Şu şartlarda seçiminiz ne olurdu?


Şu şartlarda seçiminiz ne olurdu?

  • Tdi

    Kullanılan: 21 14.7%
  • Tsi

    Kullanılan: 122 85.3%

  • Kullanılan toplam oy
    143
Coğrafya kaderdir arkadaşlar. Almanya’da akrabalarım var yeni ehliyet alan çocukları az biraz çalışıp 2.0 tsi alıyorlar. R veya gti. Benzin olmuş 27,5 dizel olmuş 30. 20 günde bir yakıt fulluyorum. Zaten hacimli arabalar kullanan bir millet değildik bu saatten sonra hayali bile haram oldu.
 

2 adet golf 7.51.0 tsi sahibi oldum.Hissettiğim bir vibrasyon olmadı.Sadece start stop biraz daha sarsıntılı çalışıyor.İş yerinde 20 adet 1.0 tsi polo var. onlarda aynı şekilde.

Çekmiyor, gitmiyor vb konular artık cidden konuşulmaması gereken konular. 200 nm torktan bahsediyoruz.Golf için oldukça yeterli.
1.6 tdi dsg golfte kullandım.Çekişi gidişi ara hızlanması (sessizliği) hissedilir şekilde 1.0 tsi ın daha iyi.

Yüklü şekilde şehir dışı, şehir içi vb kullandım.Normal kullanıcıyı kesinlikle üzmez.Kullanım maliyeti (yakıt, bakım, vergi) güncel koşullarda 1.6 tdi dan daha düşük.

1.5 tsi performans için kesinlikle daha iyi.Ancak alım maliyeti bir üst vergi diliminde olması gibi etkenler güncel ekonomik koşullarda 1.0 ın öne çıkmasına neden oluyor.
 
Arkadaşlar merhaba, yorumlarınız için teşekkürler. Bazı arkadaşlar, yine tsi tdi kapışmasına neden olacak tarzında anketler başlatmış demiş. Ama inanın öyle bi niyetim yok. 2. El olarak yatırım amaçlı araç bakıyoruz sadece fikirlerinizi almak istedik. Ayrıca, tsi da olsa tdi da olsa hepsini kullandım hepsi de çok iyi. Şu an ki ilgi hangi yönde hangisi daha mantıklı geliyor diye merak ettiğim için yaptım. Lütfen o şekilde düşünmeyin. İyi haftalar herkese
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Motorin daha pahalı diye mi TSI çok çıkmış bilmiyorum ama bu akıt fiyatları ile az yakan bir dizel tercihim olurdu. TSI için dikkatli kullanmazsanız fazla yakıyor. artık ortalama 2-3 litre fark bile yılda cebinizden çok fazla para çıkmasına neden oluyor. eskiden önemsenmiyordu.

şu an kullandığım 1.5TSI Tiguan yerine, 1.6TDI Passat'ı tercih ederdim, sırf ikinci el piyasası çok karışık diye bu işe girişmiyorum.
 
Motorin daha pahalı diye mi TSI çok çıkmış bilmiyorum ama bu akıt fiyatları ile az yakan bir dizel tercihim olurdu. TSI için dikkatli kullanmazsanız fazla yakıyor. artık ortalama 2-3 litre fark bile yılda cebinizden çok fazla para çıkmasına neden oluyor. eskiden önemsenmiyordu.

şu an kullandığım 1.5TSI Tiguan yerine, 1.6TDI Passat'ı tercih ederdim, sırf ikinci el piyasası çok karışık diye bu işe girişmiyorum.
Benim yakıt anlamında gözlemim şu tsi gruplarının bir çoğunu sürdüm, tdi ile mukayese etmek gerekirse 1.0, 1.2, 1.4 hemen hemen 1.6 tdi ile yakın değerleri yakalayabiliyorsunuz. Depoyu fullediğinizde 650, 750 km arası ışık yanana kadar yapabiliyorsunuz. Tdi da da bu değer maksimum 800 gibi oluyor. Ama 1.5 tsi ile 1.6 tdi yakıt anlamında mukayese ettiğinizde 1.6 daha ekonomik kalıyor. 1.5 tsi n çok yaktığını düşünüyorum.
 
