Hsmpsn
Üye
Sevgili forumdaşlar herkese merhaba,
Başlıkta belirttiğim gibi, 3 gün önce 37000kmde olan 1.5 Tsi highline aracımın satışını gerçekleştirip, DODdan satın aldığım 4000 km’de 1.0 e-tsi Style paket yeni nesil golfe geçiş yaptım. Benim için oldukça sancılı bir süreç oldu. Asıl niyetim olan yine 1.5etsi golf ya da A3 gerek bayilerin mide bulandırıcı araç satmaya istekli olmayan tavırları, gerekse araç bulamamamdan dolayı böyle bir değişim gerçekleşti. artık fiyatların ucunu yakalayamadığımız bu süreçte, geçtiğimiz aylarda galericilerden araç almadığıma gerçekten pişman etti bayiler beni. Neyse bu farklı bir konu zaten herkesin de malumu, bunun üzerinde durmayacağım. Benim gibi böyle bir değişimi aklından geçiren arkadaşlar varsa ilk izlenimlerimi paylaşmak isterim.
İlk olarak şunu belirteyim, eski aracım kalbimdeki tahtın yegane sahibidir ancak ben yine de objektif olmaya çalışacağım
Öncelikle herkesin merak ettiği motor farkına değinelim. 1.5 tsi zaten çok performanslı bir motor. Kıyaslamak elbette yanlış..Böyle benim gibi bir değişim yapacak arkadaşlar için yazayım. Benim de çok korkarak satın aldığım 1.0 motor gerçekten korktuğum gibi çıkmadı arkadaşlar. Araç gayet atik, şehiriçi sürüşlerde kesinlikle yeterli, zaten ne kadar fark edebilir ki şehir içinde? Aradaki farkı hissetmiyorsunuz bile neredeyse. Gayet tatlı ivmeleniyor araba. Bir kere otoyola çıkma fırsatım oldu, yüksek süratlerdeki ivmelenmelerde aradaki fark hissediliyor elbet, ama yine de kötü değil. Biraz daha ağırbaşlı… Zaten küçücük bir motor, bunun bilincinde olup biraz daha sabırlı kullanılırsa kesinlikle mutlu ediyor. İnanın boyutundan fazlasını sunuyor size. Malum benzin fiyatları da göz önüne alındığında şehirler arası yolculuklar artık hayal olmaya başlayacak. Yakıt tüketimi farkı konusunda şu an için bir fikrim yok henüz arabaya alışmaya çalışıyorum. Vergi avantajı da var tabi…
Bir de dilden dile dolaşan bağımsız ve torsiyon olayı. Bu konu hakkında da yorum yapabilecek kadar kullanmadım aracı ancak kasislerden geçişlerde ya da şehir içi tatlı virajlarda vs bir eksikliğini hissetmedim. Bilmiyorum belki de ben o kadar araba gurmesi değilimdir :/
Tasarım konusuna gelecek olursak,
Dış tasarım olarak Golf7,5 bence gelmiş geçmiş en güzel hatchback olabilir. J led farlar, dinamik led stoplar, dijon jantlar vs araç çok spor, yırtıcı, aynı zamanda da çok efendi duruyordu. Her ruha hitap edebiliyordu. Golf 8’i ilk çıktığı günden yakın zamana kadar beğenmedim. Hatta style paketteki Belmont(adı buydu sanırım) jantlar bilemiyorum sanki kötü. Ama gözüm mü alıştı ya da satın aldığımdan mı bilmem artık hoşuma gidiyor gerçekten hoşuma gidiyor yani güzel, şu an böyle hissediyorum. Ama 7,5 daha güzel
İç tasarım olarak golf8 kesinlikle 3-5 adım önde. İçerisi daha derli toplu, yeni nesil vites konsolu, ambiyans aydınlatmaları ve düz bir formda olan üst konsol çok hoşuma gitti. Dokunmatik olan cam tavan ve iç aydınlatma gerçekten havalı. Direksiyon ve koltuklar daha güzel. Torpido küçük sanki ve içi kaplamasız ama bence sorun değil zaten şıngırdayacak şey koymuyorum oraya. Ama tabi sonuçta eskisine göre eksiyi verdim oradan.
