Şu şartlarda seçiminiz ne olurdu?


Şu şartlarda seçiminiz ne olurdu?

  • Tdi

    Kullanılan: 21 14.7%
  • Tsi

    Kullanılan: 122 85.3%

  • Kullanılan toplam oy
    143

ugur.dogan

Katılımcı Üye
 
Katılım
28 Ara 2021
Mesajlar
856
Tepkime puanı
366
İsim
Uğur
Araç
Golf
Merhaba arkadaşlar, fiyat, performans, bütçe anlamında bugün alsanız 2. Elde hangisini tercih ederdiniz?
 

Şu ara araba arıyorum şimdiye kadar 3-5 fazla olsun yakıt düşünmeyelim diye dizel tercihimiz olmuştu ancak şu an baktığımda aşırı bir fark yok dizel daha uygun hale gelene kadar tsi alınır gibi gözüküyor.
 
Normal zamanda bile yılda 15000 km üzerine çıkmıyorsan tdi ve tsi kafa kafaya maliyete denk geliyordu yaklaşık.

Bugün tdi yi tercih etmek için bence yıllık 30000 km falan yapıyor olmak lazım en az , yine de tartışılır.

Tek önerim 3 silindir tsi almaman , yeni nesil falan hikaye boğuluyor araç.
 
Normal zamanda bile yılda 15000 km üzerine çıkmıyorsan tdi ve tsi kafa kafaya maliyete denk geliyordu yaklaşık.

Bugün tdi yi tercih etmek için bence yıllık 30000 km falan yapıyor olmak lazım en az , yine de tartışılır.

Tek önerim 3 silindir tsi almaman , yeni nesil falan hikaye boğuluyor araç.
Bogulma kismi haric katılıyorum :)

1.0 2018 aracimda bogulma hissetmedim hic ama vibrasyon var tek eksigi bu bence imkan varsa 1.4 tsi

Bu işler karisik birinin cok sevdigini baskasi hic sevmeyebiliyor

1.0 sahibi olarak objektif olarak bakiyor gibi olmak istemiyorum

@İlker34 kullandi cok begendi

@CemK kullandi hic begenmedi benim findik motoru :)

Ne kadar ekmek o kafar köfte

Su an ayni yas km donanımda arac almak istesem 50-70 bin tl fark vermem gerekiyor bana gore degmez 1.0 ile 1.4 motor icin
 
Normal zamanda bile yılda 15000 km üzerine çıkmıyorsan tdi ve tsi kafa kafaya maliyete denk geliyordu yaklaşık.

Bugün tdi yi tercih etmek için bence yıllık 30000 km falan yapıyor olmak lazım en az , yine de tartışılır.

Tek önerim 3 silindir tsi almaman , yeni nesil falan hikaye boğuluyor araç.
3 Yıldır 1,0tsi aracıma biniyorum hiç bayılma görmedim. 3 yılda 1,2tsi bindim.
Binlerce kişiyle görüşüp konuşmuşumdur belki ilk defa böyle bahseden birini görüyorum. Yeni nesil hikayesi boğuluyor deyince, bir zamanlar süper 52 motosikletler vardı jikleye basınca boğuluyordu motosiklet duruyordu :)
 
@HONEY @tuncer_2632 Düz yolda , şehir içinde , tek yolcu koltuğu dolu şekilde kullanıyorsanız size katılabilirim 😅

Ama özellikle yaz aylarında klima açıkken , tatile çıktığınızda , bagaj ve yolcu sayısı arttığında 1.0 bana kağnı gibi geliyor . Sanki ruhunu teslim edecekmiş gibi 😅 bahsettiğim ağır yük , 5 kişi yolcu falan da değil hani .

F/P olarak baktığınızda , genelde şehir içinde ve çok zorlamadan kullanıldığında 3 silindirler kabul görebilir. Ancak ben biraz araba zemine yapışsın istiyorum , 1.5 Tsi nin tadı hiç birinde yok😅

Benim görüşüm , 1.0 araç alacaksan B segment alıp şehir içinde keyfine keder sürersin . İşe markete avm ye getirir götürür. C segment araba dediğin 1.5 falan olmalı 😅
 
1.0 tsi alınır. Hem ekonomik hem de 1.2 ye göre daha performanslı. İkisini de denedim 1.0 daha iyi hissettiriyor. Eksi yönleri ilk çalıştırmadaki titreşim olması. 1.4 veya 1.5 tabi ki daha iyidir ama fiyat farkına göre karar vermeli.
 
@HONEY @tuncer_2632 Düz yolda , şehir içinde , tek yolcu koltuğu dolu şekilde kullanıyorsanız size katılabilirim 😅

Ama özellikle yaz aylarında klima açıkken , tatile çıktığınızda , bagaj ve yolcu sayısı arttığında 1.0 bana kağnı gibi geliyor . Sanki ruhunu teslim edecekmiş gibi 😅 bahsettiğim ağır yük , 5 kişi yolcu falan da değil hani .

