Daha farklı konulardaki paylaşımlarımda birkaç defa bahsetmiştim. Ancak konunun yine ilgili olması nedeniyle buraya da ekliyorum. TSI motorlarda hatta geniş anlamda turbo benzinli araçlarda yağ segmanları motor yağınının oksidasyonu ve sonucunda teknik deyimiyle uzun zincirli hidrokarbonların (diğer bir deyişle yağın katılaşan kalıntıları) bu yağ sekmanları arasına doluyor ve yağ segmanlarının gerektiği gibi çalışmasına yani piston inip çıkarken yağı tam anlamıyla silindir cidarından temizleyemiyor. Bunun sonucu yağ tüketimi..hatta yanma odasında kalan fazla miktarda yağ nedeniyle LSPI tetiklemesi zamansız patlama nedeniyle piston kırma olayları..
Oksidasyon bu motorların daha yüksek sıcaklıklarda çalışmasından kaynaklı. Kısacası çok daha çabuk eskiyor. Birde bunların üzerine yanlış kullanım karakteristikleri binince (çok düşük devir kullanım, uzun yol kullanım azlığı, ara ara yeterince sıkıştırmama, devamlı kısa mesafe veya ağırlıklı kısa mesafe kullanıma rağmen 1 yıl/15.000 km yağ değişim aralıkları vs) yukarıdaki bahsettiğim olay meydana gelmekte.
Ekli dosyayı görüntüle 62163
Bu örneğin EA211 kodlu ilk jenerasyon motorlardaki yağ sekman delikleri. Çok kolaylıkla tıkanıyor. Şu an hatırlamıyorum ama çoğu 1.2 TSI'da bu olabilir.
Ekli dosyayı görüntüle 62164
Bu da 1.4 TSI CZCA motor pistonu. Bunlardaki yağ segmanları daha farklı bir dizayn. O yüzden bu araçlarda yağ yakma sorunu daha az gözleniyor. Bu piston 37.000 km'de araca ait. Ne kadar fazla yağ kalıntısı olduğunu görebiliyorsunuz...