Donanım konusuna gelirsek,
Artılar : eski aracımda olmayan önemli artılar kazandım. Anahtarsız giriş-çalıştırma, kör nokta uyarı ve direksiyon ısıtma güzel özellikler.
Eksiler
Geri görüş kamerası Golf8’teki her ne kadar dinamik olsa da, görüntü kalitesi hoşuma gitmedi. Golf 7,5’taki kameram çok daha netti. Tabi bunda multimedya ekranının da payı olabilir, kamera belki aynı kameradır bilemiyorum.
Multimedya ve hayalet gösterge Multimedya ekranı küçük sevmedim, tuş yok çok karışık biraz alışmak gerekiyor. Pratik değil kaza yaptırır adama. Gösterge ekranı da küçük, 7,5taki çok güzeldi. Ama daha kişiselleştirilebilir yapmışlar. Bir de yakıt göstergesini beğenmedim. Yarım depo çeyrek depo anlaşılmıyor, düz bi çizgi var küçücük, o değişiyor mu bilmiyorum bilen varsa aydınlatırsa sevinirim.
Dinamik kayar led stoplar Üst paketlerde opsiyon olarak sunulması gerçekten üzücü.
Şimdilik aklıma gelenler bu kadar. Özetleyecek olursam, bu değişim beni üzmedi. Daha genç ve yeni kasa araca geçiş yaptım, aracı da genel olarak sevdim. Malum ne alırsan kar olan bir devrin içindeyiz. Sizlerden ricam fiyat sormamanız. Çevremdeki “Oha o paraya mı sattın, yuh o paraya araba mı aldın!” vs laflarından sonra fiyat söylememe kararı aldım. Kısacası çok pahalıya sattım, çok daha çok pahalıya aldım
Teşekkürler, herkese iyi forumlar.
Başlıkta belirttiğim gibi, 3 gün önce 37000kmde olan 1.5 Tsi highline aracımın satışını gerçekleştirip, DODdan satın aldığım 4000 km’de 1.0 e-tsi Style paket yeni nesil golfe geçiş yaptım. Benim için oldukça sancılı bir süreç oldu. Asıl niyetim olan yine 1.5etsi golf ya da A3 gerek bayilerin mide bulandırıcı araç satmaya istekli olmayan tavırları, gerekse araç bulamamamdan dolayı böyle bir değişim gerçekleşti. artık fiyatların ucunu yakalayamadığımız bu süreçte, geçtiğimiz aylarda galericilerden araç almadığıma gerçekten pişman etti bayiler beni. Neyse bu farklı bir konu zaten herkesin de malumu, bunun üzerinde durmayacağım. Benim gibi böyle bir değişimi aklından geçiren arkadaşlar varsa ilk izlenimlerimi paylaşmak isterim.
