1.5 TSI ‘dan 1.0 e-TSI ‘ a geçiş


Nedense golf 8 iç malzeme kalites düşük gibi geliyor bana, onun haricinde yeni nesil tüm arabalarda uygulanmaya başlanan full dokunmatik olayı hoşuma gitmiyor keşke bazı şeyler tuşlu kalsa. Hayırlı olsun hocam
 

Hayırlı olsun hocam, kazasız belasız güle güle kullanın inşallah.

Mk 7.5 1.5 tsi highline benim için golf'te en uç nokta (mk8'e alışamayanlardanım) olduğu için uzun süredir takip ediyordum piyasasını. Ocak sonu gibi 2019 7.5 1.5 tsi highline cam tavanlı araçların piyasası 510 civarındaydı, o zaman 480 e bi araç bulmuştum 2015 golf'ü satıp üzerine 200-220 koyarak o aracı alabiliyordum. Mevcut aracımın da işimi gördüğünü, alım satım işlerine ayıracak çok da vaktim olmadığını düşünerek vazgeçtim. Bu gün aynı aracı almak istesem iyi bi ihtimalle 300-350 bin vermem gerekecek. Şuan alınan alınmıştır ucuzu pahalı pek önemli değil, şimdi size o para verilir mi diyenler 2 hafta sonra bedava almışsın diyecekler.
 
Son düzenleme:
hayırlı olsun yeni her zaman yenidir ne kadar yaşıyoruz zaten kaç araba değiştirebiliriz hayatımız boyunca ben hep farklı araçlara binmek taraftarıyım iyi yapmışsınız . o paraya alınır mı şu para verilir mi diyenler hiç bitmeyecek zaten . şu 231.000 ciler gibi “almayın abi piyasa düşecek” …
 
Nedense golf 8 iç malzeme kalites düşük gibi geliyor bana, onun haricinde yeni nesil tüm arabalarda uygulanmaya başlanan full dokunmatik olayı hoşuma gitmiyor keşke bazı şeyler tuşlu kalsa. Hayırlı olsun hocam
bende viteslerini hiç beğenmedim ucuz plastik gibi duruyor sırf bu sebepten dolayı golf 8 almam 7/7,5 candır
 
Nedense golf 8 iç malzeme kalites düşük gibi geliyor bana, onun haricinde yeni nesil tüm arabalarda uygulanmaya başlanan full dokunmatik olayı hoşuma gitmiyor keşke bazı şeyler tuşlu kalsa. Hayırlı olsun hocam
Bu noktada en iyisi sanıyorum q3 oluyor hocam. Tam geçiş Dashboard diyebiliriz. Geçişi tamamlamış olan a3 8y kasadaki sadece uçak kokpiti stilden oluşan tuşlar da kullanışsız, 8v kasadaki klima tuşları ise oldukça kullanışlı. Hal böyleyken 8v kasa a3’deki klima tuşlarını barındıran q3 hem yeteri kadar dokunmatik, hemde klima tuşları en kullanışlı tuş stilinde. Vw için diyecek bir şey yok, dokunmatik tuşlardan oluşan geçiş de epey sıkıntılı. Görüntü çok güzel olabilir ama kullanışlılık kötü.
 
hayırlı olsun hocam. mk8'ler icin discover pro multimedia retrofiti gelirse cok guzel olacak o cok goze batıyor sanki
 
Hayırlı olsun.İyi günlerde kullanın kazasız belasız.Mantıklı bir iş yapmışsınız.Golf 7.5 bencede cok daha yakısıklı.Ama yeni her zaman yenidir.
 
Merhabalar, güle güle kullanın öncelikle. Ben hala eski aracımı arıyorum. Evet araç güzel ama bana her şey onu hatırlatıyor. :)
 
1.0 motor ilginç gelecek ama sesiyle vs beni audi a3'te çok çekmişti. garanti bitince bir de stage 1'le 135bg civarı performans olarak da nispeten tatmin eder gibi düşünüyorum. hayırlı olsun.

bence yeni golf'Ün en önemli eksiklerinden biri bir boy küçük ekranla gelmesi. o kocaman piano black çerçevelerle üst kısım komple gözüme hitap etmiyor diyeyim.
 
FFD55C7B-0288-4297-BBA9-325D583A0229.jpeg

Öncelikle herkese iyi bayramlar dilerim.
Dün aracımla ilk kez uzun yol deneyimi yaşadım ve görüşlerimi burada paylaşmak istedim. Yine 1.5tsi ile kıyaslama tadında anlatacağım.
Rota Adana-Nazilli
Yakıtla başlayayım. Aracı aynı tarzda kullanmaya dikkat ettim. (Otoyol 120cc, diğer bölünmüş yollar 110-90-70 hız limitlerine uyarak).zaten heryere radar koymuşlar ben hiç bu kadar çok radar görmemiştim bu yolda. Neyse sonuç olarak resimdeki değerleri elde ettim. Bu rotayı önceki aracımla 10 kere git gel yapmışım. Onunla bu değerlerin ortalama 5.3 olduğunu söyleyebilirim. Yani yaklaşık .6 litre gibi bir fark var ve bence bu çok kayda değer bir fark değil. Sakin kullanımda 1.5tsi nin de 1.0 kadar ekonomik(+mild hybride göre) olabileceğini görmüş oldum. Ben şahsen o motor için 1 litreden fazlasını bile feda ederim.

Performans olarak değerlendirecek olursak. Araç rutin kullanımda gayet iyi. Öyle bayılıyor çıkmıyor falan filan yalan yok öyle bişey gayet yürüyor hayvan. 1.5e göre farkı yok mu ? Var elbet. 1.5 ile sol şeritten tavşan kovalıyorsun yokuş düz yol farketmiyor. Bununla kendi halinde gidiyorsun kovalamalara çok girmeye gerek yok:) Ama Pozantı’ya çıkarken(yolu bilen bilir) araba 120den sonra sollamaya ihtiyaç duyduğunuzda gaza bastığınızda ay öldüm bittim demiyor gayet güzel 140-150lere çıkıp işinizi görüyor. Hiçbir sıkıntı yok. Yani tavşan kovalamayacaksanız yeter de artar bile.

İlave olarak aracı çok fazla deneyimleyemediğim gibi kullanım kılavuzuna da detaylıca bakamadım. Hız sabitleme sisteminin fren destekli olduğunu bilmiyordum çok hoşuma gitti. 7nin koltukları zaten çok güzeldi arabanın en sevdiğim yanı koltuklarıydı diyebilirim. Ama 8in koltuklarının daha güzel olduğunu sanırım belirtmiştim ve bu yolculukta da bunu tasdiklemiş oldum. Uzun yolculuklarda koltuk önemli :) ses izolasyonu bozuk yollarda dikkat ettim sanki bir tık daha kötü ama çok da abartılacak bir fark yok.
Genel olarak arabayı sevmiştim zaten sevmeye de devam ediyorum aklıma gelenler şimdilik bu kadar
 

@Hsmpsn

1.5 tsi 5,3 oluyordu dediniz
1.0 tsi 5,0 olur
1,0 etsi 4,6 ile vardınız.

Aynı hacimli 1,0 tsi 1.0 etsi arasında %10 bi yakıt farkı var . Bunu anladık dogruladık.
 

Geri
Üst Alt