve oldukça faydalı şeyler öğrendim. Görüşmek üzere.
Değerli Hocam 

Hayırlı olsun 

Sizi R konusuna davet ediyorum burada bir kac pozla tanışırsak sevinirim bu canavarla...

Sizi de tanimak isteriz.

Yaşınız mesleğiniz, nerede yaşıyorsunuz ? İkinci el mi sıfır km mi aldınız? Nasıl karar verdiniz? Üzerinde opsiyonel donanım var mıdır?

Renk  nedir? Daha önceki araçlarınız nelerdi? 

Güzel günlerde kullanmanızı dilerim 

 

Geri
Üst Alt