P0299 Hatası [Çözüldü]


mutlubey17

Katılımcı Üye
 
Katılım
23 Ağu 2017
Mesajlar
1,041
Tepkime puanı
605
Konum
Çanakkale
İsim
İsmail
Herkese iyi günler bu akşam bir arıza ile karşılaştım eğer başına gelen hocalarım varsa fikirlerinize açığım eğer kimse yoksada kendi yaşadığım şeyleri ekleyerek başına gelen arkadaşlara yol göstermek istiyorum. Bu akşam yolda giderken 2.viteste 2.000 devire geldiğinde aracın gaz yemesinde bi farklılık hissettim 3.vitese çektim ciddi bir hantallık söz konusuydu yol kenarına çekip kaputu açıp baktım gözle görülür bir şey farketmedim. Tekrar bi marş verdim hala arıza lambası gözükmüyordu ama gidişi isteksizdi belliydi sonra biraz gaza dokunup 2.vites devir 3.000 bandına gelir gelmez kızdırma bujisi lambası yanıp sönmeye başladı. Vcds den baktığımda arıza " 19225 - Boost Pressure Regulation " gözüküyor görselinide ekliyorum. Pazartesi özel servise yada yetkiliye çekici ile götürmeyi düşünüyorum özellikle rampalarda baygın durumda araç trafiğin akışına engel olmak istemiyorum. Aracım 2013 model 1.6 tdı 159.000 km manuel. Fikirlerinize açığım iyi forumlar
 

Ekli dosyalar

  • 576F0371-1576-4A84-B450-3890991F0353.jpeg
    576F0371-1576-4A84-B450-3890991F0353.jpeg
    284.3 KB · Görüntüleme: 72

Değişen parçaları istemek çözüm değil o işi yapacak olan hurda turbo da ayarlar, insan evladına denk gelmek lazım vardır bir yerlerde ama nerde bilmiyorum.
 
Upvote 0

bende hortum kaçağı bekliyordum ama işte :( ustam benim araca daha bineceğimi bildiği için oda sıfır tavsiye ediyor. Pazartesi günü dağıtılmaya başlandığında sorunun sebebinede ulaşacağız inşallah
Turbo söküldüğünde detaylarıyla paylaşırsanız çok iyi olur.
Geçmişte turbo tamir ettiren bu veya benzer hadiseleri tecrübe edenler vardır illaki forumda diye düşünüyorum. Hangi turbo arızaları onarıldıktan sonra eskisi gibi olur sorun çıkarmaz? Hangi turbo arızalarında tamiri randıman vermez onarımla uğraşmaktansa sıfır turbo mantıklıdır? Bu sorulara bu konu altında tecrübeli hocalarımdan cevap alırız inşallah
 
Upvote 0
Turbo söküldüğünde detaylarıyla paylaşırsanız çok iyi olur.
Geçmişte turbo tamir ettiren bu veya benzer hadiseleri tecrübe edenler vardır illaki forumda diye düşünüyorum. Hangi turbo arızaları onarıldıktan sonra eskisi gibi olur sorun çıkarmaz? Hangi turbo arızalarında tamiri randıman vermez onarımla uğraşmaktansa sıfır turbo mantıklıdır? Bu sorulara bu konu altında tecrübeli hocalarımdan cevap alırız inşallah
Tabikide paylaşıcam. Şöyle bir olay geldi turbo tamir ve tedariği sürecinde eşe dosta danışarak 2 farklı yer buldum. Bu yerlerin adını verip kimseyi zorda bırakmak istemem o yüzden A turbocusu ve B turbocusu olarak anlatıyım.

A turbocusu : Sağolsun gerçekten çok ilgiliydi ve bilgiliydi kendisi tamir etmemesine rağmen şu sebeplerden vs. olabilir ustana ona göre söyle hemde bana yeni turbo sonrası çeşitli tavsiyelerde bulundu fiyat olarak min 3.000 max ise 4.000 fiyat söyledi benim şaşe bilgimi isteyerek bi kontrol sağladı 1 saat içinde geri dönüş sağlayarak her turbonun rektefeye çok sağlıklı olmadığını ama benim turbomun sağlıklı olacağını ancak orjinali kadar ömrü olmayabileceğini ömrünün bakım ve sürüş tarzına bağlı olduğunu şeffaf bi şekilde söyledi tamir parçalarının set olarak geldiğini orjinal olmadığını ithal ettiğininde bilgisini verdi. Tamirini yapıp kontrol testlerinden geçerek gönderim sağladığınıda ekledi.