Motorin daha pahalı diye mi TSI çok çıkmış bilmiyorum ama bu akıt fiyatları ile az yakan bir dizel tercihim olurdu. TSI için dikkatli kullanmazsanız fazla yakıyor. artık ortalama 2-3 litre fark bile yılda cebinizden çok fazla para çıkmasına neden oluyor. eskiden önemsenmiyordu.

şu an kullandığım 1.5TSI Tiguan yerine, 1.6TDI Passat'ı tercih ederdim, sırf ikinci el piyasası çok karışık diye bu işe girişmiyorum.
Altı çizilmesi gereken cümle TSI için dikkatli kullanmazsanız fazla yakıyor.
 
TSI 109 oy,
TDI 17 oy.

Konu bence amacına ulaşmış; TSI ezip geçmiş.
Motor yarıştırmaya gerek yok :) Türkiye'de yaşamasak ve gelişmiş bir ülkede olsak bu forumun %90'ı minimum 2.0 3.0 motorlu araçlara binerdi ve 1.5lere 1.6lara çöp gözüyle bakardı :)))

2. El olarak yatırım amaçlı araç bakıyoruz sadece fikirlerinizi almak istedik.

Böyle bir amacınız varsa ankette bence şu seçenekler de olmalıydı:

  • Elektrikli
  • Arsa/Konut
  • Altın/Döviz
  • Hiçbiri
 
1.2 TSİ 110HP bir araç ile 1.4TSİ 122HP arasında 0.6 milisaniye 0-100 farkı ve 25 Nm fark bulunur. Türkiye şartlarında her yerin radar olduğu ve benzin fiyatlarının bu denli zorlayıcı olduğunu düşünürsek benzinli araç için 1.2 veya 1.0 tercih sebebim olurdu.
 
TSI 109 oy,
TDI 17 oy.

Konu bence amacına ulaşmış; TSI ezip geçmiş.
Motor yarıştırmaya gerek yok :) Türkiye'de yaşamasak ve gelişmiş bir ülkede olsak bu forumun %90'ı minimum 2.0 3.0 motorlu araçlara binerdi ve 1.5lere 1.6lara çöp gözüyle bakardı :)))



Böyle bir amacınız varsa ankette bence şu seçenekler de olmalıydı:

  • Elektrikli
  • Arsa/Konut
  • Altın/Döviz
  • Hiçbiri
Arsa/ konutla aracın yatırım mukayesini yaptığınızda bütçe olarak bir mi görüyorsuz, bir de araç forum sitesinde konutun konusulması aynı şey mi? Yatırım
1.2 TSİ 110HP bir araç ile 1.4TSİ 122HP arasında 0.6 milisaniye 0-100 farkı ve 25 Nm fark bulunur. Türkiye şartlarında her yerin radar olduğu ve benzin fiyatlarının bu denli zorlayıcı olduğunu düşünürsek benzinli araç için 1.2 veya 1.0 tercih sebebim olurdu.
mantıklı.
 
Arsa/ konutla aracın yatırım mukayesini yaptığınızda bütçe olarak bir mi görüyorsuz, bir de araç forum sitesinde konutun konusulması aynı şey mi? Yatırım

mantıklı.
Valla ben tarla bakıyorum.Metal çürüyor eskiyor ev de ayni şekilde.Toprak en mantıklısı.ytd
 
Son 2-3 yılda döviz ve altın yatırımından daha kârlı bir yatırım haline dönüştü otomobil.

Hem kullanıyorsun biniyorsun eskitiyorsun, ona rağmen değeri altın/euro/dövize göre daha fazla artıyor.

Denemesi bedava! Aracı satın aldığınız dönemki tarihi Google a yazıp, altın euro dolar fiyatına göre hesaplayıp güncel fiyatıyla karşılaştırabilirsiniz.

2017 Mayıs'ta tablodaki değerlerle aldığım ikinci el aracım, şimdiki ortalama değeri ile.
54.000tl13.900€15.100$64 çeyrek altın2017
380.000tl20.203€21.500$226 çeyrek altın2022


Son birkaç yılda bilinen yatırım türlerine göre (bitcoin hariç) daha değerli birşeye yatırım yapmış olduk 😂

Yıllarca da hizmetimiz altında oldu. Döviz altının üstüne çıkıp süremeyiz.

