Bu yoncayı Alfa Romeo araçlarda görüyor ama nedenini bilmiyordum.
Ekli dosyayı görüntüle 58918
Alfa Romeo bu sembolü taşıyan araçlarına ”Quadrifoglio Verde” kısacası ”QV” diyor ve sadece performans araçlarında bu sembolü kullanıyor. Tam olarak kelime anlamına bakacak olursak ”Dört yapraklı yonca bitkisi” ya da ”Yeşil Dört yapraklı yonca” anlamına gelen İtalyanca kelime herkesin bildiği inanış üzerine şans getirmesi için seçilmiş.
Peki ya zamanının esip gürleyen markası neden şansa ihtiyaç duysun? Gelin hep beraber benim de en sevdiğim otomobil hikayesinin derinlerine inelim…
Alfa Romeo’nun tarihi başka bir yazımızın konusu fakat ufak bir göz atacak olursak, 1910 yılında Milano’da kurulan ve performans araçlarına yoğunlaşan marka 1920 yılında bir yarış takımı kurmaya karar veriyor ve Antonio Ascari, Giuseppe Campari, Ugo Sivocci ve hepimizin tanıdığı Enzo Ferrari isimlerini bir araya getiriyor.
Ekli dosyayı görüntüle 58920
Alfa Romeo RL
Takımın yarış aracı olan Alfa Romeo RL aracını kullanan Ugo Sivocci katıldığı yarışlarda rakiplerine kıyasla üstün bir performans göstermesine rağmen lider olarak götürdüğü bütün yarışları ikinci olarak tamamlıyordu. Tarihe ‘En şansız pilot’ olarak geçmek istemeyen Sivocci 1923 yılında yapılan Targa Florio yarışından hemen önce İtalya’ya has kırmızı renkte olan aracının kaputuna beyaz bir kare ve içine dört yapraklı bir yonca çizdi. Yarışın sonunda ise şaşırtıcı şekilde Sivocci birinci idi.
Yaptığı totem tutunca bunu diğer yarışlarda uygulayan Sivocci yarışları bir bir kazanmaya başladı ve dört yapraklı yonca artık imzası olmaya başladı.
Aynı yıl Monza’da yapılacak olan İtalyan Grand Prix’i için Alfa Romeo bir konsept tanıttı. P1 ismini verdikleri bu yeni aracı denemesi için Sivocci’nin ellerine teslim ettiler fakat deneme turlarında bir aksilik oldu ve Sivocci yaptığı kazada hayatını kaybetti. Kazadan sonra herkesin dikkatini Sivocci’nin test ettiği araçta bir dört yapraklı yonca olmadığı çekti.
Ekli dosyayı görüntüle 58919
Ugo Sivocci ve Alfa Romeo P1
Bu olaydan sonra takımdaki herkes Sivocci’nin bu sembolünü kullanmaya başladı ama ufak bir değişiklik ile. Sivocci’nin aralarından ayrılışını temsilen karenin bir kenarını sildiler, böylece dört yapraklı yonca artık bir üçgenin içindeydi.
Günümüzde de Alfa Romeo’nun Gulia, Stelvio, 8c gibi performans araçlarında ve tabiki de Formula 1 araçlarında gördüğümüz bu sembol sürücüleri koruması inancıyla kullanılıyor ve Alfa Romeo’nun bir imzası haline gelmiş durumda.
Ekli dosyayı görüntüle 58921
Alıntıdır:
[/URL]