Tiguan 1.4 tsi hararet yükselme sorunu


samet338

Yeni Üye
Katılım
8 Ağu 2022
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Konum
balıkesir
İsim
Samet
Araç
golf7
Merhabalar,

Benim arabamda bir sorun var kimse çözemedi :) araba sıkıştırıp stop edince 5 dk sonra kontağı yarım çevirdiğimde hararet 130 lara dayanıyor çalıştırıyorum arabayı 20 sn sonra tekrar 90 a geliyor, termostat değişti, radyatör değişti üst kapak contası değişti ama nafile bi türlü çözülemedi sorunum araç 2012 model 1.4 tsi tiguan caxa motor 140 binde araç.

Kayserideyim, önerebileceğiniz mekanik ustası yada elektronik ustası var mıdır.

Sorunun videosu;

 

Gecmis olsun, acaba kadran arizali olabilirmi? 130 gosterdiginde vcds ilede okuyun bir sicakligi bence.
 
hocam arac stop ettiginde fan calisiyor mu bi kontrol etsen
bence
araba calisip devirdaim suyu donderince hararet dusuyor ama stop edip tekrar calismadaki suyun sicakligi 130 lara kadar cikiyor
arac stop edince suyu sogutamiyorsa bunlari neler yapar dusunmek gerek
 
Geçmiş olsun.kayderide audi vw üzerine hem kodlama,retrofit hemde mekanik atölyesi olarak zafer usta var bi görüşün isterseniz.

0 (507) 500 55 89
 
bence başka bir kadran ile tekrar deneyin. Olmadı elektrik tesisatınıza baktırın.
 
@samet338
Hararet sensörü (hararet müşürü) veya devirdim pompasından kaynaklı olması muhtemel.,

Ayrıca yağ sıcaklığınız 116°C derece., sıcaklık çok fazla muhtemelen aracı performanslı ve haddinden fazla devirli kullanıyorsunuz.!

Eğer termostat ve radyatör değişiminde çeşme suyu ve yanlış tipte antifriz kullanıldıysa., bu da motorun ideal çalışma sıcaklığına olumsuz etki edecektir., radyatör suyunda mutlaka (saf su) ve G13 tip antifriz kullanmanız gerekmektedir., çeşme suyu veya içme suyu veya pet şişe su kesinlikle kullanılmamalıdır.!!
 
ya gösterge ya müşür sorunu olabilir 120 derecelerden bu kadar hızlı 90a düşemez kışın yokuş aşağı salarsin en fazla o zaman bu kadar hızlı soguyabilir bana yalancı hararet gibi geldi ve sürekli bu şekilde sıcaklik olsa motoru eline alırsın ona conta mi dayanır yalniz yağ sıcaklığı da yüksek gösteriyor o kafa karıştırıci

yolda giderken böyle bir durum yokmu sadece stop edip kontak açınca mi 130 lari gösteriyor
 
Bilgisayara bağlayınca da 120 dereceleri okuyorsanız gösterge doğrudur.
Aracı sıkıştırdığınızdan bahsettiğiniz için yağ sıcaklığına da eyvallah
Yukarıdaki hocalarımın dediğine katılıyorum hararet müşürü ve devirdaimi de elememiz lazım sonun kaynağı olarak. Hararet müşürü değişti mi değişmedi mi?
Devirdaime bakıldı mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Devirdaimi değiştirmeyi deneyin hararet çok sıkıntılı konu Allah korusun motora daha büyük sıkıntılar çıkarabilir.
 
Öncelikle geçmiş olsun. Aracın altında radyatörün arka kısmında bir elektrikli su pompası var bu pompa araç stop halindeyken sıcak suyun dolaşımını sağlıyor. Ve motor bloğunda ısınan suyun soğumasını sağlıyor. Vcds ile engine kanalında basic setings ile testi sağlanabiliyordu hatırladığım kadarıyla. Bi test etmenizi öneririm. Arıza tanıma uyuyor gibi iyi çalışmalar.
 


Geri
Üst Alt