1.5 TSI ‘dan 1.0 e-TSI ‘ a geçiş


Hsmpsn

Üye
Katılım
25 Şub 2020
Mesajlar
194
Tepkime puanı
322
Konum
Adana
İsim
Hakki
Araç
1.0 e-tsi Style
Sevgili forumdaşlar herkese merhaba,
Başlıkta belirttiğim gibi, 3 gün önce 37000kmde olan 1.5 Tsi highline aracımın satışını gerçekleştirip, DODdan satın aldığım 4000 km’de 1.0 e-tsi Style paket yeni nesil golfe geçiş yaptım. Benim için oldukça sancılı bir süreç oldu. Asıl niyetim olan yine 1.5etsi golf ya da A3 gerek bayilerin mide bulandırıcı araç satmaya istekli olmayan tavırları, gerekse araç bulamamamdan dolayı böyle bir değişim gerçekleşti. artık fiyatların ucunu yakalayamadığımız bu süreçte, geçtiğimiz aylarda galericilerden araç almadığıma gerçekten pişman etti bayiler beni. Neyse bu farklı bir konu zaten herkesin de malumu, bunun üzerinde durmayacağım. Benim gibi böyle bir değişimi aklından geçiren arkadaşlar varsa ilk izlenimlerimi paylaşmak isterim.
İlk olarak şunu belirteyim, eski aracım kalbimdeki tahtın yegane sahibidir ancak ben yine de objektif olmaya çalışacağım :)

Öncelikle herkesin merak ettiği motor farkına değinelim. 1.5 tsi zaten çok performanslı bir motor. Kıyaslamak elbette yanlış..Böyle benim gibi bir değişim yapacak arkadaşlar için yazayım. Benim de çok korkarak satın aldığım 1.0 motor gerçekten korktuğum gibi çıkmadı arkadaşlar. Araç gayet atik, şehiriçi sürüşlerde kesinlikle yeterli, zaten ne kadar fark edebilir ki şehir içinde? Aradaki farkı hissetmiyorsunuz bile neredeyse. Gayet tatlı ivmeleniyor araba. Bir kere otoyola çıkma fırsatım oldu, yüksek süratlerdeki ivmelenmelerde aradaki fark hissediliyor elbet, ama yine de kötü değil. Biraz daha ağırbaşlı… Zaten küçücük bir motor, bunun bilincinde olup biraz daha sabırlı kullanılırsa kesinlikle mutlu ediyor. İnanın boyutundan fazlasını sunuyor size. Malum benzin fiyatları da göz önüne alındığında şehirler arası yolculuklar artık hayal olmaya başlayacak. Yakıt tüketimi farkı konusunda şu an için bir fikrim yok henüz arabaya alışmaya çalışıyorum. Vergi avantajı da var tabi…
Bir de dilden dile dolaşan bağımsız ve torsiyon olayı. Bu konu hakkında da yorum yapabilecek kadar kullanmadım aracı ancak kasislerden geçişlerde ya da şehir içi tatlı virajlarda vs bir eksikliğini hissetmedim. Bilmiyorum belki de ben o kadar araba gurmesi değilimdir :/

Tasarım konusuna gelecek olursak,
Dış tasarım olarak Golf7,5 bence gelmiş geçmiş en güzel hatchback olabilir. J led farlar, dinamik led stoplar, dijon jantlar vs araç çok spor, yırtıcı, aynı zamanda da çok efendi duruyordu. Her ruha hitap edebiliyordu. Golf 8’i ilk çıktığı günden yakın zamana kadar beğenmedim. Hatta style paketteki Belmont(adı buydu sanırım) jantlar bilemiyorum sanki kötü. Ama gözüm mü alıştı ya da satın aldığımdan mı bilmem artık hoşuma gidiyor :D gerçekten hoşuma gidiyor yani güzel, şu an böyle hissediyorum. Ama 7,5 daha güzel ;)

İç tasarım olarak golf8 kesinlikle 3-5 adım önde. İçerisi daha derli toplu, yeni nesil vites konsolu, ambiyans aydınlatmaları ve düz bir formda olan üst konsol çok hoşuma gitti. Dokunmatik olan cam tavan ve iç aydınlatma gerçekten havalı. Direksiyon ve koltuklar daha güzel. Torpido küçük sanki ve içi kaplamasız ama bence sorun değil zaten şıngırdayacak şey koymuyorum oraya. Ama tabi sonuçta eskisine göre eksiyi verdim oradan.

Donanım konusuna gelirsek,
Artılar : eski aracımda olmayan önemli artılar kazandım. Anahtarsız giriş-çalıştırma, kör nokta uyarı ve direksiyon ısıtma güzel özellikler.