F/P olarak baktığınızda , genelde şehir içinde ve çok zorlamadan kullanıldığında 3 silindirler kabul görebilir. Ancak ben biraz araba zemine yapışsın istiyorum , 1.5 Tsi nin tadı hiç birinde yok😅

Benim görüşüm , 1.0 araç alacaksan B segment alıp şehir içinde keyfine keder sürersin . İşe markete avm ye getirir götürür. C segment araba dediğin 1.5 falan olmalı 😅
Genelde bu tür yorumları yapan arkadaşlar hep sizin gibi yeni üye ve çoğunluğu hayatında 1,0tsi araca binip gazlamamış.
Beni forumda tanıyanlar bilir. Hafta sonları Manisadan Bodruma gidip geliyorum her gidip gelişimde de yüklü oluyor araç. Dün 3 kişi ve bagajda mobilya dolabı ve kişisel eşyalarımız vardı. Sağ çiftli koltuğuda yatırdık bagaj almadı. Yani tıka basa geldim klimayıda açtım. Bodrumu bilen arkadaşlar bodrum dönüşündeki o rampalı yolları iyi biliri. İzmirden manisaya giden yolda da sabuncubeli dağ yolu var hep yokuş çıkıyoruz. 110km hıza sabitliyorum ACC devrede sadece önüne araç geçerse araç gaz kesiyor onun haricinde bayılma ıkınma tıksırma gibi bir şey görmedim. Benim tahmince böyle fikri olanlar 1,5tsi araca bile binmemiş.
Bu işlerden anlamadığınızı nerden tahmin ediyorum biliyormusunuz? B segmenti için ideal dediniz ya işte tam orda B segmenti araçların turbo güç ve tork değerleri C segmentinden düşük. C segmenti 1,0tsi araçlar Sizi markete bakkala götürüyorsa B segmenti 1,0tsi anca sizi tuvalete götürür. "Sizin görüşünüze göre"
1,5tsi araçlar tabiki 1,0-1,2-1,4 ve 1,6tdi araçlara göre gücü tartışılmaz.
 
Foruma yeni üye olmamız , ehliyeti aldıktan sonra yola dahi çıkmadan gelip buraya üye olduğumuzdan dolayı bilmeden konuştuğumuz anlamına mı geliyor gerçekten :) Ayrıca bir başlık açılmış , herkes fikrini özgürce söylemekte eleştirmekte özgür. Yeni üye olanlara ; bu işi bilmiyorsunuz-hayatında arabaya binmemişsin vs gibi konuşmalar yapabileceğiniz fikrine nasıl kapıldınız mesela?

Manisa-İzmir arasındaki o full virajlı yolu hız sabitleme 110 ile başlayıp bitirdiğinize kendiniz bile inanmıyorsunuz herhalde ? Çünkü o yolda asıl eğim arttığında viraj sayısı da haliyle çıkılabilmesi için orada artıyor. 110 hızla şerit ihlali yapmadan ,arkanıza yaslanarak rahat rahat o virajı alamazsınız. Aksine ben o yolda ve benzer yollarda manuele alıp , F1 vitese geçiyorum bırakın hız sabitlemeyi. Alıyorsanız da konforlu bir yolculuk değil ralli yapıyor gibi bir his verir. İlk kez geçen insanların tedirgin olduğu bir yol orası. Derseniz ki tünel öncesi bölümden bahsediyorum orada öyle aham şaham bir yükselti de yok. Bodrum dönüşü keza aynı şekilde , bölgedeki en dik ve virajlı yokuşlardan biri. Herhalde araba yolda kalmayacak 2020 yılındayız ve 92 model tofaşla bile o yokuşu çıkmışlığım var , yolu tamamlamaktan bahsediyorsak. Passatla bile ben o yokuşu rahat rahat çıktığımı düşünmezken , full yüklü bagajla o yokuşu 1.0 motorla laylaylom çıktığınızı söylemeniz de ilginç gerçekten. Araba da yoruluyor , sürücüyü de yoruyor.

1.0 araba sizi bodruma değil ağrı dağına bile çıkarır , çıkarmaz demiyorum. Ama yokuşta , ağır yükte ve klima sondayken arabayı yoruyor , zorluyor. Sürüş konforu diye de bir şey kalmıyor. 1.5 TSI aracın verdiği sürüş konforunun yarısını bulamıyorsun bahsettiğim şartlarda.
 
üzülerek yazıyorum motor tercihini 50-60k fark vererek artırıyorsun ama uzun vadede ileride aracı satmak istersen motoru büyük araç üzerine daha çok koyuyor. Ben bunu düşünerek aracımı aldım 4-5 sene bineceğim, satarken illaki 1.0 motora göre daha çok değerlenir... 1.4 tsi aracım tabi gaza basarken tedirginlik oluyor çünkü benzin çok pahalı. Eski aracım 1.5 dci renault idi ortalama 1.5 lt daha çok yakıyor ama biri 100 koyduysa biri 200 koydu..
 

Ben sıfır araç alırken tsi almak niyetiyle yola çıktım az bir farkla tdi almıştım. Hiç pişman olmadım mutlaka 1.5 tsi daha performanslı ama tdi ile otoyolda uzun yolda yüksek hıza sabitleyip ekonomik şekilde gitmek çok güzel ve şehiriçi de çok az yakıyor. Kimileri traktör diyor ama bence sesi gayet makul ve tüketim anlamında bütün tsi lardan daha iyi. Arabayı yenilemeyi bir ara düşündüm zaten sıfır km istesen de tdi alamıyorsun. İkinci elde de çok kilometre yapmayanlar rahatlıkla tsi tercih edebilir. Ama tsi almışken fazla fark yoksa 1.5 almak lazım gücün altında olması her zaman iyidir.
 

Geri
Üst Alt