B turbocusu : Teknik bilgi olarak bilgili olduğu belliydi zaten bilinen bir işyeri ve güzel müşteri yorumlarıda var gidenler memnun kalmış belliki ancak diğer turbocu kadar ilgiliydi desem yalan olur. Sabah şaşe numaramı istedi sıfır turbo fiyatı vermek için attık bu saat oldu hala dönüş bekliyoruz. Tabi ki aksilik çıkmıştır işi çıkmış olabilir insanlık halidir ama ben çok ısınamadım. Bu abimizde parçaların diğer abimiz gibi ithal olduğunu tek fark olarak orjinal turbo kadar ömrü olacağını ancak bakım aralığı ve sürüş karakteriyle de ilgili olduğunu söyledi. Fiyat olarakta min 3.000 max ise 4.500 fiyat söyledi.

Uzun Özet : İki turbocu abiylede ilk defa tanıştım aynı şekilde kendimi tanıttım sorunumu izah ettim. B tamircisi A tamircisine göre gerçekten çok büyük bir sosyal medya hesabına ve güzel müşteri yorumlarıyla dolu olmasına rağmen A kişisiyle 20 dk ya yakın bi telefon görüşmesi gerçekleştirdik. B kişisiyle sadece 5-6 dk bi telefon görüşmesi gerçekleştirdik. Eğer ben tamir yolunu seçicek olsaydım A kişisini tercih ederdim. Benimle olan iletişimi beni bağladı.

Kısa özet : Bir esnafın işçiliği kadar iletişim tarzı ve samimiyeti gerçekten çok etkili.

Not : Fiyatlar 4.08.2022 tarihinde alınmıştır zaman içerisinde değişiklilik gösterebilir. Sadece kişisel bir yorumdur.

İyi forumlar
 
Upvote 0
Değişen parçaları istemek çözüm değil o işi yapacak olan hurda turbo da ayarlar, insan evladına denk gelmek lazım vardır bir yerlerde ama nerde bilmiyorum.
AYARLAYAMAZ..! parçanın üzerinde yazan “üretim tarihinden” kendini ele verir.
 
Upvote 0
4A01C39C-15EC-4A07-AB7C-8022A355BB7A.jpegGüncelleme - 5: Herkese tekrardan iyi günler diliyorum. Konuyu takip edenlerin bildiği üzere aracım pazartesi günü sökülmeye başlanacaktı ancak geçen hafta Cumartesi randevusu olan bir aracın gelmemesi sebebiyle benim araç sökülmeye başlandı birde üstüne ustalarım sağolsun benim için biraz pazar mesaiside yapmışlar pazartesi sistemin temizliği ve gerekli kontrolleri yapılıp yeni turbonun montajı gerçekleşti. Pazartesi akşamı ön test sürüşüne çıktı ustam bir sorun görmedi ancak salı sabahı bi soğuk marş verip tekrar bi test sürüşüne çıkıp test edip en sonda arıza kontrolü yaparak teslim etmek istedi. Gereken testler kontroller sonucu aracın hazır olduğu haberi geldi salı günü aslında o gün alıcaktım aracı ancak çeşitli aksilikler vs. perşembeye kaldı bizim iş. Yarın teslim alıcam inşallah. Bu iş sonucunda benim faturam bu kadar çıktı arkadaşlar başına gelecek arkadaşlara yol gösterici ve fikir vermesi açısından paylaşıyorum.
Not-1 :Lastikleri ön-arka değişimi yaptırdım fiyat o yüzden bu şekilde işlem sırasında jantların birinde biraz yamukluk tespit edildi zaten ayda bir lastik basınç uyarısı yanmasından şüphelenmiştim bahaneyle buda çözüldü.

Not-2 :Karterimin tapa dişleri yıpranmıştı bu yüzden tornacı fiyat listesinde yer alıyor.

Aracı aldıktan sonra eski turbonun halini ve diğer edineceğim bilgileri sizlerle paylaşıcam herkese iyi forumlar
 
Upvote 0
Ekli dosyayı görüntüle 60053Güncelleme - 5: Herkese tekrardan iyi günler diliyorum. Konuyu takip edenlerin bildiği üzere aracım pazartesi günü sökülmeye başlanacaktı ancak geçen hafta Cumartesi randevusu olan bir aracın gelmemesi sebebiyle benim araç sökülmeye başlandı birde üstüne ustalarım sağolsun benim için biraz pazar mesaiside yapmışlar pazartesi sistemin temizliği ve gerekli kontrolleri yapılıp yeni turbonun montajı gerçekleşti. Pazartesi akşamı ön test sürüşüne çıktı ustam bir sorun görmedi ancak salı sabahı bi soğuk marş verip tekrar bi test sürüşüne çıkıp test edip en sonda arıza kontrolü yaparak teslim etmek istedi. Gereken testler kontroller sonucu aracın hazır olduğu haberi geldi salı günü aslında o gün alıcaktım aracı ancak çeşitli aksilikler vs. perşembeye kaldı bizim iş. Yarın teslim alıcam inşallah. Bu iş sonucunda benim faturam bu kadar çıktı arkadaşlar başına gelecek arkadaşlara yol gösterici ve fikir vermesi açısından paylaşıyorum.
Not-1 :Lastikleri ön-arka değişimi yaptırdım fiyat o yüzden bu şekilde işlem sırasında jantların birinde biraz yamukluk tespit edildi zaten ayda bir lastik basınç uyarısı yanmasından şüphelenmiştim bahaneyle buda çözüldü.

Not-2 :Karterimin tapa dişleri yıpranmıştı bu yüzden tornacı fiyat listesinde yer alıyor.

Aracı aldıktan sonra eski turbonun halini ve diğer edineceğim bilgileri sizlerle paylaşıcam herkese iyi forumlar
Öncelikle geçmiş olsun.,ağız tadıyla uzun yıllar binmeyi nasip etsin.., Ancak eğer karter tapa dişleri yalama olduğu için tornacı diş açma (helicoil) işlemi yaptıysa vaay halinize diyorum., bu işlem sonucunda yeni diş açma işlemi esnasında (irili-ufaklı) metal parçaları işlemi yapan tornacı ne kadar dikkat ederse etsin diş açma esnasındaki metal parçaları karterin içine düşer.,

Amaaan ne olucak motor yağlama yaparken (çalışırken) pistonlar yukarı-aşşağı hareketi esnasında bile silindir bloklarında aşınma oluşuyor gibi düşünülmesin., bu aşınma çok çok küçük mikron boyutunda "metal talaşı" adına verdiğimiz gözle görünmesi mümkün olmayacak kadar küçük boyutlardadır., Ancak yiv açma (helicoil) işlemindeki metal parçaları ise gözle görülecek kadar büyük boyutta ve keskin kıymık parçaları şeklindedir ve silindir bloklarına çok ciddi kalıcı hasarlar verir., hem de bu zararı orta vadede değil kısa sürede yapacaktır.,

Bu diş açma (helicoil) işlemi karterde yapılması çok yanlış bir uygulamadır..!! karterin içine düşen parçalar önce yağ pompasına ve yağ filtresine zarar verir., bunun neticesinde silindir bloklarına (geri dönüşü) olmayan ciddi hasarlar oluşur.., başınıza çok büyük iş alırsınız.,

Karter yağ boşaltma deliğinin yivleri yalama olduysa bunun sebebi tapanın bakımlarda fazla sıkılması neticesinde oluşur., böyle bir sorunla karşılaşıldığında yapılması gereken karter tavasının (yenisiyle değişim) yoluna gidilmesi gerekir.,

Elde olmayan mecburiyetten dolayı istisnai durumlarda diş açma (helicoil) işlemi yapılacaksa bilee öncelikle karterin sökülüp ondan sonrasında diş açma (helicoil) yapılması gerekir., sonrasında tavanın iyice ve dikkatlice bol su ve temizleyici kimyasallarla yıkanıp sonrasında yerine takılması gerekir.,

Karter sökülmeden diş açma (helicoil) işlemi yapıldıysa (sanayide tornacıların %99 'u karteri sökmeden yiv açar) vakit kaybetmeden ve aracın motorunu çalıştırmadan çekici ile tamirhaneye çektirmenizi öneririm.,

Diş açma (helicoil) işlemini dünyanın en iyi tornacı ustası bile yapmış olsa --> o metal parçalarının karterin içine düşürmeden yapmasının fizik kanunları gereği mümkünatı yoktur.,

Videoyu izlemenizi öneririm diş açma (helicoil) işlemi sonuçları ;

 
Upvote 0
Güncelleme - 6: Aracımı bugün teslim aldım 50 km lik bir yol yaptım her şey şuan sorunsuz gözüküyor şükürler olsunki umarım böyle devam eder. Buna ek olarak geçenki mesajımda ufak bi hata olmuş ben ustamı yanlış anlamışım telefonda fabrika ortamı makina sesleri vs. sağolsun. Karterin tapası için diş açılmamış montaj sırasında başka bir yerde ( bana tarif etti ama ben çok aklımda tutamadım heyecan ile ) dişlerde sıkıntı varmış o yüzden tornacı diş açma işlemi gerçekleşmiş. Çıkan turbonun kanatçıklarında kırıklar olması yanında ek olarak kanatçık merkezden yamuk duruyor nasıl bu hale geldi anlamadım. Hayırlısı buymuş diyelim sağlık olsun.

Not-1: Bakım aralığımı 10.000km olarak değiştirdim araca daha sorunsuz binmek istiyorum.

Not-2: Turbo yeni olduğu için şuan 2.000 devir üstüne çok çıkmak istemiyorum biraz belirli bi km rodaj gibi düşünebiliriz ustamda böyle tavsiye etti, Yukardaki mesajlarda belirttiğim turbocu abiylede bi muhabbet ettik oda öyle tavsiye etti.

Not-3: km 160.000 olmasına rağmen DPF kontrolü sağlandığında çiçek gibi olduğu söylendi bu biraz beni sevindirdi. ( yakıtı hep BP tercih ediyorum)

Bi aksilik çıkmazsa Cumartesi günü çıkan turbonun fotoğraflarını ve kanatçıklarının durumunu ekleyeceğim. Herkese kazasız belasız ve masrafsız sürüşler :)
 
Upvote 0
Sorunu cozdugunuze sevindim, tekrardan geçmiş olsun. Fotoları paylaşma imkanınız varsa kendi adıma sevinirim (forumdaşlarında merak ettiğini düşünüyorum).
 
Upvote 0
Güncelleme - 3: Aracımı bugün yetkili servisten çekici ile sanayideki ustama çektirdim. Serviste arıza tespiti yapmış olduğu için " mekanik işçilik " adı altında 500₺ + Kdv olarak bir fatura çıkardı mecburen ödedik napalım bu yola girdik bi kere. Faturadaki not bu şekilde " motor arıza ikazı kızdırma ikazı yanıyor şikayetine istinaden yapılan kontroller de turbo kanatçıkların kırılmış olduğu görüldü kullanıcıya işlemin ilerleyişi hakkında bilgi verildi müşteri isteği ile işlem yapılmadan araç servisimizden çekici vasıtasıyla alındı " Servis danışmanının teknik bilgilendirmesi ve ilgi alakası için ayrıca teşekkürler. Pazartesi günü sökmeye başlıyoruz gelişmelerden haberdar ederim iyi forumlar
Selam benim arkadaşımın aracında aynı sıkıntı yaşandı turbo ile ilgili bir arza olduğunu soylediler ama turbo arızası değil turboya giden bir hortomun patladığını söylediler degistirdiler sıkıntı bitti inşallah sizdede aynı şekilde olur çok ucuza yaptırdık Allah tekerinize taş degdirmesin
 
Upvote 0
Güncelleme - 7 : Uzun süredir fotoğrafları eklemedim bilerek, kafamda bir fikir olduğu için. Bu fikri ancak gerçekleştirebilme fırsatı bulabildim. Çıkan turboyu bir güzel dağıttık. Kendi fikrimce turbonun milinin yağsız kalması gibi bir durum yoktu gayet hala yağlı. Şahsi fikrim Wastegate denen parçanın açık yada kapalı kalması sonucu içerde istenen basıncı karşılayamadığı için bir sorun başlamıştı tahminen ben sorunu anlamak adına araca yüksek devir çevirttim bi mil sesi vs. duyacakmıyım acaba diye o sırada çok ince bi çıt sesi geldi ve diğer günde arıza ışıkları bizi karşıladı zaten o çıt sesi kanatçığın kırılan parçalarından gelmişti tahminen. Çıkan kanatçıkların durumu içler acısı :( mil zaten yamulmuş dönmüyordu bile sökerken neyse sağlık olsun diyelim. Kalpler sağlam olsun, turbomuz kırılsada olur :) Sizi görseller ile baş başa bırakıyorum. Bu arada merak edenler için Yeni turbom ile yaklaşık 3.500 km oldu gayet mutluyuz huzurluyuz :)
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3192.jpg
    IMG_3192.jpg
    389.9 KB · Görüntüleme: 46
  • IMG_3198.JPG
    IMG_3198.JPG
    154.7 KB · Görüntüleme: 46
  • IMG_3223.JPG
    IMG_3223.JPG
    324.5 KB · Görüntüleme: 46
  • InkedIMG_3195.jpg
    InkedIMG_3195.jpg
    299 KB · Görüntüleme: 46
Upvote 0
Güncelleme - 8 : Herkese hayırlı ramazanlar diliyorum. Konuyu takip eden hocalarım adına yeni turbomuz ile 8.500 km olduktan sonra yağ değişimini gerçekleştirdik. Artık bakım aralığımı max. 10.000 km olarak güncelledim (şartlar el verdikçe). Yağ değişimi sırasında aks körüğümün yırtılmış olduğunu fark ettik (gene nazara geldik). Onunda değişimini yaptık parça maliyeti 250 tl. (bu tarihlerde başına gelen olursa bilgi anlamında). Herkese iyi forumlar diliyorum
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt