TSI / TDI ?


Tdi alan adamın

Ohhh iyi ki tdi almışım diyecegi
Durum şartları

1- Yaz ayları olacak (5 derece altı soguklarda tdi zor ısındığından yakıt artıyor

2- 25 ve altında hatta 20 ortalama hızla gercek sehiriçi güzergahlar da
Tsi ların tdi la aşşşıkkk atmasına ihtimal yok

Mesela görsele eklediğim
25 ortalama hızla
4,9 en dip veri yakalamıstım ama onun üzerine 2-3 kere daha 25 ortalama hızla denedim 5,3 yada 5,4 oluyor. (4,9 biraz dip extreme deger kabul)

Tsi 25 ortalama hızla 7,1-- 7,2 olur.

Tdi daki ha 5,4
Tsi daki ha 7,2
Aslında matematik bilimi anlamında

%35 ekonomi var !!!

Eeee ?

Bizim burda kış 2 ay
Kışın bu makas % 25 e düser (hakkaten %25 e düser)
Satın alırken Tdi hava parası farkı bi dünya
Bulundugum sehirde trafik yok çevre yolu var sehiriçi ortalama hızım da hep 35 üzeri

Uzun yolda fark anca %10 (110 u gecmeden hakkaten %10)
Tdi 5 le vardığı yere
1,2 tsi 5,5 la varan bi dünya insanlık var


Diyen adamda tabi tdi ın yüzüne bakmaz (bencede bakmamalı)

Tdi sadece yazın yogun trafikli güzergahlarda harbiden ise yarar.

Tdi sesi !!! ???

Yok öyle bi ses.........
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2022-05-16-19-14-56-891_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2022-05-16-19-14-56-891_com.miui.gallery.jpg
    89 KB · Görüntüleme: 5

Yeni araç alacak olsam elektrikli düşünürdüm. Öküzler çok yakmaya başladı zira. (23,5 / 25,5 lt/TL)
 
yaptığınız yorumları değiştirmeyin hocam manipülasyona gerek yok
Gerek yok, ihtiyacım da yok zaten merak etmeyin. Bu tartışmayı uzatmaya da gerek görmüyorum, sizler nasıl algılamak isterseniz öyle algılayın yorumu, zira yazılan belli.
 
Konfor performans sessizlik bakim maliyetinin azligi km dusuk sonuc net degili zabaha gadar tsi
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
*Öncelik aracın temizliği ve sağlığı olsun, hangisi bakımları temizliğiyle öne çıkıyorsa öncelik onundur bence
Bu konuda 2 araç da denkse;
*Sizin araç kullanım alışkanlıklarınıza bakmak lazım, kalabalık yoğun trafikli şehiriçi çok km yapıyorsanız tdi, şehiriçi şehirdışı ortak karışık gidiyorsanız yine tsi tdi berabere diyebilirim, şehirdışı km ağırlığınız fazlaysa tsi daha ağır basar çünkü nerdeyse tdi kadar az yakacaksınız.
*Araç fiyatlarını yazmamışsınız ama muhtemelen tsi olanın fiyat avantajı vardır ve km 15bin daha düşük buda tsi lehine bir artı.
*Motor sesi ve sarsıntıyla barışık iseniz yine tdi size göz kırpıyor
* Tdi ağır bakımı çok yakın ve genel manada bakım masrafı bir tık fazla olacaktır bu yüzden tsi ye bir artı da buradan.
*Soğuk bir memlekette yaşıyorsanız Kars Erzurum Ağrı Van gibi ozaman dizelle hiç uğraşmayın derim dizeller malum aşırı soğuğu pek sevmez

Bu saydıklarım belki yukarıda diğer hocalarım tarafından beyan edilmiş olabilir ama ben yinede kendi eğri ve doğrularımla görüşümü belirtmek istedim. Son olarak hangisi sizin için hayırlıysa o olsun inşallah. Saygılar
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Şu tdi ses takıntısı olayını bi çözeydik.

Bir gün bir golf bulusmasına
Tdi golfü evde bırakıp , emanet ford fusion la gelirim (en iyi arkadaşımın babasının aracı)

Herkesi
Şehir hastanesi KBB ye sevk ederim emin olun.

Dizel sesi var!! dizel sesi var !!

Bayramda köyüne gidip dayısının Massey ferguson traktör sesini dinleyen
1.6 tdi sesi de kesin böyledir diyor.