Konuyu iyice saptırmış oldum ya neyse 😂
 

“Hangi aracı almalıyım?” sorusuna sadece bu forumda yüzlerce sayfalık yorumlar yazılmış, tartışmalar yapılmıştır. Forumun asıl amacı ve kelime anlamı da budur aslında ama belki de net cevabı bulunamadan tartışılan tek konu da budur. Çünkü kullanıcıya göre değişen en az 25 farklı kriter değerlendirilmedikçe, herkes taraftarı olduğu seçeneği tavsiye edecektir, öyle de oluyor. Önceki mesajımda anlatmak istediğim biraz buydu.

Merhaba arkadaşlar, fiyat, performans, bütçe anlamında bugün alsanız 2. Elde hangisini tercih ederdiniz?
Fiyat; ne kadar fiyat? Performans; beklenti? Bütçe; nedir? Özet: Bütçeniz yetiyorsa fiyat/performans = 1.0 TSI DSG.

2. El olarak yatırım amaçlı araç bakıyoruz sadece fikirlerinizi almak istedik. Şu an ki ilgi hangi yönde hangisi daha mantıklı geliyor diye merak ettiğim için yaptım.
Yatırıma bakış açınız nedir? Şu an 200 bin lira altı araçlara ilgi daha fazla mesela çünkü toplumun büyük çoğunluğunun gücü bu tutarlara yetiyor. Veya ne kadar süreli bir yatırım hedefiniz var? 2-3 sene sonra satacaksanız güncellik açısından makyajlı (7,5) kasa öncesine bakmamalısınız. Yine bütçeniz yetiyorsa e-TSI (haliyle mk8) en mantıklısı; tamamen elektrikli VW modeli ülkede olmadığı için. Ben yatırım yapacak olsam kesinlikle tamamen elektrikli bir araca yapardım çünkü yakın gelecekteki ilginin burada yoğunlaşacağı apaçık. Alıp kullanacak mısınız, garajda yatacak mı? Yatırım amaçlı alınan arabanın ne kadar yakacağı, hangi motorun ekonomik olduğu sizin kullanırken değil de satılacağı zaman tercih edilebilirliği açısından düşünmeniz gereken bir durum “bana göre”.

Ayrıca motor ve vites seçeneği, model yılı gibi kriterler, siz yatırımlık alıp binmeseniz bile satana kadar üstlenmek zorunda olduğunuz yürütme masraflarında değişkenlik gösterecek. Ürküteceğiniz kuş ile atacağınız taşın bedelinin bilgisi sizde.

Arsa/ konutla aracın yatırım mukayesini yaptığınızda bütçe olarak bir mi görüyorsuz, bir de araç forum sitesinde konutun konusulması aynı şey mi? Yatırım
Burada @SCC Serhat hocama katılıyorum. 3 senede oturduğum evin fiyatı 5 kat artarken aynı sürede aracımın fiyatı 3 kat arttı. Araba alacağınız miktarla yerine göre gayrimenkul yatırım size daha fazla kazandırabilir.

“Yatırım” deyip geçtiğiniz için bu örnekler veriliyor. Halbuki imkanınızı, bütçenizi, yatırım mantığınızı açıkça belirtseniz daha yol gösterici cevaplar alabilirdiniz. “TDI mı TSI mı” sorusu ile “araba mı motorsiklet mi” sorusu arasında pek fark yok. Saatlerce sohbet edip nokta atışı tavsiyeler verilebilir ama buradan zor. :) Sana göre, bana göre, öbürüne göre durumları al-sat yapacak olsanız dahi seçenekleri farklılaştırıyor. Daha highline/boşline, ekstra donanım, tramer/kaza durumu vb. konulara girmedik bile. İmkanlarınızı ve beklentilerinizi bilmeden bir tavsiyede bulunamam ama bildiğim bir söz var: “Golf çeyrek altındır, her zaman kazandırır.” :)

Biraz uzun oldu ama ucu açık sorularda kendimi dizginleyemiyorum. :) Sürç-ü lisan ettiysem affola. Umarım size ve amacınıza uygun bir araç bulursunuz, şimdiden hayırlı olsun…
 

Geri
Üst Alt