İlk olarak şunu belirteyim, eski aracım kalbimdeki tahtın yegane sahibidir ancak ben yine de objektif olmaya çalışacağım
Öncelikle herkesin merak ettiği motor farkına değinelim. 1.5 tsi zaten çok performanslı bir motor. Kıyaslamak elbette yanlış..Böyle benim gibi bir değişim yapacak arkadaşlar için yazayım. Benim de çok korkarak satın aldığım 1.0 motor gerçekten korktuğum gibi çıkmadı arkadaşlar. Araç gayet atik, şehiriçi sürüşlerde kesinlikle yeterli, zaten ne kadar fark edebilir ki şehir içinde? Aradaki farkı hissetmiyorsunuz bile neredeyse. Gayet tatlı ivmeleniyor araba. Bir kere otoyola çıkma fırsatım oldu, yüksek süratlerdeki ivmelenmelerde aradaki fark hissediliyor elbet, ama yine de kötü değil. Biraz daha ağırbaşlı… Zaten küçücük bir motor, bunun bilincinde olup biraz daha sabırlı kullanılırsa kesinlikle mutlu ediyor. İnanın boyutundan fazlasını sunuyor size. Malum benzin fiyatları da göz önüne alındığında şehirler arası yolculuklar artık hayal olmaya başlayacak. Yakıt tüketimi farkı konusunda şu an için bir fikrim yok henüz arabaya alışmaya çalışıyorum. Vergi avantajı da var tabi…
Bir de dilden dile dolaşan bağımsız ve torsiyon olayı. Bu konu hakkında da yorum yapabilecek kadar kullanmadım aracı ancak kasislerden geçişlerde ya da şehir içi tatlı virajlarda vs bir eksikliğini hissetmedim. Bilmiyorum belki de ben o kadar araba gurmesi değilimdir :/
Tasarım konusuna gelecek olursak,
Dış tasarım olarak Golf7,5 bence gelmiş geçmiş en güzel hatchback olabilir. J led farlar, dinamik led stoplar, dijon jantlar vs araç çok spor, yırtıcı, aynı zamanda da çok efendi duruyordu. Her ruha hitap edebiliyordu. Golf 8’i ilk çıktığı günden yakın zamana kadar beğenmedim. Hatta style paketteki Belmont(adı buydu sanırım) jantlar bilemiyorum sanki kötü. Ama gözüm mü alıştı ya da satın aldığımdan mı bilmem artık hoşuma gidiyor gerçekten hoşuma gidiyor yani güzel, şu an böyle hissediyorum. Ama 7,5 daha güzel
İç tasarım olarak golf8 kesinlikle 3-5 adım önde. İçerisi daha derli toplu, yeni nesil vites konsolu, ambiyans aydınlatmaları ve düz bir formda olan üst konsol çok hoşuma gitti. Dokunmatik olan cam tavan ve iç aydınlatma gerçekten havalı. Direksiyon ve koltuklar daha güzel. Torpido küçük sanki ve içi kaplamasız ama bence sorun değil zaten şıngırdayacak şey koymuyorum oraya. Ama tabi sonuçta eskisine göre eksiyi verdim oradan.
Donanım konusuna gelirsek,
Artılar : eski aracımda olmayan önemli artılar kazandım. Anahtarsız giriş-çalıştırma, kör nokta uyarı ve direksiyon ısıtma güzel özellikler.
Eksiler
Geri görüş kamerası Golf8’teki her ne kadar dinamik olsa da, görüntü kalitesi hoşuma gitmedi. Golf 7,5’taki kameram çok daha netti. Tabi bunda multimedya ekranının da payı olabilir, kamera belki aynı kameradır bilemiyorum.
Multimedya ve hayalet gösterge Multimedya ekranı küçük sevmedim, tuş yok çok karışık biraz alışmak gerekiyor. Pratik değil kaza yaptırır adama. Gösterge ekranı da küçük, 7,5taki çok güzeldi. Ama daha kişiselleştirilebilir yapmışlar. Bir de yakıt göstergesini beğenmedim. Yarım depo çeyrek depo anlaşılmıyor, düz bi çizgi var küçücük, o değişiyor mu bilmiyorum bilen varsa aydınlatırsa sevinirim.
Dinamik kayar led stoplar Üst paketlerde opsiyon olarak sunulması gerçekten üzücü.
Şimdilik aklıma gelenler bu kadar. Özetleyecek olursam, bu değişim beni üzmedi. Daha genç ve yeni kasa araca geçiş yaptım, aracı da genel olarak sevdim. Malum ne alırsan kar olan bir devrin içindeyiz. Sizlerden ricam fiyat sormamanız. Çevremdeki “Oha o paraya mı sattın, yuh o paraya araba mı aldın!” vs laflarından sonra fiyat söylememe kararı aldım. Kısacası çok pahalıya sattım, çok daha çok pahalıya aldım
Teşekkürler, herkese iyi forumlar.