Yokkk öyle bişeyyyyy
 
Hocam ilk başta 1.6 tdi a sahiptim sonra 1.2 tsi’ a geçtim. 1.2 tsi olmasına rağmen daha keyifli daha seri hissettiriyor. Bu durum 1.4 tsi da daha da iyidir mutlaka. Enjektör, partikül filtresi rejenerasyon derdim yok. Kontağı kapa gir evine. Beklemek zorunda kalmıyorsun rejenerasyon yapmasını. İstanbulda yaşıyorum tdi da ve tsi da da depoyu fullediğimde ikiside normal kullanımlarda full depo 750 , 800 km aralıklarında ışık yakana kadar. Dizel sürekli rejenerasyon yaptığı için yakıt olayı tsi ile hemen hemen aynı. Tdi 800 km yapıyorsa tsi da 700, 750 km yapıyor. Tsilarda da kronik yağ eksiltme olabiliyor. Tsi n torku daha az olmasına rağmen bunun tamamını tüm devir bandında kullanıyor bu yüzden daha seri. Dizel anlık tork patlaması yaptığı için daha güçlü geliyor ama kesinlikle tsi daha başarılı bu yönde. Ben her ikisini kullanmış biri olarak arabanın beni yönetmesini sevmediğim için tsi derim. Bilinçli bir sürücüyseniz tdi da partikül filtresinin belirli aralıklarda yaptığı rejenerasyon işleminde aracı stop edemiyorsunuz, olabildiğince sıkışık trafiğe girmek istemiyorsunuz, devirsiz sürmemeye çalısıyorsunuz derken araba sizi yönetiyor. Bi gezmeden aracınızla geliyorsunuz arabayı park ederken bakıyorsunuz 1.000 devirde rejenerasyon yapıyor stop edemiyorsunuz. Bu durumdan ben kendi adıma sıkılıyordum. Bu yüzden ‘bakımları’ yapılmış bir tsi tercih ederdim.
 
Bir 25 ortalama hızla daha örnek verelim.

25 ortalama hızla

Tsi golf 7,0 / 7,1

Tsi passat 7,5/7,6

Tsi tiguan 8,2/8,3 yakarIMG_20220715_160718.jpg



Haa ben tdi aldım başım göğe erdi diye yazmiyorum tabi

Dısardan forumu takip eden reel üye sayısının 2 katı gözlemci / arac alma arifesinde aday adayları / kararsızlar
Yakıt hesabına göre xyz araca motor tipine göre karar verecek olanlar vardır
Onlara örnek olsun.

Daha önce Dedigim gibi 35 ortalama hız ve üzeri relax trafik akıcı güzergahlarda
Tsi/tdi yakıt makası %10 a kadar düser
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
*Öncelik aracın temizliği ve sağlığı olsun, hangisi bakımları temizliğiyle öne çıkıyorsa öncelik onundur bence
Bu konuda 2 araç da denkse;
*Sizin araç kullanım alışkanlıklarınıza bakmak lazım, kalabalık yoğun trafikli şehiriçi çok km yapıyorsanız tdi, şehiriçi şehirdışı ortak karışık gidiyorsanız yine tsi tdi berabere diyebilirim, şehirdışı km ağırlığınız fazlaysa tsi daha ağır basar çünkü nerdeyse tdi kadar az yakacaksınız.
*Araç fiyatlarını yazmamışsınız ama muhtemelen tsi olanın fiyat avantajı vardır ve km 15bin daha düşük buda tsi lehine bir artı.
*Motor sesi ve sarsıntıyla barışık iseniz yine tdi size göz kırpıyor
* Tdi ağır bakımı çok yakın ve genel manada bakım masrafı bir tık fazla olacaktır bu yüzden tsi ye bir artı da buradan.
*Soğuk bir memlekette yaşıyorsanız Kars Erzurum Ağrı Van gibi ozaman dizelle hiç uğraşmayın derim dizeller malum aşırı soğuğu pek sevmez

Bu saydıklarım belki yukarıda diğer hocalarım tarafından beyan edilmiş olabilir ama ben yinede kendi eğri ve doğrularımla görüşümü belirtmek istedim. Son olarak hangisi sizin için hayırlıysa o olsun inşallah. Saygılar
İki aracın fiyatı da aynı normal şartlarda dizeller daha pahalı Adana da soğuk olsa bile 15 derece genel de seri kullanırım öyle 100-120 giden bi yapım yok Buda tdi yı mantıklı yapıyor sanırım TSİ beni üzer dizel ağır bakım derken triger va ise oda çok yüksek bi maliyet değil passatımın ki değişti ucuzdu
 
İki aracın fiyatı da aynı normal şartlarda dizeller daha pahalı Adana da soğuk olsa bile 15 derece genel de seri kullanırım öyle 100-120 giden bi yapım yok Buda tdi yı mantıklı yapıyor sanırım TSİ beni üzer dizel ağır bakım derken triger va ise oda çok yüksek bi maliyet değil passatımın ki değişti ucuzdu
Dizelin ağır bakımı daha çok enjektör, kızdırma bujisi, partikül filtresi yönündedir. Hocam valla ben yakıt anlamında hızlıda gitsem yavaşta gitsem çok büyük fark göremedim aralarında.
 


Geri
Üst Alt