Eksiler
Geri görüş kamerası Golf8’teki her ne kadar dinamik olsa da, görüntü kalitesi hoşuma gitmedi. Golf 7,5’taki kameram çok daha netti. Tabi bunda multimedya ekranının da payı olabilir, kamera belki aynı kameradır bilemiyorum.
Multimedya ve hayalet gösterge Multimedya ekranı küçük sevmedim, tuş yok çok karışık biraz alışmak gerekiyor. Pratik değil kaza yaptırır adama. Gösterge ekranı da küçük, 7,5taki çok güzeldi. Ama daha kişiselleştirilebilir yapmışlar. Bir de yakıt göstergesini beğenmedim. Yarım depo çeyrek depo anlaşılmıyor, düz bi çizgi var küçücük, o değişiyor mu bilmiyorum bilen varsa aydınlatırsa sevinirim.
Dinamik kayar led stoplar Üst paketlerde opsiyon olarak sunulması gerçekten üzücü.

Şimdilik aklıma gelenler bu kadar. Özetleyecek olursam, bu değişim beni üzmedi. Daha genç ve yeni kasa araca geçiş yaptım, aracı da genel olarak sevdim. Malum ne alırsan kar olan bir devrin içindeyiz. Sizlerden ricam fiyat sormamanız. Çevremdeki “Oha o paraya mı sattın, yuh o paraya araba mı aldın!” vs laflarından sonra fiyat söylememe kararı aldım. Kısacası çok pahalıya sattım, çok daha çok pahalıya aldım :)

Teşekkürler, herkese iyi forumlar.
 

Hayırlı olsun iyi günlerde kullanın.
 
Hayırlı olsun.güzel günlerde kullanın
 
@Hsmpsn

Hayırlı olsun.

Yanlız satılan ve alınan arac fiyat emsal örneği vermenin ne sakıncası olabilir ki?

En azından ikisinin makas farkı
B aracı - A aracı = fark yekün verseniz ? (Cepten koyulan)

Hayallerle yaşayanlarla mk8 ümid edenlere faydalı olabilirdi.
 
hayırlı olsun güle güle kullanın yeni her zaman yenidir.
 
iyi dilekleriniz için teşekkür ederim :)
 
@Hsmpsn

Hayırlı olsun.

Yanlız satılan ve alınan arac fiyat emsal örneği vermenin ne sakıncası olabilir ki?

En azından ikisinin makas farkı
B aracı - A aracı = fark yekün verseniz ? (Cepten koyulan)

Hayallerle yaşayanlarla mk8 ümid edenlere faydalı olabilirdi.

Araç fark emsali verilebilir hocam haklısınız. 120₺ fark ödedim. Satış ve alış fiyatlarına gelince. Şu an sarı sitede ne sattığım fiyata 7,5, ne de aldığım fiyata mk8 var :) ama aradaki makas yaklaşık aynı. Bu noktada elzem olan, arabayı sattığınız gün yenisini bağlayabilmek. Ben kaporayı verdiğim gün akşamına DOD araca 30bin₺ zam yaptı. Tabi ben kapora vermiş olduğum için(çok şükür) etkilenmedim.
 
Hayırlı olsun. Eskiyi 500 e satıp yeniyi 800 e alsanız bile yadırgayamıyoruz zaten birkaç ay sonra 500e sattığınız araç 800 olacak siz almışsınız hayırlı olsun 2023e göre %90 ucuz almışsınız. Tekerinize taş değmesin.
 
Perfect shopping olmuş

Evet fiyat olaylarına girmek istemediniz ama ?

Şöyle bi sahibinden.com a baktım

2019 Dsg 1.5 tsi high + sunroof ,

750 civarı fiyat var

Siz bu konuyu açmadan önce
Sarı siteyi acıp bakanlar + ben
Söz konnusu 1.5 tsi high araclara 750 bin yazmışlar ? Dalgamı geciyorlar der gecerdim

Aracınız 750 den gittiyse (ki gidiyormuş !!!)

Style mk8 1.0 etsi larda 870 civarı

120 bin farka yeni kasa style golf

120 bin para mı bu devirde ? Degil tabi

Her 1000 kişiden 998 i bu alışverise okey der bence

Konunun ana fikri özetle

1- eldeki 2019 1.5 tsi araç iyi piyasaya sahipmiş

2-Style golf pahalı degil 870 bine
 
Karşılaştırmanız güzel olmuş hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin
 

Sevgili forumdaşlar herkese merhaba,
Başlıkta belirttiğim gibi, 3 gün önce 37000kmde olan 1.5 Tsi highline aracımın satışını gerçekleştirip, DODdan satın aldığım 4000 km’de 1.0 e-tsi Style paket yeni nesil golfe geçiş yaptım. Benim için oldukça sancılı bir süreç oldu. Asıl niyetim olan yine 1.5etsi golf ya da A3 gerek bayilerin mide bulandırıcı araç satmaya istekli olmayan tavırları, gerekse araç bulamamamdan dolayı böyle bir değişim gerçekleşti. artık fiyatların ucunu yakalayamadığımız bu süreçte, geçtiğimiz aylarda galericilerden araç almadığıma gerçekten pişman etti bayiler beni. Neyse bu farklı bir konu zaten herkesin de malumu, bunun üzerinde durmayacağım. Benim gibi böyle bir değişimi aklından geçiren arkadaşlar varsa ilk izlenimlerimi paylaşmak isterim.
İlk olarak şunu belirteyim, eski aracım kalbimdeki tahtın yegane sahibidir ancak ben yine de objektif olmaya çalışacağım :)

Öncelikle herkesin merak ettiği motor farkına değinelim. 1.5 tsi zaten çok performanslı bir motor. Kıyaslamak elbette yanlış..Böyle benim gibi bir değişim yapacak arkadaşlar için yazayım. Benim de çok korkarak satın aldığım 1.0 motor gerçekten korktuğum gibi çıkmadı arkadaşlar. Araç gayet atik, şehiriçi sürüşlerde kesinlikle yeterli, zaten ne kadar fark edebilir ki şehir içinde? Aradaki farkı hissetmiyorsunuz bile neredeyse. Gayet tatlı ivmeleniyor araba. Bir kere otoyola çıkma fırsatım oldu, yüksek süratlerdeki ivmelenmelerde aradaki fark hissediliyor elbet, ama yine de kötü değil. Biraz daha ağırbaşlı… Zaten küçücük bir motor, bunun bilincinde olup biraz daha sabırlı kullanılırsa kesinlikle mutlu ediyor. İnanın boyutundan fazlasını sunuyor size. Malum benzin fiyatları da göz önüne alındığında şehirler arası yolculuklar artık hayal olmaya başlayacak. Yakıt tüketimi farkı konusunda şu an için bir fikrim yok henüz arabaya alışmaya çalışıyorum. Vergi avantajı da var tabi…
Bir de dilden dile dolaşan bağımsız ve torsiyon olayı. Bu konu hakkında da yorum yapabilecek kadar kullanmadım aracı ancak kasislerden geçişlerde ya da şehir içi tatlı virajlarda vs bir eksikliğini hissetmedim. Bilmiyorum belki de ben o kadar araba gurmesi değilimdir :/

Tasarım konusuna gelecek olursak,
Dış tasarım olarak Golf7,5 bence gelmiş geçmiş en güzel hatchback olabilir. J led farlar, dinamik led stoplar, dijon jantlar vs araç çok spor, yırtıcı, aynı zamanda da çok efendi duruyordu. Her ruha hitap edebiliyordu. Golf 8’i ilk çıktığı günden yakın zamana kadar beğenmedim. Hatta style paketteki Belmont(adı buydu sanırım) jantlar bilemiyorum sanki kötü. Ama gözüm mü alıştı ya da satın aldığımdan mı bilmem artık hoşuma gidiyor :D gerçekten hoşuma gidiyor yani güzel, şu an böyle hissediyorum. Ama 7,5 daha güzel ;)

İç tasarım olarak golf8 kesinlikle 3-5 adım önde. İçerisi daha derli toplu, yeni nesil vites konsolu, ambiyans aydınlatmaları ve düz bir formda olan üst konsol çok hoşuma gitti. Dokunmatik olan cam tavan ve iç aydınlatma gerçekten havalı. Direksiyon ve koltuklar daha güzel. Torpido küçük sanki ve içi kaplamasız ama bence sorun değil zaten şıngırdayacak şey koymuyorum oraya. Ama tabi sonuçta eskisine göre eksiyi verdim oradan.

Donanım konusuna gelirsek,
Artılar : eski aracımda olmayan önemli artılar kazandım. Anahtarsız giriş-çalıştırma, kör nokta uyarı ve direksiyon ısıtma güzel özellikler.

Eksiler
Geri görüş kamerası
Golf8’teki her ne kadar dinamik olsa da, görüntü kalitesi hoşuma gitmedi. Golf 7,5’taki kameram çok daha netti. Tabi bunda multimedya ekranının da payı olabilir, kamera belki aynı kameradır bilemiyorum.
Multimedya ve hayalet gösterge Multimedya ekranı küçük sevmedim, tuş yok çok karışık biraz alışmak gerekiyor. Pratik değil kaza yaptırır adama. Gösterge ekranı da küçük, 7,5taki çok güzeldi. Ama daha kişiselleştirilebilir yapmışlar. Bir de yakıt göstergesini beğenmedim. Yarım depo çeyrek depo anlaşılmıyor, düz bi çizgi var küçücük, o değişiyor mu bilmiyorum bilen varsa aydınlatırsa sevinirim.
Dinamik kayar led stoplar Üst paketlerde opsiyon olarak sunulması gerçekten üzücü.

Şimdilik aklıma gelenler bu kadar. Özetleyecek olursam, bu değişim beni üzmedi. Daha genç ve yeni kasa araca geçiş yaptım, aracı da genel olarak sevdim. Malum ne alırsan kar olan bir devrin içindeyiz. Sizlerden ricam fiyat sormamanız. Çevremdeki “Oha o paraya mı sattın, yuh o paraya araba mı aldın!” vs laflarından sonra fiyat söylememe kararı aldım. Kısacası çok pahalıya sattım, çok daha çok pahalıya aldım :)

Teşekkürler, herkese iyi forumlar.
Hayırlı olsun güle güle iyi günlerde kullanın, boşverin bu işlerden uzak insanların yorumlarına aldırmayın.
Forumda da o tarz kimse yoktur eminim.

Keyfini çıkarın 😀
 

Geri
Üst Alt