Manuel şanzıman kendi kendine vites düşürme sorunu


ibrahim42

Üye
Katılım
28 Şub 2020
Mesajlar
44
Tepkime puanı
9
İsim
İbrahim
Merhabalar, aracım 2014 manuel 1.4 tsi 73.000 de. Örnek olarak 5.viteste giderken araba devir arttırıyor ve ekranda vitesi 4 ten 5 e yükseltin uyarısı çıkıyor. 6.viteste giderken aynı şekilde 5 ten 6 ya at uyarısı geliyor yine araba aniden devir alarak. Ustaya gösterdim baskı balata daha gider dedi ama tam emin olamadım. Araçta tek ben varken yapmıyor ama 4 kişide yapıyor bu sorunu. Sorun ne olabilir acaba merak ediyorum

Klasik el freni çekikken yapılan baskı balata kontrolü yaptım araç stop ediyor
 
Son düzenleme:

Bu yağ kaçırma mevzusunda şöyle bir kuruntu oldu bende. 15 gün önce virajlı ısparta- antalya yolunda sarı yağ ikaz ışığı yandı shell benzinliğe çektim aracı yağ seviyesi klavuzdaki C seviyesinin en altındaydı. Maalesef 1 litrenin tamamı döküldü sonradan hatalı olduğunu öğrendim. Yağ seviyesi B kısmının ortası veya en üstüne geldi diye hatırlıyorum. 5w-30 shell yağı ilave edildi, benim yağım 5w-30 liqui moly idi.

Kaşta tatilim bitince dönüşte yine aynı yolda bu debiyaj kaçırma olayı ilk defa oldu. Acaba yağ fazlalığından baskı balataya yağ sızmış olabilir mi yazdıklarınızdan sonra bu ihtimal kafama takıldı. @polbaris @forzaGilles @Kysr038
Hocam olabilir. Baskinin icerisine 2 farkli yerden yag sizintisi olabilir. 1- Sanziman tarafindan, 2- motor bolumu tarafindan. Sanziman sokuldugu zaman belli olur nerden geldigi. Kapali bir bolum oldugu icin suan ne desek bir anlam ifade etmiyor. Belki hic yag sizintisi yoktur baski omrunu tamamlamistir. Km dusuk oldugu icin ve debriyaji duzgun kullandiginizi varsayarak yazdim. Dedigim gibi yazdiklarim mutlaka kontrol etmeniz yarariniza olur cunku maaliyetler fazla malum.
 
Upvote 0

Hocam olabilir. Baskinin icerisine 2 farkli yerden yag sizintisi olabilir. 1- Sanziman tarafindan, 2- motor bolumu tarafindan. Sanziman sokuldugu zaman belli olur nerden geldigi. Kapali bir bolum oldugu icin suan ne desek bir anlam ifade etmiyor. Belki hic yag sizintisi yoktur baski omrunu tamamlamistir. Km dusuk oldugu icin ve debriyaji duzgun kullandiginizi varsayarak yazdim. Dedigim gibi yazdiklarim mutlaka kontrol etmeniz yarariniza olur cunku maaliyetler fazla malum.
Çok teşekkürler ilginiz için hocam aracın başında olucam artık :)
 
Upvote 0
Hocam debriyajiniz kaciriyor maalesef. Cozum baski balata degisimi. Volaninda kontrol edilmesi gerekiyor. Yalniz size bir tavsiyede bulunacagim sanzimanin ic kisminda plastik bir conta var o contadan baski kismina yag sizintisi oluyor yag baskiya temas ettigi zaman ve isininca kacirmaya basliyor. Eger ki boyle bir durum var ve contayi degistirmeden baski balata degisimi yaparlarsa cok cok kisa bir zamanda (1000-5000 km) tekrardan baski balata degistirmeniz gerekebilir. Bu konuyu yurt disi forumlarinda cok arastirdim ve anlattigim olay cok yaygin. 1.2 tsi dan 2.0 tsi r modellerine kadar bir cok kullanici bu durumu yasamis.

Youtube da yasadiginiz duruma benzer bir video var

Ayrica sikayet var sitesinden de aratirsaniz bir cok kullanici cok erken kmler de buna benzer bir durum yasiyor ve sasiriyorlar. İbiza, polo, golf, leon gibi bir cok arac icin yazilar var. Hatta 0 km alip 1-2 bin km de basina gelen dahi gormustum.
böyleyse sizin de cevap kaçırıyor baskı balata değişecek.
 
Upvote 0
Bugün ustaya sordum baskı balata değişimi için 1500 tl fiyat verdiler işçilik fiyat nasil sizce ederi nedir ki bu işin?
 
Upvote 0
Hocam debriyajiniz kaciriyor maalesef. Cozum baski balata degisimi. Volaninda kontrol edilmesi gerekiyor. Yalniz size bir tavsiyede bulunacagim sanzimanin ic kisminda plastik bir conta var o contadan baski kismina yag sizintisi oluyor yag baskiya temas ettigi zaman ve isininca kacirmaya basliyor. Eger ki boyle bir durum var ve contayi degistirmeden baski balata degisimi yaparlarsa cok cok kisa bir zamanda (1000-5000 km) tekrardan baski balata degistirmeniz gerekebilir. Bu konuyu yurt disi forumlarinda cok arastirdim ve anlattigim olay cok yaygin. 1.2 tsi dan 2.0 tsi r modellerine kadar bir cok kullanici bu durumu yasamis.

Youtube da yasadiginiz duruma benzer bir video var

Ayrica sikayet var sitesinden de aratirsaniz bir cok kullanici cok erken kmler de buna benzer bir durum yasiyor ve sasiriyorlar. İbiza, polo, golf, leon gibi bir cok arac icin yazilar var. Hatta 0 km alip 1-2 bin km de basina gelen dahi gormustum.
Haklıymışsın hocam yağ kaçağı varmış maalesef büyük ihtimal baski balatanin kaçırmasına bu sebeb oldu. Conta da değişti . Sachs marka baski balata ve işçilik 3500 TL tuttu. Volana da hafif zımpara yapılıp balata spreyi ile temizlendi.
 
Upvote 0
Geçmiş olsun. Konuyu yeni gördüm 2015 model manuel 1.4 aracımda 55 bin km de aynısı oldu bendeki belirti cc aktif iken hafif rampada devreden çıkıyordu daha sonra gaza çok yüklenince devir artması vs. oluyordu. Velhasıl değiştirdik, baskı balata bitmemiş ama contadan yağlanma yapmış bende 4000 civarına hallettim.
 

Ekli dosyalar

  • 1F985835-F4C5-4A09-9F88-604CE0E21226.jpeg
    1F985835-F4C5-4A09-9F88-604CE0E21226.jpeg
    107.7 KB · Görüntüleme: 14
  • B5ED1CE0-451D-48C6-8B94-E9F82E216C6C.jpeg
    B5ED1CE0-451D-48C6-8B94-E9F82E216C6C.jpeg
    135.6 KB · Görüntüleme: 13
  • CA11AF4F-24C8-49C4-8EE8-4128DEB29711.jpeg
    CA11AF4F-24C8-49C4-8EE8-4128DEB29711.jpeg
    89.7 KB · Görüntüleme: 13
Son düzenleme:
Upvote 0
Geçmiş olsun. Konuyu yeni gördüm 2014 model manuel 1.4 aracımda 55 bin km de aynısı oldu bendeki belirti cc aktif iken hafif rampada devreden çıkıyordu daha sonra gaza çok yüklenince devir artması vs. oluyordu. Velhasıl değiştirdik, baskı balata bitmemiş ama contadan yağlanma yapmış bende 4000 civarına hallettim.
Birebir aynısı oldu bende de bu konu referans olsun. Sanırım bizim araçlarda sık rastlanıyor bu durum.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt