Ekli dosyayı görüntüle 60053Güncelleme - 5: Herkese tekrardan iyi günler diliyorum. Konuyu takip edenlerin bildiği üzere aracım pazartesi günü sökülmeye başlanacaktı ancak geçen hafta Cumartesi randevusu olan bir aracın gelmemesi sebebiyle benim araç sökülmeye başlandı birde üstüne ustalarım sağolsun benim için biraz pazar mesaiside yapmışlar pazartesi sistemin temizliği ve gerekli kontrolleri yapılıp yeni turbonun montajı gerçekleşti. Pazartesi akşamı ön test sürüşüne çıktı ustam bir sorun görmedi ancak salı sabahı bi soğuk marş verip tekrar bi test sürüşüne çıkıp test edip en sonda arıza kontrolü yaparak teslim etmek istedi. Gereken testler kontroller sonucu aracın hazır olduğu haberi geldi salı günü aslında o gün alıcaktım aracı ancak çeşitli aksilikler vs. perşembeye kaldı bizim iş. Yarın teslim alıcam inşallah. Bu iş sonucunda benim faturam bu kadar çıktı arkadaşlar başına gelecek arkadaşlara yol gösterici ve fikir vermesi açısından paylaşıyorum.
Not-1 :Lastikleri ön-arka değişimi yaptırdım fiyat o yüzden bu şekilde işlem sırasında jantların birinde biraz yamukluk tespit edildi zaten ayda bir lastik basınç uyarısı yanmasından şüphelenmiştim bahaneyle buda çözüldü.
Not-2 :Karterimin tapa dişleri yıpranmıştı bu yüzden tornacı fiyat listesinde yer alıyor.
Aracı aldıktan sonra eski turbonun halini ve diğer edineceğim bilgileri sizlerle paylaşıcam herkese iyi forumlar
Öncelikle geçmiş olsun.,ağız tadıyla uzun yıllar binmeyi nasip etsin.., Ancak eğer karter tapa dişleri yalama olduğu için tornacı diş açma (helicoil) işlemi yaptıysa vaay halinize diyorum., bu işlem sonucunda yeni diş açma işlemi esnasında (irili-ufaklı) metal parçaları işlemi yapan tornacı ne kadar dikkat ederse etsin diş açma esnasındaki metal parçaları karterin içine düşer.,
Amaaan ne olucak motor yağlama yaparken (çalışırken) pistonlar yukarı-aşşağı hareketi esnasında bile silindir bloklarında aşınma oluşuyor gibi düşünülmesin., bu aşınma çok çok küçük mikron boyutunda "metal talaşı" adına verdiğimiz gözle görünmesi mümkün olmayacak kadar küçük boyutlardadır., Ancak yiv açma (helicoil) işlemindeki metal parçaları ise gözle görülecek kadar büyük boyutta ve keskin kıymık parçaları şeklindedir ve silindir bloklarına çok ciddi kalıcı hasarlar verir., hem de bu zararı orta vadede değil kısa sürede yapacaktır.,
Bu diş açma (helicoil) işlemi karterde yapılması çok yanlış bir uygulamadır..!! karterin içine düşen parçalar önce yağ pompasına ve yağ filtresine zarar verir., bunun neticesinde silindir bloklarına (geri dönüşü) olmayan ciddi hasarlar oluşur.., başınıza çok büyük iş alırsınız.,
Karter yağ boşaltma deliğinin yivleri yalama olduysa bunun sebebi tapanın bakımlarda fazla sıkılması neticesinde oluşur., böyle bir sorunla karşılaşıldığında yapılması gereken karter tavasının (yenisiyle değişim) yoluna gidilmesi gerekir.,
Elde olmayan mecburiyetten dolayı istisnai durumlarda diş açma (helicoil) işlemi yapılacaksa bilee öncelikle karterin sökülüp ondan sonrasında diş açma (helicoil) yapılması gerekir., sonrasında tavanın iyice ve dikkatlice bol su ve temizleyici kimyasallarla yıkanıp sonrasında yerine takılması gerekir.,
Karter sökülmeden diş açma (helicoil) işlemi yapıldıysa (sanayide tornacıların %99 'u karteri sökmeden yiv açar) vakit kaybetmeden ve aracın motorunu çalıştırmadan çekici ile tamirhaneye çektirmenizi öneririm.,
Diş açma (helicoil) işlemini dünyanın en iyi tornacı ustası bile yapmış olsa --> o metal parçalarının karterin içine düşürmeden yapmasının fizik kanunları gereği mümkünatı yoktur.,
Videoyu izlemenizi öneririm diş açma (helicoil) işlemi sonuçları ;