Triger ve devirdaim pompa değişimi yardım


Hararet ile ilgili sorun oldu 3-4 defa 90 üzeri oldu kalorifer ile düşürdüm sonrasında servise gittim sökmeden kaçak var ve kayışa akmışsa değiştirin yoksa gerek yok dediler. Buda çıkan devirdaim ön taraf kapalı ve zor dönüyor.

Ekli dosyayı görüntüle 59687
Çıkan devirdaim ne marka.? üzerinde yazması lazım bakabilir misiniz
 

Aracını sıfır alıp hiç antifreze su karıştırmamasına rağmen devirdaim bozan var mı acaba gerçekten merak ediyorum
2013 1.2 TSI
Araç sıfırdan beri bizde.

İlk su eksilttiği zaman (55 - 60 bin km civarı idi) yetkili servisten g13 antifriz alıp eklemiştim, üzerine 2. Defa ortalama 70 bin km de eksiltti yine aynı ekleme yaptım.

İkisinde de gözle görünen kaçak yoktu.

Daha sonra 84 bin km de bariz su kaçırmaya başlayınca değişmiştik.

Herhangi bir arıza yoktu ama akan su baskı balatanın orayı ıslattığı için aciliyeti vardı benim için.

Bence motor soğutma suyunun komple değişim periyoduna dikkat edilmediği için bozulma süreci hızlanıyor.

Bakımlarda bu atlanıyor unutuluyor bir çoğumuz tarafından.

3 yıl yada 4 yılda bir komple sıvının değişimine dikkat eden kaç kişi vardır ya da kaç yetkili servis bunu gerekli görmüştür? Değişelim diye uyarmış mıdır araç sahibini bilmem.
 
Dün servise götürdüm devirdaim kilitlenmiş sadece devirdaim değişti triger de sorun yok toplam %25 indirimle 3200tl ödedim çıkan parçayı da verdiler bence iyi bir alışveriş oldu, Doğuş Oto çankaya
Trigeri ben yeni değiştim. 155.000 km de değilti ve değişen usta trigerde çatlak bile olmadığını söyledi. Ama araç 9 yaşındaydı ben korktuğumdan değiştim. Bu sebeple tsi lerin paranız çoksa 120.000 lerde değişin derim ama 150.000 bile az rahat 180.000 görür. Tabi triger orjinal veya kaliteli bir triger ise geçerli.
Bende devirdaimi değişmedim. 1.2 tsi lerde devirdaim ile triger ayrı yerlerde. Yani işçilik ayrı. Aynı yerde olmadığı için triger ile birlikte değişme gereği yok. Hangisi sorunlu ise sadece onu değişmek yeterli. Kendinizi birlikte değiştireyim diye şartlandırmayın.
 
3 yıl yada 4 yılda bir komple sıvının değişimine dikkat eden kaç kişi vardır ya da kaç yetkili servis bunu gerekli görmüştür? Değişelim diye uyarmış mıdır araç sahibini bilmem.
Yetkili serviste bunun için herhangi bi periyot belirtilmemiş. Sadece derecesini ölçüyolar bu kadar. Değişmeyen antifrezde motor içinde küf,pas vs. şeylere sebep oluyor bu oluşan atıklarda ya devirdaimi bozuyor yada kalorifer peteğini tıkıyor ki bende ikisinide yaptı :( Markalar her şeyi 4/4 lük bize söylerse zaten para kazanamazlar o yüzden bilerek böyle yapıldığını düşünüyorum.
 
Yetkili serviste bunun için herhangi bi periyot belirtilmemiş. Sadece derecesini ölçüyolar bu kadar. Değişmeyen antifrezde motor içinde küf,pas vs. şeylere sebep oluyor bu oluşan atıklarda ya devirdaimi bozuyor yada kalorifer peteğini tıkıyor ki bende ikisinide yaptı :( Markalar her şeyi 4/4 lük bize söylerse zaten para kazanamazlar o yüzden bilerek böyle yapıldığını düşünüyorum.
Çıkan parça tertemiz sadece 1 defa 500cc saf su eklenmişti bence şans yada soğuk sıcak iklim farkı ben Kastamonu dayım
 
Trigeri ben yeni değiştim. 155.000 km de değilti ve değişen usta trigerde çatlak bile olmadığını söyledi. Ama araç 9 yaşındaydı ben korktuğumdan değiştim. Bu sebeple tsi lerin paranız çoksa 120.000 lerde değişin derim ama 150.000 bile az rahat 180.000 görür. Tabi triger orjinal veya kaliteli bir triger ise geçerli.
Bende devirdaimi değişmedim. 1.2 tsi lerde devirdaim ile triger ayrı yerlerde. Yani işçilik ayrı. Aynı yerde olmadığı için triger ile birlikte değişme gereği yok. Hangisi sorunlu ise sadece onu değişmek yeterli. Kendinizi birlikte değiştireyim diye şartlandırmayın.
Araç ilk elden alındıysa
Araç insani boyutta kullanılıyorsa
Yani araca yazılım dopingleri / hormon yüklemeleri ile +77 beygir falan zehir enjekte edilip mahalle yarışlarında falan kırbaçlanmıyorsa

O triger 179.000 binde de kopmuyordu ki?

Hicbir yerde / yerel medya da / yurtdışı forumlarında koptugunu görmedik zaten

Çok korkan 150 BİNDE degistirsin.

120.000 olayı tamamiyle illegal keyfi bir deklarasyon .

Tdi da niye 120.000 idi o zaman (halen öyle)

Avrupada hickimse Tdi aracı aman az yaksın diye almıyor .

Genelde 2.0 tdi icin bir genelleme olarak!

Avrupada tdi araç
Römork çeker
Karavan ceker
Kırsal kesimde (dağ bayır)
Bagaj ticari yüklemelerle max kütle max tork sartlarında calısır.

2.0 tdi icin triger 120.000 genellemesi
1.6 tdi icin alt genelleme ile vw-tr ye tavsiye / deklare edilmiş
Olay budur!

Triger koparsa korkusu ile
120.000 den 60.000 e de cekerler
Sonra 30.000 e de cekerler
5 yıla !!!! (Ticarette organik Yemleme)

Mk8 icin durum farklı olabilir ? Ona bisey diyemem ? (Triger kayış+rulmanlar +kasnaklar tedarik çisi degisti ise ? Mukavemet kısaldı yada azaldı ise ?
Yeni araca yeni kural eyvallahhh
 

Geri
Üst Alt